![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hva slags mat er godt med en skje kanel på?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forresten. Er det sant at man ikke skal spise mat om natta/sent på kvelden? :confused:
|
Sitat:
|
Blenderen min gikk i stykker sist jag lagde smoothie, jeg løftet kolben av "maskineriet" og bunnen med bladene ble sittende igjen. Innholdet i kolben rant selvfølgelig nedover de hvite skapdørene, ikke å anbefale når man har hatt blåbær i blenderen :)
Jeg må ha meg ny blender, og vil gjerne ha tips fra noen som er fornøyde med sin. Min siste (Tefal)var jeg bare sånn passe fornøyd med. Jeg er villig til å legge litt penger i ny blender siden den kommer til å bli brukt mye, men Kitchen Aid og desslike er utenfor min økonomiske ramme (ser f eks at Kitch'n har dem på tilbud nå, men 2380 for en blender??). Rundt en tusenlapp er ok. Krav: Glasskolbe på minst 1 liter, gjerne 1,5 Minst to hastigheter og pulseknapp Blad som knuser isbiter Blad utformet slik at de også blander (så man slipper å riste på eller røre nedi) |
I tilfelle du har kenwood mixmaster, så har de en blender som tilleggsutstyr. Er utrolig fornøyd med den!
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser GENIAL!!!!! :D |
Kan man vaske dyner som har kunstfiber som fyll i vanlig vaskemaskin? det står at dyna kan vaskes på 60 grader, men spørsmålet er om en vanlig vaskemaskin tar det, eller om den må leveres på rens? :confused:
|
Vasker mine i maskinen, men har ikke "full guffe" på sentrifugeringen. Innbiller meg at fyllet kan forskyve seg, om vaskingen blir FOR hard, selv om jeg ikke har opplevd noe slikt, til nå..
|
Ok, så det er bare å presse den svære (normalstore) dyna inni og kjøre på, bare med mindre sentrifug? Hvordan tørker du den?
|
Henger alt tøy ute til tørk, jeg, så langt det går :) Tørketrommelen ble pensjonert for flere år siden. Dyner pleier jeg å henge over flere snorer, sånn at bretten ikke blir så skarp.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Den Wilfaen ser ikke verst ut, tror det er noe slikt jeg trenger. |
Sitat:
|
Jeg har og stavmixer, men lager absolutt ikke smoothie med den!
Bare et tips. Dyner og puter skal ha halv mengde vaskemiddel når de vaskes. Jeg vasker og alt av dyner og puter på 60 grader med full sentrifugering. Har de en evighet i tørketrommel etterpå med 4 tennisballer for å puffe dem om igjen. |
Sitat:
|
Kor mykje kan ein handle for på til dømes amazon.co.uk før ein må fortolle? Er det 200kr framleis?
Ok, kan gløymast. Fann det på toll.no Men då kom det opp eit anna spørsmål. Det står på amazon sine sider at ein kan sende ting som gåver. på toll.no står det at ein kan sende ting opp til 1000nok verdi utan å fortolle, viss det er gåve. Kan ein då sno seg unna 200 kronersregelen? Hm.... |
ja, en kan få gaver opp til 999,99kr. Men en er da avhengig av at selger merker den som gave, at innholdet ser ut som en gave og at det ikke ligger noen kvitteringer etc i pakken i tilfelle den blir åpnet.
|
Takk Ferskenbeinet! Då er vi kanskje like langt, for Amazon sender info om innholdet på pakken, og den er jo ikkje akkurat presanginnpakka...
|
Jeg pleier å få sendt ting til en amerikans venn som deretter videresender til meg, så om du har den muligheten går det fint! ;) Evt om du finner tingene du vil ha på ebay? Der er det mange som er villige til å merke ting som gave...
|
Det er ein serie på dvd eg har tenkt å kjøpte på amazon, den britiske amazon altså. Men dei skriv på sida si at info om innhold blir skrive på pakken, og at ein sjølv må finne ut kva som er tollreglane for sitt land. Så då får eg heller ta den med i bagasjen, OM den kjem fram i tide.
|
Sitat:
|
nei selvsagt, det trenger ikke å gå bra! Men om en venn sender det til deg skal det mye til at det ikke blir godtatt selv om de åpner pakken altså! Sjelden jeg og beveger meg over 200 grensa, men av og til blir det sånn...
Så lenge den norske stat ikke har hevet 200 grensa siden 1975, så får jeg heller bare være ulovlig av og til, det er jo helt på tryne! ;) Hvor mye fikk en for 200kr i 1975 i forhold til nå? |
Sitat:
|
Nei, den trenger absolutt ikke gå bra, men gjør som regel det lell... ;)
|
Kan noe hjelpe meg med hvordan man kan sittere 2 eller flere innlegg samtidig?:)
|
I høyre hjørne i hvert innlegg finner du en liten boks med "tødler" i. Merk av den i alle innleggene du vil sitere og trykk til sist på Skriv Svar boksen, nederst til VENSTRE. Da kan du redigere og ta ed det du vil fra hvert innlegg.
Ble dette forståelig da?:o Lykke til! |
Noen som vet hvor lenge tapetlim skal tørke før en kan male oppå? Står IKKE på embalasjen :(
|
Sitat:
|
Sitat:
Du kan se og kjenne på det om det er tørt. Så sier i alle fall min kjære bedre halvdel, som har tapetsert noen meter i sitt liv. MANGE meter. JEG derimot, aner ingenting om temaet. :p |
Hvorfor er det så vanskelig å få bort det psykiske sukkersuget? Det fysiske er borte for lengst, men jeg har stadig "lyst på" sjokolade eller kake eller sånn. Jeg kjenner at kroppen ikke vil ha det, men hodet vil. Hvorfor det? Hvordan får man det til å forsvinne?
|
Sitat:
Falt utpå i går med sjokolade og boller, og selv om jeg jo raskt merket at kroppen ikke ville ha dette så ble alt spist uansett :eek: |
Sitat:
|
Leser stadig om dere andre kvinner som får diverse sug, oppgang og slikt ved
menstider. jeg har ikke hatt mens på .. 14 år pga hormonspiral, men jeg lurer på om jeg kanskje kan ha litt slike plager likevel? Om kroppen jobber i "det skjulte" og markerer denne tiden, selv om jeg ikke får mens liksom.. føler hvertfall at noen ganger er jeg mer hissig, mer godtesyk osv, uten at jeg egentlig før nå kom på at det kanskje har noe med perioden å gjøre. Får notere i boka mi hvis jeg husker det neste gang det oppstår, og se om det kommer igjen med jevne mellomrom. Men, altså, noen som har en mening om dette? :spent: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |