Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lemen 22-01-15 17:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen av dere strikkere som vet om en butikk i Oslo som selger flerfarget kaunigarn? Strikkebutikken "min" har vært tom for den fargen jeg trenger siden iallfall august (jeg kjøpte nok siste rest i juli), og har lovet gang på gang å ta den inn til meg, men har enda ikke gjort det. I morgen er jeg i Oslo, og lørdag på Ski, så da håper jeg å få tak i rett farge slik jeg kan strikke ferdig koften min.

Har ca 20 cm igjen på hvert erme på en kofte, så hadde vært greit å snart få tak i garn og gjøre den ferdig...

Spinnerette 22-01-15 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1503012)
Noen som kjenner til Sarotex? Legen vil jeg skal begynne på det nå, for å få bedre søvn. Han sier at det kan være en bivirkning å gå opp i vekt? Jeg vil jo ned i vekt... Kjedelig å gå opp da.... ;)

De aller fleste medikamenter jeg har vært borte i, i anti-depressiva/psykotika-avdelingen (og jeg har vært borte i ganske så mange...) har vektøkning vært ført opp som bivirkning, men jeg merket bare økt apetitt eller vekt av et fåtall. Så hvorvidt du vil være så uheldig å legge på deg av medisinen, kan kun du finne ut av ved å prøve, for det varierer fra person til person. :) MEN! Passer du på hva du putter i munnen fra før av, så skal det nok gå bra, skal du se. Håper du får bedre søvn! :)

streber 22-01-15 18:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1503012)
Noen som kjenner til Sarotex? Legen vil jeg skal begynne på det nå, for å få bedre søvn. Han sier at det kan være en bivirkning å gå opp i vekt? Jeg vil jo ned i vekt... Kjedelig å gå opp da.... ;)

Jeg bruker satotex- er så ubeskrivelig glad jeg startet med det! Vektøkning/bivirkningene er doseavhengig. Jeg legger enda raskere på enn før nå, sansynligvis pga den, men søren heller så får jeg bare gjøre så godt jeg kan vektmessig tenker jeg. For jeg har mye mindre smerter og jeg sover SÅ godt! Jeg fikk dem pga kroniske smerter, var så vant til å ha dårlig/lite søvn at jeg spurte ikke om å få noe for DET. Men den bivirkningen der med bedre søvn er super! OBS, sakte opptrapping for å unngå å bli helt i koma på dagtid+ hold dosen så lav som mulig-så blir ikke bivirkningene alt for store. OBS 2- det tar tid før full effekt, ca 1 måned for min del.

Anne 22-01-15 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1503013)
Noen av dere strikkere som vet om en butikk i Oslo som selger flerfarget kaunigarn? Strikkebutikken "min" har vært tom for den fargen jeg trenger siden iallfall august (jeg kjøpte nok siste rest i juli), og har lovet gang på gang å ta den inn til meg, men har enda ikke gjort det. I morgen er jeg i Oslo, og lørdag på Ski, så da håper jeg å få tak i rett farge slik jeg kan strikke ferdig koften min.

Har ca 20 cm igjen på hvert erme på en kofte, så hadde vært greit å snart få tak i garn og gjøre den ferdig...

Det er en ok garnbutikk på Oslo City, men om de har ditt garn vet jeg ikke.

Marella77 22-01-15 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1503019)
Jeg bruker satotex- er så ubeskrivelig glad jeg startet med det! Vektøkning/bivirkningene er doseavhengig. Jeg legger enda raskere på enn før nå, sansynligvis pga den, men søren heller så får jeg bare gjøre så godt jeg kan vektmessig tenker jeg. For jeg har mye mindre smerter og jeg sover SÅ godt! Jeg fikk dem pga kroniske smerter, var så vant til å ha dårlig/lite søvn at jeg spurte ikke om å få noe for DET. Men den bivirkningen der med bedre søvn er super! OBS, sakte opptrapping for å unngå å bli helt i koma på dagtid+ hold dosen så lav som mulig-så blir ikke bivirkningene alt for store. OBS 2- det tar tid før full effekt, ca 1 måned for min del.

Takk for at du delte!! :-) Jeg begynner på 10mg, og skal øke opp til Max 50mg. Enn du? Kjekt å vite at det kan ta tid før det virker! Men håper at natten blir god likevel ;-)

Kan man drikke alkohol med Sarotex? Fikk du bivirkninger utenom vekten?

