Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Rin 10-03-10 20:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på: Hva kan jeg gjøre for å få bukt med rød og nuppete/knudrete tørr vinterhud i pannen? Jeg har veldig glatt og veloppdragen hud ellers - foruten tilsvarende nupper på overarmene, som jeg vet blir bedre av sommersol, men hadde vært flott om noe annet kunne ha effekt, også :rolleyes: Jeg bruker fuktighetskrem og skånsom rens, aldri noen form for sminke.

Ignite 10-03-10 20:31

Har tidvis samme problem. Bruker microfiberklut i dusjen og smører over med en god kuldekrem. Glatt som en barnerumpe i panna nå.

Kanutten 10-03-10 23:09

Alt av nupper etc forsvinner som dugg for solen hos meg bare jeg drikker nok vann... Problemet er nå å drikke nok vann...

Rin 11-03-10 10:08

Jeg drikker masse vann. :) Men for å besvare mitt eget spørsmål, på en måte - jeg spurte en av damene på Lush-butikken om råd, hun ga meg en ansiktsrens med alger og sjøgress, og den irriterte rødfargen i huden forduftet faktisk umiddelbart. Hjalp mye på speilbildet! :p

Lava 11-03-10 10:22

Hvorfor fryser man lettere, eller mer, når man er trøtt?
*gjesp*

Vettel 11-03-10 11:13

Det har jeg også lurt på! Fryser som en gaaal hvis jeg er trøtt og sliten. Og husker med grøss da jeg våknet opp av narkose sitt, skalv og rista så fælt at sykepleieren ble nervøs, haha! Forsøkte og snøvle frem at jeg bare frøs, og om de hadde flere tepper!

Kanskje hjernen bruker så mye energi på å vekke oss eller holde oss våken, at den ikke sender ut signaler om at blodet må varme oss opp?
Vet ikke jeg....

Vettel 11-03-10 13:59

Svar fra huslegen: "Man fryser så mycket när man är trött för kroppen börja småsova och då ingår det att han (kroppen altså) reglera ner värmeproduktionen/energiomsättningen. Därför brukar ju folk ta ett täcke och sovar skyddad."

Ikke verdens mest utfyllende, men et svar!

Lava 11-03-10 16:48

hehe, så kroppen min sov egentlig i flere timer etter at jeg hadde stått opp :p

Vettel 11-03-10 17:20

Hoho! Kanskje ikke akkurat dyp søvn, men en liten en, sånn overflatisk søvn?? Ikke rart hjernen er sirup når man er trøtt da, altså!

Vettel 12-03-10 11:48

Jeg sendte en åpen mail om jobb i et sykehus på onsdag formiddag, er det for tidlig å ringe de idag, tror dere...?
Aldri sendt jobbsøknad før uten at det har vært til en konkret stilling.

Kitt 12-03-10 11:58

Da veilederen min ringte etter en uke, hadde ikke riktig vedkommende fått papirene mine enda!
Da hun sendte en mail, hadde ikke vedkommende hatt tid til å åpne den 10 dager etter......
Vet ikke jeg!:p

Arnhild 12-03-10 16:30

Vettel: Kanskje lurt å vente en uke. Viktig å være engasjert, men kanskje ikke for ivrig? :)

Hva kan det skyldes at jeg har begynt å skrive mange feil (stavefeil)? Litt sånn dyslektiske feil. I dag skrev jeg blant annet interessant som interesang... Jeg syns det er veeeldig rart - jeg har i grunn aldri hatt problem med rettskriving, men den siste måneden har jeg begynt å blande sammen bokstaver og blitt veldig usikker på stavemåter :confused:

Carisma 13-03-10 02:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 846519)
Jeg sendte en åpen mail om jobb i et sykehus på onsdag formiddag, er det for tidlig å ringe de idag, tror dere...?

SIkkert for sent nå, men jeg syns ikke det. Sånne ting blir ofte bare liggende, så man må mase litt selv for å få det gjennom.

Photobscura 13-03-10 09:19

Jeg opplevde følgende nå i stad; på vei til kjøkkenet så bredde det seg en nesten uutholdelig ømhet i hele mellomgulvet, og så føltes det som om blodet forlot kroppen og så mista jeg nesten synet, eller rettere sagt så ble det erstatta av blinkende/flimrende lysglimt, som om jeg skulle ha sett rett inn i en lampe, eller som et ekstremt sånn optisk migreneanfall.
Først måtte jeg holde meg fast i benken, for jeg trodde jeg skulle falle i gulvet, men skjønte fort at jeg bare måtte sette meg rett ned, for det føltes som om det var rett før jeg mista bevisstheten, og jeg lurer på om jeg også gjorde det noen sekunder da jeg satt der. Det gikk over etter noen minutter, og jeg er helt fin nå, men fy fader så ekkelt!
Noen som har noen formening om hva dette kan ha vært?

StegforSteg 13-03-10 09:26

Jeg aner ikke photobscura - men du kan få en klem :klem:

Photobscura 13-03-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 846975)
Jeg aner ikke photobscura - men du kan få en klem :klem:

Nåååå! Takk for det :D. :klem: tilbake!
Jeg er som sagt helt fin nå, altså! Det eneste jeg kan komme på at det minner meg om er skikkelig matforgiftning (jeg har hatt et par sånne ...), men da ville det nok ikke gått over på så kort tid.

ninagronn 13-03-10 10:39

Sånn opplever jeg det når jeg får blodtrykksfall, har hatt det noen ganger, og det er ordentlig ekkelt.

Photobscura 13-03-10 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninagronn (Innlegg 847011)
Sånn opplever jeg det når jeg får blodtrykksfall, har hatt det noen ganger, og det er ordentlig ekkelt.

Ja, så klart! Det tenkte jeg ikke på, men dette må jo ha vært hypoglykemi, jeg syntes det var noe kjent med det ... :o. Oi, dette var vel en advarsel jeg må ta på alvor :rolleyes:.

StegforSteg 13-03-10 10:49

Jeg lurer litt på om jeg kan kalle Photobscurba for bare photo jeg....eller et annet kortere nick :p *lat*

Photobscura 13-03-10 11:11

De fleste her inne ender opp med å bare kalle meg Photo, så det er helt i orden! Ikke akkurat verdens mest skrive-, eller uttale-vennlige nick jeg har akkurat :p.

frifuggel 13-03-10 11:13

Begynner vel å nærme seg en time jeg har spart på å korte inn navnet ditt i innleggene mine.. Hehe

Vettel 13-03-10 11:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 847012)
Ja, så klart! Det tenkte jeg ikke på, men dette må jo ha vært hypoglykemi, jeg syntes det var noe kjent med det ... :o. Oi, dette var vel en advarsel jeg må ta på alvor :rolleyes:.

Blodtrykksfall. Gubben har det bestandig når han er litt/mye fyllesjuk. Jeg trodde han lenge bare feika og det var normal fyllesjuke. Men han får det ved sykdom, stress, etc også. Tror du da må bare ta det med ro, spise litt, drikke litt.

Photobscura 13-03-10 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 847057)
Blodtrykksfall. Gubben har det bestandig når han er litt/mye fyllesjuk. Jeg trodde han lenge bare feika og det var normal fyllesjuke. Men han får det ved sykdom, stress, etc også. Tror du da må bare ta det med ro, spise litt, drikke litt.

Det var det også noen som foreslo, ja. Jeg er helt fin nå, da. Heldigvis!
Svimmel når jeg reiser meg, men det har jeg vært en stund, og mistenker lavt b12-nivå. Tok blodprøver på tirsdag, og forventer svar på mandag :).

Photobscura 13-03-10 12:16

Nå har jeg googla litt, og symptomene på blodtrykksfall er temmelig eksakte.
Fra lommelegen:
Sitat:

Sykdomstegn
Svimmelhet, prikker eller blinkende stjerner foran øynene. Besvimelse eller nesten besvimelse.

Og det kommer gjerne etter inntak av alkohol. Jeg drakk jo i går, så det er jo også relevant.
Og, dette er interessant, det er et ganske vanlig symptom på b12-mangel. Nå er jeg spent på prøvesvar, altså. Om det ikke er noe utslag på en vanlig blodprøve, så tar jeg det opp med spesialisten jeg går til. Har time kommende torsdag.

Kanutten 13-03-10 12:43

Jeg har det også slik når jeg får blodtrykksfall. Det er megaekkelt! Men jeg får også akkurat den samme følelsen hvis jeg spiser for lite karber... :confused:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.