Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kitt 24-10-12 09:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1395441)
Jeg lurer på om jeg skal innføre litt kokt/stekt potet i kosten? Dere som måler blodsukkeret jevnlig, hvilken påvirkning har dette på blodsukkeret deres:confused:

Rett til værs!:eek:
Jeg får mer blodsukkerstigning av poteter enn av sjokolade!:eek:

smgj 24-10-12 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1395441)
Jeg lurer på om jeg skal innføre litt kokt/stekt potet i kosten? Dere som måler blodsukkeret jevnlig, hvilken påvirkning har dette på blodsukkeret deres:confused:

Det gir nok bra stigning. Visstnok skal søtpoteter være et bedre alternativ, sånn blodsukkerkurvemessig. Blodsukker er en fasett av helse, men ikke hele bildet.
Men det beste er jo at du tester selv - hvordan det virker på deg. :)
Jeg spiser litt potet/ris, men holder mengden nede. Det fungerer på en måte for meg...

Huldr 24-10-12 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj
Men det beste er jo at du tester selv - hvordan det virker på deg. :)

Helt enig. Kroppen oppfører seg ikke alltid som den "burde". Vi er alle forskjellige! For meg går potet helt fint, med ris er det verre.

Lillemy71 24-10-12 10:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395432)
Hvorfor kommer kan jeg gå 2-3 dager uten å spise uten å havne i ketose, men hvis jeg kutter ned på karbo og øker fett så går det knapt en dag?
Sånn rent teoretisk skal jo kroppen lage ketoner når det ikke er mer å forbrenne, som f.eks når man ikke spiser på lang tid. Beviser det at forbrenningen går ned når man ikke spiser?

Du er nok i ketose men har ikke målbare ketoner i urinen. Måler du derimot ketoner i blodet vil du nok få et helt annet svar. Økt fettmengde (lite kh og moderat protein) gir økt (optimal) ketonmengde i blodet (i følge kostdoktorn.se) og dermed har du nok mer å skille ut i urinene slik at du kan få det målt.

Carisma 24-10-12 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395449)
Du er nok i ketose men har ikke målbare ketoner i urinen.

Skeptisk. Jeg kjenner det både på kroppen og ikke minst ånden/metallsmaken når jeg er i ketose. Måler ikke med stix. Kjenner ikke dette i det hele tatt når jeg ikke spiser.

Supera 24-10-12 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395471)
Skeptisk. Jeg kjenner det både på kroppen og ikke minst ånden/metallsmaken når jeg er i ketose. Måler ikke med stix. Kjenner ikke dette i det hele tatt når jeg ikke spiser.

Hvorfor går du 2-3 dager uten å spise? :confused:

Kanskje 24-10-12 11:58

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1395346)
Skal etterkvart til å vaske ned ei kjellarstove som består av heildekkande, lakka treverk frå 70-talet ein gong. Kva er det beste middelet å vaske med? Innspel, nokon? Kan grønsåpe bli klissete eller trasig på nokon måte?

Hvis dette skal males etterpå så er vel salmiak det beste? Vil ikke zaloen legge seg som en tynn hinne?

Kitt 24-10-12 12:08

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1395480)
Hvis dette skal males etterpå så er vel salmiak det beste? Vil ikke zaloen legge seg som en tynn hinne?

Nei, den gjør faktisk ikke det, i følge malemestervennen til svigerfar. Zalo er feak det beste til å vaske hus som skal males! Trenger ikke kjøpe dyr Kraftvask etc.
Dessuten har ingen sagt noe om å male her, bare vaske ned!;)

Kanskje 24-10-12 12:27

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1395483)
Nei, den gjør faktisk ikke det, i følge malemestervennen til svigerfar. Zalo er feak det beste til å vaske hus som skal males! Trenger ikke kjøpe dyr Kraftvask etc.
Dessuten har ingen sagt noe om å male her, bare vaske ned!;)

Hehe bare jeg som er i malemodus, har stått de siste dagene og svimlet over salmiakkvann, for å vaske grundig ned . og vaske med rent vann etterpå. Min malermestervenn sa nemlig salmiakk eller kraftvask. Men så lenge det ikke skal males så er det jo ikke noe problem uansett. :-)

Carisma 24-10-12 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1395475)
Hvorfor går du 2-3 dager uten å spise? :confused:

Gammel vane... :o Var hjemme med syk unge, og glemte det rett og slett.

Photobscura 24-10-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395418)
Hvilke har du bestilt? Link? Prøver det meste jeg nå for jeg har mista så mye hår at jeg måtte klippe helt kort hår nå :(

Turte ikke risikere stopp i tollen ved å bestille fra iherb, så jeg bestilte fra bigvits. Denne bestilte jeg. Den sterkeste dosen. Fordelen med b-vitaminer er jo at de er vannløselige, og et eventuelt overskudd går ut i urinen. Skal i følge flere artikler jeg har lest ikke være noen fare for overdosering av biotin. Spennende, altså. Jeg kan jo ikke gi opp! Har funnet en del ting som stopper opp hårtap og opprettholder det jeg har nå, så det i hvert fall ikke blir verre, men jeg har fortsatt etter så mange år tungt for å svelge at jeg skal leve med kanskje 1/4 av hårtykkelsen jeg hadde ...

Lillemy71 24-10-12 15:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1395528)
Turte ikke risikere stopp i tollen ved å bestille fra iherb, så jeg bestilte fra bigvits. Denne bestilte jeg. Den sterkeste dosen. Fordelen med b-vitaminer er jo at de er vannløselige, og et eventuelt overskudd går ut i urinen. Skal i følge flere artikler jeg har lest ikke være noen fare for overdosering av biotin. Spennende, altså. Jeg kan jo ikke gi opp! Har funnet en del ting som stopper opp hårtap og opprettholder det jeg har nå, så det i hvert fall ikke blir verre, men jeg har fortsatt etter så mange år tungt for å svelge at jeg skal leve med kanskje 1/4 av hårtykkelsen jeg hadde ...

Takker, har flere ting som jeg må få bestilt derifra :rolleyes: Har prøvd det meste og så langt har jeg ikke funnet noe som virker. Håret mitt har heldigvis ikke blitt så veldig mye tynnere ennå, men siden jeg mister så mye hår har jeg lenge hatt to lengder på håret og det ble ikke fin når man hadde langt hår. måtte bare bite i det sure eplet og klippe kort så alt ble samme lengden. Håret ser freshere ut, men jeg er ikke helt fornøyd :rolleyes:

Photobscura 24-10-12 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395534)
Takker, har flere ting som jeg må få bestilt derifra :rolleyes: Har prøvd det meste og så langt har jeg ikke funnet noe som virker. Håret mitt har heldigvis ikke blitt så veldig mye tynnere ennå, men siden jeg mister så mye hår har jeg lenge hatt to lengder på håret og det ble ikke fin når man hadde langt hår. måtte bare bite i det sure eplet og klippe kort så alt ble samme lengden. Håret ser freshere ut, men jeg er ikke helt fornøyd :rolleyes:

Krysser fingra for oss begge! Jeg kan ikke klippe håret kort. Ser absolutt helt dust ut ... :o

Supera 24-10-12 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395491)
Gammel vane... :o Var hjemme med syk unge, og glemte det rett og slett.

