Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Bønna200 12-10-12 19:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1391847)
Fångad av en Stormvind...

:lol:

niisin 12-10-12 22:12

Oi SHIT! Dette var jo ikke reaksjonen jeg forventa!
Jeg ordla meg jo helt latterlig feil da jeg skrev innlegget mitt!
Var vel mer at jeg lurte på hva hun hadde bedrevet tiden sin med?
Høre hva jeg "går glipp av" hehehe.. Rart hva man lurer på, og jeg lurte bare veldig på hva hun gjorde før hun fikk denne morsfølelsen :) :)

SÅ ingen mer diskusjon på det. Som regel velger man jo det man gjør med livet sitt, og jeg føler ikke jeg kommer til å gå glipp av alt det som blir beskrevet ovenfor. Barnet vårt er 100% planlagt, 20 år er absolutt ikke ungt, jeg personlig er FERDIG med all festing og tull og lever helt slik jeg ønsker nå :) - se bort i fra et par ting som kan forbedres, deriblandt vekta hihi :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1389628)
Er dette diskusjon eller "Jeg lurer på tråd" som skal være uten diskusjoner??? :eek:

Jeg lurer på: Gubben har vært litt dårlig her i kveld.. Mista følelsen i hånda, men følte seg ikke så verst etterpå. Nå er han kvalm, trur han på spy hele tida og har hodepine. Noen som har erfaring med dette?

Har han ramlet å slått hodet sitt?? noen dager siden, uker siden, mnd siden?
Gubben ramla på isen å slo hodet sitt. Sykemeldt 1 mnd, ble helt fin.
Men første dagen på jobb svimlet han hele dagen, og tilslutt svimte han av i dusjen hjemme. Hånda ble nesten lammet og kvalm/spydde i noen dager...

Hjernerystelse fikk vi beskjed om, og var sykemeldt i 8 mnd etterpå!!!! :O

Ring legevakt!!!

Kanskje 12-10-12 22:15

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor heter det ikke "Gården" ??
Farm - er ikke et ord vi bruker i norge om norske gårder. Hvorfor må språket vårt amerikaniseres sånn??

Sanney 12-10-12 22:24

språk er ikke statisk, det er i konstant utvikling, hele tiden. det engelske ordet "bag" er faktisk norsk, men det forsvant fra språket vårt underveis. så nå er det et engelsk låneord :p
farmen er forøvrig et ord som fungerer på norsk både skriftlig og uttale, og klinger kanskje bedre i pr-avdelingens ører enn "gården".

Kanskje 12-10-12 22:30

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1391898)
språk er ikke statisk, det er i konstant utvikling, hele tiden. det engelske ordet "bag" er faktisk norsk, men det forsvant fra språket vårt underveis. så nå er det et engelsk låneord :p
farmen er forøvrig et ord som fungerer på norsk både skriftlig og uttale, og klinger kanskje bedre i pr-avdelingens ører enn "gården".

har litt piggene ut mot at man bytter ut norske ord med engelske. Står det SALE i butikk vinduene, så får jeg lyst å bare gå forbi. For i norge så heter det SALG.

Det kunne jo heter "Gardsliv", eller "Garden - ein kamp for og overleva", for på nynorsk så virker det jo mer dramatisk synes jeg. :D .

Kanskje 12-10-12 22:34

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitter og leser om P- sprøyten. Og ble litt bekymret.
Det står faktisk at den ikke bør brukes lengre enn 2 år !:eek: Jeg har gått på min siden 2007 om jeg ikke husker feil ! Legen setter den på meg, og har ikke sagt noe om disse to årene :confused:
Tenk om jeg er blitt steril?

Står også at det kan ta opp til TRE år før man får eggløsning og kan bli gravid ! Og at man kan få benskjørhet. Og at det ikke anbefales til unge. kjenner jeg blir litt bekymret nå. Har noen erfaring med p-sprøyten?

Sanney 12-10-12 22:38

hm, legen min snakka noe om at man bør ha pause etter 5 år, uten at han spesifiserte hvorfor. jeg har hatt min i 3 år og har absolutt ingen planer om å slutte med det første. (nå vil ikke jeg ha unger i det hele tatt da...)
norge har forøvrig verdensrekord i benskjørhet til tross for at vi også bruker mer melk enn noen andre..
veninna mi fikk beskjed om at det kunne ta et år eller to før hu ble gravid da hu slutta med piller. det tok 3 uker....

Dietta 12-10-12 22:46

1 Vedlegg
Enkelt spørsmål, er denne kjolen noe fin ?
Synes den var stilig da jeg først så bildet, men har begynt å tvile nå. Gubben synes jeg burde kjøpe den da ;)

langaard 12-10-12 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391907)
Synes den var stilig da jeg først så bildet, men har begynt å tvile nå. Gubben synes jeg burde kjøpe den da ;)

Den er stilig,ja! Hvor fant du den?

