![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
:eek: 50% på min Oscar!! Dobbelt :eek: |
Grovhakket, ja. Du må ta den gode, gamle... og hakke sjæl. :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Kjøp deg en varmrøkt peppermakrell, DET er godt det! :sikle: Og HELT sausfri! |
Sitat:
Joda, jeg skraper bort mye av sausen (er jo litt igjen da) for der lurer alt det skumle sukkeret :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Huff, er det meg det er noe galt med eller??
:hylgrine: tårene renner og det er like før jeg begynner å grine - når jeg ser fødsler på Tv. IKKE fordi det er rørende :nei:- men fordi jeg synes det er så grusomt å se hvor vondt de har, og hvor de sliter med å få barnet ut.:eek: Er jeg overfølsom :confused: Det samme skjer når det er rørende ting på tv. Er jo skikkelig flaut om jeg er sammen med andre, da må jeg prøve å se på alt mulig annet ,og få bort fokus fra det som skjer. :liste: Flaut. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke noe galt med det! Jeg for min del, kan bare ikke se den "Christian, the lion"-snutten på youtube om jeg har planer om å beholde maskaraen resten av dagen ... :cool:
Jo eldre jeg blir, jo mer lettrørt blir jeg. Synes det er en litt fin egenskap, jeg! |
Sitat:
Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med å grave i gammel dritt... Jeg vil jo ut av ting, ikke lenger inn i det! Sitat:
|
Sitat:
Har du allerede gjort det samme flere ganger så er det kanskje på tide å innse at den metoden du bruker for å komme ut ikke har virket særlig godt så langt? Selvfølgelig kan det hende den virker neste gang, men .... det er kanskje heller på tide å prøve en annen framgangsmåte for å komme ut av tredemøllesyndromet? En framgangsmåte som ikke virker blir sjelden bedre selv om den gjentas. ;) Jeg har sett "Holmes on homes" i dag og sier - dersom problemet har sin rot i grunnmuren, så må man ryddde opp helt tilbake til grunnmuren før man kan gjøre en bra gjenoppbygging. Ikke dermed sagt at psykolog er Svaret, men det høres kanskje ut som det kan være verdt å forsøke... fordi det høres for meg ut som du legger nye gipsplater over gammel mugg... |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det er vel et bittelitte mindretall som blir VERRE av å gå til psykolog...man kan selvsagt møte på en dårlig psykolog, men da kan man bytte behandler. Og Carisma, for å komme videre, må man gjerne grave i gammel dritt, for det er ofte den som hindrer deg i å komme deg videre. Du må først bearbeide det som holder deg igjen, før du kan gå videre. |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Og jeg kjenner ingen som har fått livet sitt ødelagt av en psykolog. Jeg kjenner en del. Det som eksempel er uansett like lite bevis for at psykologer er en dårlig idé som ditt eksempel, for å si det sånn. ;)
Min personlige erfaring: Har man nok å slite med, så er det en lang prosess, gjerne smertefull. Selvfølgelig kan det være tøft og hardt å grave i gammel dritt, men når man har kommet langt nok i bearbeidelsen av det, så er det en himla lettelse! |
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Du ser hva du skriver her? Tvangssendt? Skoletid? Du er ikke 14 år gammel og blir tvunget til psykolog av foreldrene dine, er du vel? Du er et voksent menneske som selv evnt. velger å motta hjelp, og står fritt til å slutte, eller skifte behandler når du vil. |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Og hvordan vet man at noen er bra? Og ikke minst hvor finner man dem? |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Vet ikke hvor du skal begynne? Du blir henvist til en dps, eller en privatpraktiserende, av fastlegen, og så, hvis kjemien ikke fungerer med behandleren du blir tildelt, ber du om å få bytte. Easy peasy. Og du skylder ikke noen behandler hvis jobb det er å snakke med deg noenting, og de blir ikke såret hvis du slutter eller vil bytte. Du vet om noen er bra hvis behandlingen funker. Og at du føler deg vel med personen. Den som noen synes er bra, kan for noen andre være dårlig (psykologer/psykiatere har forskjellige tilnærmingsteknikker, som passer for noen, og ikke for andre). Men selv om behandlingen kan være tøff, betyr ikke det at det ikke funker. Det som er litt smertefullt er ofte veldig effektivt. Ut i fra det du skriver gjentatte ganger i div.tråder her om at du gjentar destruktive handlingsmønster, tror jeg Kognitiv Adferdsterapi kunne vært noe å vurdere. Google, og hvis det synes som noe du finner fornuftig, be om å få en psykolog/psykiater som er utdannet innen kognitiv terapi. |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte sv
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fikk høy feber i en dag, og trodde jeg brygge på omgangssyke i 11 uker....:rolleyes: http://www.babyverden.no/Gravid/Dive...FSh2cAodDT8AWQ |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, kort
Sitat:
Vel, du kan sikkert gå rett til privat, men da må du gå privat, og kanskje ikke få utbytte av frikortordningen, og privat psykolog uten frikort er INNMARI dyrt...alt du trenger å si til fastlegen din er at du føler at du trenger psykolog, og muligens, hvis han forlanger det, en kort begrunnelse, men det er ikke sånn at du og fastlegen og behandleren skal ha sånne gruppemøter der dere diskuterer hvordan det går med Carisma nå...og legen får ikke rapport fra psykologen/psykiater om hvordan det går og hva du har sagt... Du skal bare ha en henvisning. Akkurat som når du får henvisning til spesialister på andre områder, som gynekolog. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |