![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Oi SHIT! Dette var jo ikke reaksjonen jeg forventa!
Jeg ordla meg jo helt latterlig feil da jeg skrev innlegget mitt! Var vel mer at jeg lurte på hva hun hadde bedrevet tiden sin med? Høre hva jeg "går glipp av" hehehe.. Rart hva man lurer på, og jeg lurte bare veldig på hva hun gjorde før hun fikk denne morsfølelsen :) :) SÅ ingen mer diskusjon på det. Som regel velger man jo det man gjør med livet sitt, og jeg føler ikke jeg kommer til å gå glipp av alt det som blir beskrevet ovenfor. Barnet vårt er 100% planlagt, 20 år er absolutt ikke ungt, jeg personlig er FERDIG med all festing og tull og lever helt slik jeg ønsker nå :) - se bort i fra et par ting som kan forbedres, deriblandt vekta hihi :) Sitat:
Gubben ramla på isen å slo hodet sitt. Sykemeldt 1 mnd, ble helt fin. Men første dagen på jobb svimlet han hele dagen, og tilslutt svimte han av i dusjen hjemme. Hånda ble nesten lammet og kvalm/spydde i noen dager... Hjernerystelse fikk vi beskjed om, og var sykemeldt i 8 mnd etterpå!!!! :O Ring legevakt!!! |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor heter det ikke "Gården" ??
Farm - er ikke et ord vi bruker i norge om norske gårder. Hvorfor må språket vårt amerikaniseres sånn?? |
språk er ikke statisk, det er i konstant utvikling, hele tiden. det engelske ordet "bag" er faktisk norsk, men det forsvant fra språket vårt underveis. så nå er det et engelsk låneord :p
farmen er forøvrig et ord som fungerer på norsk både skriftlig og uttale, og klinger kanskje bedre i pr-avdelingens ører enn "gården". |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det kunne jo heter "Gardsliv", eller "Garden - ein kamp for og overleva", for på nynorsk så virker det jo mer dramatisk synes jeg. :D . |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitter og leser om P- sprøyten. Og ble litt bekymret.
Det står faktisk at den ikke bør brukes lengre enn 2 år !:eek: Jeg har gått på min siden 2007 om jeg ikke husker feil ! Legen setter den på meg, og har ikke sagt noe om disse to årene :confused: Tenk om jeg er blitt steril? Står også at det kan ta opp til TRE år før man får eggløsning og kan bli gravid ! Og at man kan få benskjørhet. Og at det ikke anbefales til unge. kjenner jeg blir litt bekymret nå. Har noen erfaring med p-sprøyten? |
hm, legen min snakka noe om at man bør ha pause etter 5 år, uten at han spesifiserte hvorfor. jeg har hatt min i 3 år og har absolutt ingen planer om å slutte med det første. (nå vil ikke jeg ha unger i det hele tatt da...)
norge har forøvrig verdensrekord i benskjørhet til tross for at vi også bruker mer melk enn noen andre.. veninna mi fikk beskjed om at det kunne ta et år eller to før hu ble gravid da hu slutta med piller. det tok 3 uker.... |
1 Vedlegg
Enkelt spørsmål, er denne kjolen noe fin ?
Synes den var stilig da jeg først så bildet, men har begynt å tvile nå. Gubben synes jeg burde kjøpe den da ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Her er den ;) |
Sitat:
Går til kassen:D |
Sitat:
Nydelig er den og du er enda nydeligere så hva er problemet??? |
Sitat:
Sitat:
Shopping på nett fredag kveld når formen ikker er på topp, gjør alt litt bedre gitt :p |
Sitat:
Nå er jeg en smule beruset, så jeg shopper i morra:p |
Sitat:
|
Sitat:
Men den kjolen skal jeg ha!!++++++:D |
Sitat:
Grunnen er rett og slett at man får jevn, fin, stabil syklus og mange egg som skal modnes på kort tid! |
Scååål eller:liste::sove:
Trener i morra, trur eg:uskyldig: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den er bestilt, så får jeg bare håpe at den både passer i størrelsen og i fasongen :p |
Sitat:
|
Et spørsmål om barneoppdragelse:
Junior på 16mnd respekterer ingenting jeg sier eller gjør. Pappan kan si det samme, på samme måte og han lyder det med en gang. Når jeg sier det enten overser han meg eller ler og fortsetter. I tillegg er han direkte slem mot meg (så ille at andre kommenterer det), klorer i øynene, lugger, slår, kaster ting på meg osv. Han kommer ofte og vil kose, baare for å komme nær nok til å lugge, klore eller slå.... Gjør aldri sånt mot pappa eller noen i barnehagen. I perioder gruer jeg meg til å være alene med han fordi det alltid ender med masse hyling fra han fordi han ikke får gjøre slikt. Og om jeg ikke får tak på det nå blir det snart veldig ille. Tips? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54. |