Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

Lille34 17-03-12 12:33

Sv: Den store felles ED-tråden

Har plutselig løsnet litt igjen, ser det ut til:) Ned enda et kilo i dag, og som seg hør og bør blir tickeren oppdatert umiddelbart for motivasjonens del;)

Titti 17-03-12 13:16

Så flott, Lille. Ikke langt igjen til målet nå. :klem:

Titti 17-03-12 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 1315710)
Hehe, det går greit med skinke omeletten så lenge jeg kryddrer opp masse. Ett par ganger har jeg også blandet i ett egg. Men det er ikke favoritten, nei :D
Pasta er også godt når man blander i litt pesto og steker deretter pasta og grønnsaker sammen.

Idag ble det vegetarpai, og den smaker ikke noe godt - i tillegg klarte jeg å salte den altfor mye så da var det bare å spise det opp så fort som mulig og tenke på noe annet mens jeg spiste. *ikke gourmet mat, dette her*

Jeg skjønner ikke hvordan de kan kalle den pai. :lol: Min ble ikke som en pai hvertfall. ;)

Lovinda123 17-03-12 16:05

da har jeg prøvd meg på zumba i heimen!!lastet ned den versjonen som jeg tror er den samme som de selger på gode gamle tvshop:)godt jeg er en tur hjemme hos mamma og de som bor på landet, for hadde virkelig ikke vært komfortabel med å shake rundt til fullt innsyn for naboene i leiligheten.. Ble flau bare av at katten var tilstede. Men funket igrunn like godt som en vanlig zumba time på elixia(og instruktøren på dvden var jo sabla kjekk, skader ikke det heller:)!

har forresten sett at noen skriver det er maks tillatt med et glass fun saft om dagen. Jeg fikk høre at jeg kunne drikke dette ubegrenset, og også drikke light brus(helst ikke solo,mozell o.l da disse har fruktjuice i seg) etc så lenge vann var "hovedkilden" til væskeinntak.. Virker som de sier litt forskjellig disse legene til tider..

Lille34 17-03-12 16:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1317077)
Så flott, Lille. Ikke langt igjen til målet nå. :klem:

Takk, takk:) Nei, det er jaggu ikke det gitt. Men når jeg ser på den langt ifra oppstrammede kroppen min, så skulle en tro det var et godt stykke igjen. Ser definitivt best ut med klær PÅ:D

Elinemor 17-03-12 16:56

Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170.

Titti 17-03-12 18:57

He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)

Titti 17-03-12 19:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinemor (Innlegg 1317122)
Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170.

Ja, Hexenberg sa også at Atkins var helt grei erstatning, men da en halv bar av det store barene.

Opel Svima 18-03-12 00:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinemor (Innlegg 1317122)

ED er så absolutt et kraftig innhogg i lønningen, så der kjenner jeg meg igjen.
Jeg sliter med å ha råd til ED samt mat til 2 unger, jeg er enslig mor.

Da skal jeg jammen meg lete frem noen Atkins barer og bestille på IHerg, det er en suverent sted å bestille fra :)

Jeg leser her at flere enn meg har problemer med smak og konsistens på mange av ED produktene.

Jeg bruker en annen protein shake enn ED sin, den jeg drikker er også GENIAL når du trener.
Den gjør at du for 25% bedre utbytte av treningen, og sånn sier man jo ikke nei til :cool:
https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg
Jeg synes sjokolade smaker kjempegodt, du får også kjøpt denne i XXL butikker.

Denne shaken fikk jeg GOO på av Hege Hasler Barhaughøgda, kostveileder hos ED.

Lovinda123 18-03-12 22:24

da har jeg selvfølgelig ventet til siste sekund med å bestille nye varer..føler alltid at jeg har så himla mange esker rundt forbi men nå er det altså bare noen pakker med omelett igjen(grrrøss). vurderer om jeg skal løpe ned på helsekosten før forelesning imorra og kjøpe meg noen atkinsbarer! takk for tips! har alltid lurt på det,men glemmer å spørre veileder hver eneste gang!
noen av dere som vet om de derre fedon-barene er ok i forhold til nødserstatning? har skjønt at kjeksene som er av fedon merke er noe a la det samme som ed kjeksene..?
ser at vekta går nedover,men det gjør liksom resten av kroppen også:) håper at den "tar seg sammen" etterhvert, for er rimelig lite gira på den bukplastikkoperasjonen..
Får bare kjøre på med zumba!funker jo tydeligvis fryyyyktelig bra for de på reklamen(de bytter jo t.o.m hode også innimellom ser det ut til...):p

Trixiex 19-03-12 21:03

Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.

Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett?

Lovinda123 19-03-12 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trixiex (Innlegg 1318066)
Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.

Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett?

jeg har blitt fortalt at det er veldig viktig å ikke kutte ut måltid da dette kan gå ut over forbrenninga. litt forskjellig hva som skrives om det å spise sent, så rimelig vanskelig å forholde seg til akkurat det..Jeg hadde spist alle måltidene, pleier som regel å bli en del sen spising på meg også og har ikke merket at det har hatt noen negativ effekt:)

Popp 19-03-12 23:09

Hei, hei dere
Inn for å rapportere et vekttap på 2,3 kg denne uken :D. Noe jeg superfornøyd med!

Trixi: Iflg min kursleder hadde det ikke noe å si hva klokken var. Det er jo ikke store porsjoner vi kaster i oss ved hvert måltid uansett. Jeg har sitter kl 11 om kvelden og hivd i meg et ED måltid. No problem!

Popp 19-03-12 23:14

Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt.

Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :)

Popp 19-03-12 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1317149)
He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)

:_punk:Hei du!!! Hyggelig at du tar deg en tur innom..

Titti 21-03-12 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 1318170)
Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt.

Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :)

Ja, det er ikke noe billig-kur akkurat. ;) Det blir spennende å høre hva mars utgjør totalt. :ja:

Popp 22-03-12 21:45

Da har jeg snart gått på ED i 3 uker og bare en uke igjen til jeg skal over til Fase 2. Gleder meg til å kunne spise et skikkelig proteinmåltid.
Fikk endelig tak i Omega 6 - bedre sent enn aldri :lol:

Merker at buksene ikke er så stramme lenger. Det føles deilig :D

Hvordan går det med dere andre, får dere i dere den deilig maten? *ironisk*

Lovinda123 22-03-12 22:00

Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!

Trixiex 22-03-12 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lovinda123 (Innlegg 1319668)
Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!

Hvordan lager du blomkålstappe? Bare koker og moser, salt og pepper?

Lille34 22-03-12 23:34

Jeg er faktisk veldig glad i noen av ED-produktene. Bringebærkjeks, barer med sjokoladetrekk, brownies og pasta går ned på høykant her og jeg ønsker å fortsette med ihvertfall kjeks og barer når jeg er ferdig slanket:)

Var på min nest siste time hos min kursleder i dag. Hun mente at jeg kun hadde 5 kilo igjen til min idealvekt, og ikke 8 kilo som jeg hadde tenkt. Et sted midt i mellom er kanskje passende, tror jeg. Det er jaggu ikke lenge igjen, gitt. Herlig:D Skal fortsette med noen oppfølgingstimer hos kursleder, da dette tross alt er en livsstilsendring og ikke først og fremst en slankekur. Selv om det går bra nå, kommer jo den største utfordringen når jeg skal over på vedlikehold.

Mailin 22-03-12 23:54

ørst må jeg beklage at jeg manger noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg røver. Jeg koierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de asser... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p

Jeg var å min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! adde gått ned totalt 16,5 kg vorav 13,5 var ett. det er jammen meg 27 smørakker det!

Så ikk jeg et oskritsete (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med vordan man lager orskjellig mat i ase 2)
Der var det mye godt! Bl.a. en ai og en sjokoladesule.

Etter kontrollen ar jeg gått ned ytterligere en kilo! å bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig urra!

Popp 23-03-12 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mailin (Innlegg 1319711)
Først må jeg beklage at jeg mangler noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg prøver. Jeg kopierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de passer... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p

Jeg var på min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! Hadde gått ned totalt 16,5 kg hvorav 13,5 var fett. det er jammen meg 27 smørpakker det!

Så fikk jeg et oppskriftshefte (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med hvordan man lager forskjellig mat i fase 2)
Der var det mye godt! Bl.a. en pai og en sjokoladesufle.

Etter kontrollen har jeg gått ned ytterligere en kilo! På bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig Hurra!

