Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store håndarbeidstråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35500)

Photobscura 18-10-12 18:45

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1393770)
Dersom du kan lage deg en mal av en trebit så kan du håndtove lomma utenpå malen. Da blir den iallfall ikke for liten.

Kan bruke balsam også. ;) Mobilen min er akkurat den samme som hennes, så jeg har noe å gå ut fra. :)

Dietta 21-10-12 14:19

1 Vedlegg
Her går det fortsatt i jul - grytekluter denne gangen :)

smgj 21-10-12 17:07

Så flotte, Dietta!

Dietta 21-10-12 18:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1394535)
Så flotte, Dietta!

Tusen takk :blomster:

Huldr 21-10-12 18:25

Veldig søte grytekluter :)

Dietta 21-10-12 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1394554)
Veldig søte grytekluter :)

Tusen takk til deg også Huldr :blomster:
Masse småjulegaver og tilleggsgaver som er ferdig nå gitt :D

Huldr 21-10-12 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394571)
Tusen takk til deg også Huldr :blomster:
Masse småjulegaver og tilleggsgaver som er ferdig nå gitt :D

Bra jobba! :_punk:

... jeg har fire strikketøy som alle er kommet til en utfordrende fase i sitt liv ... :rolleyes:

Dietta 21-10-12 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1394630)
Bra jobba! :_punk:

... jeg har fire strikketøy som alle er kommet til en utfordrende fase i sitt liv ... :rolleyes:

Snodig det der gitt - jeg har noen av de jeg også. Faktisk sitter et par av de på armlene og kikker på meg akkurat nå :eek:

Huldr 21-10-12 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394634)
Snodig det der gitt - jeg har noen av de jeg også. Faktisk sitter et par av de på armlene og kikker på meg akkurat nå :eek:

Hehe, UFO'ene gir en ingen fred :p

smgj 21-10-12 23:06

Merkelig det der... mine ligger også på armlenet en stund før de faller i dvale i håndarbeidsveska...

langaard 21-10-12 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394552)
Tusen takk :blomster:

Jeg vil ha en sånn med snømann på:ja::snill:

aatinka 22-10-12 08:47

Så fine grytekluter, Dietta!

Jeg har også sånne UFO'er, men ingen på armlenet... I strikkekurven derimot, og i skuffen, og.. og.. :)

Nå sliter jeg med siste del av borden på et babyteppe, det er 10 pinner på 15-18 masker som gjentas i det uendelige... BORING!! Fordelen er at jeg kan mønsteret utenat :D

Huldr 22-10-12 12:28

Jeg skiller mellom "langtids-UFO'er" og "korttids-UFOer" jeg. De fire strikketøyene jeg snakker om er alle spredt rundt i stua og skal bli ferdige, men jeg har noen andre som ligger på vent ... haster ikke sånn med dem. Men jeg strikker til andre, babytøy blant annet, og da må de jo bli ferdige :)

smgj 22-10-12 13:22

For min del er det ofte sånt at ting som faller av toDo-lista ... gjerne blir veldig gamle - og uaktuelle - før de blir ferdige... :)

Huldr 22-10-12 13:30

Jeg er litt mer sånn periode-opptatt av ting, derfor kan jeg godt plukke det opp igjen etter en stund :)

Det skjer faktisk svært sjelden at noe ikke blir ferdig til slutt (da må det være fordi det ikke fungerer og da rekker jeg det opp igjen). Dette gjelder vel å merke ikke på alle områder i livet ... :o

Dietta 22-10-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1394708)
Så fine grytekluter, Dietta!

Jeg har også sånne UFO'er, men ingen på armlenet... I strikkekurven derimot, og i skuffen, og.. og.. :)

Tusen takk aatinka :blomster:

2 av de 4 ufoene som kikket på meg fra armlenet på sofaen er nå ferdige :D
Tør ikke tenke på hvor mange jeg har liggende på hobbyrommet oppe. Har begynt å rydde der, så rommet er bra nå, fordi alt rotet er flyttet ut i loftstua. Tar litt hver dag :o

Huldr 22-10-12 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394957)
Tusen takk aatinka :blomster:

2 av de 4 ufoene som kikket på meg fra armlenet på sofaen er nå ferdige :D
Tør ikke tenke på hvor mange jeg har liggende på hobbyrommet oppe. Har begynt å rydde der, så rommet er bra nå, fordi alt rotet er flyttet ut i loftstua. Tar litt hver dag :o

Hey, good work! :D Jeg parallellstrikker på tre av mine. Litt fordi jeg måtte frigjøre en pinne fra det ene for å få strikket ferdig to av de andre ... :rolleyes:

Dietta 22-10-12 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1394961)
Hey, good work! Jeg parallellstrikker på tre av mine :D. Litt fordi jeg måtte frigjøre en pinne fra det ene for å få strikket ferdig to av de andre ... :rolleyes:

Det er jo en genial måte å få unna litt på da :D
Var akkurat oppe en tur, og da fant jeg enda en ufopose. Ludvig, som egentlig er nesten helt ferdig. Husket nå at jeg ikke kom helt i land fordi de var utsolgt for de knappene jeg bruker som øyne. Vel, vel. I går fant jeg jo en liten papirpose med de knappene, så jeg har ingen unskyldning lenger ;)

Huldr 22-10-12 22:36

Hehe ja, og det fjerde bruker jeg som avveksling :p

Ludvig må jo få øyne! :) Jeg har et lite, hekla rådyr liggende, det er forsåvidt bare hodet som er ferdig, med øyne og alt ... ser litt makabert ut i grunnen :rolleyes:

Men det er utrolig deilig å bli ferdig med ting, energifrigjørende! :heia:

Nå skal jeg ikke starte noe nytt før de fire er ferdige - nåja, kanskje med unntak av avvekslingen :)

Og så kom jeg på at jeg må brodere maskesting på en Goombalue som skulle vært fødselsdagsgave også ...

Dietta 22-10-12 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1394972)
Hehe ja, og det fjerde bruker jeg som avveksling :p

Ludvig må jo få øyne! :) Jeg har et lite, hekla rådyr liggende, det er forsåvidt bare hodet som er ferdig, med øyne og alt ... ser litt makabert ut i grunnen :rolleyes:

Men det er utrolig deilig å bli ferdig med ting altså, energifrigjørende! Nå skal jeg ikke starte noe nytt før de fire er ferdige - nåja, kanskje med unntak av avvekslingen :)

Og så kom jeg på at jeg må brodere maskesting på en Goombalue som skulle vært fødselsdagsgave også ...

Kan du ikke bare montere hodet på ei plate da ? Det er jo så populært blandt jegere - og så sparer du litt jobb :p

Huldr 22-10-12 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394978)
Kan du ikke bare montere hodet på ei plate da ? Det er jo så populært blandt jegere - og så sparer du litt jobb :p

Hehehe :p Jo, kunne kanskje det ;). Men jeg har heklet kroppen og halen også, så det er bare beina og monteringen igjen. Det strandet vel mest på at jeg ikke har det rette garnet til føttene til den lille. Skulle hatt svart Istra kamgarn, men det er gått ut fra Husfliden, og det garnet de anbefalte i stedet var for tykt ...

Det er en utgave av denne:

http://www.knitpicks.com/kpimages/regular/15207220.jpg

Dietta 22-10-12 22:51

Ååååå så nusselig den var :love:
Nei, den kan ikke henge på veggen uten kropp nei :eek:

Huldr 22-10-12 22:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1394985)
Ååååå så nusselig den var :love:
Nei, den kan ikke henge på veggen uten kropp nei :eek:

Nei ... :love:

BenteR 23-10-12 15:21

Så kule grytekluter Dietta!
Blir et herlig lite rådur Huldr. Jeg heklet my amigurimi da øynene virket, bl.a. laget jeg denne Nanaki-varianten min.
http://i676.photobucket.com/albums/v...9/DSC00272.jpg
Denne hadde jeg ikke mønster til, men fikk se tegnefilm og laget den på bestilling.
Ellers har jeg fremdeles disse til pynt
http://i676.photobucket.com/albums/v...9/DSC00281.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/v...9/DSC00282.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/v...9/DSC00283.jpg
Noen som har bestilt varer fra knittingroom.no?
Jeg bestilte noen mønster og litt garn for over to uker siden, men har ikke hørt noe fra dem etter at de sendte ordrebekreftelse til meg.

Dietta 23-10-12 16:04

Så utrolig søte BenteR :) Moro med hjemmelaget pynt.

Nei, derfra har jeg aldri bestilt noe - så der er jeg til liten hjelp gitt :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.