![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!;) |
:lol:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?
Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-) Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe |
Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ha en fin dag alle sammen! Voff-Voff! :) |
Sitat:
|
Microsoft Word, asså ...! :realmad: Hvordan i huleste får man til en forside UTEN å bruke de forhåndsinnstilte forside-malene? Jeg vil bare ha en blank side hvor jeg kan skrive inn teksten jeg vil selv. Det er til en kvalifiseringsoppgave, og forsiden skal ikke ha sidetall, sidetallene skal begynne fra side 2. Er det noen måte å gjøre dette på uten de tullete malene?
|
Sitat:
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar. Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap.... |
Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ? Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet. Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google. Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side..... |
jeg skal lage ostekake til oldemors 85-årsdag og tenkte å lage et hjerte med 85 inni og dette inni/under gelelokket. har noen forslag til hva jeg kan bruke? spiller ingen rolle om det er lav eller høykarbo
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Fant et fint gammelt hefet etter bestemoren min med masse forskjellige prydsømsting i. Der er det en som heter kontursting. De ser pene ut, og da kan jeg sy over kanten på hjertet. Skal lage en liten test senere i kveld ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Åpne et vanlig, tomt dokument uten å bruke noen av malene, evt lag en blank side i begynnelsen av dokumentet. Skriv det du vil på forsiden, så kommer det som er viktig: Du må sette inn et såkalt "section break". Det finner du under "page layout" - "breaks" og velg "next page" under sections. Dersom du skrur på visning av formateringer ser du hva du har gjort, det er den knappen som er uthevet i oransje på bildet (omvendt P). http://blogs.mccombs.utexas.edu/the-...ks-in-doc1.jpg Så kommer neste trinn for å få til sidetallene. Bruk Insert - Header/footer/pagenumber. Så for å bli kvitt sidetall på fremside og få tellingen riktig, gjør du følgende. Still markør i f.eks bunntekst på siden etter fremside, slik at menyen for topp/bunntekst blir aktivert. I menyen øverst er det noe som heter "link to previous", sørg for at denne ikke er aktivert. Dette gjør at du kan sette ulik topp/bunntekst i ulike seksjoner av et doument. F.eks dersom du vil ha kapittelnavn inni toppteksten. Så kan du velge "page number - format page numbers". Huk av for "start at" 1. Nå kan du evt sjekke at det ikke ligger noe topp/bunntekst på fremsiden, dersom det gjør det skal du nå kunne slette dette uten å påvirke resten av dokumentet. Sånn har iallfall alltid jeg gjort det, muligens det finnes andre måter. Håper du forstod denne forklaringen og at du finner ut av det. Word kan til tider være slitsomt for det overstyrer og lager en del formateringer som kan være vanskelig å finne ut av, spesielt derom du velger å jobbe med maler. Lykke til Photo, spør om du lurer på noe i forklaringen:) |
Sitat:
Sitat:
Langaard, ja kanskje stryke på vliselin først, og så lage hull i hjertene og hekle med strikktråd som Kanutten foreslår. Jeg prøvde meg med sømfix, men ulla tåler ikke høyeste varme, og da trenger ikke varmen nok igjennom til at det limer :mad: Har funnet en tube med Scotch universallim, skal teste det på filten nå. Så lenge det er liv, er det håp :D |
Sitat:
Takk for alle svar :) |
Sitat:
Fant et bilde på Nøstebloggen, der er det vist flere stingtyper også. Google tungesting hvis du vil finne flere kilder, fant mer der enn med teppesting :) Lime på flotte, hjemmestrikkede ullvotter ville jeg ikke gjort tror jeg :o. Og elastikk tror jeg er unødvendig å bruke, det holder nok fint med ullgarn. Men det er min mening, da :) Men jeg ville brukt ullfilt hvis mulig, det er bedre kvalitet enn den vanlige hobbyfilten. Tror de har det på S&S, men muligens bare i større kvanta ... Evt ta to lag med vanlig filt? Tungesting: http://2.bp.blogspot.com/_zFkK1P7XlJ...0/IMG_2630.JPG |
Sitat:
|
Prøver igjen:
Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberbrød heter det tror jeg? De steker det selv og har en grønn pose. 50% mindre Kh enn vanlig brød..... Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise? |
Sitat:
Jeg får legge meg i hardtening med synåla skjønner jeg. Forøvrig så testet jeg det å lime litt filt på innsiden av noen gamle, stygge ullvotter i går, og det fungerte faktisk veldig bra. Satt bom fast, og filten ble ikke hard og stiv som jeg fryktet. Får jeg ikke til sømmen, så er nok veien til limet ikke lang - hjemmestrikka eller ikke :eek: Utålmodig jeg ? Nei ikke i det hele tatt :rødme: Tusen takk Huldr :blomster: |
Lillemy: Jeg skjønte alt fram til det med bunn- og topptekst. Mente du da det som var i malen? Mulig jeg var litt trøtt i går, men jeg trodde liksom jeg fikk det til. Høyreklikket på alle boksene på forsiden, og alt så fint ut - forsiden hadde ikke sidenummer, og side to begynte med side to. I dag da jeg åpnet dokumentet for en finpuss før avsending ser jeg at jeg side to nå er side en ... Sukk! :o Aner ikke hvordan jeg får det tilbake. Blir klin gæren av alle overstyreinger på word, asså.
PS: Min versjon er også på engelsk, så det var bare til fordel. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19. |