Tror jeg har klart det!
Morsom oppgave
:lol:

Popp 23-03-12 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lovinda123 (Innlegg 1319668)

Ja, jeg kjenner til det med å bli dritlei woking....urk. Men forløpig så går det bra. Den blomkål greie har jeg ikke prøvd. Kanskje skulle jeg ha lagd det til helgen?

Lovinda123 23-03-12 00:13

blomkålmosen jeg lager er meeeget lettlagd, kan sikkert sprites opp på mange måter,men ja,bare koker,moser(helst med stavmikser) og slenger oppi litt krydder av ymse slag:) er det helg så unner jeg meg litt smør oppi!...huff det hørtes da stakkarslig ut..

ellers er jeg også nesten litt for glad i noen av ed produktene,synes barene,kjeksene og browniesen er skremmende gode!ihvertfall nå når det er så lenge siden jeg har hatt noe annet.hadde en bit sjokolade i helga og det var rett og slett ikke særlig godt!merkelig opplevelse, varer sikkert ikke altfor lenge...:)

gratulerer til dere begge med strålende resultater!!kjempeinspirerende!!

Trixiex 23-03-12 07:08

Takk for oppskrift, hihi.
Jeg har foreløpig bare dampet grønnsakene da jeg synes det tar knekken på "det bitre". Men jeg skal prøve mosen i helgen for variasjonens skyld. Takk for tips!

Popp 23-03-12 10:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1280371)
aaa, SÅNN ja:p:D
Grønnsakstips:
*champinong og litt hakket løk surret i smør,salt og pepper evnt hvitløkskrydder på.
*blomkål og/eller brokkoli-kokes ca 10 min, moses med stavmikser, ha oppi en god slump smør +mye pepper og endel salt
*Rosenkål, kokes noen min først(lov å spise litt av det) surr så på svak varme i smør.
*asparges surret på svak varme i smør, med salt og pepper.
*isbergsalat, paprika, tomat og agurk, med marinert ost (tine og jarlsberg)helt over og bandet inn. Her kan du med fordel kun bruke marinaden, da ost er litt fy fy i starten. (der har jeg syndet litt:o)

Her var det hvertfall en del tips, selv om streber hadde fått beskjed om å bruke smør i sin diett. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke det, men litt smør skader sikkert ikke.

ED sjokoladene tør jeg nesten ikke røre. De er så søte men akk så små! Jeg blir nesten sulten igjen med engang. Hender jeg tar den sent på kvelden hvis jeg kommer sent hjem fra treningen ( for da skal jeg snart hoppe i sengen ;) )
Jeg er glad i soyanøttene. Ellers er alt annet tåelig, bortsett fra grønnsakssuppen http://planetsmilies.net/vomit-smiley-7502.gif som var helt forderdelig.

Popp 23-03-12 10:30

Idag har jeg bevilget meg selv en hjemme dag, og sitter med en deilig kopp ED Cappucino :) En grei erstatning for morgenkaffen.
http://www.eurodiet.no/filer/varebil...2009-10349.jpg

Popp 24-03-12 17:52

Veiing:
Ned 0,3 kg - og det er jeg fornøyd med. Merker at buksene ikke så stramme som før.

Lovinda123 26-03-12 18:40

så deilig med bukser som slipper taket!deilig følelse:)
har vært så utrolig sulten/sugen på noe de siste dagene at det er til å bli lettere sprø av. drikker veldig mye vann,men må jo derfor løpe på do 500 ganger om dagen så litt upraktisk. Kjenner at det av og til er litt tungt å holde på med dette, men har laget meg en liten liste som ligger som notis på laptopen om grunner for hvorfor jeg ikke skal gi meg! lånte den livstilsboka(husker ikke helt hva den heter) av dr beck av ei venninne..en del gode tips men mye pjatt også synes jeg. noen av dere som har lest den?

Popp 27-03-12 11:26

Har ikke lest noen livvstilbøker, men har innkjøpt Dr Hexelberg. Har kun lest 5 sider av den, men den omhandler mye av det helsemessige aspektet.
http://s.cdon.com/media-dynamic/imag...d-lavkarbo.jpg
Når jeg går rundt og er sulten/sugen på noe, så tenker jeg at det er da kroppen virkelig går ned i vekt. For da "spiser" den opp av alle fettlagrene mine :D

Nå er jeg inne i min siste uke av Fase 1, syns ukene har gått veldig fort. Og neste uke er det både Påske og Fase 2. Gleder meg til å drikke vin.