Marella77 22-01-15 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1503014)
De aller fleste medikamenter jeg har vært borte i, i anti-depressiva/psykotika-avdelingen (og jeg har vært borte i ganske så mange...) har vektøkning vært ført opp som bivirkning, men jeg merket bare økt apetitt eller vekt av et fåtall. Så hvorvidt du vil være så uheldig å legge på deg av medisinen, kan kun du finne ut av ved å prøve, for det varierer fra person til person. :) MEN! Passer du på hva du putter i munnen fra før av, så skal det nok gå bra, skal du se. Håper du får bedre søvn! :)

Takk takk :-) kan lissom ikke tro at en sånn liten tablett vil gjøre at jeg legger på meg... ;-)

Photobscura 23-01-15 01:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1503013)

Jeg kjøpte flerfarget Kauni på Tjorven på Majorstua for mindre enn et års tid siden, i alle fall. :) Har aldri sett noen andre som selger det, og jeg har vel vært i det som finnes av mer eller mindre sentrale garnbutikker i denne byen. Det ligger rett ved Majorstuekrysset, i Valkyriegata vis à vis t-banen.

mereo 23-01-15 08:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1502986)
Den pleier vi å bruke også, når vi er oppegående... :o. Men nå slår han meg i magen, og sambo får ikke holdt med bare en arm.... :rolleyes:

Ja, hadde han villet ha noe så. Han nekter å spise noe som helst når han er syk, og sjokolade liker han ikke så godt til vanlig heller. Har prøvd med at han skal få bade i kveld om han er snill og tar medisin, så vi får se hvor lenge den holder (skal på første runde av fire!!!! Nå) men den kan dessverre ikke brukes hver dag :o

Nei, altså at han ikke liker sjokolade kunne ikke jeg lukte. Men poenget var jo forslag om premiering.
Lag ett ark med ruter og fest på klistremerker, når han har fylt opp x-antall så kan han velge seg en liten ting i lekebutikken, få en bok eller film eller ett eller annet. Og de klistremerkene får man bare om man tar medisinen.

Carisma 23-01-15 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1503058)
Nei, altså at han ikke liker sjokolade kunne ikke jeg lukte. Men poenget var jo forslag om premiering.
Lag ett ark med ruter og fest på klistremerker, når han har fylt opp x-antall så kan han velge seg en liten ting i lekebutikken, få en bok eller film eller ett eller annet. Og de klistremerkene får man bare om man tar medisinen.

Nei, det er ikke alle treåringer som er like sære som han, velger heller gulrot og brokkoli enn lørdagsgodt :eek: helt flaut med besøk som har med godis til han og sånn. :o men det er ikke den værste særheten å ha.
Løfter om bading fungerte i går, nå får vi vri hodet for å finne noe annet i dag... Kan ikke akkurat bade hver dag :)

TrillTrall 23-01-15 16:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1503066)
Nei, det er ikke alle treåringer som er like sære som han, velger heller gulrot og brokkoli enn lørdagsgodt :eek: helt flaut med besøk som har med godis til han og sånn. :o men det er ikke den værste særheten å ha.
Løfter om bading fungerte i går, nå får vi vri hodet for å finne noe annet i dag... Kan ikke akkurat bade hver dag :)

Joda, en periode kan han bade hver dag. :) Penicillinkuren varer vel ikke i ukesvis?

Kanutten 23-01-15 17:16

I går var jeg hos en psykologspesialist henvist fra nav og "raskere tilbake" for å vurdere meg kognitivt etter alt som har hendt rundt meg de siste årene (har ikke nevnt alt her). Konsultasjonen endte ganske så kjapt med at jeg SKAL ikke raskere tilbake, tvert imot; HVIS jeg kom tilbake i jobb kom det til å ta lang tid og neppe stor stilling. Hun nevnte at i all hennes tid som psykspes hadde hun ikke vært borti noen som har tatt angst og stress på kroppen, i så stor grad i stedet for på sinnet, som meg... :confused: Etter en lang samtale konkluderte hun med at jeg måtte henvises videre grunnet ptsd. Jeg har jo vært tidligere hos psykolog grunnet det og trodde jeg hadde nogenlunde kontroll på det hele. Så det jeg lurer på; er det en fordel eller en ulempe at en av navs egen spesialistgruppe uttaler seg slik?

Spinnerette 23-01-15 19:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1503096)
I går var jeg hos en psykologspesialist henvist fra nav og "raskere tilbake" for å vurdere meg kognitivt etter alt som har hendt rundt meg de siste årene (har ikke nevnt alt her). Konsultasjonen endte ganske så kjapt med at jeg SKAL ikke raskere tilbake, tvert imot; HVIS jeg kom tilbake i jobb kom det til å ta lang tid og neppe stor stilling. Hun nevnte at i all hennes tid som psykspes hadde hun ikke vært borti noen som har tatt angst og stress på kroppen, i så stor grad i stedet for på sinnet, som meg... :confused: Etter en lang samtale konkluderte hun med at jeg måtte henvises videre grunnet ptsd. Jeg har jo vært tidligere hos psykolog grunnet det og trodde jeg hadde nogenlunde kontroll på det hele. Så det jeg lurer på; er det en fordel eller en ulempe at en av navs egen spesialistgruppe uttaler seg slik?

Om du vil tilbake i jobb, er det antageligvis ikke en fordel... :/

Carisma 23-01-15 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1503095)
Joda, en periode kan han bade hver dag. :) Penicillinkuren varer vel ikke i ukesvis?

Ti dager og fire ganger om dagen... I dag er første dagen vi har klart alle :heia: han har begynt å innfinne seg med skjebnen... Men, lurer på hva barnehagen kommer til å si til å måtte gi medisin til uka? :confused:
Nja, den perioden bør nok ikke være akkurat mens han har lungebetennelse. :o det og vått hår er f.eks ikke anbefalt kombo.

TrillTrall 23-01-15 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1503139)
Ti dager og fire ganger om dagen... I dag er første dagen vi har klart alle :heia: han har begynt å innfinne seg med skjebnen... Men, lurer på hva barnehagen kommer til å si til å måtte gi medisin til uka? :confused:
Nja, den perioden bør nok ikke være akkurat mens han har lungebetennelse. :o det og vått hår er f.eks ikke anbefalt kombo.

Nei, den komboen er ikke noe særlig nei... Barnehagen kan faktisk nekte å gi medisiner, så vær forberedt på den. Livsviktige medisiner må de gi, men de kan nekte å ta på seg ansvaret for andre medisiner - i alle fall var det sånn da mine gikk i barnehagen (min gutt gikk på livsviktig hjertemedisin). Men om de går med på det - ikke bli overrasket om han der tar den uten å kny. Unger er rare. ;)

Kanutten 23-01-15 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1503122)
Om du vil tilbake i jobb, er det antageligvis ikke en fordel... :/

Vil ikke tilbake til samme jobben! Det er jo det raskere tilbake jobber for. Om jeg må omskolere meg er det bare bra. Og andre ting setter jeg veldig stor pris på...

streber 24-01-15 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1503037)
Takk for at du delte!! :-) Jeg begynner på 10mg, og skal øke opp til Max 50mg. Enn du? Kjekt å vite at det kan ta tid før det virker! Men håper at natten blir god likevel ;-)

Kan man drikke alkohol med Sarotex? Fikk du bivirkninger utenom vekten?

Jeg økte til 20 mg, to tabl har holdt meg på det. Legen enig i at vi holder det på så lav dose som mulig. Jeg fikk søvn som bivirkning allerede ved første tabelett, den virkningen kom fort da:D Andre bivirkninger: munntørrhet, jeg har lange perioder jeg ikke føler for å konstant prate lengre/roligere, i starten -lettere hissig- men det gikk fort over igjen, roet meg raskt ned.(nei, hadde ikke pms samtidig), må beregne mer tid til søvn, ellers får jeg hangover hele dagen. Der er vel det så langt, bare holdt på siden oktober-14:)

Jeg drikker sjeldent og lite, så det er vanskelig å svare på hvor bra det går å drikke alkohol-jeg tålte hvert fall veldig fint de glassene vin jeg har drukket siden stabelettstart

Cyan 24-01-15 13:33

Kan det være omgangssyke når man kun kaster opp og det ikke kommer andre veien også? Nei, jeg er ikke gravid.

nellie 24-01-15 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1503181)
Kan det være omgangssyke når man kun kaster opp og det ikke kommer andre veien også? Nei, jeg er ikke gravid.

