![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Carisma og Supera: takk for tips, skal teste med å ha i mer mel :) |
Når skal Stikkern komme? Vi har hatt en øyenstikker på besøk de siste fire årene og vi tror at det må være den samme grunnet oppførsel. Kommer øyenstikkere tilbake slik som fuglene gjør? Savner Stikkern! :hylgrine:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fikk tatt spytt-tester istedet hos Balderklinikken - vet ikke om fastlegen gjør slikt? Men du kan sannsynligvis få han til å bestille "prøvekitet" hos en lab? Da pakker du en "tampong" i munnen med en gang du våkner om morgenen som du skal ha i munnen til den er gjennomvåt og så pakker den tilbake i boksen sin. Flere slike tas på faste tidspunkt utover dagen. Ellers kan en del infeksjoner øke stressfølelsen i kroppen. Da jeg utviklet borreliosen og var på det verste - våknet jeg at jeg var i full stressmodus, og klarte ikke hvile i løpet av dagen pga denne enorme rastløsheten. Fikk heller aldri gjort noe fornuftig da jeg "jaget" fra det ene til den andre hele dagen. Vet hvordan du har det, det er fryktelig slitsomt! Om det er sykdom som er årsaken til stressfølelsen, er det begrenset hva du kan gjøre selv mentalt for å stresse ned, men du kan jo prøve? Velg deg et par tidspunkt i løpet av dagen der du legger deg ned på gulvet på et rolig sted og bare konstaterer fakta - gjerne høyt: Hvor er du (på gulvet på soverommet/badet osv), klokka er XX.XX, det er mandag/tirsdag osv. "jeg kjenner det harde gulvet mot bakhodet, albuene, rumpa, hælene osv". Reis deg så opp og fortsett med dagen din. Gjenta flere ganger i løpet av dagen. Har hjulpet meg med "jording" i de verste stressperiodene, men det er like viktig å finne ut om det er mentalt stress, eller om det har en fysisk årsak! Ønsker deg god bedring og en roligere hverdag! |
Sitat:
Det er mannemangel i barnehagene. Ungene trenger kroppslige utfordringer også. |
Hvor ofte må man ta sol for å opprettholde en farge?
Jeg er forøvrig enig med Runegutt.:p Måååååå barna gjøre noe hele tiden? Blir helt svett av alle resultatene snuppa har å vise frem om alt mulig, jeg.. Og hun er ikke tre år engang.. Men sånn er det vel blitt i denne veldig så pedagogisk korrekte verden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og ute forbandt barna meg med tradisjonsrike uteleker som tikken (og flere varianter av dette som foreksempel doktortikken), fisken i det røde hav, hauk og due, haien kommer, trafikklys, krig. Hvis ikke jeg spurte dem om de ville være med, så kom det en som foreslo det i løpet av noen minutter. Det var genialt. De fleste barna ville som regel være med på noen runder med dette, og da var det lett å passe på dem. Men fotball var det ikke mye av, verken ute eller i gymsalen. Sparket litt ball en gang i blant, men aldri "fotball". Og ute hadde vi tilgang på en gressbane. De var aktive likevel, selv om det bare var kvinner som jobbet der og vi *gisp* ikke spilte fotball med dem. :geip: |
Får alle tilgang på skatteoppgjøret i altinn, rundt nå, uavhengig om de får pengene i morgen, i juli, i oktober, eller når de måtte få det?
De siste årene har jeg fått skattepengene helt sist (altså i oktober), pga en oppgave på en leilighet jeg leier ut.. Har levert den oppgaven sammen med selvangivelsen. Men husker ikke om jeg har fått detta "skatteoppgjøret"-dokumentet i juni uansett. Tror ikke det:confused: |
Grunnen til at man ikke før det før til høsten er jo at det ikke er klart, så da kan man jo ikke få det i morgen?!?!:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er vel bare å logge på Altin å sjekke det vel? Selv fikk jeg dobbelt opp med både mail og sms da oppgjøret var klart, men det kan fremdeles ta opp til en uke før pengene er på konto. |
Sitat:
|
Jeg vil anta at hvis oppgjøret er klart og ligger på din side for gjennomsyn, så vil du få pengene i dag eller i løpet av de nærmeste dagene. Jeg ser at skatteetaten skriver opptil to uker.
Jeg fikk beskjed på fredag og pengene kom inn i dag. |
Sitat:
Thanks! Sist jeg fikk pengene i Juni gikk alt på papir, så visste ikke hvordan det var med dette nymotens, teknologiske, intranettgreiene. Men pengene kom på konto i dag.:heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |