Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 27-09-12 09:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1387044)
Og jeg på hvorfor jeg måtte våkne kl 05 i morges...

Puteskrekk :confused:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1387046)
Og jeg lurer IKKE på det for mitt vedkommende, men katta mi burde kanskje gå i seg selv ... :cool:

:lol:

Ziltoidia 27-09-12 10:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1386770)
Her kommer et spørsmål om kalorier! Dette er kanskje ikke det rette stedet å spørre om denslags... men kanskje er det også nettopp derfor jeg spør her. :D

Jeg har, som mange andre her, gått ned mye på lavkarbo... men har i det siste stagnert. (Og med "i det siste", snakker vi måneder) I tillegg til å kutte ut meieriprodukter, har jeg som mange konkludert med at det også er lurt å se på kalorinivået for å gå ned ytterligere 5-6 kilo (ca). Spørsmålet er da hva som er det optimale kaloriinntaket for ei på 22 år og 168 cm i høyde. Gå ut i fra at jeg ikke mosjonerer noe særlig (nøyaktig hvorfor trenger vi ikke å ta for oss nå). Jeg vet det finnes en del kalorikalulatorer der ute, og dere må for all del linke til de også... men jeg vil først og fremst vite hva dere tenker.

Egentlig så har jeg ikke noe hastverk, men her sitter jeg altså og strikker en kjole som står i fare for å bli for trang ;)

Ikke glem meg da. :o

Sugarpill 27-09-12 12:21

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1387069)
Ikke glem meg da. :o

Hva med å ta utgangspunkt i hvor mange kalorier du spiser nå, og så trekke fra, la oss si 500? Hvor mange kalorier en trenger er så innmari individuelt, at selv sånne kalkulatore ikke kan gi et godt svar. Og du skriver ikke hvor mye du veier heller, en person på 96 kilo trenger en god del mer energi enn en på 66.:)

Edit: nå så jeg at du skrev hva du veier lenger bak i tråden. Men jeg holder fast på å gå ut i fra det du spiser nå, og så trekke fra litt.

Furine 27-09-12 16:36

Kva er beste måten å få opp jernnivået i kroppen? Blodmat, tablettar?

Kitt 27-09-12 17:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1387192)

Jerntilskudd intravenøst!:D
Selv om det er litt drastisk, da!;)

Noen tar ikke opp jern fra mat så godt, andre trenger spesielle typer jerntilskudd. Er liksom ikke noe fasitsvar.
En kombinasjon med mat og det tilskuddet man har best nytte av, er det aller beste!

Men det er også mange feller å gå i, som hva du spiser sammen. Er vel kalium som hindrer opptak av jern, så det må ikke spises samtidig om du vil ha nytte av jernet. C- vit sammen med jern er derimot veldig bra osv osv!
Har man lavt jern/-lagere, er det legens ansvar å hjelpe deg til å finne DIN måte å få det opp igjen på!

Dietta 27-09-12 19:29

Vil xanthan gum bli like "slimete" som JBK hvis jeg bruker det til å jevne med ?
JBK og jeg er nemlig bitre uvenner :eek:

Lillemy71 27-09-12 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1387222)
Vil xanthan gum bli like "slimete" som JBK hvis jeg bruker det til å jevne med ?
JBK og jeg er nemlig bitre uvenner :eek:

Synes ikke XG er så slimete som JBK, men det har noe av det samme så det er mulig du ikke blir fornøyd dersom du absolutt ikke liker JBK. Nå koster det jo ikke så mye med en XG på Iherb da, så du kan jo prøve uten å bli ruinert :D

nellie 27-09-12 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1387192)

På meg funker tabletter best!:) Kjøper noen tyggetabletter på matbutikken, som har C-vitamin i seg.

Dietta 27-09-12 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1387236)
Synes ikke XG er så slimete som JBK, men det har noe av det samme så det er mulig du ikke blir fornøyd dersom du absolutt ikke liker JBK. Nå koster det jo ikke så mye med en XG på Iherb da, så du kan jo prøve uten å bli ruinert :D

Har XG i skapet, bare ikke prøvd den ennå. Må ta sjansen en dag og teste det ut :o

elien 27-09-12 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1387243)
Har XG i skapet, bare ikke prøvd den ennå. Må ta sjansen en dag og teste det ut :o

Min erfaring med XG er helt greie, men fant fort ut en ikke skal bruke for mye av det i sauser å sånt. Den måten jeg er mest fornøyd med er å blande det ut i kald veske å så varme gradvis opp. Men sier det igjen, bruk mindre en du tror du trenger:p

Lykke til:)

Elin

Dietta 27-09-12 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1387248)
Min erfaring med XG er helt greie, men fant fort ut en ikke skal bruke for mye av det i sauser å sånt. Den måten jeg er mest fornøyd med er å blande det ut i kald veske å så varme gradvis opp. Men sier det igjen, bruk mindre en du tror du trenger:p

Lykke til:)

Elin

Takk, takk :) Jevner aldri noenting med JBK, for jeg greier ikke den slimete konsistensen. Det går greit i bakverk, men ikke supper og sauser. Skal teste ut XG neste gang noe skal jevnes.