Dietta 12-10-12 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1391920)
Den er stilig,ja! Hvor fant du den?

Av alle stedet på Ellos :D
Her er den ;)

langaard 12-10-12 23:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391923)
Her er den ;)

I love it!! Av en eller annen grunn, så liker jeg det mønsteret:)
Går til kassen:D

Kanutten 12-10-12 23:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391923)
Her er den ;)

Den er jo råstilig!!!! Storrutet pepita?

Nydelig er den og du er enda nydeligere så hva er problemet???

Dietta 12-10-12 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1391926)
I love it!! Av en eller annen grunn, så liker jeg det mønsteret:)
Går til kassen:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1391928)
Den er jo råstilig!!!! Storrutet pepita?

Nydelig er den og du er enda nydeligere så hva er problemet???

Da går jeg til kassa jeg også ;)
Shopping på nett fredag kveld når formen ikker er på topp, gjør alt litt bedre gitt :p

langaard 12-10-12 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391929)
Da går jeg til kassa jeg også ;)
Shopping på nett fredag kveld når formen ikker er på topp, gjør alt litt bedre gitt :p

Shopp ivei:suss:
Nå er jeg en smule beruset, så jeg shopper i morra:p

Dietta 12-10-12 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1391932)
Shopp ivei:suss:
Nå er jeg en smule beruset, så jeg shopper i morra:p

Best å vente da ja, ellers er det ikke godt å si hva som ender i handlekurven :p Kos deg videre :klem:

langaard 12-10-12 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391934)
Best å vente da ja, ellers er det ikke godt å si hva som ender i handlekurven :p Kos deg videre :klem:

Sant det,Dietta:D
Men den kjolen skal jeg ha!!++++++:D

Kitt 12-10-12 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1391904)
veninna mi fikk beskjed om at det kunne ta et år eller to før hu ble gravid da hu slutta med piller. det tok 3 uker....

Så rart at noen kunne si noe så feil! Siden tidlig på 90- tallet har legene visst at sjansen for å bli gravid når man slutter med senere generasjoner ppiller er ekstremt høy! For oss tok det 6 uker, begge gangene!;)
Grunnen er rett og slett at man får jevn, fin, stabil syklus og mange egg som skal modnes på kort tid!

langaard 12-10-12 23:39

Scååål eller:liste::sove:
Trener i morra, trur eg:uskyldig:

Dietta 12-10-12 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1391943)
Scååål eller:liste::sove:
Trener i morra, trur eg:uskyldig:

langaard 12-10-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391945)

Og jeg er alvorlig alkoholforgifta:eek:

Supera 13-10-12 00:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1391940)
Så rart at noen kunne si noe så feil! Siden tidlig på 90- tallet har legene visst at sjansen for å bli gravid når man slutter med senere generasjoner ppiller er ekstremt høy! For oss tok det 6 uker, begge gangene!;)
Grunnen er rett og slett at man får jevn, fin, stabil syklus og mange egg som skal modnes på kort tid!

Så hvis man vil bli gravid så bør man gå på p-piller en stund og så slutte? :geip:

Huldr 13-10-12 00:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391907)

Kjempefin kjole, Dietta!

Dietta 13-10-12 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1391958)
Kjempefin kjole, Dietta!

Takk, takk Huldr :)
Den er bestilt, så får jeg bare håpe at den både passer i størrelsen og i fasongen :p

Kitt 13-10-12 08:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1391957)
Så hvis man vil bli gravid så bør man gå på p-piller en stund og så slutte? :geip:

Det var det jeg gjorde da vi ville ha nr 2! Funka gull, det!:D Hun kom som bestilt, med termin i begynnelsen av juni! Ville nemlig gjerne være hjemme første året sønnen gikk på skolen!

Carisma 13-10-12 09:00

Et spørsmål om barneoppdragelse:

Junior på 16mnd respekterer ingenting jeg sier eller gjør. Pappan kan si det samme, på samme måte og han lyder det med en gang. Når jeg sier det enten overser han meg eller ler og fortsetter. I tillegg er han direkte slem mot meg (så ille at andre kommenterer det), klorer i øynene, lugger, slår, kaster ting på meg osv. Han kommer ofte og vil kose, baare for å komme nær nok til å lugge, klore eller slå.... Gjør aldri sånt mot pappa eller noen i barnehagen.
I perioder gruer jeg meg til å være alene med han fordi det alltid ender med masse hyling fra han fordi han ikke får gjøre slikt. Og om jeg ikke får tak på det nå blir det snart veldig ille. Tips?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.