![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Kjøpte den da. :ja: |
:hjelp: Jeg har ansvaret for store kontrakter på jobb, men ikke fått noen opplæring rundt dette eller systemene vi bruker. Det er en ofisiell "finn ut selv" holdning på alt av rutiner og prosesser. Noe som gjør at alle har sin egen lille vri på hvordan ting gjøes. Dette stresser meg, fordi jeg ikke vet hvem jeg skal stole på, og blir forvirret av forskjellig fremgangsmåte.
I det siste har jeg blitt så redd for å gjøre noe feil at jeg blir helt lammet og får ikke gjort noe! Det smitter over på andre områder også. Hjelp, hvordan komme ut av det? |
Carisma, vær så snill ... stikk fingeren i jorda! Be om hjelp! Ikke spør om og om igjen her inne og drit i svarene folk bruker tid og omtanke på å gi deg. Søk hjelp!!!!
|
Sitat:
Og ref. punktet Smitter over på andre områder... Jeg er livredd for å kaste bort masse tid og penger på noe som ikke funker, så jeg aner ikke hvor eller hva slags hjelp... :o Så jeg forsøker å bygge opp en selvhjelpsliste så jeg kan om ikke redde situasjonen nå, så ihvetfall ikke gjøre samme feilene på nytt. |
Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberrik?
De steker det selv og har en grønn pose. 50% mindre Kh enn vanlig brød..... Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise? |
Sitat:
jeg ser argumentet med at du er redd for å kaste vekk penger, men vet du. du har selv sagt at kostnader ikke spiller rolle, og du kan slutte i behandling FØR du har kasta vekk masse penger. og hva om det faktisk virker?! er ikke psyken, ekteskapet, foreldreskapet og ikke minst livet ditt og resten ved deg verdt å gi det et forsøk? søk hjelp, carisma. bare det at du begynner å se at du har problemer og ikke minst hva som kan være årsaker gjør at du har et godt utgangspunkt. ja, drt er vanskelig. ja, det kan gjøre vondt. ja, det koster penger. og visst f er det verdt alt det når man får rydda opp!! jeg har fått hjelp med alt fra ekstremt tung depresjon til tvangstanker og fobier, og hellige land så mye bedre det er å leve med kontroll på det! ta sjansen, søk hjelp i stedet for å spørre om noe du sannsynligvis vet svaret på. du er verdt det! :klem: |
Sitat:
Og så holder du deg til det du har læret av vedkommende dersom du står fast! Kan ikke annet ennå tenke at du må ha grusomme dager når du sliter sånn på jobb! Er redd du kommer til å gå på en megasmell, vennen! På tide å ta tak i ting og svelge noen kameler? http://www.vektoperasjon.no/forum/im...s/storklem.gif |
Sitat:
Du kan gå til legen og bli henvist til en psykolog som er innunder Helfo ordningen slik at du bare betaler egenandel. Her er det som oftest minimum 6-9 mnd ventetid. Har du råd til å ta det privat (1000-2000 kr pr time) kan du komme inn i løpet av få uker. Ring/mail gjerne en praksis der det er flere psykologer og gi en kort forklaring av problemet ditt så vil du få time hos "rett type" psykolog. Evt må du gjennom en time der de kartlegger problemet ditt før de henviser deg til psykolog som kan hjelpe akkurat deg. Så vær så snill Carisma, oppsøk hjelp snarest før ting blir virkelig ille, jeg snakker av erfaring. Det er bare så mye et slik forum kan hjelpe deg, det samme gjelder diverse selvhjelpsøker. Enkelte slike bøker og råd kan og faktisk være mer ødeleggende enn mye annet. Kjære deg, slipp all tvil om hvem, hva, hvor og hvorfor og oppsøk hjelp snarest. Jeg kan nesten garantere at det er ikke bortkastet, det er mer bortkastet å gå rundt og ikke ha det bra :klem: |
Den hvite blusen min med blå blomster har etter å ha vært med til tyrkia fått svettemerker. jeg vaska den, og da ble de gule merkene oransje? :eek: hvordan får jeg bort dette?!
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: