Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 30-10-12 01:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.

BenteR 30-10-12 01:27

Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med

TrillTrall 30-10-12 08:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1397313)
Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.

Vi har brukt mye forskjellig og synes ikke Omo skiller seg ut i så måte.

silje21 30-10-12 10:22

vi skal nå skrive oppsigelse av vår leilighet som vi leier. Selv oppsigelsen er ikke noe problem. men det jeg lurer på er: kan huseier kreve å ha visning før vi har flyttet ut? eller "eier" vi leiligheten fram til siste dag vi kan bo der??

smgj 30-10-12 10:42

Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.

Etter det jeg finner her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd...html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke...

silje21 30-10-12 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1397384)
Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.

Etter det jeg finner her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd...html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke...

Ok, takk skal du ha, det hjalp :) Vi kommer vel kanskje til å flytte ut før oppsigelsestiden er over, men det er ikke helt sikkert enda. Vi har helt ærlig rotet fryktelig, det er ingen skader på leiligheten, men det kommer til å ta ekstra tid å rydde og vaske opp etter oss. derfor jeg lurte. Men har fri fram til 5november, så bare å sette igang ;)

Photobscura 30-10-12 13:53

Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.

Kitt 30-10-12 14:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1397444)
Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.

Lekebutikk/Standard? Steder de har nøkler/filer sånt? Venner med barn?

Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!:p

http://www.discountcutlery.net/asset...es/DX-1262.jpg

Rin 30-10-12 14:46

Sitat:

Ta en kikk i bodene på Youngstorget, kanskje? 99% sikker på at jeg har sett "alt" av typisk krimskrams der, inkludert pistolsmykke - men kan jo hende de rullerer utvalget med årenes løp. :p

Photobscura 30-10-12 14:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1397456)
Lekebutikk/Standard? Steder de har nøkler/filer sånt? Venner med barn?

Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!:p

http://www.discountcutlery.net/asset...es/DX-1262.jpg

Skal sjekke i noen lekebutikker, men er redd de ikke er små nok, forsåvidt. Standard glemte jeg å si at jeg alt har sjekka ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1397459)
Ta en kikk i bodene på Youngstorget, kanskje? 99% sikker på at jeg har sett "alt" av typisk krimskrams der, inkludert pistolsmykke - men kan jo hende de rullerer utvalget med årenes løp. :p

Ja, du, det tenkte jeg på. Men orker ikke mange butikken i slengen, så droppa det i dag. Skal jommen sjekke i morgen!

Carisma 30-10-12 15:21

Sitat:

Ville sjekka den 50-talls sjappa til Vardøen i Thv Meyersgt. Og Den i Rathkesgt.

Photobscura 30-10-12 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1397480)
Ville sjekka den 50-talls sjappa til Vardøen i Thv Meyersgt. Og Den i Rathkesgt.

Jepp, Angels Speed Equipment, har tenkt på det også, og Man Illusion. :) Den første du tenker på: Los Lobos, er nedlagt.

vaskeklut 31-10-12 21:51

Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?

smgj 31-10-12 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1398081)
Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?

Vel - vitamin og mineralmangler som kan medføre "peeling nails":
a-vitamin
b-vitaminer (spesielt biotin)
d-vitamin
Jern
Sink (har som regel følge med hvite flekker på neglene dersom de IKKE er slagmerker)
Gode fettsyrer (les: omega3)
(kalsium)
(proteinmangel)

Flakete negler kan også være et tegn på soppinfeksjon elelr for lite magesyre, sies det. (For lite magesyre vil jo føre til dårlig opptak av næringsstoffer generelt og er ikke bra å gå med over lang tid. )

Sånn rent praktisk kan du få bra pålitelige målinger av sink, jern og d-vitamin hos legen. For å vurdere de andre mulighetene må du nesten bare google symptomer og vurdere hvilke andre indikatorer som taler for/mot i hvert enkelt tilfelle.

Mine negler ble bra på lavkarbo kombinert med omega3, d-vitamintilskudd + jern og sink.. (og multivitaminen min inneholder b-vitaminer i mengder...) Men akkurat HVA det var som var cluet vet jeg ikke. Sånn bortsett fra at behandling av stoffskiftet og økt opptak gjennom økning av magesyre + "fikse magen" også sikkert har bidratt masse.

Ja, og om du er jevnlig neglelakkbruker så enten stopp med det for en periode eller iallfall vurder grundig hvilken lakk og lakkfjerner du bruker... seff.

Carisma 01-11-12 12:43

Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.

Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene... :rolleyes:

Kitt 01-11-12 14:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1398242)
Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.

Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene... :rolleyes:

Aner ikke, men fortell hva du finner ut. Vi skal nedover dit med en 3- åring i februar!:)

vaskeklut 01-11-12 22:54

Er det noen som har smakt de steviasøtede sjokoladene som life har begynt å selge og som har noe å si om de?

Sanney 01-11-12 22:56

tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...

langaard 01-11-12 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1398379)
tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...

" Jugeblemme" som bestemora mi kalte det, lita hvit og frykteleig irriterende:ja:
Må nok bare gå sin gang, men en uke, det var lenge:eek:

Kanskje 01-11-12 23:19

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1398379)

Det finnes spray og gel på apoteket som skal beskytte og lindre og hjelpe til å få bort blemmene. Hør på apoteket :-)

Carisma 01-11-12 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1397313)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1397317)
Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1397342)
Vi har brukt mye forskjellig og synes ikke Omo skiller seg ut i så måte.

I rest my case... http://www.tv2.no/underholdning/hjel...t-3914742.html ;)

Photobscura 01-11-12 23:24

Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...

vaskeklut 01-11-12 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1398387)
Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...

Omo lukter i tillegg grusomt :o

Sanney 01-11-12 23:31

bruker neutral sitt for farger. typen min er hypersensitiv for de fleste typer vaskemiddel, så der gidder jeg ikke kimse når jeg har funnet noe han tåler. så da holder jeg meg til det.
nå bruker jeg ikke brunkrem, og liker ikke makrell i tomat, så de flekkene slipper jeg uansett :p

nellie 02-11-12 12:11

Må man levere skattekort til biarbeidsgiver? Sikkert teit spørsmål, men.:o
Kunne egentlig tenke meg å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver resten av året, men man MÅ kanskje levere skattekort uansett?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.