![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Hei - den boka om våre velferdsrettigheter (NAV mm), heter Jungelhåndboken og gis ut av Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon.
Les mer på denne linken; http://www.ffo.no/no/Rettighetssenteret/Jungelhandboka/ Der er det mulig å laste ned 2009-versjonen, mens 2010-versjonen kan bestilles. Vil anbefale å få tak i 2010-versjonen, da det jo som kjent stadig skjer endringer i stønadsordningene..... Boka koster 190kr + porto Lykke til hos NAV :klem: |
De skal ha kontoutskrifter for de siste tre mnd men det har ikkke lov til å legge gamle transaksjoner til grunn for dagens vedtak. Dvs at de kan ikke nekte deg stønad pga hva du brukte penger på i forrige måned.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå har jeg 610 kroner garantert resten av livet. Hehe. DET blir man jo rik på. Tror jeg skal søke om forhøyet grunnstønad. Lov å prøve seg. Er jo greit med penger man får i tillegg til lønna. |
Er det noen har som har prøvd å smøre tomat på soleksem ? Har hørt at det skal hjelpe.
|
det hjalp ikke meg :(.
Det som hjalp, var å begynne å spise kalsium, men det må man begynne med ca 3 mnd før man skal i solen... Regner med at det ikke hjelper deg mye nå, huff. Soleksem er noe herk!!!:mad::mad::mad: |
Dumme meg . Lot være å smøre meg 1 dag da jeg skulle være i solen bare en kort tid og det var alt som skulle til :mad: Kan jo prøve tomat eller yougurt og se om det hjelper hvis ikke får jeg heller smøre meg med tålmodighet :lol: og se om det forsvinner snart.
|
Sitat:
Er dette en erstatning til omega 3 om du tar det hver dag? |
Info om Cocosa finner du her: http://soma.no/produkter/cocosa
Slik jeg tolker dette, så er ikke cocosa nok som erstatning for omega 3 - men kanskje jeg leser dette feil :rolleyes: |
Det er noe stooooort og gult oppe på himmelen og det kjennes ut som om det kommer varme fra den! :eek: Noen som har peiling på hva det kan være?? Har sett noe lignende før, men det er leeeeenge siden. :rolleyes:
|
Sitat:
Hvorfor er vekta mi gått opp når jeg har spist riktig og kutta ut partystopperne? *sukk* (den som nevner målebånd knurrer jeg til, det er ikkeno resultat der heller) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har tips til bøker å lese på stranda? Skal være borte i 14 dager, så trenger minst 5-6 bøker!
|
Sitat:
David Baldacci skriver en lett fornøyelig type krim/thriller jeg syns er ypperlig ferielektyre! :D |
Sitat:
Ellers gjerne en god chicklit eller annen lett og humoristisk. Men tror ikke jeg orker flere bøker om unge fortvilte menn med hang til kommunist-tankegang :D (Ala "jeg forbanner tidens elv", "Lasso rundt fru luna", og alt av Dag solstad) Og tunge slektssagaer er vel heller ikke meg. Med unntak av Vindens Skygge/Engelens Spill, men de har jeg jo lest. så langt har jeg tenkt å ha med Hotel New Hampsire (enda ikke fått lest noe Irving, så tenkte å begynne nå), og bok nr 2 i Stockholm Noir serien av Jens Lapidus. |
Sitat:
|
Å, John Irving! Lettlest og herlig absurd! Hotel New Hampshire er en av mine favoritter, sammen med A Prayer for Owen Meany, og seff, The World According to Garp. Liker du Irving er veien kort til Paul Auster! Litt mer intrikat enn Irving, men fantastisk absurd og kløktig :).
