![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Restartet dataen, sjekket at trojaneren ikke lå ubehandlet i systemet og sjekket nettbanken igjen, og den virket :D |
Noen som vet hvor det har blitt av "Kler jeg dette" -tråden til Hypah? Finner den ikke. Har søkt og lett...
|
Sitat:
Jeg gikk inn på Medlemslisten, fant Hypah og de trådene hadde startet! ;) |
Sitat:
|
Jeg har akkurat prøvd en vaffelrøre her inne, og den var ikke god. Skikkelig feit og tynn, ikke i nærheten av vanlige vafler. Det eneste som var likt, var mønsteret!
Noen som vet om en vaffelrøre som er bra? |
Et spørsmål til... Hvordan rengjør man egentlig et vaffeljern? Kan jo ikke holde det under vasken heller, og har ikke lyst til å bruke zalo... Jeg har alltid tørket av med vått papir, og deretter tørt papir. Men blir den egentlig ren? NOT :D
|
Rengjøring av vaffeljernet
http://www.euronics.no/var/ezwebin_s...foboximage.jpg Den inneholder en del salt som trekker løs urenheter fra jernet. Ta eventuelt litt vann på oppvaskbørsten og skrubb litt i vaffeljernet først. Vaske-vaffel 1/2 dl vann 1 dl hvetemel 2 ss salt • Det hele røres sammen • Og stekes i vaffeljernet som en vaffel • Vaffeljernet blir så godt som nytt Det anbefales ikke å spise vaskevaffelen!!! |
.....VASKEVAFFEL!!!!!! :w00t::w00t: det må jeg bare lage. vaskeklut lager vaskevafler. blogge om det i bloggen min som heter vaskebøtta og. vaskeklut og vaskevaflene i vaskebøtta :lol:
:rodme: |
Hvorfor fikk jeg saftige gnagsår av en femkilometerstur i nye tursko som liksom skulle være så gode? Jeg tenkte å gå dem inn med en liten tur på 5 km... Det gikk hull på gnagsåret på høyrefoten etter 3 km, men var 2 km hjemmefra da og måtte gå 2 km med gnagsår... Godt det var mørkt og øde så ikke så mange så meg. Jeg gikk ganske rart de siste to kilometerne...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kven sa dei var gode? Butikken? Nokon du kjenner? Det er vel berre dine føter som veit om dei er gode til akkurat deg! ;) Og som Rin seier, skoa er nye, det tek tid å gå inn slikt! Om det ikkje hadde vore for mykje steinar, eller for trasig å gå utan sko, så hadde eg tatt dei av meg siste kilometerane, og gått i strømpelesten siste stykket. Det har eg faktisk gjort i Belgia! Fekk nokre rare blikk! :D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det store Internettet sa at de var gode. Og så var de av merket ecco som visstnok skal være gode. Jeg tenkte på å gå på sokkelesten, men det var en del grus oppå asfalten... Og det var rett før jeg ringte noen som kunne hentet meg. |
Ecco passar ikkje alle og alltd. Eg har hatt god erfaring med Ecco, pappa kan ikkje bruke det merket, heilt feil for føtene hans. Eg har hatt fantastiske Eccosko, og eg har hatt forferdelege Eccosko, modellar som såg ganske like ut, men var veldig ulike på fann eg ut, etterkvart.
Eg brukar å ha med ein ryggsekk med eit ekstra skopar om eg er ute og testar nye sko, det kan også vere ei løysing, å bytte om, dersom det skulle bli problem. Har alltid hatt litt problematiske føter å få gode sko på, så eg er litt sær.. ;) |
-om jeg skal skaffe meg hund. Har akkurat mistet 2 bokser med cottage cheese på gulvet på kjøkkenet. De sprakk - og ligger nå fordelt utover i all sin prakt på gulvet :o
|
Det er vel enklare, billigare og gjer det reint litt fortare, om du skaffar deg mopp heller enn mops.
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig enig i at det er lurt å medbringe compeed/reservesko, men når man er bortskjemt med at skomerket passer så tenker man ikke sånn, dessverre. ..og jeg trenger nye fjellsko, men er så sær at jeg vil ha "lite såle" og "lite støtte" (har sterke ankler og liker ikke å låse dem inne i stive sko), så det er ikke lett å finne om man fremdeles ønsker å være tørr på beina. |
Ecco har aldri passet føttene mine - et eller annet grunnleggende feil med fasongen, der. Sko må alltid vurderes individuelt og direkte på egen fot, nytter lite med "alle sier de er bra". :o
|
Eddik og lite magesyre? Ja - jeg har hatt magesyreproblemer og etter symptomene å dømme trodde jeg det var for lite magesyre. Funket ganske greit å kutte ned på søtt og spise litt mer salt, men det kom og gikk litt da.
Nå oppdaget jeg plutselig at det er lenge siden jeg har hatt smerter og begynte å tenke over hva jeg har endret i kosten. Jo - jeg drikker hver morgen en liten klunk eplecidereddik i 1/3 glass vann! Det smaker helt forjævlig, men skal visstnok være sunt! Og det ser jo ut til at det hjelper. Men dersom eddik er basisk og jeg alt har for lite syre så skulle vel ikke det hjelpe å tilføre enda mer base?! |
Sitat:
|
Som Supera sier så er eplecidereddik en eddiksyre, ja. Og... om det virker å drikke det på morgenen så tror jeg kanskje du ville ha minst like god virkning av å ta en ts i det vannet du drikker til måltidet. :) Og gjøre det til iallfall de større måltidene.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |