Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

nellie 08-02-15 12:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504524)
En og samme størrelse skal liksom dekke fra 70F - 80C? Trukke det du. Blir ikke kjøpt med mindre jeg kan prøve i en butikk først, men selges disse over disk noe sted i Trondheim?

Dette er kompressjonsklær, så da dekker de nok et litt større størrelsesregister ja.:) Selges på XXL ihvertfall.

TrillTrall 08-02-15 13:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1504525)
Dette er kompressjonsklær, så da dekker de nok et litt større størrelsesregister ja.:) Selges på XXL ihvertfall.

Spørs om jeg må en tur innom XXL etterhvert. :) Den lilla var lekker altså...! :) Hvite har jeg sluttet å kjøpe, de holder seg ikke fine så veeeeldige lenge liksom... :rolleyes: Og bare svarte blir litt kjedelig, det er jo morsommere å trene når man føler seg litt fin! :) Og det kommer fra hun som kan niks og nada om mote og aldri bruker sminke... :lol: Men treningstøy - se det blir noe annet! :D

Carisma 08-02-15 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504509)
Bh'er som passer til spinning og styrketrening passer ikke nødvendigvis til løping, under løping kan selve puppen sprette opp og ned med _mange_ cm og da trenger man noe som holder hele stasen godt på plass, både for at det ikke skal være vondt/ubehagelig og for at det ikke skal skade brystvevet faktisk. Ser ofte på sider der man kan skrive inn sine egne vurderinger av plaggene at mange sier den og den bh'en er god til styrke og spinning, men funker ikke godt nok til jogging.

Jeg sa ikke styrke, jeg sa Step ;) det spretter rimelig mye opp og ned, jeg har ikke klart å få så mye "sleng" med løping som med det. Styrke blir noe helt annet ja.

TrillTrall 08-02-15 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1504562)
Jeg sa ikke styrke, jeg sa Step ;) det spretter rimelig mye opp og ned, jeg har ikke klart å få så mye "sleng" med løping som med det. Styrke blir noe helt annet ja.

Step - sånn kasse hvor man går opp og ned? Jeg har ikke prøvd det og har litt problemer med å se for meg at det kan skape i nærheten av like mye "sving og sleng" som under jogging...?

Carisma 08-02-15 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504564)
Step - sånn kasse hvor man går opp og ned? Jeg har ikke prøvd det og har litt problemer med å se for meg at det kan skape i nærheten av like mye "sving og sleng" som under jogging...?

Går? Det må være en kjedelig time. :). Hopper og løper er mer det jeg er vant til. Men jeg blir litt lett revet med... :rolleyes: men jeg har trent fotball i mange år, samtidig som jeg var på endel steptimer og timene krevde mer stabilitet enn løpingen på banen. Uansett, poenget litt var at det lønner seg å gå ned en str i sportsbh ift vanlig.

TrillTrall 08-02-15 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1504567)
Uansett, poenget litt var at det lønner seg å gå ned en str i sportsbh ift vanlig.

I cupen da. Om jeg skulle gått lengre ned i omkrets på mine hadde jeg ikke fått dem på meg tror jeg. Det er vanskelig det der, som en annen her bemerket - det er jo ikke forskjell i størrelsen bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke!

Carisma 08-02-15 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504568)
I cupen da. Om jeg skulle gått lengre ned i omkrets på mine hadde jeg ikke fått dem på meg tror jeg. Det er vanskelig det der, som en annen her bemerket - det er jo ikke forskjell i størrelsen bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke!

De jeg har vært har vært sånn m-l-xl str. Så jeg gikk for m da jeg burde hatt l. Som sagt tør det litt på ryggen, men (så ut som en kamel....) :rolleyes:

Lemen 09-02-15 10:56

Jeg har denne:
http://change.com/no/sport-4.html

Kjøpte den i butikk, så fikk prøve den før jeg kjøpte. Synes den er helt super.

TrillTrall 09-02-15 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1504607)
Jeg har denne:
http://change.com/no/sport-4.html

Kjøpte den i butikk, så fikk prøve den før jeg kjøpte. Synes den er helt super.

Jeg ønsker meg bilde av den bakfra så jeg kan se hvor mye reguleringsmulighet man har på stroppene... Det er antagelig så lite at også denne vil bli for stor over skuldrene for meg.

Butterfly83 09-02-15 16:05

Det er vel denne Trill Trall: http://www.klikk.no/helse/trening/gu...icle501185.ece

Ser ut som man justerer skulderstroppene med borrelås? Så da kan man kanskje justere så mye man trenger? Hmm.. Syns det hørtes merkelig ut at de borrelåsene skal holde men :confused:

TrillTrall 09-02-15 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1504649)
Det er vel denne Trill Trall: http://www.klikk.no/helse/trening/gu...icle501185.ece

Ser ut som man justerer skulderstroppene med borrelås? Så da kan man kanskje justere så mye man trenger? Hmm.. Syns det hørtes merkelig ut at de borrelåsene skal holde men :confused:

Og kun håndvask!? Ha ha ha... Alt av treningstøy går i vaskemaskina her i huset. Alt. I grunnen er det bare dunjakker og bunader som ikke gjør det når jeg tenker meg om. Den var ikke noe fin heller på det bildet der. Og som du sier - borrelås? Tja... Er usikker der gitt.

Cyan 09-02-15 21:43

Borrelås på stropper fungerer helt fint. Eller, det er sikkert store forskjeller der også, men den jeg har med borrelås fungerer i hvert fall greit. Men håndvaske treningstøy er tungvint, ja.

annex 09-02-15 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1504680)
Borrelås på stropper fungerer helt fint. Eller, det er sikkert store forskjeller der også, men den jeg har med borrelås fungerer i hvert fall greit. Men håndvaske treningstøy er tungvint, ja.

Hadde en trenings-BH med borrelås i stroppene, det funka ganske lenge, og stroppene var lette å justere. Da borrelåsene begynte å bli litt slitte, sydde jeg bare et par sting for å holde borrelåsene / stroppene på plass, og brukte BHen en god stund til.

TrillTrall 09-02-15 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1504687)
Hadde en trenings-BH med borrelås i stroppene, det funka ganske lenge, og stroppene var lette å justere. Da borrelåsene begynte å bli litt slitte, sydde jeg bare et par sting for å holde borrelåsene / stroppene på plass, og brukte BHen en god stund til.

Har hatt noen runder med å sette på noen sømmer her og der ja - kjøpte en ganske dyr bikini på postordre i fjor og den viste seg å ha stropper som kunne tas av og de spratt av mens jeg tok på meg overdelen! Helt ubrukelig. Endte med å kjøpe "nøkkelringer" og tre på mellom stroppene og selve overdelen, både foran og bak. :)

mereo 10-02-15 07:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504689)
Har hatt noen runder med å sette på noen sømmer her og der ja - kjøpte en ganske dyr bikini på postordre i fjor og den viste seg å ha stropper som kunne tas av og de spratt av mens jeg tok på meg overdelen! Helt ubrukelig. Endte med å kjøpe "nøkkelringer" og tre på mellom stroppene og selve overdelen, både foran og bak. :)

Jeg syr fast stropper til halternecks jeg!
Fordi jeg ser ut som om jeg er brytemester om jeg bruker halternecks.
Føler meg litt som ei bestemor når jeg gjør det, kanskje mest fordi min bestemor sydde igjen knapper og utrigninger som var "litt mye" i hennes verden. :P

TrillTrall 10-02-15 07:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1504691)
Jeg syr fast stropper til halternecks jeg!
Fordi jeg ser ut som om jeg er brytemester om jeg bruker halternecks.
Føler meg litt som ei bestemor når jeg gjør det, kanskje mest fordi min bestemor sydde igjen knapper og utrigninger som var "litt mye" i hennes verden. :P

Halternecks er det i alle fall bare å glemme, det gjør rett og slett vondt - men det finnes jo så mange lekre!!! Ønsker meg spretne små b-cups som egentlig ikke trenger støtte engang! Da skulle jeg boltret meg i bh'er og bikinier da! :p

mereo 10-02-15 07:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504693)
Halternecks er det i alle fall bare å glemme, det gjør rett og slett vondt - men det finnes jo så mange lekre!!! Ønsker meg spretne små b-cups som egentlig ikke trenger støtte engang! Da skulle jeg boltret meg i bh'er og bikinier da! :p

Du vil ha sånne du også ja..
Godt å høre jeg ikke er alene.
Sånne som ikke slår deg ut om du hopper litt for mye før du har kledd på deg!:D

Kanutten 10-02-15 08:07

Hvorfor strever man mye for å behage andre som ikke fortjener det/vil la seg behage, i stedet for å behage dem hjemme som faktisk fortjener det??

TrillTrall 10-02-15 08:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1504694)
Du vil ha sånne du også ja..
Godt å høre jeg ikke er alene.
Sånne som ikke slår deg ut om du hopper litt for mye før du har kledd på deg!:D

La meg si det sånn - jeg rocker ikke med rockeringen uten bh... :p

Cyan 10-02-15 08:37

Hørt om blyanttrikset? Jeg tar halvannenliterstrikset :cool:

mereo 10-02-15 08:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1504699)

Haha!
Bruk litt gaffateip, så duger blyanttrikset :D

Carisma 10-02-15 09:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504693)
Halternecks er det i alle fall bare å glemme, det gjør rett og slett vondt -

Jeg klarte faktisk å stoppe blodomløpet helt i nakken da jeg prøvde halterneck :rolleyes:

Sitat:

Prøvde blyanttrikset en gang, aldri sett blyanten siden.... :lol:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1504696)
Hvorfor strever man mye for å behage andre som ikke fortjener det/vil la seg behage, i stedet for å behage dem hjemme som faktisk fortjener det??

Godt spørsmål jeg har stilt meg endel i det siste!

TrillTrall 10-02-15 10:04

Sitat:

Blyant? Gi meg hele penalet... :rolleyes:

Lemen 10-02-15 10:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504673)
Og kun håndvask!? Ha ha ha... Alt av treningstøy går i vaskemaskina her i huset. Alt. I grunnen er det bare dunjakker og bunader som ikke gjør det når jeg tenker meg om. Den var ikke noe fin heller på det bildet der. Og som du sier - borrelås? Tja... Er usikker der gitt.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1504680)

Jeg har som sagt denne bh'en, og jeg har ikke akkurat noe lite frontparti... Bruker vanligvis 70I/65J i bh'er, og det borrelåset har aldri løsnet. Jeg putter den treningsbh'en i vaskemaskinen på 40, og den har holdt fint.

Cyan 10-02-15 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1504711)
Jeg putter den treningsbh'en i vaskemaskinen på 40, og den har holdt fint.

Åh, supert! Da tenker jeg at jeg prøver den, for de har i hvert fall stor nok omkrets for til meg, og jeg har jo vært fornøyd med vanlig bh fra change fra før også.

Kanutten 10-02-15 14:57

Nå vet jeg at mspoden får negative nyheter på sykehuset i morgen. Skal jeg forberede ham eller ikke?

TrillTrall 10-02-15 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1504711)
Jeg har som sagt denne bh'en, og jeg har ikke akkurat noe lite frontparti... Bruker vanligvis 70I/65J i bh'er, og det borrelåset har aldri løsnet. Jeg putter den treningsbh'en i vaskemaskinen på 40, og den har holdt fint.

Men den ser jo ut til å gå så innmari høyt opp foran? Jeg svetter jo enorm mellom puppene som det er, blir det ikke fryktelig klamt og vått når det blir opptil flere lag stoff? Jeg er ikke så glad i sånne som gir "monopupp" som denne jo gjør til tross for at den har cup'er innenfor det ytterste laget.

Cyan 11-02-15 08:51

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Lillemy71 11-02-15 09:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1504802)
Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Er helt lik jeg også. Rundt eggløsning sveller jeg opp og det holder seg nesten konstatn til første dag av mens, da går jeg gradvis ned i størrelse.

Carisma 11-02-15 10:56

Sitat:

Jeg gjør det begge gangene jeg. Så for min del har jeg et vindu på en drøy uke hvor vektinedgang er mulig hver mnd. :rolleyes: Hvilket forklarer snittnedgangen på 0,3kg i mnd på forrige runde.

Rin 11-02-15 11:00

Sitat:

Det har alltid vært sånn for meg også. Skikkelig blubbe ved EL, bittelitt bedring før superblubbe i 3-4 dager før mens. Enorm lettelse og fryktelig mye tissing på første blødningsdag. :o

smgj 11-02-15 13:31

Samler fra eggløsning og opp til mens. Slipper vann sammen med at mensen starter. Matlysten går også opp fra EL til mens, og faller ved mensstart.

smgj 11-02-15 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1504736)
Nå vet jeg at mspoden får negative nyheter på sykehuset i morgen. Skal jeg forberede ham eller ikke?

Det tror jeg er veldig vanskelig å svare på for andre.... *klem*

Cyan 11-02-15 13:57

Ser ut som det er ganske vanlig da :ja:

nellie 11-02-15 15:43

Sitat:

Jeg går bare skikkelig ned sånn dagen etter 1. dag mens og 1. dag etter EL. Resten av tiden er et evig vannsamlings- og vannslippsbonanza.

Butterfly83 11-02-15 15:58

Jeg samler vann rett før EL som slipper en dag eller to etter. Så bygger det seg opp et par dager før mens igjen som slipper når jeg begynner å blø som regel, kanskje dagen etter.

Kanutten 11-02-15 19:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1504825)
Det tror jeg er veldig vanskelig å svare på for andre.... *klem*

:klem: Takker! Jeg sa ingenting til ham... Men jeg selv var psykisk forberedt. Han har hatt flere attaker; noen nye og noen eldre. Han skal nå over på ny medisin. Dvs at sykdommen har blitt værre. Jeg blir så lei meg for en ung mann på 20 år skal nyte livet og ikke sitte hjemme og føle at alt går forbi siden han ikke klarer følger med de andre unge mennene. Jeg skulle ønske at han innser hva som feiler ham og ta ting derifra i stedet for å sitte hjemme og føle at han ikke lykkes. Han skal heldigvis snart ned til Hakadal. Håper de klarer hjelpe ham :love:.

streber 11-02-15 20:17

[font="Comic Sans MS"][size="3"] Får håpe det Kanutten! Nok å tenke på for dere alle skjønner jeg! Så bra du har ordnet deg mer tid til å følge opp podene:) De er nå heldige som har deg hvert fall:)

Lava 11-02-15 23:14

Hva er mest "effektivt" vedr planken, å holde så lenge man klarer eller kortere runder?

jeg klarer fint 1,5 minutt eller mer, men lurer på om feks 3x30 sek er bedre..

mereo 12-02-15 07:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1504885)
Hva er mest "effektivt" vedr planken, å holde så lenge man klarer eller kortere runder?

jeg klarer fint 1,5 minutt eller mer, men lurer på om feks 3x30 sek er bedre..

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror vel det å repetere og øke tiden etterhvert er bedre enn å bare "max'e".

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.