![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
(bare ikke samme uke som høstferien) |
Sitat:
|
Du får ikke noe billig i høstferien, vennen! :nei:
Ikke med mindre du er villig til å reise på kun få timers varsel, da! |
Sitat:
|
Sitat:
Men følger du lit tmed og er villig til å dra "hvorsomhelst" på kort varsel kan du komme lang for 995,- :D |
Sitat:
Som sagt, skal være på utkikk. Kjæresten er temmelig fleksibel, heldigvis. |
Sitat:
|
Sitat:
Dersom det er ferie (av de ukene som man har avtale med hos arbeidsgiver) så skal dette dekkes av feriepengene, og ikke nav. Er det utenlandsopphold utført under sykemelding som ikke er av avtalt ferie med arbeidsgiver (altså den tiden man skulle ha jobbet dersom man var frisk) så må det søkes fordi da skal denne tiden dekkes av NAV og de kan nekte å yte sykepenger om man drar.... |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitter her ganske irritert nå, og skal ringe telenor i morgen.
For noen år siden så fikk jeg såkalt IP telefon - dvs ringer via internett. fikk vite at dette er GRATIS å ringe med. Likevel så faktureres jeg hver måned for samtalene jeg ringer med min hustelefon. Til andre fasttelefoner, og til mobiltelefoner. Nå er jeg lei av dette. Fikk vite av en bekjent at jeg kun kan ringe gratis med IP telefon i mitt distrikt - ikke i hele landet. Dette virker jo helt sprøtt. Skal jeg kunne ringe gratis- så vil jeg ringe gratis. Noen som vet hvorfor jeg likevel må betale for alle samtalene mine?? har også fått 400 kr ekstra på regningen for å surfe med mobilt internett - og jeg kan ikke forstå det stemmer ! Jeg har surfet med wifi - til trådløst nett hvor jeg har skrevet inn kodenøkkel. Jeg har omtrent ikke brukt mobilt internett. Likevel står tlf med E eller 3G . Noe suger penger av meg her. Jeg kan ikke forstå at jeg har brukt 400 kroner på surfing. Hvor lenge kan man surfe for 400 kr?? regner med det er en del tid. Er irritert og oppgitt nå. Drittregning !!! Må ringe i morgen og finne ut av dette .... sukk, men da er vel all piffen gått ut av meg :-( |
Sitat:
Får se hva legen sier neste uke, mulig det blir delvis sykemelding og da gjelder jo ikke denne problemstillingen uansett. Da vil jeg jo får lønn av arbeidsgiver som normalt uten trekk og fører 10 feriedager. |
Sitat:
Hvor skal du reise, tja si det. Er en del plasser å velge mellom selv i oktober. Mitt beste tips, gå på de store turoperatørene sine sider (evt expedia, finn.no) og legg inn et søk der du bare spesifiserer dato og se hva du får opp av destinasjoner. Så kan du klikke deg inn på de ulike plassene og lese litt om klima osv, spørs jo hvor varmt du vil ha det. Som du allerede har fått tips om kan det lønne seg å vente med å bestille dersom du kan reise på kort varsel. Prisene på restplasser går som oftest godt ned etter som avreise nærmer seg. Jeg har tenkt å reise i september og så lang har ikke prisene gått ned, tvert i mot, for det er så enorm etterspørsel pga av den dårlige sommeren. Det er faktisk en del fulle fly allerede. |
Veldig ut av tema, jeg vet, men dette er ett sted hvor det alltid er noen våkne, og man kan få svar.. Spørsmålet er: hvor, og hvordan melder men inn bekymringsmelding ang barn?
|
Barnevernsetaten var det iallefall før i tiden........
Noen som vet hvorfor jeg får lilla-svarte "blåmerker" på lår og legger uten at jeg har skadet meg? "Blåmerkene" finnes ikke ømme, er bare mørke og stygge og dukker opp helt sånn plutselig. Det er ikke sprøytene som gjør det, fordi "blåmerkene" dukker opp også utenfor stikk-sonene mine, f.eks på legger |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg var på en tyrkisk restaurant nå nylig, og spiste kyllingspyd med salat. Det kyllingspydene var nydelige! Det var marinert i ett eller annet. Noen som har tips om gode oppskrifte til slik marinade? DVS kyllingmarinade med tyrkisk vri?
Lurer også på om noen har peiling på Tofu... Kjøpte en pakke i dag, men ander ikke hvordan jeg skal bruke den... ;) |
Er det egentlig mulig å bryte ut av onde sirkler, eller er vi for evig dømt til å gjenta våre feil?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vil si at uten tvil lærer vi, det er bare det at av og til får vi tilbakefall
|
ja det er mulig, men det krever konsekvent jobbing.
|
Jeg snakker ikke primært om f.eks kosthold denne gangen. Men større ting som kanskje påvirker andre mer enn en selv. At selv om man vet man sårer andre klarer man ikke bryte sirkelen. Eller er det faktisk mulig? Eller er det derfor det er vanskelig, fordi det ikke i første rekke går ut over en selv?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43. |