![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen av dere strikkere som vet om en butikk i Oslo som selger flerfarget kaunigarn? Strikkebutikken "min" har vært tom for den fargen jeg trenger siden iallfall august (jeg kjøpte nok siste rest i juli), og har lovet gang på gang å ta den inn til meg, men har enda ikke gjort det. I morgen er jeg i Oslo, og lørdag på Ski, så da håper jeg å få tak i rett farge slik jeg kan strikke ferdig koften min.
Har ca 20 cm igjen på hvert erme på en kofte, så hadde vært greit å snart få tak i garn og gjøre den ferdig... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan man drikke alkohol med Sarotex? Fikk du bivirkninger utenom vekten? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lag ett ark med ruter og fest på klistremerker, når han har fylt opp x-antall så kan han velge seg en liten ting i lekebutikken, få en bok eller film eller ett eller annet. Og de klistremerkene får man bare om man tar medisinen. |
Sitat:
Løfter om bading fungerte i går, nå får vi vri hodet for å finne noe annet i dag... Kan ikke akkurat bade hver dag :) |
Sitat:
|
I går var jeg hos en psykologspesialist henvist fra nav og "raskere tilbake" for å vurdere meg kognitivt etter alt som har hendt rundt meg de siste årene (har ikke nevnt alt her). Konsultasjonen endte ganske så kjapt med at jeg SKAL ikke raskere tilbake, tvert imot; HVIS jeg kom tilbake i jobb kom det til å ta lang tid og neppe stor stilling. Hun nevnte at i all hennes tid som psykspes hadde hun ikke vært borti noen som har tatt angst og stress på kroppen, i så stor grad i stedet for på sinnet, som meg... :confused: Etter en lang samtale konkluderte hun med at jeg måtte henvises videre grunnet ptsd. Jeg har jo vært tidligere hos psykolog grunnet det og trodde jeg hadde nogenlunde kontroll på det hele. Så det jeg lurer på; er det en fordel eller en ulempe at en av navs egen spesialistgruppe uttaler seg slik?
|
Sitat:
|
Sitat:
Nja, den perioden bør nok ikke være akkurat mens han har lungebetennelse. :o det og vått hår er f.eks ikke anbefalt kombo. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg drikker sjeldent og lite, så det er vanskelig å svare på hvor bra det går å drikke alkohol-jeg tålte hvert fall veldig fint de glassene vin jeg har drukket siden stabelettstart |
Kan det være omgangssyke når man kun kaster opp og det ikke kommer andre veien også? Nei, jeg er ikke gravid.
|
Sitat:
Ja.:) Og det kan være omgangssyke når det kun kommer "den andre veien". |
Sitat:
Hvis du ønsker omskolering tenker jeg at det er en fordel av NAV uttaler seg slik. Eventuelt også hvis du skal være ute av arbeidslivet en god stund. Ønsker deg lykke til og god behandling. |
Finnes det godteri vi på lavkarbo kan spise. Hvor får man eventuelt kjøpe det? :)
|
Sitat:
Tusen takk igjen for svar. Fikk du disse tablettene for smerter? Ble de mindre? Eller for depresjon? Jeg har tatt de 2 netter nå. I natt sov jeg bedre enn normalt, og i 10 timer. Jeg kan sove lenge om ingen vekker meg. Problemet er at jeg ikke får sove, og at jeg våknet om natta av smerter. Jeg sovnet fort da jeg la meg i går. I dag har jeg hatt veldig hodepine. Og litt slapp og trøtt. Ikke mindre smerter. Blir spennende å se virkningene etterhvert... |
Med hva? Aner virkelig ikke hvorfor jeg føler for å prate mindre i situasjoner hvor jeg pratet i ett før, men slik er det bare og det kom etter tablettstart.Munntørrhet er vanlig bivirkning, bruker munnskyllevann og er nøye med tannpuss da dårlige tenner er en bivirkning. Fikk tablettene for kroniske smerter og de virker godt! Får fremdeles vondt av å jobbe med hendene langt unna kroppen eller gjøre andre ting som provoserer smertene, men til vanlig er jeg smertefri, endelig.:rolleyes:
Mener at om man får det for depresjon starter man på 50 mg (opptrapping da også selvsagt)og kan øke til 120 mg, tror jeg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg skal i selskap i neste uke, der de skal servere smørbrød og sannsynligvis kake.
