![]() |
Sv: Hva har du spist til frokost i dag?
En Atkinsbar mens jeg gjorde andre ting :)
|
Oppe kvart på fem i dag og var kjempesulten så har spist frukost tidleg.
|
Stekt egg og baconskive.
Vann, kaffe og omegaene mine:p |
2 speilegg og 75 gr sprøstekt bacon
|
2 nannahs knekkebrød (nam) med ost og agurk. Masse vann... travel morgen, så det gikk litt fort i svingene ;))
|
Noe de kalte "yellow coco & beef curry". Det fulgte egentlig med ris, men jeg ba om å få uten. Fikk en karrigryte med masse kokosmelk i og blant annet peanøtter og asparges i. Den smakte herlig!
|
CC med fun-light og kanel.
Middag ble rester, blomkålstappe og kantarell med fløtesaus, men det er en annen historie. ;) |
Ett speilegg, 3 sprøstekte salamiskiver og noen kavli ostechips:D
|
En hjemmelaget cappuchino-smoothie og mye vann! :)
|
En cafe au lait m eggemelk og, enda eg eigentleg slett ikkje hadde lyst på mat, men fordi eg skulle ha noko å tygge på saman m ungane mine og ikkje berre drikke ein kaffe til frukost, ei grov tekake m brie.
|
en burger med ost og eggerøre... måtte bruke rester :p
|
Et hjertesukk bare - jeg har ALDRI spist så mange gode frokoster som jeg gjør nå!!! :D
|
To kokte egg med masse majo, pepper og en klype salt
|
Rester fra omelett jeg laget i går. Egg, bacon, ren kjøttpølse, fløte, gulost, cheddar, purre, paprika, løk og krydder.
1 e% karbo 24 e% protein 75 e% fett Så ganske fin fordeling. :snill: |
Boring knekkebrød med smør og ost. I morgen er det egg og bacon, for sure!
|
2 fiberrik med smør og fleskepølse og smør og salami. Nam:p
|
Omelett med chorizopølse, kyllingskinke, pepperoni, jarlsberg, kremfløte, løk og paprika. Mmm!
|
Hotellfrokost...
Bacon, brie, kalkunskinke surret i gulost og kaffe. Ble visst ikke noe grønt til frokost i dag, det glemte jeg... :p |
Speilegg og bacon
|
Cocosa-tomatsuppe og spekeskinke
|
Jeg hadde en stor entrecôte (som gikk ut på dato 7. juli men var vakumpakket og luktet helt fint) med masse CF-saus.
Sitat:
|
Sitat:
Her er orginaloppskriften med framgangsmåte: Ingredienser: - 50 gr smør - 1-2 fedd hvitløk - 1/4 ts chilipepper - 50 gr purre eller mer, eller etter smak - 1 boks flådde tomater/grovhakkete tomater, Landlord ca 400 gr* - 0,5-1,0 dl fløte eller Crème Fraiche - 4-5 dl vann eller kraft/buljong - Litt saft fra en lime eller sitron, etter smak - Salt, pepper - 1-2 ts basilikum, kjørvel eller annet krydder etter smak - 1 krm timian - Olivenolje etter smak - Evt. jevning av vann og 0,5 til 1,0 ts. johannesbrødkjenemel til passe konsistens * = Landlord selges på Rema 1000, og inneholder bare 1,5 gr karbo pr 100 gr. Fremgangsmåte: 1. Smelt smør og la hvitløk og purre surre til purren blir myk. Sett det så tilside. 2. Ha tomatene i en foodprosessor sammen med hvitløken og purren, eller kjør det sammen en kjele med stavmikser. Ønsker du en rustikk og grovere konsistens, kan du ha de grovakkede tomatene rett i kjelen som de er. 3. Ha deretter tomatene over i en kjele, spe så med vann og fløte, og la det hele koke opp. Smak til med salt, pepper, chili, lime/sitron, basilikum, timian, samt olivenolje for å få et snev av det provençalske kjøkken i suppa. 4. Ønsker du en mer kremet/tykkere konsistens, lager du en jevning av johannesbrødkjenemelet og litt vann, som du tilsetter under omrøring. 5. Småkok under lokk i 5-10 minutter. Serveres med en klatt seterrømme eller Creme Fraiche, hardkokte egg, skinkebiter og/eller kyllingbiter, samt sprøristede lavkarbo Polarbrød (Ziggy’s Polarbrød Lapper) og mye godt smør. Oppskrifta gir ca 1 liter suppe, og inneholder ca 1,0 gr karbo pr 100 gr. suppe. Mine vanligste endringer i oppskriften er: Bytter ut hermetiske tomater med tilsvarende ferske, kutt tomatene og skjær bort "stilken". Kok disse opp med 2-3 dl væske før de moses med stavmikser direkte i kjelen (bruker en smal/høykantet kjele) Bruker alle typer løk etter hva jeg har, ikke spesielt nøye med mengden :rolleyes: Bruker aldri jevning - bruker heller litt mindre vann Tilsetter Cocosa Extra Virgin rett før servering, evt. ca 1ss direkte i hver porsjon ved servering - her må en nesten prøve ut hvilken mengde som passer for den enkelte ;) |
1 Tekake med smør, salami og norvegia + 1 snei camembert og 1 snei brie
|
1/3 boks med skyr naturell
1 skvett fløte litt Natreen Litt Kanel 2 skjeer Lerum eple og pære syltetøy. |
Speilegg og bacon, blir visst aldri lei denne frokosten :))
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44. |