![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Kitt til unnsetning igjen, hadde håpet du skulle svare. :D Kjente meg veldig igjen i Diabetes Inspidus. Nå har jeg en liten liste med mulige ting å ta med til fastlegen, og nekter å gå derfra før han har gått med på å sjekke ting ut- takker, folkens! :) |
Sitat:
Jeg tar også medisiner som gir muntørrhet, men blir ikke noe mer tørst av den grunn, hjelper jo ikke å drikke unasett!:p |
Sitat:
Og vi reiser med en ettåring så vi kommer nok ikke til å få med oss mye av underholdningen uansett. Stacker opp med bøker og satser på kvelder på balkongen :D |
Skulle lage sjokoladekake og fulgte oppskriften etter boka. deigen ble helt seig! :eek: Gravde den ut av bollen og i forma, for har opplevd før at det vil flyte litt utover etterhvert.
Men det gjorde ikke denne. kan det være så enkelt at smøret var for varmt når det ble blandet med eggedosisen? (ikke lavkarbokake) Edit: tenkte først at mine egg var for små, så tok ut røren igjen og tok i flere egg, og litt vann og rørte som en tulling :p Nå står herligheta i ovnen, men det er jo usikkert hvordan det blir.. hehe |
Sitat:
Sitat:
|
Hva er holdbarhetstiden på ferske reker?
Vi hadde reker, med skall seff, på fredag. Vi klarte ikke spise mer enn halvparten. Er de spiselige i dag?? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Bruker noen ganger Atkins sin muslyblanding i tyrkisk youghurt.
Vet noen om man kan få mindre karber av å lage en slik blanding selv? Er denne bra eller dårlig å bruke, tenker på mengde karber. Er greit å ha noe å ha i youghurten, men vil jo ikke pøse på med karber heller . http://www.almea.no/atkins-frokostblanding.html her er den jeg bruker |
Stresshormoner
Lurer på om jeg skal spørre fastlegen om å få måle nivået av stresshormoner, har noen av dere erfaring med dette? Er så stressa at jeg ikke får gjort noe, samtidig som jeg er utbrent, har fått diagnosen nevrasteni Føler litt som om jeg er manisk og depressiv på en gang (obs er ikke bipolar, det er mer et bilde på formen min mange dager), er stressa, men klarer ikke å omsette det i handling, ganske slitsom situasjon for jeg får aldri fred i sjelen, jeg må stresse ned før jeg klarer å få gjort noe. Og jeg klarer bare en ting av gangen, noe som mange rundt meg ikke forstår. Det er ganske slitsomt å være handlingslammet så ofte. |
Sitat:
Det er en enklet blodprøve, men må tas før kl 08 om morgenen så vidt jeg husker! Du kan lese om det her! |
Sitat:
Føler med deg, Annex, det er lite som er så slitsomt som et høyt stressnivå i kroppen :klem:. Jeg ser i kostholdsboksen din at du trapper ned til ketose - men vær obs på at ketose kan forverre stress for en del, inkludert meg. Meditasjon er veldig bra, evt bare noen øyeblikk om gangen der du lukker øynene og stopper helt opp. Det er det motsatte av det man føler for å gjøre når man er på høygir, men det er det som trengs. Du får ikke gjort noe mer når du stresser, tvert imot. En fin en her, One Minute Meditation (youtube). Lykke til :) |
Sitat:
Psykologen snakker alltid om at jeg har stort indre stress, har vært sånn i årevis, men hvordan skal jeg komme ut av det? |
Sitat:
Blod eller spoturin gir et øyeblikksbilde, døgnurin gir et noe mer komplett bilde av døgnproduksjonen mens spyttprøver (4x på en dag) sier noe om stress-rytmen i løpet av døgnet er normal. Man skal jo ha ganske høyt om morgenen og så fallende til lavt om kvelden når man går til ro. Og så vil jeg si at høyt kortisol ofte er forbundet med kronisk sykdom. For min del hang det sterkt sammen med ubehandlet stoffskifte... Så om du har mistanke om at du kan ha noe innen "kronisk-"leiren så kan det være greit å få det sjekket. (Jeg kjenner ikke diagnosen din - kanskje den bidrar?) Du kan jo se litt på nettsider om "adrenal stress" ... kanske kan du finne noe der som passer nettopp deg. |
Sitat:
Jeg er blitt avhengig av lydbøker (ikke de krevende, men røverromaner og krim), for å jage tankene jeg kverner på ut av hodet. Skal teste meditasjons-linken din. Jeg har det best når jeg er i fred, elsker helgene som er roligere, vil helst være litt skjermet fra omverdenen, men det blir sjelden sånn. Derfor ser jeg frem til ferietiden nå, for når folk er borte, blir det mere fred og ro, og det føler jeg at jeg trenger. |
Jeg lurer på hvilke bønner som har minst karbohydrater?
|
Sitat:
Har jobbet mye nattevakter tidligere, da man måtte bekjempe kroppens trøtthetssignaler, og har bodd ovenfor en restaurant som ga faen, de skrudde opp lyden etter stengetid (mens de ryddet), og når det endelig var fred ved 3-4 tida, var jeg så sint at jeg ikke kunne lande/sove før et par timer senere. Men jeg tror jeg stresser fordi jeg får til så lite om dagen, prøver, men kan ikke, liksom. |
Sitat:
Uforløst stress er det verste - og det som er vanskeligst for andre å forstå... :( |
Sitat:
Sitat:
|
Har et jævla bein også, som har gjort meg fysisk passiv de siste årene
Da gikk jeg opp til 77 kg, er nå nede på 64,5, og det er en deilig forskjell takket være lavkarbo Nå har de operert ut skinnen og skruer, men beinet er fortsatt ikke helt ok Går tur med hunder, da (dvs de går tur med meg) (Har ikke hund selv, men er ofte hundepasser for andre i familien) http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3437 |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg har laget denne noen ganger. Hvis du har tenkt å spise den kjapt, bruk gjerne smør i stedet for olje. Men da bør den oppbevares i kjøleskapet fordi den mygler fort når man har brukt smør... Med olje holdt den seg lett i skapet i flere uker. Med smør og oppbevart i skapet (og glemt bort) var den grønn etter to uker. :geip: |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Spre utover bakepapir og stek på 150 grader i ca 20 min, rør om av og til. Den beste frokostblandingen jeg vet om :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47. |