Trixiex 29-03-12 12:51

Til helgen har jeg fullført andre uke av fase 1. Jeg gikk ned to kg med en gang, men så sto det stille. De siste dagene har jeg gått ned 2 kg til. Det trengte jeg virkelig, for trodde kroppen min var totalt håpløs. Jeg har vært helt nazi på måltider, og jeg ser dere bruker smør osv. Det har jeg ikke turt. Følger bare det som står oppført som tillatt.

Synes det går greit og synes produktene er helt ok. Har et par ting jeg ikke bestiller opp igjen, men mest fordi det var noen ting som falt mer i smak enn andre ting. Også drikker jeg ikke kaffe, så de to cappucinoproduktene som kom i startpakken er de eneste koppene med kaffe denne kroppen har fått i seg i hele sitt liv, og forhåpentligvis skal jeg unngå flere ;)

jeg har vært og tatt blodprøver i dag, for å være klar til legesjekk i morgen. blir spennedne å se hva den magiske vekten til legen måler i morgen. Men alt i alt er jeg fornøyd, og jeg ser selv i speilet at det er mindre av meg....snart er det jo en hel klesstørrelse så det må jo synes.

Popp 29-03-12 15:15

Gratulerer med flott nedgang! Kroppen stopper opp litt annenhver uke hos meg, så jeg gikk ned 0,3 kilo forrige uke men 2,3 kg uken før der igjen. Du går ned så lenge du følger dietten.
Jeg bruker lite smør, og jeg er ikke så nazi som jeg var første gang jeg gikk på ED (2010). Det anbefaler jeg nok også at man er slik at man blir kjent med opplegget.

Igår var jeg på basket igjen, og denne gangen var vi færre innbyttere så jeg løp og løp og løp til jeg kjente blodsmaken i munnen. Bare vent, til sommeren er jeg i superform! :cool:

Popp 31-03-12 08:59

:heia: :heia:
Ned 1,3 kg denne uken og da har jeg gått ned nesten 5 kg på 4 uker!

Jeg trodde jeg skulle over på fase 2 idag, men ser av tickeren min at jeg fortsatt har 2 dager igjen.:rolleyes: Da er det mandag som er siste dagen i fase 1. Passer bra for onsdag stikker vi på ferie.

Jeg må planlegge veldig hva jeg skal kunne skeie ut med i påsken, jeg skal hvertfall holde meg unna godteri. Det kommer jeg ikke til å klare å bare spise litt av eller enda verre; klare å slutte når påskeferien er over :o

Lovinda: hvordan går det med suget? Har du klart å komme deg forbi det uten de store utskeielsene?

Titti 01-04-12 00:00

Grattis med fem kg. :heia:

Popp 04-04-12 07:55

Takk, Titti :)

Gikk over på fase 2 igår, men starter påskeferien idag. Planen er å spise mest mulig lavkarbo, noen ED måltider, ikke røre godteri og ta noen dager i Fase 1 etter ferien hvis det har blitt for store og mange utskeielser ;)

Ønsker dere alle en flott påske.

Mailin 04-04-12 12:33

Jeg spiser ingen ed måltider lenger, kun "erstatninger". Det er deilig, kunne levd sånn som dette veldig lenge. Kjenner jo på påskesnopsuget, men tenkte kanskje å dra innom dropsen og kjøpe noe sukkerfritt snop til påske.... Ikke mye for de sjokoladene der blir man jaggu dårlig i magen av....hehe

Ellers så går det jevnt og trutt nedover, selv om jeg var ute i helgen og drakk MYE hvitvin så går vekten fortsatt nedover. Og, en milepæl er nådd:

JEG ER IKKE LENGER FEIT, BARE OVERVEKTIG!!! (BMI < 30!)

Lovinda123 06-04-12 14:59

god påske og gratulerer med flotte resultater!!
jeg har da klart å gå fra halvparten av ed maten jeg trenger i påska så da blir det litt improvisering med ketogen kost som det så fint heter:)
ellers har faktisk søtsuget gitt seg,yeayh!! sitter og skriver litt på bacheloroppgaven i påskeferien så var redd jeg skulle miste helt kontrollen(merkelig hvor fristende det er å sitte å mumse på noe når jeg holder på å skrive!), men det har faktisk gått veldig greit.
den ene dagen bestemte jeg meg for å ha bittegrann påskekos og lagde sjokoladekaken fra funksjonell mat(samme merke som har sukrin etc). var faktisk utrolig god(også de som spiste "vanlig" påskegodt likte den,ikke bare jeg som synes ed barene er helt fantastiske for tiden:))

ha en super påske videre!!

Trixiex 09-04-12 11:29

Jeg har klart meg hele påskeferien. Fulgte opplegget slavisk, men passet på å ha sjokoladepudding klar på kvelden når marsipan og andre godsaker stod på bordet på hytta. Det gikk helt fint.

Jeg hadde ikke vekt eller stort speil på hytta, og det var en stor forandring som møtte meg da jeg kom hjem. Etter starten 17. mars har jeg nå gått ned snart 6 kg. Er så fornøyd!

Jeg startet fase 2 på lørdag, og koste meg med et glass vin og litt kjøtt. *nam*

EDlene 09-04-12 20:51

Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg :) Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....:(
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?

Mailin 10-04-12 10:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EDlene (Innlegg 1327839)
Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg :) Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....:(
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?

Gratulerer med fantastiske resultater!!
Jeg har også gått ned litt over 20 kg nå, siden 16.januar så snart 3 måneder siden jeg startet. Er usikker på mål rundt liv og hofter da, skal tilbake på kontroll om ikke så lenge så får se hvordan det blir da. Men nå passer alle kjolene mine igjen pluss noen bukser i str 34/34 woho! Og jeg har BMI under 30 endelig, det har jeg ikke hatt på lenge! Er strålende fornøyd, og spiser ingen ED måltider. Men jeg skjønner det med at du er matlei ja. Jeg kjøpte noe som heter Karbolett, av merket Idun (mors hjemmebakte, samme merke som gjær og sånt) som har nesten samme næringsinnhold som ed-produkter. Det lager jeg rundstykker av. Får 6 rundstykker av en sånn pakke. ED veiliederen min sa det var helt greit, tok med forpakningen til henne. Hun ville beholde den for å tipse andre pasienter! De smaker kjempegodt, mye bedre enn andre lavkarbobrød og sånt jeg har smakt. Så har jeg det til frokost med litt makrell-i-tomat eller ost på. Blir veldig mett av bare ett rundstykke for det er så mye proteiner i. Eller så har jeg det til tilbehør til kjøttmiddagen, med litt salat til. F.eks. kylling med salat og rundstykke med smør, det er nam det! Er også veldig lei av blomkål og brokkoli ja.... Ønsker meg ris og pasta.... Ellers kan du jo se om du finner knutekål i butikken og lage mos av det. Evt kålstuing, wokede grønnsaker e.l.

Nå i påsken har jeg laget en lavkarbo ostekake som vi har kost oss med på kveldene, og selv om det er for mye fett i forhold til dietten så har jeg fortsatt å gå ned i vekt. Oppskriften fant jeg på lavkarbo-forumet og heter "frisk ostekake" med mandelbunn istedenfor kjeksbunn. Ellers så har vi laget gele av fun light saft, med litt krem med sukrin som søtning. Det er jo ikke så lurt, men bedre i forholdt til å sprekke helt med høykarbosnop! Men nå er påsken over og jeg må avvennes for søtt igjen..... Men det tar jo bare et par dager.

Vet ikke når jeg skal begynne med fase 3, men det er vel nå om en ukes tid tenker jeg. Har virkelig ikke lyst til det, for da stopper vel vekten opp og jeg har enda 10 kg igjen å ta av! Men det er visst ikke sunt for kroppen å være i ketose lenger enn 3 mnd så jeg må nok..... blæh

I mai skal jeg først til københavn med forloverene mine, da kommer jeg ikke til å holde dietten. Dessuten skal jeg og foloveden min på kakesmaking for å smake på kake til bryllupet, da får vi 3 smaker å teste. Jeg har fortalt alt dette til legen, hun sa at det er jo sånn livet er. Det er ikke bare hverdager i livet, av og til skeier man ut, og det er like bra å venne seg til det. Poenget er å holde seg til sunn mat i hverdagen.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.