Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 12-09-12 21:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1381670)
Eg tenkjer berre at dei putene vi snakkar om her er forma slik at botnen går fint inn mot halsen, og så har ein støtte mot sida av hovudet, fordi dei er forma som dei er... Eller? Eg søv i alle fall behagelig på sida på den måten.

Jepp. Har faktisk tempur-pute formet slik liggende i kjelleren. Den endte der fordi jeg ikke ble fortrolig med den (heller). Faktisk så presterte jeg å skulle krølle den sammen på samme måte som jeg gjør med alle andre puter. Den ble liksom ikke høy nok :o
Siden den er veldig vanskelig å krølle, så endte den i kjelleren.

Kitt 12-09-12 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1381670)
Eg tenkjer berre at dei putene vi snakkar om her er forma slik at botnen går fint inn mot halsen, og så har ein støtte mot sida av hovudet, fordi dei er forma som dei er... Eller? Eg søv i alle fall behagelig på sida på den måten.

Kan bare signere! :ja:
Jeg sover stort sett bare på siden og elsker den støtten min nakke får av Wellpur- puten. Mine rette, brede skuldre(skulle tro jeg var mann:p) krever en akkurat passe pute og denne er helt topp!:D

Kanutten 12-09-12 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1381676)
Jepp. Har faktisk tempur-pute formet slik liggende i kjelleren. Den endte der fordi jeg ikke ble fortrolig med den (heller). Faktisk så presterte jeg å skulle krølle den sammen på samme måte som jeg gjør med alle andre puter. Den ble liksom ikke høy nok :o
Siden den er veldig vanskelig å krølle, så endte den i kjelleren.

Jeg er også en putekrøller og MIN tempur ligger på skapet; den lar seg nemlig ikke krølle! :p

Furine 12-09-12 21:35

Mannen fekk seg same, mjuke memoryskumpute som eg i byrjinga... Den gjekk det an å brette, det gjorde han til gagns! Det er sikkert litt skilnad frå type til type. Han har IKKJE gjort det med den frå Ikea.

Carisma 12-09-12 23:04

Noen ganger føler jeg at wellpur puta er for tynn (hvis jeg er forkjøla f.eks og vil heve hodet), da bruker jeg bare en tynn vanlig pute under. Jeg er både side- fram- og baksover :o

Dietta 12-09-12 23:24

Smart Carisma :ja: Ligger ofte med 2 vanlige puter, men jeg har aldri tenkt på å legge en vanlig en under tempuren. Tror jeg må i kjelleren i morgen å finne den fram igjen. Her skal det testes :D

Supera 13-09-12 07:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1381669)
Er lov det, Rin :) Var det den mjuke eller den faste versjonen du prøvde? Eg tok med vilje den faste, fordi den gamle, dyre eg hadde var for mjuk.

Den myke wellpur-lignende til IKEA synes jeg er flott. Den faste var som å legge hodet på en murstein, og det ble også bekreftet av en gjest... Jeg er ryggsover.

vaskeklut 13-09-12 11:53

hmm. jeg er også en puteknøvler, i tillegg til at jeg gjerne har armen under.. er det da fånyttes med en slik pute, mon tro?

Kitt 13-09-12 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1381851)
hmm. jeg er også en puteknøvler, i tillegg til at jeg gjerne har armen under.. er det da fånyttes med en slik pute, mon tro?

Trenger ikke knøvles, og jeg ligger alltid med en arm/hånd under puta. Fungerer fint, det!:)

Rin 13-09-12 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1381740)
Den myke wellpur-lignende til IKEA synes jeg er flott. Den faste var som å legge hodet på en murstein, og det ble også bekreftet av en gjest... Jeg er ryggsover.

Hm, jeg husker ikke hvilken jeg hadde, faktisk. Gjetter at det var den faste. Skal kikke på den myke neste gang jeg er der borte. Eller vurdere en "ekte" tempurgreie. :cool:

vaskeklut 13-09-12 12:53

... jeg kan jo faktisk bare ta med meg en sånn pute når jeg er i butikken og gå og "teste en seng" samtidig :lol: :cool:

Supera 13-09-12 13:09

Denne uka har vært særdeles stressende på jobb. Jeg har hatt perioder med leamus denne uka. Har sjeldent leamus. Det har tidligere i uka bare vært i venstre nedre øyelokk, men akurat nå fikk jeg i høyre biceps faktisk. Skal si det hoppet. Deres beste tips til avslapningsøvelser siden jeg ser ut til å trenge det?