|
Jeg leser Bill Bryson akkurat nå. Han skriver ikke romaner, mer "faktabøker"/dokumentar, men det er fantastisk morsomt skrevet, og en fin avveksling fra det å lese sammenhengende romaner (noe som ikke funker så godt for meg nå, ettersom jeg sitter i et større skrivearbeid selv). Lett å legge fra seg, lett å ta opp igjen litt senere. Tror ikke det spiller noen som helst rolle hva man leser av Bill Bryson, han er like morsom uansett hva han skriver om.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da æ kjøpte cocosa sist forelte ho dama mæ at det hjalp mot soleksem åsså, va jo ikkje heilt det æ hadde tenkt å bruke det tel men men :) Æ e veldig plaga med soleksem, e no godt nedi boks nr. 2 med betakaroten. Ter 3 stk kver morra. Har ikkje fått soleksem enda og har sotte i sola i fleire tima idag :) Vi i Nord har ikkje vært bortskjemt me sol i sommer så æ har ikkje sola mæ før idag faktisk. |
Sitat:
Paul Auster tror jeg ikke jeg har hørt om, men skal notere meg navnet :) Takker! |
Paul Auster skriver bra, han ja!:D
Hadde helt glemt han på listen over de bedre!;) |
Hei!
Jeg begynte torsdag den 17 på lavkarbokur. Gikk i fjor høst også, men skeiet ut. Husker jeg var litt slapp første to ukene men var ikke så hard på high fat da. Nå har jeg derimot brukt og følgt oppskrifter som jeg har funnet her, og på diverse lavkarboblogger. I går begynte jeg å verke i kroppen. Spesielt i beina. Jeg er slapp og trøtt og mangler matlyst også. Spiser av ren fornuft. Selv om jeg synes maten er kjempegod så får jeg ikke "siklefaktoren" og klarer å spise noe særlig... Lurer på å gå til lege med det her, men siden dette kan bunne i lavkarbokuren så er jeg usikker, siden leger flest ikke anbefaler lavkarbokosthold. Hva er deres erfaringer i overgangstiden til karbofritt kosthold? Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare vente til det går over? Og hvor lenge varer det eventuelt? Setter pris på alle tips! |
Verking i beina kan skyldes mangel på magnesium, tar du tilskudd av noe slag?
|
Sitat:
Uansett, rett inn på helsekosten i morgen når lønnen kommer! Thanks |
Magnesium finnes i de fleste matvarer, men særlig i kornprodukter og grønnsaker.
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe, og fullkorn er spesielt rike på magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder. Ta tilskuddet sammen med siste måltid på kvelden - for mye kan gi løs mage :rolleyes: For meg er 400mg passe dose :cool: |
Er det noen som har en nyere HP compaq laptop, og som kan fortelle meg hvordan jeg får print screen-knappen til å fungere? Jeg ser den er der, over num-paden, og den ligger på home-knappen, men det står "prt sc" i en boks under "home". Og nå har jeg prøvd å trykke den i kombinasjon med shift, ctrl, alt, alt gr og jeg gir snart opp :p.
|
Er det en knapp som heter FN der noe sted?
|
Sitat:
|
Var det så at nokon hadde testa ut at matolje funka for å få vekk malingsflekkar på huda?
|
matolje fungerer ofte fint ja! Babyvåtservietter også!
|
Takk! Var det eg trudde eg hadde lest her inne, men når eg søkte, fann eg ingenting. Kusina mi malar hus nemlig, og er ikkje heilt besteven med white-spiriten.
|
pleier ofte å ha tynne hansker på meg når jeg maler... Det er og smart å smøre seg med en feit fuktighetskrem først, da sitter ikke malingen sånn fast som på tørr hud!
|
Sitat:
|
Matolja og sukker (slikt kan man bruke sukker til :p) gir en fin skrubb som løsner oljeflekker.
|
babyvåtservietter fjerner gammelt lim. av typen som har vært gjennom oppvaskmaskinen mange ganger... og svarte skomerker på gulvet og maling på metall.
Nesten rart det er lov å bruke i stumpen. |
Det er vel ikke noe mer skummelt en olje som får våtserviettene til å fungere! ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49. |