Ja.:) Og det kan være omgangssyke når det kun kommer "den andre veien".

Marigrete 24-01-15 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1503096)

Jeg fikk en ro i kroppen når det ble bestemt at jeg skulle sakte tilbake i arbeidslivet, om jeg i hele tatt skulle det. Ble bestemt at hvis jeg skulle prøve meg i arbeid skulle jeg "gå oppå" i minimum 1 år. Bestemt at jeg skal søke uføretrygd nå. Har stått på AAP i 5 år. Tenker at selv uføretrygd ikke er livslangt.

Hvis du ønsker omskolering tenker jeg at det er en fordel av NAV uttaler seg slik. Eventuelt også hvis du skal være ute av arbeidslivet en god stund. Ønsker deg lykke til og god behandling.

Marigrete 24-01-15 14:09

Finnes det godteri vi på lavkarbo kan spise. Hvor får man eventuelt kjøpe det? :)

Marella77 24-01-15 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1503174)

Andre bivirkninger: munntørrhet, jeg har lange perioder jeg ikke føler for å konstant prate lengre/roligere,

Hva mener du her?

Tusen takk igjen for svar. Fikk du disse tablettene for smerter? Ble de mindre? Eller for depresjon? Jeg har tatt de 2 netter nå. I natt sov jeg bedre enn normalt, og i 10 timer. Jeg kan sove lenge om ingen vekker meg. Problemet er at jeg ikke får sove, og at jeg våknet om natta av smerter. Jeg sovnet fort da jeg la meg i går. I dag har jeg hatt veldig hodepine. Og litt slapp og trøtt. Ikke mindre smerter.

Blir spennende å se virkningene etterhvert...

streber 25-01-15 12:48

Med hva? Aner virkelig ikke hvorfor jeg føler for å prate mindre i situasjoner hvor jeg pratet i ett før, men slik er det bare og det kom etter tablettstart.Munntørrhet er vanlig bivirkning, bruker munnskyllevann og er nøye med tannpuss da dårlige tenner er en bivirkning. Fikk tablettene for kroniske smerter og de virker godt! Får fremdeles vondt av å jobbe med hendene langt unna kroppen eller gjøre andre ting som provoserer smertene, men til vanlig er jeg smertefri, endelig.:rolleyes:
Mener at om man får det for depresjon starter man på 50 mg (opptrapping da også selvsagt)og kan øke til 120 mg, tror jeg.

Kanutten 25-01-15 13:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1503272)
Med hva? Aner virkelig ikke hvorfor jeg føler for å prate mindre i situasjoner hvor jeg pratet i ett før, men slik er det bare og det kom etter tablettstart.Munntørrhet er vanlig bivirkning, bruker munnskyllevann og er nøye med tannpuss da dårlige tenner er en bivirkning. Fikk tablettene for kroniske smerter og de virker godt! Får fremdeles vondt av å jobbe med hendene langt unna kroppen eller gjøre andre ting som provoserer smertene, men til vanlig er jeg smertefri, endelig.:rolleyes:
Mener at om man får det får depresjon starter man på 50 mg (opptrapping da også selvsagt)og kan øke til 120 mg, tror jeg.

Jeg har munntørrhet grunnet medisin samt pustemaskina. Har fått det påvist to ganger og får nå tannlegebehandling til en brøkdel av prisen.

streber 25-01-15 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1503283)
Jeg har munntørrhet grunnet medisin samt pustemaskina. Har fått det påvist to ganger og får nå tannlegebehandling til en brøkdel av prisen.

