Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Furine 19-09-12 20:41

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1384205)
dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de :p

Kerrygold?

Kanskje 19-09-12 20:47

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Den beskjeden må ha komemt før jeg begynte med lavkarbo, jeg begynte for en uke siden.
Håper jeg får sikret meg skikkelig smør. Bare så dumt det er begrenset holdbarhet på det .

vaskeklut 19-09-12 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1384313)
Den beskjeden må ha komemt før jeg begynte med lavkarbo, jeg begynte for en uke siden.
Håper jeg får sikret meg skikkelig smør. Bare så dumt det er begrenset holdbarhet på det .

putt i frysen!

Carisma 19-09-12 21:05

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Holdbarhat på smør? Har jeg aldri tenkt på. Det skal nok litt til før det blir dårlig!

vaskeklut 19-09-12 21:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1384330)
Holdbarhat på smør? Har jeg aldri tenkt på. Det skal nok litt til før det blir dårlig!

samma her. jeg spiser det opp før det rekker å i hele tatt tenke på å bli dårlig....

Sanney 19-09-12 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1384304)
Kerrygold?

tror det var ett annet merke, men det stod tydelig at det var irsk

Kanskje 20-09-12 12:25

Det jeg kjøpte hadde gullfarge og grønn tekst. Ikke godt :-/

Sanney 20-09-12 15:03

høres ut som kerrygold. har smakt den og og syns den var god. men smaker ikke tinesmør selvsagt.

Kanutten 20-09-12 16:23

Massevis av alle sorter smør nordpå. De omtrent lo av meg da jeg spurte om de var forespeilet smørkrise igjen. :p

Sugarpill 20-09-12 18:50

Ok, limer inn fra journalen min nå, i håp om at folk her som har mer peiling kan si noe om det:

Sitat:

Æææææhhh...tilløp til panikk nå, og ikke imponert over migrene-mamma...

Jeg hadde sånn ferdig blomkålsuppe fra Nordfjord til middag, og blandet i en masse smørbar cheddarost for å få litt mer næring i den...og så, da jeg hadde spist hele greia (første og siste måltid i dag), og sier til moren min "åhh, det var godt med smørbar cheddar i suppa", kommer hun på noe viktig...og hyler ut at den osten hadde stått ute på kjøkkenbenken i hele natt, for hun hadde spist av den da hun var oppe i halvsøvne med migrenesmerter i natt, og så greid å SETTE DEN INN I KJØLESKAPET IGJEN I MORGES...jeg merket jo ingenting på smak/konsistens siden jeg hadde den i suppe.

Kattene var heldigvis ute i natt, så det har ikke vært en kattesnute oppi, men...smørbar ost som har stått ute en hel natt, ikke tildekket? Ca. 100 gram? Hvor store er sjansene for at jeg unngår å bli skikkelig syk nå? Noen med peiling her? Google sier at jeg har sånn ca. 2342 % sjanse for å bli matforgiftet nå...

Carisma 20-09-12 18:54

Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.

Sugarpill 20-09-12 19:10

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1384736)
Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.

Åhh, så det er bare mr.google som er hysterisk? *lettet*

nellie 20-09-12 19:36

Ingen fare:p

Bønna200 20-09-12 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1384734)
Ok, limer inn fra journalen min nå, i håp om at folk her som har mer peiling kan si noe om det:

Hadde det vært farlig så hadde jeg vært dau for lenge sia. ;)

Sugarpill 20-09-12 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1384750)
Ingen fare:p

Sikker? Jeg er psykosomatisk matforgiftet allerede, grunnet mr.google. :D

Og nå nevnte nevnte migrene-mor at røkelaksen i kjøleskapet jeg snackset på mens jeg tilberedte suppa ikke var helt god...jeg tror hun bevisst forsøker å matforgifte meg...

(hun er vanligvis ikke så surrete, altså, og vanligvis mrs.hygienisk)

Sugarpill 20-09-12 19:46

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1384753)
Hadde det vært farlig så hadde jeg vært dau for lenge sia. ;)

Jeg tror ikke det er dødelig, men jeg lurte på om jeg ville bli hengende over toalettet det neste døgnet - vi får nemlig overnattingsbesøk om en time, og det passer dårlig å være matforgiftet...:p

Men ok, hvis dere alle tre sier at jeg er trygg, så stoler jeg på dere- og klandrer dere hvis jeg faktisk BLIR syk. :p

Sugarpill 20-09-12 19:51

Ok, nå som det er avklart at jeg ikke kommer til å krepere av dårlig ost, nytt spørsmål:

Jeg bestilte to pakker fra ASOS.com, med en verdi på 20 pund. De har åpenbart feilmerket på tolldeklarasjons-klistremerkene, for jeg har fått oppkrav med fortollingstutgifter på begge to. Begge er brevpost.

Har tatt kontakt med posten fortolling på mail, men ikke fått svar. Og vet ikke om de er de rette å kontakte heller. Kan de på postkontoret der pakkene ligger hjelpe?

Har i min aktive karriere som nettshopper enda ikke opplevd å få feilmerket pakker som er godt under 200kr-grensa, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre...

Bønna200 20-09-12 19:54

Et nytt ostespørsmål:

Hvor har det blitt av kremosten vi VET vi kjøpte i ettermiddag? Leita høyt og lavt, men borte vekk...

langaard 20-09-12 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1384757)
Et nytt ostespørsmål:

Hvor har det blitt av kremosten vi VET vi kjøpte i ettermiddag? Leita høyt og lavt, men borte vekk...

Katten har tatten:p

Sugarpill 20-09-12 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1384757)
Et nytt ostespørsmål:

Den surrete moren min, høy på migrenemedisin, har sikker forvillet seg inn hos dere og rappet den. Skal se på kjøkkenbenken vår. :D

Bønna200 20-09-12 20:01

:lol:

Sugarpill 20-09-12 21:11

Dere som pleid å handle/fortsatt handler på Zizzi - alle klager over at klærne der er så dyre, men hva er "dyrt"? Skjønner at det er over Kappahl-priser, men jeg lurer på hvordan de ligger an i forhold til klær fra normal-sizede merker/kjeder jeg handler fra.

(spør kun av pur nysgjerrighet)

Dietta 20-09-12 21:21

Jeg har akkurat oppdaget et pakke med smøreost på kjøkkenbenken som jeg ikke vet hvor kommer fra :eek:
Noen som savner den ? :p
(Og nei - jeg er ikke mora til Sugarpill ;))

Sanney 20-09-12 21:24

kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.

Sugarpill 20-09-12 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1384786)
kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.

600 kroner for en bukse (eller 1300) er ikke så mye i min verden, men hvis det er bukser til 600 og over med Kappahl-kvalitet som blir stygg etter et par vask, skjønner jeg at dere synes det er veldig dyrt!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.