![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Er det Pickles Extra Fine Merino? :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Baby merino har jeg brukt. Men kvaliteten er den samme som extra fine, bare tynnere.
|
Sitat:
|
Ingen som har brukt drops alpakka da? (pinne2.5 -3.5) Jeg liker den, men ikke så godt at den gir et litt "loddent" inntrykk. Bruker den som kontrastfarge mot lanett babyull i en lue. Aner ikke hvordan den vasker da.
|
Orker ikke lete gjennom 62 sider med håndarbeid akkurat i kveld;
Er det noen som vet om de selger garn på nordbysenteret i Sverige? skal dit en tur, men har aldri lagt merke til om de har garnbutik/utsalg noe sted! :O |
Sitat:
|
Sitat:
(Billig alpakka er visst ofte spunnet løsere + at fibrene som brukes er grovere) Nei, all alpakka er jo ganske loddent, så det passer ikke om man vil ha god "stitch definition" :) |
Sitat:
Nordbysenteret! |
Sitat:
Syntes det går ganske greit jeg:) |
Mens vi snakker om Drops Alpakka, det er salg på den nå! Samt alle de andre alpakkakvalitetene til Drops :) Jeg skal sannelig bestille dyp rød Nepal til denne genseren:
http://www.garnstudio.com/drops/mag/133/11/11-1.jpg |
Hurra! Takk for tips! *Til Elna for å hamstre*
|
Her var det mye fint siden sist jeg var innom!
Jeg er også plaget av at jeg strikker strammere når jeg strikker mønster - helt til jeg fant denne og tvang meg til å gjøre det på denne måten: http://www.philosopherswool.com/Page...andedvideo.htm Nå er det nesten for løst... Og så er hun jo så søt hun dama! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Får vel legge inn mitt håndarbeid jeg også da :p
Jeg har strikket en haug med sokker (var ikke så mye annet å finne på i fritiden på FHS) har også strikket noen kjøkkenkluter jeg gir bort som et sett til venner som flytter, det er jo så enkelt og raskt å gjøre :) I sommer startet jeg å hekle, og har prøvd med på et teppe i bestemorsruter, men vet ikke helt hvordan jeg skal feste dem sammen og med hvilken farge :confused:, så har stoppet litt opp :( (noen forslag?? :) ) Har også heklet noen glass/kopp underlag, kjempe lett og tar bare en times tid :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Herregud, Drops Alpaca Bouclé er vannvittig billig nå. Frister å gå helt bananas... Jeg elsker det garnet! Men det er da så få oppskrifter til det. Har jo allerede lagd skjerf, hals og votter. :p
|
Artig garn! Farmoren min strikket en liten blå jakke til meg da jeg var en liten knert, i sånt løkkegarn. Og med kobberknapper. Den var myk og så fiiiin :love:
|
Hvor vellykka blir det å strikke noe og så tove det litt etterpå? Tenkte å strikke en mariuslomme til mobilen til mamma av garnet som ble igjen av genseren (hun elsker sånne hjemmelaga mobillommer, og har en haug av dem som hun veksler mellom :p), men mobilen er ikke større enn at det blir litt smått å skulle strikke, liksom. Samtidig som den blitt litt mer "solid".
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dersom du kan lage deg en mal av en trebit så kan du håndtove lomma utenpå malen. Da blir den iallfall ikke for liten.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21. |