Jøss, greit å vite!!:)

Jammo 25-01-15 13:53

Jeg skal i selskap i neste uke, der de skal servere smørbrød og sannsynligvis kake.
Har dere noen forslag til hva jeg skal gjøre? Litt dumt å ikke spise noen ting :)

Anne 25-01-15 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jammo (Innlegg 1503286)
Jeg skal i selskap i neste uke, der de skal servere smørbrød og sannsynligvis kake.
Har dere noen forslag til hva jeg skal gjøre? Litt dumt å ikke spise noen ting :)

Spis pålegget og la brødet være.kake kan du stå over...hvis du vil😀

Bønna200 25-01-15 14:32

Sitat:

Hvis du synes det er ubehagelig å si at du ikke spiser brød og kaker, kan du bare si at du ikke tåler mel. :)
Men uansett, spis pålegget, som Anne sier. :ja:

Melodramatic 25-01-15 16:15

Jeg har en Tassimo-kapselmaskin som jeg elsker. Dessverre har jeg måttet innskrenke bruken nå imens jeg er i ketose, men har heldigvis ikke mye "snopekaffe" liggende. Det eneste utenom vanlig svart er Café au lait-kapslene fra Gevalia. Dette er jo bare vanlig kaffe med melk sånn i teorien, men jeg tør ikke bøtte nedpå før jeg har studert næringsinnhold. Her blir det problematisk. Det står ikke på forpakningen, og jeg sliter også veldig med å finne denne infoen på nettet. (Med mine Google-skills ihvertfall).. Tenkte jeg skulle sjekke her før jeg ringer Tassimo's brukerstøttenr..:confused:

Carisma 25-01-15 22:00

Sitat:

Ta med egne skiver og flytt pålegget over på, og forklar at du ikke tåler gluten/gjær e.l. om noen lurer. Nannahs brød til snitter er geniale til slikt.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melodramatic (Innlegg 1503296)
Jeg har en Tassimo-kapselmaskin som jeg elsker. Dessverre har jeg måttet innskrenke bruken nå imens jeg er i ketose, men har heldigvis ikke mye "snopekaffe" liggende. Det eneste utenom vanlig svart er Café au lait-kapslene fra Gevalia. Dette er jo bare vanlig kaffe med melk sånn i teorien, men jeg tør ikke bøtte nedpå før jeg har studert næringsinnhold. Her blir det problematisk. Det står ikke på forpakningen, og jeg sliter også veldig med å finne denne infoen på nettet. (Med mine Google-skills ihvertfall).. Tenkte jeg skulle sjekke her før jeg ringer Tassimo's brukerstøttenr..:confused:

Er vel Gevalia som sitter med den infoen, ikke tassimo.

TrillTrall 25-01-15 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1503321)
Ta med egne skiver og flytt pålegget over på, og forklar at du ikke tåler gluten/gjær e.l. om noen lurer. Nannahs brød til snitter er geniale til slikt.

Å bløffe på seg glutenallergi når det er mel man ikke skal spise er bare dumt. Da risikerer man at man får servert brød bakt på glutefritt mel og det inneholder vel bare enda mer karbohydrater?

Carisma 25-01-15 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1503323)
Å bløffe på seg glutenallergi når det er mel man ikke skal spise er bare dumt. Da risikerer man at man får servert brød bakt på glutefritt mel og det inneholder vel bare enda mer karbohydrater?

Jeg skrev e.l for at man skal fylle inn det man ikke tåler/ikke ønsker å spise. Gluten eller gjær var kun forslag.

nellie 25-01-15 22:59

Er det helt utenkelig å bare si: "Jeg prøver å holde meg unna de verste karbohydratene om dagen." Det har da folk ingenting med.

Lemen 26-01-15 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1503043)
Jeg kjøpte flerfarget Kauni på Tjorven på Majorstua for mindre enn et års tid siden, i alle fall. :) Har aldri sett noen andre som selger det, og jeg har vel vært i det som finnes av mer eller mindre sentrale garnbutikker i denne byen. Det ligger rett ved Majorstuekrysset, i Valkyriegata vis à vis t-banen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1503024)
Det er en ok garnbutikk på Oslo City, men om de har ditt garn vet jeg ikke.

Takk, dere! :) Jeg var innom Oslo City, bare for å dobbeltsjekke, og de hadde ikke. Rakk ikke å komme meg opp på Majorstuen for hadde med 6-årig niese som var sliten og lei, så da tenkte jeg at jeg fikk bestille på nettet. Men dagen etter så gikk jeg tilfeldigvis innom strikkebutikken på Ski Storsenter som hadde rette fargen! :D

TrillTrall 26-01-15 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1503341)
Er det helt utenkelig å bare si: "Jeg prøver å holde meg unna de verste karbohydratene om dagen." Det har da folk ingenting med.

Jeg skjønner ikke helt det der. At man skal være nødt til å finne på alskens merkelige forklaringer og unnskyldninger istedet for bare å si det som det er - nemlig at man holder seg unna karbohydrater for tiden. Om man vil kan man jo si at man holder på å teste ut om man reagerer på karbohydrater eller noe slikt. Er det så tabubelagt å si det da?

Carisma 26-01-15 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1503358)
Jeg skjønner ikke helt det der. At man skal være nødt til å finne på alskens merkelige forklaringer og unnskyldninger istedet for bare å si det som det er - nemlig at man holder seg unna karbohydrater for tiden. Om man vil kan man jo si at man holder på å teste ut om man reagerer på karbohydrater eller noe slikt. Er det så tabubelagt å si det da?

Det kommer an på hvor mange ganger man har tatt "herregud da kommer du til å dø! Lavkarbo er livsfarlig!"-diskusjonen.... :rolleyes:

nellie 26-01-15 11:26

Jeg pleier si at jeg slanker meg. Det går som regel veldig greit.

Om folk vil diskutere det så sier jeg at det er det som passer best for meg. Åpner ikke for så mye diskusjon. Og slipper å diskutere. Easy peasy. Folk får mene hva de vil om den saken. Min kropp.

Jammo 26-01-15 15:06

Hjelp! Skal lage en kake, men den må være uten laktose og egg. Har dere noe forslag til hva jeg kan lage og oppskrift? :)

BenteR 26-01-15 19:59

Må den være lavkarbo?
Om den ikke skal være lavkarbo, så er appelsinkaka en vinner hos min sønn med allergier

1,5 dl sukker
3 dl semper mix
1 ts natron
Finrevet skrell av en appelsin
1 og 1/2 dl appelsinsaft fra appelsinen + vann
1 dl rapsolje
1 ts eddik

Blandes godt og has i bakeapairkledd 20 cm rund form.
Stekes ved 180 grader i ca 25 minutter

Kremen lages ved å varme 1/2 dl fløte man tåler (laktosefri, havrefløte, risfløte, kokosfløte, etc) Fløten skal IKKE koke, bare varmes opp
Ha i ei plate melkefri sjokolade og rør til det er smeltet. Ha i ca 1/2 dl rom (evt bare romessens) og ble sjokoladekremen over kaka.

Kaka blir ikke fullt så karbohydratrik om man bruker f.eks. sukrin og sukrinmelis, men det glutenfrie melet alene vil gi drøyt 150 karbohydrater

Marella77 26-01-15 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1503272)
Mener at om man får det for depresjon starter man på 50 mg (opptrapping da også selvsagt)og kan øke til 120 mg, tror jeg.

Hm, så rart! Jeg har også pratet mindre i dag, dag 4. Men det et fordi jeg føler meg så deppa ;-) kanskje jeg skal speede opp dosen til 120? Neida! Men jeg er tørr i munnen og har veldig hodepine. Ikke blitt mindre smerter. Venter i spenning ;-) skal ta 2 tabl i kveld.

Igjen, takk for svar! Og Kanutten, takk for tips dersom dette blir varig ;-)

Lava 27-01-15 00:31

har utleier from hell, så kvier meg for å fortelle at sluken på kjøkkenet er delvis tett.. kan jeg sende dette?

Hei.
Trenger råd ang sluken på kjøkkenet. det tetter seg tidvis og delvis.
Har åpnet herfra med jif avløpsåpner, og det rant da ok. (liker ikke bruke sterke stoff på gamle rør)

Nå virker det som om det er tett lengre ned i rørene, og jeg lurer på om det
kan være noe nede i banken? De er jo kun der på jobb og ser ikke, eller ikke bryr seg om det er tett.
Rørene virker ok, men så går det en tid og det er fullt.

Oppvaskmaskinen klarer ikke få vannet ned rørene, jeg må stå ved vasken og følge med
og ta av vannet med en øse, ellers går vannet tilbake i maskinen igjen.

Jeg har sjekket alt jeg kan her, tatt av ytre rør og sett at intet stopper, og siden det ofte
renner ok, tror jeg årsaken sitter lengre ned enn hos meg. vet ikke hvordan rørene går
sammen, men begge bad og vaskerom er ok.

Vi er bortreist mye onsdag, ellers hjemme for inspeksjon.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.