Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Yrla 08-07-12 21:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1365418)
Hvordan får man kroppen til å glemme ting som har skjedd?
Det skjedde endel psykiske ting for endel år tilbake som fikk kroppen min til å knyte seg fullstendig. Tingene er oppgjort, og mentalt er det ute av verden, men hvorfor vil ikke kroppen gi slipp? Jeg kjenner kroppen knyter seg hver gang noe lignende skjer, men som sagt så vet psyken at det ikke skjer.

Det plager meg for jeg vil at kroppen også skal innse at det er ingen grunn til fare!

du må kjenne på følelsene som er i kroppen

vibsen 08-07-12 21:49

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365611)
takk for link.

Jeg var ikke klar over at det var så komplisert med apple. Jeg har iallefall ingen planer om å drive å kjøpe musikk. Jeg vil høre musikk på tlf fra WIMP jeg, for jeg har canal digital, og dermed wimp.

Kan man legge til musikk fra wimp som ringetone? Jeg savner ringetoner, ikke bare disse lydene som følger telefonen.

Du får wimp som app til iPhone.

Lillemy71 09-07-12 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365580)
Grrrrrrr !

Hvorfor er det komplett UMULIG å overføre bilder og sanger fra min bærbare PC til min nye IPHONE??:mad::confused:

Har alltid med andre mobiltelefoner kunnet dra bildene eller sangene over fra lagret mappe på pc, og over til telefonen. Er iphone helt annerledes eller??:mad::mad:

Alle apple produkter er anderledes og ikke nødvendigvis så fantastiske som mange skal ha de til. ER blitt en skikkelig hype de der greiene.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1365600)
apple er apple. itunes er vel en av de største grunnene til at det aldri kommer iphones i hus. itunes er et overføringsprogram, og brukes også til apple's musikkkjøp.

Samma her, det er ganske utolig at de har klart å lage ganske brukbare dibbidutter og dingsebomser, men Itunes suuuger herifra til evigheten. Det er så elendig det programmet at jeg blir sinna hver gang jeg må bruke det. Har nemlig en Ipod som jeg vant og syntes det ble for dumt å kjøpe en ny mp3-spiller når den lå her og slang.

Det jeg synes er så festlig er at man må ha en pc for å starte en Ipad første gang og at for de som opplever at den "henger" seg så må de koble den opp mot en pc for å få gang på den igjen Ikke særlig smart løsning det gitt......:D

Kanskje 09-07-12 21:38

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Søren heller, ante ikke det var SÅ bakvendt og dumt med apple ..... :-/
Men nå som jeg har kjøpt tlf må jeg bare gjøre det beste av det ..... sukk, og så jeg som gledet meg sånn til å lettere kunne overføre ting ... trodde jeg .

Kanutten 09-07-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365887)
Søren heller, ante ikke det var SÅ bakvendt og dumt med apple ..... :-/
Men nå som jeg har kjøpt tlf må jeg bare gjøre det beste av det ..... sukk, og så jeg som gledet meg sånn til å lettere kunne overføre ting ... trodde jeg .

Jeg har iphone og synes det er kjempelett å overføre ting; både bilder og musikk.

Kanskje 09-07-12 22:49

Hvor finner jeg smilefjes når jeg sender meldinger med iphone 4 ???

Photobscura 10-07-12 00:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365917)
Hvor finner jeg smilefjes når jeg sender meldinger med iphone 4 ???

Mener ganske sikkert at jeg har hørt du må laste ned en app. Det gjelder visst alle disse Iphone'ene.

Kanskje 10-07-12 01:27

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1365935)
Mener ganske sikkert at jeg har hørt du må laste ned en app. Det gjelder visst alle disse Iphone'ene.

Hjelpe meg ! Lurer på om det finnes noe sted man kan levere tlf fra seg, og få den fiks ferdig og klar til all mulig bruk med smilefjes og musikk og bilder ... Koster disse appene penger?

Photobscura 10-07-12 01:34

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365944)
Hjelpe meg ! Lurer på om det finnes noe sted man kan levere tlf fra seg, og få den fiks ferdig og klar til all mulig bruk med smilefjes og musikk og bilder ... Koster disse appene penger?

Jeg aaaaner ikke. Det er ikke uten grunn at jeg holder meg langt unna alt med Apple-stempelet på seg. Håper sågar å kunne knuge på min to år gamle knappetelefon og få slippe unna smarttelefoner og alt det der så langt det er mulig
Ja. Jeg spiller LP-er også. :cool:
Søk på smileys+iphone4 på google, så finner du sikkert ut av det.

vibsen 10-07-12 12:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1365732)
Det jeg synes er så festlig er at man må ha en pc for å starte en Ipad første gang og at for de som opplever at den "henger" seg så må de koble den opp mot en pc for å få gang på den igjen Ikke særlig smart løsning det gitt......:D

Nei, det må man ikke. Har aktivert tre ipader her i huset på kort tid, og ingen av dem har vært tilkoblet en pc noen gang.

Kanskje 10-07-12 12:56

altså, nå føler jeg meg komplett amatør her altså - men hvor søren finner jeg ut hvilket blekk jeg skal ha til min Hp photosmart 5510?? Jeg har googlet, jeg har søkt etter produktanmeldelser, jeg har prøvd clas ohlson - for det er der jeg tror jeg får det billigst. Men ikke søren at jeg finner 5510. Jo foresten, men ikke som photosmart - og det er photosmart jeg har.

Regner med at det skal være en nummerkode på blekket??
Det er forøvrig sort jeg skal ha. det er fire blekk patroner, ikke blandet i en.

har liggende en lapp hjemme med info, men er selvsagt ikke hjemme nå, så jeg får ikke sjekket om det står noe der om merke og nummer.

annex 10-07-12 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1366000)
altså, nå føler jeg meg komplett amatør her altså - men hvor søren finner jeg ut hvilket blekk jeg skal ha til min Hp photosmart 5510?? Jeg har googlet, jeg har søkt etter produktanmeldelser, jeg har prøvd clas ohlson - for det er der jeg tror jeg får det billigst. Men ikke søren at jeg finner 5510. Jo foresten, men ikke som photosmart - og det er photosmart jeg har.

Det er forøvrig sort jeg skal ha. det er fire blekk patroner, ikke blandet i en.

har liggende en lapp hjemme med info, men er selvsagt ikke hjemme nå, så jeg får ikke sjekket om det står noe der om merke og nummer.

komplett.no?
Sjekk tilbehør...

Lillemy71 10-07-12 13:26

Sitat:

http://www.inkmann.no/Blekkpatroner/...tosmart%205510
http://www.inkmann.no/Blekkpatroner/...osmart%205510e
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430966
http://www.inky.no/print/Photosmart_5510/13503
http://www.mytrendyphone.no/shop/hp-...-174973c1.html
http://www.staplesbutikken.no/blekk-...art-5510-e-aio
http://www.clasohlson.com/no/Blekkpa...64/Pr383154000

Kan finne flere også..... ;)

Carisma 10-07-12 15:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1364427)
Hvorfor klarer jeg aldri spise middag når jeg har laget den maten jeg har lyst på??

Det er banna bein... Hver gang jeg lager middag klarer jeg aldri spise den. I går lagde jeg noe jeg hadde veldig lyst på, men når maten var ferdig??? NOPE! Da sa magen nei. I dag har jeg stekt fisk! gledet meg lenge til det.. Nå er fisken snart ferdig og det andre står på bordet.. Vil jeg ha??? Nei da!!

HVORFOR klarer jeg ikke spise mat når jeg selv har laget den??
Lager andre den hiver jeg innpå!

Mora til sambo var helt lik, hun spiste aldri en eneste middag med oss så lenge jeg kjente henne... Ikke at jeg har noe råd da. :rolleyes:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1364456)
Er det noe jeg kan bruke for å fjerne voksfarger barn bruker når de tegner når det har sittet lenge på en tavle? Zalo funka ikke. Har ikke white spirit.

I huset vi kjøpte bodde det en treåring før oss, så jeg har MYE erfaring med voksfarger på uønskede steder! :D Jeg kjøpte en sånn magic eraser svampå på kiwi og den tok alt.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1365025)
Jeg og, noen gode avvenningsråd?

Konkurrer med deg selv om hvor mange dager du kan gå uten!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1365416)
7up free sliter jeg med å kutte ut.

Alle typer sitronbrus blir jeg kvalm av rett og slett fordi det var det jeg fikk å drikke da jeg hadde omganssyke som liten. Så det er en mental greie. Kanskje skaffe en sånn mentalting? :rolleyes:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1365595)
Merkelig at det må være så tungvindt, at man ikke bare kan overføre slik som på mine gamle mobiler. :confused:

Fordi det er Apple... De skal kontrollere alt, og ha egne løsninger for å låse seg til seg når man først er inne i edderkoppnettet deres... Eller har tråkka i fruktsalaten som sjefen min kaller det :D
Sitat:

altså, nå føler jeg meg komplett amatør her altså - men hvor søren finner jeg ut hvilket blekk jeg skal ha til min Hp photosmart 5510??

Inne på HP.no skal det finnes en guide hvor du velger produktet og så får opp hvilket blekk du skal ha. Men jeg har ikke god nok oversikt over printerne til å finne det. Eller du kan forsøke å spørre på hp sin side på facebook?

Furine 10-07-12 17:16

Sitat:

Sjekk på denne linken? (og klikk på supplies and accessories) HP 364?

Kanskje 10-07-12 17:29

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1366069)
Sjekk på denne linken? (og klikk på supplies and accessories) HP 364?

Takk for hjelpen folkens.
Jeg var inne på denne før, men så klikket jeg bare på spesifikasjoner , og der fant jeg jo ikke noe. Rart det når man stresser, hvordan man ikke ser det som er forran øynene på en.

Kanutten 10-07-12 19:00

Jeg har mange ganger spist mexicansk biff med en topping av bacon og chili. Den er knallgod og sykt sterk (etter min gane). Nå vil jeg prøve å lage tilsvarende hjemme, men jeg vet ikke helt denne toppingen hva den består av bortsett fra småhakket bacon og chili? Det kan da ikke være bare det?
Noen tips?

vaskeklut 10-07-12 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1366089)
Jeg har mange ganger spist mexicansk biff med en topping av bacon og chili. Den er knallgod og sykt sterk (etter min gane). Nå vil jeg prøve å lage tilsvarende hjemme, men jeg vet ikke helt denne toppingen hva den består av bortsett fra småhakket bacon og chili? Det kan da ikke være bare det?
Noen tips?

Om du har spist den på restaurant kan du jo ringe dit og høre? Lat som du er hyperallergisk eller noe :rolleyes:

Bønna200 11-07-12 19:36

Etter en permanent skade i høyre fot etter ankelbrudd for snart to år siden har jeg nå gadvis begynt å få vondt i den venstre foten. De siste dagene har det blitt verre og nå klarer jeg knapt å sette beinet i gulvet. Kan det være betennelse? Eller har jeg bare feilbelastet? :o

nellie 12-07-12 09:15

Hvor mye bonus har jeg, når det gjelder bilforsikring?
Jeg har hatt egen forsikring og kjørt uten skader i tre år.

smgj 12-07-12 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1366300)
Etter en permanent skade i høyre fot etter ankelbrudd for snart to år siden har jeg nå gadvis begynt å få vondt i den venstre foten. De siste dagene har det blitt verre og nå klarer jeg knapt å sette beinet i gulvet. Kan det være betennelse? Eller har jeg bare feilbelastet? :o

Ta en tur til kiropraktor og få han til å se på det?

nellie 12-07-12 09:23

Og eh.. Er det bare til å bytte bilforsikring som man selv vil? Bilen min kan jeg nok gjøre akkurat som jeg vil med, men kjæresten leaser bil. Det er ikke sånn at man er bundet til å bruke et visst forsikringsselskap, fordi at man leaser?

Sikkert sykt teit spørsmål, men.:p

Gracella 12-07-12 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1366426)
Hvor mye bonus har jeg, når det gjelder bilforsikring?
Jeg har hatt egen forsikring og kjørt uten skader i tre år.

Der er det vel best å ringe/maile forsikringsselskapet ditt?

nellie 12-07-12 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1366503)
Der er det vel best å ringe/maile forsikringsselskapet ditt?

Trodde det var sånn fast opplegg/stigning hvert år, jeg..

Gracella 12-07-12 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1366505)
Trodde det var sånn fast opplegg/stigning hvert år, jeg..

Det kan det godt være, men jeg synes å huske at det var noen selskaper som gir deg en begynnerbonus med en gang og så må du kjøre skadefritt i tre år før du stiger.
Andre ser på alderen din (men det er vel bare for premien?)

Det beste er i allefall å kontakte de :)
(eller se på hjemmesiden deres?? Det bør vel også stå i kontrakten du har fått?)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.