Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 08-08-12 21:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1372450)
Hadde dere klart å jobbe i en innetemperatur på 28-30 grader, konstant??

Slik er det der jeg jobber og på "mitt" kontor. Jeg har mange maskiner rundt meg som spyr ut ca 10 kwh, og kontoret er knappe 20 kvm. Jeg holder på å kline gærn!! Jeg har i følge mine medansatte vært i overgangsalderen i ca 10 år, men etter at jeg begynte måle tempen i rommet skjønner jeg jo hvorfor jeg alltid er så varm!

Nei!

Jeg tar hjemmekontor om tempen stiger over 26 grader - for da blir jeg uanstendig lett bekledt...

Carisma 08-08-12 23:21

Sitat:

Slik er det der jeg jobber og på "mitt" kontor. Jeg har mange maskiner rundt meg som spyr ut ca 10 kwh, og kontoret er knappe 20 kvm. Jeg holder på å kline gærn!! Jeg har i følge mine medansatte vært i overgangsalderen i ca 10 år, men etter at jeg begynte måle tempen i rommet skjønner jeg jo hvorfor jeg alltid er så varm!

En ting er hva du takler, men de maskinene er garantert ikke laget for å stå i slike temperaturer! Hr selv sett branntilløp i datautstyr pga for dårlig lufting.

vaskeklut 08-08-12 23:24

Det Carisma sier over her er også veldig viktig. Det kan du bruke som argument dersom noen sutrer. Men seriøst, ta en telefon til arbeidstilsynet angående dette!!

Supera 09-08-12 08:41

1 Vedlegg
Hva betyr det i FedEx sine systemer at pakken er "At destination sort facility"? Ville tro at det betyr at den ikke er stuck i tollen, men at den sorteres slik at den kommer til riktig plass... Eller?

Jeg blir litt irritert når jeg har betalt over 400 kr for at pakken skulle komme kjapt, og nå har det gått over to uker og den pakken jeg bestilte samtidig fra samme nettbutikk (netrition) med vanlig postgang kom i går... Og null oppdatering siden 30. juli at den var "at destination sort facility" på Gardermoen... Trackingoppdateringene er i vedlegget.

smgj 09-08-12 09:06

Sitat:

En annen ting - har ikke du problemer med pusten? Den tørre lufta der er ikke nødvendigvis det beste heller... Kommer an på hva som er bra for din tilstand... (Tilrettelegging av arbeidsplass - arbeidsgivers plikter...)

TrillTrall 09-08-12 09:25

Sitat:

Du kan jo prøve å ringe arbeidstilsynet, men det er ikke nedfelt noen øvre eller nedre temperaturgrense i verken lover eller forskrifter, sakset fra arbeidstilsynet.no:

Det kan være svært ubehagelig når det er for varmt eller for kaldt på arbeidsplassen. Lov eller forskrifter inneholder ingen faste temperaturgrenser, men Arbeidstilsynet anbefaler at temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19°C eller over 26°C skal unngås.

amritam 09-08-12 11:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1372404)
Etter det jeg forsto på gynekologen min skal man begynne på nytt brett når man er ferdig med det forrige og at det ikke er mulig å utsette mens med denne typen piller. Noen kan miste mens helt da.. Men det var vel en av fem.. Håper på at jeg blir den ene ;) Men nå har jeg hatt mens i tilsammen over to uker siden (jeg er snart halveis på mitt andre brett). Men det er jo lov å håpe..

Det er visst veldig forskjellig hvordan man reagerer på disse pillene. Da jeg prøvde dem for mange år siden, fikk jeg helt forferdelig kraftige og langvarige blødninger og det ga seg ikke med tiden heller, så jeg måtte slutte. Jeg hadde kraftige blødninger fra før, men dette ble helt ekstremt. Og som dere sier, så er det visst andre som mister mensen helt.

Photobscura 09-08-12 11:55

Jeg mistet ikke blødninger på cerazette. Begynte direkte på dem etter at Trionetta ble tatt av markedet, hadde ingen annen innvirkning på meg og syklus som normalt.

TrillTrall 09-08-12 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1372642)
Det er visst veldig forskjellig hvordan man reagerer på disse pillene. Da jeg prøvde dem for mange år siden, fikk jeg helt forferdelig kraftige og langvarige blødninger og det ga seg ikke med tiden heller, så jeg måtte slutte. Jeg hadde kraftige blødninger fra før, men dette ble helt ekstremt. Og som dere sier, så er det visst andre som mister mensen helt.

Jeg fikk også store og konstante blødninger på minipillen så den varte ikke lenge her i huset gitt. Har hørt om flere som har opplevd det samme.

smgj 09-08-12 12:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1372645)
Jeg fikk også store og konstante blødninger på minipillen så den varte ikke lenge her i huset gitt. Har hørt om flere som har opplevd det samme.

Veldig tydelig at dette er veldig individuelt. :)

Photobscura 09-08-12 12:59

Hva betyr det egentlig når man får beskjed om at et script ikke svarer? Har fått det tidligere også, men det pleier å liksom, gå over. Nå har det vært mye av det i det siste, og til slutt må jeg bare avslutte nettleseren.

vaskeklut 09-08-12 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1372663)
Hva betyr det egentlig når man får beskjed om at et script ikke svarer? Har fått det tidligere også, men det pleier å liksom, gå over. Nå har det vært mye av det i det siste, og til slutt må jeg bare avslutte nettleseren.

Høres ut som om du har en fane oppe som har en visning (f.eks flash, grøss og gru) som kræsjer alt?

Photobscura 09-08-12 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1372665)
Høres ut som om du har en fane oppe som har en visning (f.eks flash, grøss og gru) som kræsjer alt?

Har aldri hatt problemer med flash før. Ser ut til at det ofte er billedvisning på facebook som kræsje det ...

vaskeklut 09-08-12 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1372666)
Har aldri hatt problemer med flash før. Ser ut til at det ofte er billedvisning på facebook som kræsje det ...

ja, det MÅ ikke være flash, det var bare et eksempel. :) har du oppdatert nettleseren din? jeg gjetter på at du bruker firefox, da dette er en vanlig feil der.. 14.01 skal være nyeste versjon.

smgj 09-08-12 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1372663)

Nettsiden du er på har et script som enten ikke får de variablene det mener at det skal ha eller som av en eller annen grunn overloader. Dette kan skje når man bruker en browser som skriptet ikke er skrevet for, når skriptet ikke er oppdatert i hht nyere browsere eller når det rett og slett er feilskrevet (og sikkert mye annet også).

Siden skript ofte kjøpes og selges kan det godt hende at det er et som er allment brukt du sliter med...

annex 09-08-12 19:36

Sitat:

Ring arbeidstilsynet.
Arbeidsplassen må jo sørge for air condition, eller annen form for kjøling.
Har hørt tidligere at det ikke kan være jevnt over 26 grader på en arbeidsplass, etter norsk lov.

Over 26 grader i innetemperatur gjør at jeg sliter, da har jeg det svært ubehagelig.

Kanutten 09-08-12 19:55

Tusen takk for alle tilbakemeldinger!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1372783)
Ring arbeidstilsynet.
Arbeidsplassen må jo sørge for air condition, eller annen form for kjøling.
Har hørt tidligere at det ikke kan være jevnt over 26 grader på en arbeidsplass, etter norsk lov.

Over 26 grader i innetemperatur gjør at jeg sliter, da har jeg det svært ubehagelig.

Jeg fant en sak som sier at temperaturer over 26 grader i mer enn to uker ikke er akseptabelt. Jeg har hatt det i 5-6 år og det kan kanskje hende at det er derfor jeg er blitt syk. Jeg har sendt mail til sjefen med det jeg fant.

Kanskje 09-08-12 22:55

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om jeg kan ha med hekletøyet mitt på flyet, eller er heklenålen et potensielt mordvåpen?

Bønna200 09-08-12 22:59

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1372850)
Noen som vet om jeg kan ha med hekletøyet mitt på flyet, eller er heklenålen et potensielt mordvåpen?

Jeg tror den er ett mordvåpen. :p Men har faktisk sett noen på flyet som strikker. Ringe flyplassen og høre, kanskje, Kanskje? (Nå var jeg moro! :p)
Men helt seriøst så har jeg sett folk blitt tatt fra tånegleklippere. Og de skader vel ingen? :confused: Alt er visst mordvåpen for tida...

milena 09-08-12 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1372850)

Det er forskjellig fra land til land. Men, det skulle jo i alle fall gå med plastikk heklenåler, tror jeg.

Kanskje 09-08-12 23:07

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

God ide å ringe og sjekke. Finnes nok heklenåler i plast og kanskje tre, det må da gå an å bruke skulle man tro? Til å hekle med selvsagt, hehe

Anarko 09-08-12 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1372856)
God ide å ringe og sjekke. Finnes nok heklenåler i plast og kanskje tre, det må da gå an å bruke skulle man tro? Til å hekle med selvsagt, hehe

I tre? Man kan jo finne på å flise noen i hjel!
Jeg ble fratatt min kjære pinsett en gang. Den var dyr, og det var surt. Bedre føre var.

vaskeklut 09-08-12 23:52

Ja, det går an å få kjøpt heklenåler i plast og tre. jeg har flere i plast :) om du får de med igjennom sikkerhetskontrollen er opp til dagshumøret på den som kontrollerer..

Janeymaleney 09-08-12 23:52

Lurer på en ting..

Jeg er så utrolig tørst,tørr i munnen og linsene er kjempetørre. Hva kommer dette av? Må jeg bare pøse på med (mer) vann?

vaskeklut 09-08-12 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney (Innlegg 1372866)
Lurer på en ting..

Jeg er så utrolig tørst,tørr i munnen og linsene er kjempetørre. Hva kommer dette av? Må jeg bare pøse på med (mer) vann?

Går du på medikamenter? Mange medikamenter har munntørrhet (og slimhinnetørrhet generelt) som bivirkning..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.