BenteR 28-09-12 00:13

Jeg jevner oftest suppene med og rett og slett bruke stavmixeren og finmose grønnsakene. Pleier ofte og bruke rømme/CF eller fløte i suppen, og la det tykne videre med koking.

Dietta 28-09-12 07:10

Ja, det er måten å jevne supper på BenteR, det gjør jeg også. I går hadde jeg en gryte basert på kokosmelt, og hadde lyst til å beholde alt i biter og ikke most. Tenkte å prøve XG, men var rett og slett for FEIG :eek::eek:
Var sulten må vite - og veldig redd for slim ;)

smgj 28-09-12 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1387318)
Ja, det er måten å jevne supper på BenteR, det gjør jeg også. I går hadde jeg en gryte basert på kokosmelt, og hadde lyst til å beholde alt i biter og ikke most. Tenkte å prøve XG, men var rett og slett for FEIG :eek::eek:

Går an å sile ut den porsjonen grønnsaker man ønsker å beholde hele og mose ned resten. Det skal også gå an å bruke eggeplommer (som man gjør i vaniljesaus), men da kan ikke suppa koke etterpå...

Dietta 28-09-12 07:40

Eggeplomme i supper har jeg aldri prøvd. Hm.... kanskje det ja. Smart å ta ut litt da, og mose resten. Eller bare koke litt ved siden av å mose og ha i. Men i går skulle alt gå fort, så jeg spiste gryteretten tynn som den var - og riktig god var den uansett :D

Kitt 28-09-12 08:09

Jeg tykner enten ved å bruke stavmikseren på litt av innholdet, ved å putte oppi et egg/plomme eller om det passer, putte opp i en type ost som kan gi både smak og jevning! :)

Dietta 28-09-12 10:18

Ja ost er bra Kitt :)

Jeg lurer på hvor alt støvet kommer fra - og hvorfor jeg er tom for støvsugerposer :realmad::realmad::realmad:

Dietta 28-09-12 10:54

Og i samme slengen, HVORFOR i he..... greier ikke mennene i huset å sikte når de skal bimelim ???????????? :mad::mad:

silje21 28-09-12 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1387376)
Og i samme slengen, HVORFOR i he..... greier ikke mennene i huset å sikte når de skal bimelim ???????????? :mad::mad:

eller hvorfor de ikke sitter? bedre for alle, inkludert dem selv.:D

<3 min gjør det 99 an 100 ganger <3

Lillemy71 28-09-12 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1387318)

Neste gang tar du bare litt av sausen/suppa og prøver litt XG oppi, så slipper du å ødelegge hele retten dersom du ikke liker det ;)

Dietta 28-09-12 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1387393)
Neste gang tar du bare litt av sausen/suppa og prøver litt XG oppi, så slipper du å ødelegge hele retten dersom du ikke liker det ;)

Rapport kommer :D

Kanskje 28-09-12 21:37

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er lut lei av den lille ruten som kommer opp med noe sånt som:
Internett explorer har sluttet å virke, og må avsluttes. ser etter en løsning på problemet. Et program har ført til at programmet må lukkes

Hva er det som skjer?

vaskeklut 28-09-12 23:10

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1387552)
Internett explorer har sluttet å virke, og må avsluttes. ser etter en løsning på problemet. Et program har ført til at programmet må lukkes

Hva er det som skjer?

du åpner en nettside som får leseren til å kræsje.

Supera 28-09-12 23:13

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1387552)

Hva er det som skjer?

Er det samme siden du prøver å åpne hver gang? Det kan være et problem med nettsiden. Det er mange tunge flash-applikasjoner som gjør at browserne kræsjer for eksempel. Men Internet Explorer er ikke noen god nettleser... Last heller ned Opera, Firefox eller Chrome. ;)

Kanskje 29-09-12 00:15

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er ulike sider hver gang. Hm, får kanskje prøve en av de andre ja

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.