![]() |
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
typen min spiser "alt", nesten. vi er glad i asiatisk og portogisisk mat (finnes det i det hele tatt i norge?). for denne turen er vi mest opptatt av -god- mat mer enn prisen. er jo ofte dyrt å spise ute i norge uansett.
sett litt på hanami, men virker litt stivt og ganske dyrt. selv om vi ikke er ute etter billigst mat mulig er jeg ikke helt fan av å bruke tusenlapper på ett måltid heller. |
Kafé Sara, Habibi, Ricebowl, Villa Paradiso, Mucho Mas, er hva jeg kommer på i farta som har god atmosfære og er sentrumsnært. (Oslo Øst, stort sett).
|
ååh! jeg kan også bidra denne gangen :D om du vil ha asiatisk/thai: gå på Nam Fah! Åh, mmmm. Til og med jeg som er asiatisk mat-skeptiker ble forelska i maten der!
|
Sitat:
|
skulle vel nevnt at min kjære ikke tåler sterk mat. smaksrik ja, men ikke sterkt for å være sterkt om dere skjønner :D men der fikk jeg litt å snuse på :)
vi skal bo på hotel astoria, så kort vei til trikk, buss og tbane og tog, så skal nok finne fram. |
Habibi er arabisk, forresten, maten er helt mmmmmmmmmmmm! Og de har til og med en egen take away rundt hjørnet. :D
Om dere ikke tenker lavkarbo, så er dolmaen og bulguren, og ikke minst hummusen (som forsåvidt er lavkarbovennlig) sykt god! |
bør man bestille bord på de fleste oslorestauranter? og så får man håpe at det er noen plasser som er åpne mandager.. de fleste her i byen er stengt mandager. det tenkte jeg ikke på når jeg bestilte rom igår kveld :p my brain, it failed.
|
Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Får pakke ned embalasken også da |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Har aldri opplevd det nødvendig å reservere plass (de få gangene jeg spiser ute ;)), men det kan jo være greit når man først bare er på bytur, kjipt om man skulle risikere å ikke få sitteplass/vente lenge ... |
Sitat:
|
Jeg var på Lemongrass nylig, og var svært fornøyd med både maten og servicen. Er også relativt lavkarbovennlig, da alt tilbehør utenom grønnsakene (inkl. sausen) serveres på siden. Prisnivået er sånn midt på treet. Tror neppe det er nødvendig å reservere bord der på en mandag. Var selv der på en mandags kveld og spiste, og da var lokalet halvfullt.
|
ser ut til at dagen jeg må bekymre meg om er søndag. mange av de jeg har sett på er stengt søndag o_O er det noen dag spisestedene her i byen er åpne så er det søndag..
er djengis åpen søndag? klarer ikke finne åpningstider på den. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Arbeidet og innkjøp av nødvendig utstyr og planter kommer da i tillegg... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg hadde lyst på bed med kantstein, så jeg vet at det vil i så fall dra opp prisen en del. |
Sitat:
Siden du ikke har tenkt å bygge opp nivåforskjeller etc, bare planering, bed og planting så kan jeg tenke meg at det blir nærmere 100.000,- enn 200.000,- Det blir straks mye dyrere hvis du ønsker å lage høydeforskjeller, gangveier, sitteplasser etc. Gleder meg til å se bilder når det blir ferdig :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |