![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har tips til filmer eller serier? Jeg skal holde meg i ro i minst ne uke, og trenger tips til hva jeg kan se. Har Netflix og HBO nordic. Er ikke fan av veldig Hollywood-glatte filmer... Har sett ferdig alt som er ute av girls, how i met Your moter, welcome to sweden, american horror story, fringe, the affair. Og filmer som de urørlige, fisk tank, the great gatsby...
|
Vi likte veldig godt Milleniumtrilogien, Homeland, Orange is the new black og Crossing Lines for å nevne noen (alle på netflix)
|
Vi likte veldig godt Milleniumtrilogien, Homeland, Orange is the new black og Crossing Lines for å nevne noen (alle på netflix).
Vi skal nå starte med the Vikings (HBO) og har også sett True Blood |
Ei venninne skryter av OITNB, mulig jeg sjekker den etterhvert. Homeland, er ikke det sånne krigsgreier? Ikke helt min ting.... Ville evt sett den originale og ikke den amerikanske :o. Men rakk det ikke mens NRK hadde den ute.
Noe ny bra engelsk humor i det siste? Ala black books, green Wing, coupling osv? |
Jeg trodde også at Homeland var en ren krigsereie, men selv om handlingen inkluderer terror og militære, så er det dramaet i serien + personlighetene som fenget meg.
Jeg likte den så godt at jeg faktisk kjøpte serien på DVD i julegave.... |
Drikker dere fettkaffe til frokost? Har dere en god oppskrift? Er dette å anbefale når jeg skal feks kjøre til jobb, istedenfor å ta 2 skiver (lavkarbobrød). :)
|
Jeg liker også Orange is the new black , og Homeland. Hva med Sherlock på netflix? Breaking bad? The Killing har jeg også hørt skal være veldig bra :)
Jammo: Jeg drikker fettkaffe til frokost. Tar enten bare og visper i en ss kokosfett eller en stor ts kokosfett og en stor ts smør :) Jeg har gjerne litt frokost itillegg da,men lager kaffen bare for at jeg syns det er så godt :) |
Sambo har nettopp sett hele breaking bad, det er virkelig ikke min greie. :o eller, jeg er lei av den type serier... Jeg er til og med lei Big bang theory! :rolleyes: Har lyst til å se noe som gir meg noe jeg nå. Ikke bare se ting for underholdningen. Som nevnte Fish tank, og De urørlige. Eller Før soloppgang fra nittitallet. Litt sånn feelgood.
|
Sitat:
|
Sitat:
Hehe, jeg har alltid sett på meg selv som en med bred smak i film, men nå begynner jeg å tvile :rolleyes: tror det er mer at jeg liker de litt sære tingene, at det med bred smak er ift de som kun ser amerikanske actionfilmer og blockbustere (jeg kjenner endel av dem). Men jeg ser den tredje filmen i Før soloppgang/før solnedgang trilogien har kommet http://p3.no/filmpolitiet/2013/09/for-midnatt/ Må sjekke om noen streamer den, eller kanskje biblioteket har den. |
Sitat:
|
Shameless. Den originale (britiske) ligger på Netflix. Alle sesongene. Virkelig en av de beste seriene jeg har sett.
|
Sitat:
|
What!? Har de fjernet den da kanskje? Er noen måneder siden jeg så den.
Ellers så syns jeg faktisk de to første sesongene av Skins var absolutt sebart, selv om det vel er rettet mer mot unge voksne. |
Ikke her heller.
|
Åh, da har de nok fjernet den. Det var dumt, for det er virkelig en morsom og bra serie.
|
Sitat:
|
Jeg trodde heller ikke Homeland var noe for meg, men jeg tok så feil! Men jeg sluttet etter de første par episodene og tok den opp igjen senere - den blir virkeleg bare bedre etter hvert. Ellers ble jeg hekta på Grey's Anathomy, og det var vel heller ikke en serie jeg hadde store forventninger til.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Vel, neste gang, prøv å være obs på det. Prøv å lukte på klærne du brukte i går. For meg når jeg har eggløsning lukter de som at man har gått med dem i en uke og så har de ligget en måned i skittentøyskurven. |
Sitat:
|
Jeg har perioder hvor jeg går rundt og kjenner veldig mange lukter, spesielt røyklukt. Mannen min påstår at det er noe jeg innbiller meg, men neste gang jeg opplever det samme skal jeg jaggu sjekke hvor jeg er i syklusen :ja: Jeg har heller aldri hørt om at man skal ha forbedret luktesans under eggløsning.
|
Jeg har øyeblikk hvor jeg kjenner lukter veldig tydelig, altså kan skille mye bedre enn vanlig mellom forskjellige lukter f,eks, og tenker ofte oj, nesten som da jeg var gravid. Men med litt ustabil syklus har jeg aldri dratt noen link mellom disse, men skal ha der i bakhodet ja. :ja:
|
Nå går jeg på psprøyte og har ikke eggløsning, men jeg har merket at luktesansen har forandret seg veldig det siste året.. Lukter jeg ikke reagerte på før reagerer jeg veldig på nå...
Apropos psprøyte. Jeg har gått på den i fem år og nå sier legen stopp, jeg må ha pause... Hvor lang pause svarer han ikke på. Så jeg må finne på noe annet å bruke. Jeg er helt ubrukelig på å huske å ta piller, og har ikke fast døgnrytme... Så jeg tenkte på å prøve det p-plasteret. Skulle helst sett at det ikke ga mens, men jeg får visst ikke i pose og sekk. For min del kunne jeg gjerne fjernet hele skiten, men som snart 32åring og uten barn får jeg ikke lov... |
Om ikke reglene har forandret seg har du lov til å sterilisere deg etter å ha blitt 25 år, men tror ikke det offentlige godtar å fjerne alt fordi du vil slippe mens altså....
Når det gjelder luktesans så er jeg familiens nese (og ører) alltid. Har aldri merket forskjell fra eggløsning eller andre ganger. |
Å aldri ha mens øker sjansen for celleforrandringer (og infeksjoner) i livmoren, for da hoper det seg opp masse slim. (Da jeg fikk igang mensen etter noen års opphold pga PCOS hadde jeg over en kg slim samlet opp i følge gyn da hun så på ultralyd.) Så selv om det er behagelig å slippe er det ikke verdt det i lengden. En venninne av min mor var døden nær av livmorhalsbetennelse, som man kan få når ting ikke renses ut.
|
De to siste årene jeg hadde mens hadde jeg 3, 4 og 6 MÅNEDER sammenhengende mens. Jeg ønsker meg IKKE tilbake dit. sånn før den tid hadde jeg mer eller mindre normal syklus og smerter, dog mye blod.
psprøyta mi "utløper" i februar, så jeg prøver å finne ut av andre alternativer.. |
Hva med p-stav da? Den holder i 3 år i slengen.
|
Hvor lenge etter en kikkhulssoperasjon (7 hull) begynner kroppen å fokusere på andre ting enn å reparere seg selv? Altså når er det vits å begynne å tenke på kostholdet igjen?
|
Etter en operasjon er næringsomsetningen din høyere enn den er til vanlig. Men som regel vil det man forbrenner være mindre, fordi man holder seg i ro. Der finnes ingen vitenskapelige holdepunkter for at kroppen dropper sin normale næringsomsetning for å lege seg etter en operasjon. Ingen grunn til å ikke passe på hva man spiser, fra et par dager etter operasjonen.
Det viktigste da er å la være å røyke, at man spiser rikelig med proteiner og evt. kan man jo spise mat som fremmer sårtilheling og som er betennelsesdempende. Sitat:
|
Jeg har høyt nivå av stresshormoner i omløp konstant, så det var litt det jeg tenkte på, at de blir jo ikke lavere nå. Så det vil klusse med forbrenninga uansett. Så spm burde egentlig vært når kan jeg forvente at ikke operasjonssåret lenger er et ekstra stresselement for kroppen?
Men jeg ser at jeg nok uansett bør øke inntaket litt utover et glass biola eller en youghurt i ny og ne :o "spiser" bare for å holde magen i gang egentlig, proteinkilder er sørgelig fraværende... |
Hvilken type bikinibukse er "finest" på?
Ifjor fikk jeg en bukse av datter som hadde kjøpt feil, det var en slik "bokser" type. Kjekk den men usikker hvor fin den var på :p Så at de fleste hadde vanlige, uansett hvilken størrelse de var selv. Mine bikinibukser er gamle og jeg trenger nye. Liker ikke at de tyter inn i sidene, som de ofte gjør.. Greit jeg har gått ned i vekt, men er fortsatt polstret rundt hoftene. Er det så enkelt at bare man finner rett størrelse så ser det ok ut? :confused: |
Sitat:
|
Noen her som har vært på Friskvernsklinikken i Asker?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva er best? Netflix, hbo, viaplay eller noe annet?
|
Jeg syns også type hipster er finest. Skjuler litt, men dekker ikke alt liksom :p Jeg har en fra Freya tror jeg som har snøringer gjennom stoffet på sidene sånn at man kan bestemme hvor smalt man vil ha det på sidene. Fra ganske smalt til så bredt at man dekker sideflesket. Om det er litt snøring eller pynt på syns jeg også at det får litt fokuset bort fra selve trusa alle ujevnheter under :p
|
Jeg liker de med knyting i sidene og lave i livet :)
|
Sitat:
|
Den dagen du ser meg gå med string - så kan du få ta meg bak låven.
Jeg føler liksom ikke at det er meg jeg. Det var ikke meg da jeg var 13-14 og det var inn heller, følte meg ukomfortabel. Tror man må prøve seg litt fram for å finne ut det som funker for seg :) Har funnet mine typer på ebay faktisk av alle ting. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |