![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
En annen ting jeg lurer på... I det siste har jeg tatt noen enorme doser av d-vitamin. Type 62,5 ganger høyere enn maksimums anbefalt døgndose i Norge *kremt*. Ikke hver dag jeg har tatt det da, men sånn ca annenhver dag den siste måneden. Jeg så plutselig nå at de pillene mine var enda litt sterkere enn jeg trodde, så det var ikke nødvendig å ta fem av dem... 5000 IU per stykk, så jeg har tatt 25000 IU... Det skal mye til for å bli d-vitaminforgiftet, så jeg tror ikke det er noen fare for det. Men det jeg lurer på er om kroppen kan utvikle litt farge av store doser d-vitamin. Eller om for eksempel kroppen utvikler mye fortere farge hvis man tar godt med d-vitamin-tilskudd.
Jeg har nemlig knapt sett sola den siste måneden, men jeg har fått mer farge... Jeg har jo nesten like mye farge nå som i fjor høst etter to uker i Tyrkia... Jeg har fått kommentarer på fargen også. |
Ja, jeg opplevde det samme. Med god d-vitaminstatus er det nok "å se" sola for å bli brun... Og jeg blir ikke så lett brent heller! :) Uansett - ikke mer enn 1x 5000IU daglig over lengre tid med mindre du har fått målt lavt d-vitamin da... (PS - kapslene med olje er mye mer effektive enn de "tørre" også...)
|
Jeg har endel nupper/røde prikker på bena, særlig på lårene. Bruker jevnlig peeling, smører meg med gode kremer, osv, men de blir hverken mindre eller borte.
Noen som har gode tips/råd :)? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Ja, ja, jeg får være glad for at det bare er nupper, har en venninne med åreknuter og det er noe herk! |
Noen som har prøvd soyaproteinen og bakemisken som selges på ketolye.no? Hva syns du? -blir det brukt? er det veldig dyrt i forhold til andre som selger dette?
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Leste på en blogg at det ble ekstra sunt og godt om man tok fiberhusk på toppen av knekkebrødet før steking. Stemmer dette? (ps, jeg ser at dette er ei herifra, fra forumet, men husker ikke nicket hennes... Så om du ser dette, så kanskje du kan svare meg selv? Ps, flott blogg!! :)
Det står ca litt under halvveis på DENNE siden. |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kom på at jeg hadde noen kapsler også og skulle sjekke styrken på de og det var jo de som var 5000 IU... Så da er ikke disse tørre jeg tar nå 5000 IU. Jeg har kastet den boksen, og jeg kjøpte dem i utlandet for to år siden, så jeg husker ikke nøyaktig hvor sterke de var, men 1000 eller 2000 IU, tror jeg. Så da var det ikke så enorm dose. Men jeg trapper ned til 2 stk, jeg. Og når disse er tomme, så tar jeg én av de kapslene. ;) |
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har greie på skrivere?
Jeg fikk en HP Photosmart 5510 til jul. Nå nekter den å skrive ut svart tekst. Prøvde å skrive ut et bilde, men det ble fryktelig stygt. Det som er rart er at jeg ikke har fått noen meldinger om at blekkpatronene er tomme??. Det er 4 stk, svart, rød , gul og blå tror jeg. Den vil ikke skrive ut svart. Mens det som var brunt på bildet ble rødt. skal det komme melding om lite blekk, eller må jeg bare bytte og se? |
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Hvis det er lenge siden printeren er brukt, så kan det være at dysene tørkes litt ut. På printeren vår er det et program som vi da må kjøre for å "renske opp" dysene. Ellers vil jeg holde en knapp på at sort begynner å gå tom. Vi har en Epson printer, og den nekter å skrive ut noe som helst hvis en patron er tom, og fargegjengivningen blir dårlig når en patron nesten er tom. Gå til HP's hjemmesider for å leite etter evt andre løsninger eller programmer for å teste printeren (hvis du ikke har innstallasjonsCD'en som fulgte med skriveren). |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Elles kan det vere tomt, som Gracella seier, men vanlegvis skal ein få beskjed om slikt. |
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ikke noe stort problem, bare litt irriterende for en forfengelig sjel :D! |
Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Hvordan finner jeg frem til dette renseprogrammet? Får prøve å kjøpe ny patron og se om det blir bra da. Men er de like dyre som de var før i tiden disse patronene? da var det nesten billigere å kjøpe ny skriver enn blekk. |
Sitat:
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
I studier har de sammenlignet loff og grovbrød og funnet ut at de som spiste grovbrød har mindre tarmkreft. Det kan jo ikke være at grovbrød har færre karbohydrater og lavere GI og gir derfor jevnere blodsukker. Jevnere blodsukker betyr mindre mat til kreftcellene. Det er visst mye mer naturlig å tro at fiber har en magisk effekt på tarmkreften ved at den skrubber tarmtottene. :rulleøyne Sitat:
|
Er det grense for hvor mye omega 3 man kan kjøpe fra USA?
Bestillte omega3, magnesium, vit-D og hårspray fra iherb og både magnesiumen og d-vit var innen grensen, men pakken ble likevel tatt av tollen :mad: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |