![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Om det er en veldig tørste som har kommet plutselig så kanskje du burde ta en tur innom legen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet om NAV kan dekke kostnaden for bittskinne etter anbefaling fra tannlege (eller evt hvor mye de er villig til å ta av kostnaden)? For en som er 100% uføretrygdet, vel og merke. Fikk vite at skinna i utgangspunktet koster ca fire tusen kroner, og det er jo en kjevestressende tanke i seg selv. :o (Prøver å finne noe om tannhelseutgifter og refusjon på sida deres, men jeg er ingen god detektiv i dag...)
|
4000,- ???:eek:
Neida, fullt så dyr er den ikke. Koster noe sånt som 2800,- eller noe sånt! Jeg betalte 1300,- pga fibromyalgien. Vet om en som bare betalte 400,- i egenandel. Tannlegen din skal ha en liten bok som sier noe om hvilke sykdommer som gir rett til hvilke %- satser "avslag" osv. Noen sa det lå inn i datasystemet til tannlegen, men da må h*n jo først vite hva du feiler. Tror ikke det har noe som helst med uføre eller ikke å gjøre, for min søknad er fortsatt til behandling!:p |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Onkel ble fratatt gåstavene sine fordi de hadde en liten spiss nederst. Alt er avhengig av hvem du møter på. |
Jeg får veldig ofte krampe under foten og denne forplanter seg til tærne..
Hvorfor det da...? Jeg knasker min magnesium som bare det. Nå skal det sies at jeg var fri for min magnesium og måtte ty til sambos magnesium som er både svakere og av et annet merke. Så i natt sov jeg uten kramper. Er det virkelig så stor forskjell på magnesium og magnesium?? |
Sitat:
Det samme gjelder forresten for jern... mange velger 100 mg ferroretard framfor 12 eller 18mg amminojern. Dette blir ofte galt for de fleste siden ikke-celert jern er VELDIG vanskelig opptagbart for kroppen og mange får enten forstoppelse eller diarre av dette jernet. (Er avføringen svart går jernet tvers gjennom...) Amminojern er derimot mye lett opptagbart og derfor kan tablettene inneholde mye mindre samtidig som de virker bedre... Skal man ta mineraltiskudd lønner det seg å ta en tur innom google og sjekke "bioavilabillity" til mineralet. Det er det man tar opp som teller, ikke det man tar inn. ;) |
De som er god på svensk, betyr ordet "högmagad" noko? Ei engelskspråkleg dame vi har på besøk seier ho ein gong har høyrt ei svensk jente snakka om noko som var "high stomached" og ho lurte på om det var noko ein sa på svensk. Anyone?
|
Sitat:
"högmagad" har jeg ikke hørt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Spise for mye?? Føle at magen sitter oppe i halsen?? |
Sitat:
|
Er det noen som vet om man på diett.no kan få ut statistikk/oversikter for litt lengre tidsperioder, som uker eller måneder?
|
Sitat:
|
Noen her som spiller mindfeud? Mer morsommere enn wordfeud for man slipper tenke på teite ord man aldri har hørt om som faktisk blir godkjent.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Okei! Jeg har aldri spilt noen av delene, men jeg gjør et forsøk :D jeg heter vaskeklut der også jeg ;)
hvem er du, kanutten? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54. |