Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vaskeklut 02-08-12 00:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hvordan rengjør jeg et dusjforheng av .... eeeeh... plastikk?:o kan det vaskes i vaskemaskin?

Carisma 02-08-12 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1370734)
hvordan rengjør jeg et dusjforheng av .... eeeeh... plastikk?:o kan det vaskes i vaskemaskin?

Ikke hvis det har mønster (fant jeg ut....) men du kan bruke spray og spyle det

vaskeklut 02-08-12 01:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1370737)

ah, okai. det er blankt med sorte firkanter. og det er begynt å få en litt rødlig guffen farge nederst så jeg :confused: så det SKAL vaskes asap :p jeg får prøve spray og spyling. om ikke så koster det ikke mange kronene å kjøpe et nytt!:cool:

Zillah 02-08-12 08:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1370639)
Hva kan det være tegn på at man er konstant trøtt?

Gravid?

smgj 02-08-12 09:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1370739)
ah, okai. det er blankt med sorte firkanter. og det er begynt å få en litt rødlig guffen farge nederst så jeg :confused: så det SKAL vaskes asap :p jeg får prøve spray og spyling. om ikke så koster det ikke mange kronene å kjøpe et nytt!:cool:

Jeg har brukt svak klorinblanding i en bøtte og dyppet det... Men det kommer veldig an på hvilke farger det er hvordan dette går. På noen går det finfint og man får "nye" dusjforheng... og på andre må man kjøpe nye dusjforheng etter dette eksperimentet. ;)

Bønna200 02-08-12 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1370737)

Det fant jeg også ut... Tok det ut av maskinen og "Hvor er delfinene mine?!" :lol:

Bønna200 02-08-12 21:55

Er det noen som har erfaring med Primolut? Og hvordan var det såfall?
Vi skal på ferie med boblebad og hele pakka akkurat når tante skal komme på besøk.. :o Hadde vært ålræit å slippi akkurat da. ;)

hernon 02-08-12 22:30

Jeg har brukt Primolut mye i årenes løp og det funket helt utmerket.
Ingen bivirkninger. Nå behøver jeg det jo ikke mer, men døtrene mine viderefører denne løsningen ifm ferier og andre spesielle hendelser - de har heller aldri merket noe negativt.

Bønna200 02-08-12 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hernon (Innlegg 1370982)
Jeg har brukt Primolut mye i årenes løp og det funket helt utmerket.
Ingen bivirkninger. Nå behøver jeg det jo ikke mer, men døtrene mine viderefører denne løsningen ifm ferier og andre spesielle hendelser - de har heller aldri merket noe negativt.

Takk! :) Jeg har jo litt hormonproblemer, så er usikker på hvordan det vil funke på kroppen... Men siden det er for en gangs skyld, så velger jeg å tro at det går bra. :)

Kitt 02-08-12 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1370974)
Er det noen som har erfaring med Primolut? Og hvordan var det såfall?
Vi skal på ferie med boblebad og hele pakka akkurat når tante skal komme på besøk.. :o Hadde vært ålræit å slippi akkurat da. ;)

På meg virker de ikke i det hele tatt. Absolutt ingen effekt.
Legen mente jeg var litt rar, da!;)

Har også prøvd å fortsette rett på neste ppillebrett med kun den effekten at i stede for 3 dager med ordentlig blødning, endte jeg opp med småblødninger i 3 uker!:p

Bønna200 02-08-12 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1370985)
På meg virker de ikke i det hele tatt. Absolutt ingen effekt.
Legen mente jeg var litt rar, da!;)

Har også prøvd å fortsette rett på neste ppillebrett med kun den effekten at i stede for 3 dager med ordentlig blødning, endte jeg opp med småblødninger i 3 uker!:p

Oi. Vi satser på at du er litt rar! :p
Jeg går ikke på p-piller, så det får jeg ingen effekt av uansett. ;)

Anarko 02-08-12 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1370759)
Gravid?

Neh. Det vet jeg garantert at jeg ikke er.

Kitt 02-08-12 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1370987)
Oi. Vi satser på at du er litt rar! :p
Jeg går ikke på p-piller, så det får jeg ingen effekt av uansett. ;)

Jeg har prøvd dem både til å utsette mensen og til å stoppe melkeproduskjon, men det virker rett og slett ikke på meg!:p
Er lenge siden jeg brukte ppiller nå(14 år) og har fjernet livmorslimhinnen, så jeg trenger heldigvis ikke tenke på slike utsettelser i det hele tatt!;)

nellie 02-08-12 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1370991)
Neh. Det vet jeg garantert at jeg ikke er.