Photobscura 13-09-12 17:14

For meg er leamus nesten alltid et tegn på lite magnesium.

Eeeehm ... Sliten og snøblind klarte jeg å drysse en masse enebær i fårikålen, i stedet for pepper. Ikke mulig å fiske det opp, er alt ødelagt nå ...? (På baksida av etiketten står jo sånn ca alt kjøtt BORTSETT fra får/lam som bruksområde. :rolleyes:)

langaard 13-09-12 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1381940)

Eeeehm ... Sliten og snøblind klarte jeg å drysse en masse enebær i fårikålen, i stedet for pepper. Ikke mulig å fiske det opp, er alt ødelagt nå ...? (På baksida av etiketten står jo sånn ca alt kjøtt BORTSETT fra får/lam som bruksområde. :rolleyes:)

Nei, den er ikke ødelagt, finnes flere oppskrifter på fårikål med enebær:ja:

Photobscura 13-09-12 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1381944)
Nei, den er ikke ødelagt, finnes flere oppskrifter på fårikål med enebær:ja:

Phew! Takk! :)

Mariann S 13-09-12 18:07

Sitat:

Jegerkål/fårikål med viltpreg :)

Photobscura 13-09-12 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1381962)

Ja, se der! Blir ikke noe karve, da. Får være måte på! :p Med det sagt så er ikke enebær SÅ dominerende, og vilt er jeg vel vant med! (Uten at sauen i Norge hverken er særlig vill eller naturlig. :p)

Photobscura 13-09-12 19:56

Finnes det ett eneste sted i denne byen som selger bikiniunderdeler som IKKE er hipstere (les lave i livet) IKKE truser (læs høy skjæring) OG som er svart? Arrrg. Det er jo helt umulig å finne noe sånt når man ikke fikser vanlige truser, og både har smale hofter OG stor mage, sånn at den überpopulære hipsteren etterhvert har blitt et hatobjekt før meg da jeg knapt kan bevege meg før den ruller under magen.
(Dette gjelder for øvrig underbukser generelt. OG bh-er med smale stropper -bare fordi jeg har knoga meg ned til 80 cm betyr ikke at jeg ikke får ryggpupper lenger. Og så er jeg mer eller mindre allergisk mot alt av undertøy som ikke i hovedsak er svart (har visst en allergi mot undertøy som ser "sporty" ut, også, gitt ...))
Hvor ble det av den vidunderlige jentebokseren/bikiniunderdelen? Og bh-ene/bikiniene med brede ryggstropper? :o

Dette ble visst et hjertesukk over mitt undertøysshoppehat vel så mye som et spørsmål. :rolleyes:

smgj 13-09-12 20:20

Sitat:

Samme her. Og vi forbruker mye mer magnseium enn normalt i stressituasjoner...

Gracella 13-09-12 20:54

Er det noen man kan bruke "krafta" fra saltkjøttkoking til??

langaard 13-09-12 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1382020)

bruker det til supper, kjempegodt:)

Kanutten 13-09-12 21:00

Sitat:

Ja, maile den sørover!!!! :sikle:

Dietta 13-09-12 21:01

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1382030)
Ja, maile den sørover!!!! :sikle:

Eller aller helst enda lenger sørover :D

Kanutten 13-09-12 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1381995)
Samme her. Og vi forbruker mye mer magnseium enn normalt i stressituasjoner...

Og blir det for plagsomt kan botox brukes....

Kanskje 13-09-12 21:02

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det vanlige butikker som selger STORE regntøy eller utenpåklær? Mener da ikke 46 - 48 ... men gjerne 54-56 eller større. Skal gå an å bøye seg i og bevege seg i. Savner da jeg kunne bruke varmedressen min fra lofoten, den var varm og god, og vanntett og hadde super passfor, - akk ja, det er 55 kg siden det. Liker best å kunne prøve klærne før kjøp så jeg vet om de passer. Men må jeg bruke nettbutikk så må det være lett å returnere hvis det ikke passer.

Vi blir jo våte og kalde vi store også, og nå går vi jo den årstiden i vente.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.