Ta vare på deg selv også i blant da. :klem:

Lillemy71 24-10-12 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1395548)
Krysser fingra for oss begge! Jeg kan ikke klippe håret kort. Ser absolutt helt dust ut ... :o

Vet ikke hva som er verst, dust eller kjerring, hehehehe :w00t:

Jeg har fått fall i håret på mine gamle dager og det ble veldig fremtredende da jeg klippa håret kort. Skikkelig kjerringfrisyre og klarer ikke å få gjort noe med det heller, til og med rettetanga er ikke effektivt på det der dømrade håret mitt :p

Photobscura 25-10-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395584)
Vet ikke hva som er verst, dust eller kjerring, hehehehe :w00t:

Jeg har fått fall i håret på mine gamle dager og det ble veldig fremtredende da jeg klippa håret kort. Skikkelig kjerringfrisyre og klarer ikke å få gjort noe med det heller, til og med rettetanga er ikke effektivt på det der dømrade håret mitt :p

Fordelen med hår, er at det vokser ut igjen, og visstnok får biotin håret til å vokse fortere også (ja, takk!). Det har jeg jo erfart tidligere også, at b-vitaminkompleks får håret til å vokse fortere, enn om det ikke har noe effekt på tykkelsen. Merker jeg er veldig spent på dette nå. Jeg har virkelig prøvd så og si alt. Det finnes liksom ingen grunn til at det ikke skal finnes noe der ute funker! :o (Synes jeg ...)

silje21 25-10-12 12:42

hvorfor kan nav avlyse (info)møter uten å si ifra, mens jeg hadde blitt slaktet hadde jeg gjort det samme <.<
fikk hvertfall samtale med saksbehandler for første gang siden jeg meldte meg arbeidsledig i beg av juli >.>

Carisma 25-10-12 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1395751)
hvorfor kan nav avlyse (info)møter uten å si ifra, mens jeg hadde blitt slaktet hadde jeg gjort det samme <.<
fikk hvertfall samtale med saksbehandler for første gang siden jeg meldte meg arbeidsledig i beg av juli >.>

Tror du finner svar på det og mye annet uforståelig i NAV-serien til Atle Antonsen :rolleyes:

silje21 25-10-12 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395758)
Tror du finner svar på det og mye annet uforståelig i NAV-serien til Atle Antonsen :rolleyes:

;) hehe kanskje det :p

Carisma 25-10-12 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1395760)
;) hehe kanskje det :p

Jeg hadde hvertfall mange aha-opplevelser av den! :D

Dietta 25-10-12 13:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395758)

:lol:

Anarko 25-10-12 16:06

Hvordan får man lagt til blogg her? Ser mange har det i nærheten av tickeren.

Kitt 25-10-12 17:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1395792)
Hvordan får man lagt til blogg her? Ser mange har det i nærheten av tickeren.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 829088)
Du må bruke http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif tegnet i signaturboksen.
Først må du kopiere adressen, så må du inn i signaturboksen.
Skriv feks Min blogg, marker dette, klikk på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif og lim inn adressen. Klikk ok og så skal det være i orden!

Håper jeg! Gjør det jo ofte, men å forklare det, det er en annen sak!:o

Prøv på denne måten! Har virket før!;)

Kanskje 25-10-12 18:43

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ikke så veldig flink teknisk.
Har en vanlig gammel tv med sånn stor boks bak. Denne skulle jeg gjerne hatt bedre lyd i. Skulle også gjerne hatt noe å koble i pc for å få bedre lyd.

Jeg hadde et stereoanlegg en stund med to høytalere, og dette koblet jeg til tv og pc med en ledning og noen fargerike plugger.

Men så gikk det i stykker.

Hva er det jeg trenger for å få lyd? Trenger jeg et nytt anlegg, et sånt suround anlegg, vanlige høytalere, forsterker, osv osv osv ? Vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter. Tenkte å se om jeg kunne finne noe brukt. Men er redd for å få noe som bare blir halvveis fordi jeg mangler noe.

Har som sagt ikke noe god greie på slikt.

Hva er det som oppfyller mine ønsker?

Kanutten 25-10-12 18:55

Jeg vil gi sambo en klokke i julegave. Noen som har tips om merke etc? Ca 1000 kr.
Den må være robust siden den må av og på flere ganger om dagen grunnet sikkerhetskontroller.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.