![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?
|
Sitat:
Sitat:
|
Enig med Carisma! Får sjelden UVI, takk og pris, men de to gangene jeg har fått det som voksen var det én gang helt uten symptomer, og gikk til nyrene (som er det mest smertefulle jeg har opplevd, ever!), andre gangen var det akkurat så mistenkelig som du beskriver (ingen sviing, bare småskvetting døgnet rundt og sånn) at jeg rakk å knipe det før det gikk for langt, så jeg ville ha sjekket det ut, ja.
|
Carisma, snakk med profesjonelle!
Dietta/smgj: Jepp, eg plukkar dei ofte vekk, og kastar i butikken. |
Sitat:
Sitat:
Driver manuellterapeuter med akupunktur også? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet hva som skjer i bena mine; jeg klør, blir liksom blemmete i huden og så kommer det i løpet av minutter svære svarte blåmerker som er skikkelig ømme som om jeg har slått meg skikkelig?
Både lår og legger ser ut som jeg har fått meg en kraftig omgang juling.... Jeg har altså ikke klødd så mye/hardt at det skulle kunne gi blåmerker, og disse er i tillegg svarte. |
Sitat:
Kom deg til legevakta!!:klem: |
Sitat:
|
Skal til legekontoret i morgen tidlig for og ta nye stoffskifteprøver; får høre om en av legene gidder sjekke meg da....
Takk for klemmen! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Selv om de første omgangene, der man må legge ut om absolutt alt er ganske strabasiøse, blir det bedre etterhvert. Nå er det nesten sånn at jeg gleder meg til å gå til psykologen. Der er jeg på en trygg plass hvor jeg kan øse ut om all dritten i og rundt mitt liv uten å bli dømt og målt opp og ned. Jeg får konstruktive råd og tilbakemeldinger og verktøy for å takle issues og hverdagslivet og nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world". :D Jeg kjenner meg igjen i at det kan være vanskelig og føles som et nederlag og få hjelp, men er det bedre å kanskje gå på en skikkelig smell og møte veggen? Spesielt du som har en liten og ta deg av? Jeg gikk for lenge og skulle klare alt selv og endte med skikkelig sammenbrudd, depresjon og 6 mnds sykemelding (som egentlig ikke er lenge i en slik sammenheng). Nå er jeg på vei tilbake - med profesjonell hjelp. Ville ikke vært det foruten. Lykke til, håper du finner ut av det :klem: |
Sitat:
Jeg gikk sånn og fikk nyrebekken betennelse og ble rusha inn på sykehuset med over 40 i feber. Smertefullt og jævli da det kom på det stadiet. |
Noen som har testet lavkarbobrødet de har begynt å selge på rimi og ica? Jeg kjøpte et og det både smaker og ser ut som Fedonbrød. Men det er så få karber i det?? Jeg har seff kastet posen, men mener at det stod 4 karber pr 100 gram. Dvs ca 1,5 pr skive. MEN det var så mye rart i det brødet at jeg sliter med å få det til å stemme. Håper noen har brødet MED pose rundt og kan gjengi hva som står der.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei, jeg fant det... Litt flere karber enn hva jeg husket.. 6,7 pr 100 gram.. Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet?? http://bloggfiler.no/lifesperfect.bl...9380025186.jpg |
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Vi hadde en skikkelig ekkel episode med bestemor, hvor hun ble så rar. Skalv på hendene, greide knapt spise og drikke for hun hadde ikke kontroll på de. Sovnet hele tiden. Ble rar i ansiktet ..... kort sagt - min tanke var at hun hadde hatt et slag ! Ble tatt masse prøver, bla urinprøve - og den viste en kraftig kraftig infeksjon ! Den hadde gått opp til den ene nyren. Hun fikk disse symptomene pga den kraftige infeksjonen i kroppen, ikke pga slag Hun kjennte ingen smerter, merket litt rar lukt på urinen, og litt svie. Men ikke nok til å reagere på at noe kunne vre galt. Det endte opp med tre kraftige kurer med ulik penicilin. Så sjekk det opp. |
Når jeg først er inne på mat..
Blir det mindre og mindre makrell og mer og mer tomatsaus i boksene til Stabburet :confused: |
Sitat:
Unnskyld meg, men etter min skala er det brødet der noe dritt som jeg ikke ville ha servert noen ofte. Hvetegluten er hardt på tarmene (øker gjennomtrengeligheten i tarmen via zonulin selv hos friske, ikke cøliaikere) og soya er et fytoøstrogen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53. |