![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag var det hjemmelaga fiskesuppe. Hadde i litt fiskeboller, laks, bacon, grønnsaker, kraft og fløte. JBKM for tykkelsen sin skyld. Jeg er forkjøla så jeg kjente ikke så mye, men sambo sa den var nydelig :)
|
Lutefisk, stekt bacon, og brokkolimos :sikle:
|
Har ikke laget ennå... Tror det blir denne! :sikle:
http://www.theswissbakeryonline.com/...&bw=300&bh=300 Ostefonduen er fiks ferdig til oppvarmings. Inneholder bare 3 karber pr 100 gr. Dvs 12 karber på hele pakken og det er mer enn nok for to. Den er MED hvitvin. Fås kjøpt på Eurospar og koster 50-60 kr. Jeg pleier dyppe brokkolitopper oppi eller Lisbethvidereutviklet knutteloffterninger. :sikle: |
Grillkylling med blomkålris og pose(:flau:)- bernaisse
|
Spiste kyllingfilet (150 gram) til middag/kvelds i dag :) (har spist en del på jobben men ikke noe skikkelig middag så da tenkte jeg at jeg måtte lage noe godt). Hadde litt salat ved siden av med fetaost.
|
Røkt julepølse med baconchips varmet i ovnen med ost over. Litt merkelig. Men joda, smakte da :)
|
Kjøpte ei fersk familieribbe i går. Delte ribba slik at jeg fikk ei tynneribbe og en svinekam. Så i dag hadde vi kammen til middag. Selve ribba ligger i kjøleskapet inngnidd med salt, pepper og sennep. Den skal ligge der i tre dager før jeg fryser den.
Jeg hadde vann, gulrot, sellerirot, svisker, rosmarin, hvitløk, lauvbærblad og løk i ei form. La kammen oppå og lot den står i steikovnen på 125 grader i ca 6 timer. Jeg satte på grillen etterpå for å poppe svoren. Jeg lagde saus av væsken som ble i forma. Dette er desidert den beste sausen jeg noen gang har laget! Og kammen ble supergod!!!! |
I dag ble det Tikka Masala og blomkålris.
Tikka Masala-"røra" ble laget av Hakkede tomater på boks, litt fløte, (pleier ofte å bruke kokosmelk), Tikka Masala-krydder fra "innvandrerbutikk, 0 kb) og chilipulver. Kjempegodt var det:p! |
Er så mett og glad og god etter dagens middag: kjøtt og kål i form. Bacon på toppen, og en solid smørklatt attåt :) Er første måltidet jeg har kjent smaken på, og attpåtil fått beholdt i magen siden onsdag kveld, og middagsopplevelsen var ubeskrivelig!
I morgen: Tynnribbe! |
Salat av is-salat, grønn squash, løk, litt sukkererter og grønn paprika med en boks tunfisk, en halv avokado, en barneskje olje og litt ost oppi. Veldig godt og tilfredstillende.
|
I dag blir det svinestrimler i gryte. Nam nam :)
|
I dag har jeg laget meg en: Hot kyllingsuppe.
1/2 løk finhakket 1 boks hermetisk tomat 2 kyllingfilet (i terninger) 1 ss karri 1-2 ss smør 2 dl fløte salt og pepper etter smak og ev. litt søtt (natren) Smelt smøret, ha i karri og la surre litt, ha i løken og la den surre litt sammen med karri og smør. Oppi med kyllingen og la surre litt. Ha oppi tomatene og fløten - skyll tomatboksen og ha dette oppi. La koke i 10 min. Ev. en liten klatt med rømme/Philadelfiaost på toppen ved servering. Yummi, dette var skikkelig godt. Vel bekomme :D og god mandag! |
Karbonader med kålstuing
|
Hjortegryte :D
|
I dag blir det ostepizza :) I går var det kjøtt og kål i form, 31 og 1 var det pinnekjøtt med tilbehør (uten potet).
|
Kokte egg og ost.
|
Kyllinlår med rosmarin og sitron (spent på om det blir godt, har ikkje prøvd rosmarin til kylling før). Tilbehør... antagelig salat.
|
I dag slår jeg til med hjemmelaga fiskegrateng av sei :)
|
Ørret med brokkoli og sandefjordsmør
|
jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?
|
Sitat:
|
Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt:D
|
Sitat:
|
Ops..da skal jeg mekke mitt et krydder.
|
Stekt seifilet(150-200 gr), stekt løk(litt), blomkålmos(mye:p) og erter(litt):)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |