Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Ignite 25-06-12 10:23

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1361967)
Thanks! Men pengene kom på konto i dag.:heia:

:heia: :ja:

Kitt 25-06-12 13:21

Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som har problemer med feks Facebook og andre nettsteder i dag?
Kommer inn på Dagbladet, men ikke Aftenposten. Kommer inn her, men ikke andre forum jeg pleier å besøke.:p

Anne 25-06-12 13:38

Ja, jeg sliter med enkelte steder i dag, Kitt. Bla Facebook og banken. Sikkert pga skatteoppgjøret...:cool:

Kitt 25-06-12 13:45

Får satse på at det virker bedre i morgen og heller finne på noe annet i dag! Fikk i hvert fall sjekket at skattepengene var kommet før det ble sirup i systemet!:D

Ignite 25-06-12 13:48

Hvis dere har Telenor, så kan jeg fortelle at jeg har samme opplevelse som dere. Dette skyldes routingproblemer hos Telenor. Noen som har lyst til å ringe dem?

Jeg trenger ikke magesår - jeg snakket med dem tre ganger i forrige uke :cool:

Anne 25-06-12 14:04

Nei, ikke Telenor nett hos meg. Get!:(
Derimot har jeg Telenor på mobilen.:)

Kitt 25-06-12 14:11

De holder jo på å oppgradere fibernettet, så noe har vel gått litt galt da, tenker jeg! :p

smgj 25-06-12 14:52

Selv om man ikke har telenor selv kan det hende at leverandøren den enkelte har ruter pakker gjennom telenor sitt nett - ergo "får" man telenor sine problemer uansett... :(

Huldr 25-06-12 15:11

Jeg har ikke fått skatteoppgjøret. Derimot står det at jeg kan endre på selvangivelsen frem til leveringsfrist 31. desember :confused:. Hva er det for noe da? Har vanlig selvangivelse for lønnstakere og pensjonister og leverte i slutten av april ...

Kitt 25-06-12 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1362059)
Jeg har ikke fått skatteoppgjøret. Derimot står det at jeg kan endre på selvangivelsen frem til leveringsfrist 31. desember :confused:. Hva er det for noe da? Har vanlig selvangivelse for lønnstakere og pensjonister og leverte i slutten av april ...

Trodde jeg hadde glemt å sende Gubbens eller noe da denne meldingen kom opp. Men det betyr rett og slett at man ikke aktivt har takket ja til e- selvangivlese!
Sønnen fikk samme mld, men begge to fikk penger på konto i dag!:)

Kitt 25-06-12 16:52

Når jeg først holder på her:
Noen som vet hvem som selger mobilt bredbånd hvor man ikke må binde seg for et helt år? Trenger jo bare 2 måneder nå i sommer!

Huldr 25-06-12 17:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1362072)
Trodde jeg hadde glemt å sende Gubbens eller noe da denne meldingen kom opp. Men det betyr rett og slett at man ikke aktivt har takket ja til e- selvangivlese!
Sønnen fikk samme mld, men begge to fikk penger på konto i dag!:)

Takk, Kitt :suss: Da får jeg det vel seinere i sommer jeg da forhåpentligvis!

Lillemy71 25-06-12 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1362075)
Når jeg først holder på her:
Noen som vet hvem som selger mobilt bredbånd hvor man ikke må binde seg for et helt år? Trenger jo bare 2 måneder nå i sommer!

Tror Ice.net tilbyr noe sånt. Ellers er det bare å sjekke nettsider til ulike leverandører (inkl. din egen) ;)

Photobscura 27-06-12 00:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1361441)
Bare vent til du finner ut at man ikke kan kopiere bilder.... :rolleyes:

Kan man vel! :)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1361623)
Fotball var et eksempel. Poenget var at det er for mye feminine og stillesittende aktiviteter i barnehage.

Hva er det som er så feminint med trolldeig, a?

vaskeklut 27-06-12 13:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1362589)

Hva er det som er så feminint med trolldeig, a?

lurer jeg også på. grunnen til at jeg nevnte folk som jobber i barnehage var pga kunnskapen de har, ikke for noe annet... etter min mening var det litt unødvendig å starte en diskusjon om hva barna bør utfordres i i barnehagen når spørsmålet var om hvorfor trolldeigen min ble som den ble.

Runegutt 27-06-12 17:08

Beklager disputasen jeg har skapt.
Jeg kan ikke oppskrift på trolldeig.
Jeg forsøker å lirke inn litt mere guttegreier i barnehagen.
Nei, jeg har intet imot trolldeig, men jeg vil ha mere aktivitet.
Forøvrig vil jeg selvsagt ha jentene med på litt røffe aktiviteter de også.

Har ikke lyst på et land med asfaltunger.

Matmomsen 27-06-12 17:20

hvis man forbrenner 2000kalorier og spiser 1500kalorier vill man gå ned i vekt. selv om de 1500 kaloriene er fra rent sukker?

Nerthus 27-06-12 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matmomsen (Innlegg 1362772)
hvis man forbrenner 2000kalorier og spiser 1500kalorier vill man gå ned i vekt. selv om de 1500 kaloriene er fra rent sukker?

Tja spiser man bare sukker vil blodsukkernivået være så forhøyet at det utskilles mye insulin. Med mye insulin er det nesten umulig å hente fett fra fettcellene, og kroppen vil sannsynligvis tære mest på muskulaturen...for ikke å snakke om hvor himla sulten man vil være til enhver tid ;)

nellie 27-06-12 18:21

Sitat:

Jeg gikk ned 25 kg på 7-8 måneder ved å trykke inn minst 3000 kalorier om dagen i skolebrød, is, loff, brus og kaker, samtidig som jeg trena som en gærning:)

Det kommer vel helt an på hvordan kroppens diverse mekanismer har det.:)

Dilly 27-06-12 22:36

Min erfaring er at jeg skjønner ingen ting av kalorier inn og ut og i forhold til kost osv.
Jeg har hatt et digert vekttap, men også noen plastiske operasjoner for å fikse på den elendigheta som var igjen, og nå sliter jeg virkelig med å få i meg nok næring til å beholde den vekta jeg må ha igjen. Luksusproblem, jeg vet...

BenteR 27-06-12 23:02

Sitat:

Jeg vil tro at om du skal spise 1500 kalorier fra rent sukker (altså 1,5 KILO sukker) så vil du kaste opp og/eller få diare og dermed vil du ikke ha 1500 kalorier fra rent sukker i kroppen.
Jeg vil også tro at musklene dine vil visne vekk fordi du trenger proteiner til vedlikehold og bygging av muskler, og 1 gram protein er 4 kalorier. Videre trenger kroppen vår en del fett, og 1 gram fett er 9 kalorier.

Men rent teoretisk, om man ser bort fra alle problemene du vil få med og leve på bare karbohydrater, så vil jeg tro du går ned, men på en særdeles lite behagelig eller sunn måte........

smgj 27-06-12 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1362886)
Jeg vil tro at om du skal spise 1500 kalorier fra rent sukker (altså 1,5 KILO sukker) så vil du kaste opp og/eller få diare og dermed vil du ikke ha 1500 kalorier fra rent sukker i kroppen.
Jeg vil også tro at musklene dine vil visne vekk fordi du trenger proteiner til vedlikehold og bygging av muskler, og 1 gram protein er 4 kalorier. Videre trenger kroppen vår en del fett, og 1 gram fett er 9 kalorier.

Men rent teoretisk, om man ser bort fra alle problemene du vil få med og leve på bare karbohydrater, så vil jeg tro du går ned, men på en særdeles lite behagelig eller sunn måte........

4 kalorier i 1 gram sukker..... så det blir 3-400g sukker... ikke 1500g sukker for å få 1500 kcal.

Men ja - karbohydrater er det ene makronæringsstoffet som kroppen KAN klare seg uten. Så hvorfor man skulle ønske å kjøre på det dårligste brenslet i en tyngre omstillingsfase... det skjønner ikke jeg.

Kanskje 28-06-12 20:33

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Forstår ikke noe ! jeg prøver å finne denne sangen
http://www.youtube.com/watch?v=4PFdnFPoLk0

på WIMP. Men det er helt umulig !!! har søkt på Pitbull, Mahombi, suave, suave kiss me, Nayer, og ulike kombinasjoner med Ft og feat mellom. Men den er ikke å finne !! Blir så frustrert.

har noen WIMP og kan prøve å finne den??

Supera 29-06-12 02:36

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1363131)
Forstår ikke noe ! jeg prøver å finne denne sangen
http://www.youtube.com/watch?v=4PFdnFPoLk0

på WIMP. Men det er helt umulig !!! har søkt på Pitbull, Mahombi, suave, suave kiss me, Nayer, og ulike kombinasjoner med Ft og feat mellom. Men den er ikke å finne !! Blir så frustrert.

har noen WIMP og kan prøve å finne den??

Er det virkelig så utenkelig at ikke alle verdens sanger finnes på wimp? :geip: Fant den på spotify forresten. Der er artist "Nayer" og låtnavn "Suave (Kiss Me) (Feat. Mohombi & Pitbull).

Anarko 29-06-12 06:56

Nå er det snart 2 år siden jeg sluttet å røyke. Min mann sluttet for 6 dager siden. Jeg husker ikke helt hvordan jeg var for 2 år siden, men NÅR slutter man å være så forbanna premenstruell? Jeg tror ikke han er klar over det selv en gang :P

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.