1. Du har gått ned mange kilo over ikke så lang tid. Altså har du pressa kroppen ganske greit og sånt blir man vel sliten og trøtt av, etter en stund?
2. Været?

nellie 02-08-12 23:00

Noen som har peiling på utenlandske skomerker? Trenger noen skikkelig gode, dempede sandaler til jobb/mye gange på forferdelig underlag..

Bønna200 02-08-12 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1370994)
Jeg har prøvd dem både til å utsette mensen og til å stoppe melkeproduskjon, men det virker rett og slett ikke på meg!:p
Er lenge siden jeg brukte ppiller nå(14 år) og har fjernet livmorslimhinnen, så jeg trenger heldigvis ikke tenke på slike utsettelser i det hele tatt!;)

Gubben har kobla om røra, så den er grei. :p
Jeg vil bare utsette mensen for en gangs skyld. Vi skal til New York og derfra har vi bestilt to netter på suite i Niagara Falls, med boblebad med utsikt og greier. I Canada. Hadde vært dritt å sitte der med mensen. :(

Kanutten 02-08-12 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1370999)
Noen som har peiling på utenlandske skomerker? Trenger noen skikkelig gode, dempede sandaler til jobb/mye gange på forferdelig underlag..

Mbt :heia: sverger til dem jeg! Mbt norge er konkurs så du kan finne mange par sko til en billig penge. Jeg kjøpte selv tre par sko til 70% avslag, deriblant nye sandaler.
Ellers så har Clarks veldig gode sandaler.

Carisma 03-08-12 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1371001)
Jeg vil bare utsette mensen for en gangs skyld. Vi skal til New York og derfra har vi bestilt to netter på suite i Niagara Falls, med boblebad med utsikt og greier. I Canada. Hadde vært dritt å sitte der med mensen. :(

Tampong og bytte ofte? Om det er sånn boblebad dere tapper opp og tømmer selv ville jeg ikke vært bekymra for det i forhold til bakterier o.l.

Supera 03-08-12 00:50

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1371024)
Tampong og bytte ofte? Om det er sånn boblebad dere tapper opp og tømmer selv ville jeg ikke vært bekymra for det i forhold til bakterier o.l.

Hva med menskopp? Jeg er veldig fornøyd. Jeg har til og med hatt mensen i Syden uten at det var noe særlig hinder. Med menskopp kan man bade. Lenge og flere ganger. Med tampong må man skifte etter å ha vært nedi vannet én gang og ikke bør man være lenge i vannet heller. Jeg blør ganske mye da, så jeg ville ikke på stranda med mensen de to dagene jeg blør mest. Men jeg var ved bassenget og lå og solte meg og hoppet i bassenget flere ganger. Og så kunne jeg gå på rommet for å gå på do og tømme menskoppen for å være på den sikre siden.

Rin 03-08-12 06:57

Sitat:

Jeg og mine evig betente ankler/føtter har strengt forbud mot MBT og andre "treningssåler", men har jo måttet prioritere god dempning. Reebok sine walk-sko er veldig ok (første gang jeg tok dem på var det som å gå på en sky...!), men jeg vet ikke om de har en sandalmodell, og så har jeg god erfaring med Merell og tildels Sketchers, som jeg vet lager sandalgreier også.

Anarko 03-08-12 07:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1370998)
1. Du har gått ned mange kilo over ikke så lang tid. Altså har du pressa kroppen ganske greit og sånt blir man vel sliten og trøtt av, etter en stund?
2. Været?

Du har noen gode poeng ja...

smgj 03-08-12 11:44

Sitat:

Jeg sverger til Ecco. Er ikke dempet, men veldig gode. Men de kjenner du sikkert til.... og så er de grisedyre.

smgj 03-08-12 11:46

Sitat:

Mooncup? Har ikke prøvd selv, men om den fungerer som et pessar med reservoar så blir det tett... (Femcap samler iallfall bra, selv om det ikke er beregnet på mens-bruk.)

Edit - ser jeg var for seint ute. ;)

Bønna200 03-08-12 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1371024)

Jo, det er jo en mulighet. Men jge har bestandig så innmari kramper også, så det kan fort vekk ødelegge mye det også. :o

Camomilla 03-08-12 14:51

Bønna200: Hvis jeg skulle reist til Niagara-fallene med Camomillamannen hadde jeg DEFINITIVT utsatt mensen! Ikke på grunn av boblebading - jeg bruker menskopp og må ikke ta slike hensyn - men ROMANTIKKEN da!!! Himmel - et av verdens mest romantiske steder og så skal man ikke kunne .... tja. Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.