Har dere noen forslag til hva jeg skal gjøre? Litt dumt å ikke spise noen ting :) |
Sitat:
|
Sitat:
Men uansett, spis pålegget, som Anne sier. :ja: |
Jeg har en Tassimo-kapselmaskin som jeg elsker. Dessverre har jeg måttet innskrenke bruken nå imens jeg er i ketose, men har heldigvis ikke mye "snopekaffe" liggende. Det eneste utenom vanlig svart er Café au lait-kapslene fra Gevalia. Dette er jo bare vanlig kaffe med melk sånn i teorien, men jeg tør ikke bøtte nedpå før jeg har studert næringsinnhold. Her blir det problematisk. Det står ikke på forpakningen, og jeg sliter også veldig med å finne denne infoen på nettet. (Med mine Google-skills ihvertfall).. Tenkte jeg skulle sjekke her før jeg ringer Tassimo's brukerstøttenr..:confused:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det helt utenkelig å bare si: "Jeg prøver å holde meg unna de verste karbohydratene om dagen." Det har da folk ingenting med.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg pleier si at jeg slanker meg. Det går som regel veldig greit.
Om folk vil diskutere det så sier jeg at det er det som passer best for meg. Åpner ikke for så mye diskusjon. Og slipper å diskutere. Easy peasy. Folk får mene hva de vil om den saken. Min kropp. |
Hjelp! Skal lage en kake, men den må være uten laktose og egg. Har dere noe forslag til hva jeg kan lage og oppskrift? :)
|
Må den være lavkarbo?
Om den ikke skal være lavkarbo, så er appelsinkaka en vinner hos min sønn med allergier 1,5 dl sukker 3 dl semper mix 1 ts natron Finrevet skrell av en appelsin 1 og 1/2 dl appelsinsaft fra appelsinen + vann 1 dl rapsolje 1 ts eddik Blandes godt og has i bakeapairkledd 20 cm rund form. Stekes ved 180 grader i ca 25 minutter Kremen lages ved å varme 1/2 dl fløte man tåler (laktosefri, havrefløte, risfløte, kokosfløte, etc) Fløten skal IKKE koke, bare varmes opp Ha i ei plate melkefri sjokolade og rør til det er smeltet. Ha i ca 1/2 dl rom (evt bare romessens) og ble sjokoladekremen over kaka. Kaka blir ikke fullt så karbohydratrik om man bruker f.eks. sukrin og sukrinmelis, men det glutenfrie melet alene vil gi drøyt 150 karbohydrater |
Sitat:
Igjen, takk for svar! Og Kanutten, takk for tips dersom dette blir varig ;-) |
har utleier from hell, så kvier meg for å fortelle at sluken på kjøkkenet er delvis tett.. kan jeg sende dette?
Hei. Trenger råd ang sluken på kjøkkenet. det tetter seg tidvis og delvis. Har åpnet herfra med jif avløpsåpner, og det rant da ok. (liker ikke bruke sterke stoff på gamle rør) Nå virker det som om det er tett lengre ned i rørene, og jeg lurer på om det kan være noe nede i banken? De er jo kun der på jobb og ser ikke, eller ikke bryr seg om det er tett. Rørene virker ok, men så går det en tid og det er fullt. Oppvaskmaskinen klarer ikke få vannet ned rørene, jeg må stå ved vasken og følge med og ta av vannet med en øse, ellers går vannet tilbake i maskinen igjen. Jeg har sjekket alt jeg kan her, tatt av ytre rør og sett at intet stopper, og siden det ofte renner ok, tror jeg årsaken sitter lengre ned enn hos meg. vet ikke hvordan rørene går sammen, men begge bad og vaskerom er ok. Vi er bortreist mye onsdag, ellers hjemme for inspeksjon. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |