![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
den var på 3,2% og det vil si 2,54 mmol (vis jeg har regnet rett) Han mente jeg burde hatt en del symptomer på det, men det er så mye i denne skrotten at jeg kan ikke plassere alt :p |
Det snakkes stadig om at kommunalt ansatte har så mange fordeler, hva består de i?
|
Sitat:
http://m.netdoktor.se/traning-kost/a...ke-diabetiker/ |
Sitat:
å forholde seg til. Og det er ikke satt av så veldig lang tid til hver pasient :p Men jeg må nok begynne å be om utskrift på det fremover :D |
Sitat:
|
Sitat:
Det sto listet som en mulig årsak. Leste en annen plass det kan ha en forbindelse på hemolyse, som legen mente jeg hadde pga e-vit mangel. Blir spennende å se om blodsukker blir bedre nå når jeg skal ta 1400 mg e-vit daglig Fastende glukose og glukosemålinger etter en glukosebelastning kan fortsatt brukes for å stille diagnosen diabetes i spesielle situasjoner. Dette gjelder spesielt hos pasienter hvor HbA1c ikke er egnet til diagnostisk bruk og omfatter tilstander med endret omsetning av erytrocyttene (for eksempel betydelig jernmangelanemi, hemolytisk anemi, kronisk malaria, større blødninger og transfusjoner). Enkelte hemoglobinvarianter kan også føre til falske HbA1c-verdier ved bruk av noen analyseinstrumenter. Dette har jeg kopiert fra http://www.furst.no/analyse-og-klini...beteskontroll/ Etter det jeg leser der så kan det være falske verdier |
Sitat:
En av de største fordelene er vel at man så og si ikke kan bli sagt opp, og at man dermed vet sikkert at man har en trygg arbeidsplass om man har fast stilling. Ellers så vet jeg ikke om jeg synes å jobbe kommunalt er så attraktivt, er som regel litt dårligere betalt enn å jobbe privat. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men, det er veldig interessant. jeg lar han stort sett spise det han vil uten å være hysterisk på hvilken dag det er o.l. Og han velger nesten alltid logisk, dvs ting som er bra for situasjonen og tida. (F.eks er jo feit fisk bra for immunforsvaret. Og han begynte plutselig å like kaviar veldig godt da det ble mørkere ute (d-vit?) og han er veldig lik meg ift innmat, fyser på det i perioder og kan ikke fordra det i andre. ) Og godteri o.l begrenser han fint selv. Det eneste jeg er strikt på er å bruke naturlig fett, h-melk, smør o.l. Jeg tenker at han må være ekstremt godt regulert fra naturens side (antagelig ikke min fotjeneste :o), og så lenge han får la instinktene styre så fungerer de. Blir spennende å se om de holder seg, eller om han endre seg etterhvert som han blir større. |
Hei. Min datter på 8 år kommer ofte inn på morgenen og legger seg mellom meg og pappaen i sengen vår. Hun liker å ligge i armkroken. Jeg sover kun i trusen. Er dette feil? Jeg lurer på når det er "vanlig" å slutte med dette... Må jeg bruke pysj? Pinlig spørsmål, men må spørre...
|
Sitat:
|
Tusen takk Kanu! Godt å høre!! Er det noen andre som har synspunkter på dette?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Helt naturlig med kropp :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Helt enig med TrillTrall her! :)
|
Tusen takk for mange fine svar! Nå kan jeg puste lettet ut og vite at det ikke er noe galt lissom ;)
|
Hva skal jeg bruke for å få rent et dusjkabinett som ikke ser ut?! Kabinettet er av glass. Prøvde samlmiakk+eddik (?) tidligere, men synes ikke det var så voldsomt effektivt som det skrytes av.
|
Sitat:
|
Sitat:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...Wxwe0nEC8XhePT |
Sitat:
http://www.jifrent.no/produkter/jif-...pbaderomskrubb og Sun Alt i 1 Turbo Gel (var med i en kolonial-eske Lille Gubben fikk til jul i fjor...): http://www.plusstid.no/Produkter/Ren...-i-1-Turbo-Gel Og det ser ut til at det funket best av det jeg har prøvd så langt i alle fall. :) Luktet ikke noe og var veldig greit å kline på og skylle av igjen. Nå står kabinettet til tørk før jeg får sett skikkelig hvor effektivt det er, men det så lovende ut. :) |
Kjøpte kakemix på proteinfabrikken på 3000 g (boks)
http://www.proteinfabrikken.no/hoved...5#.VISmnslF2Ch Men står ikke hvor mye av kakemixen en skal ha i en oppskrift. Er det noen som har erfaring fra dette? Noen oppskrifter å dele? :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Cillit Bang Active Foam er også veldig bra for å fjerne kalkrester, dusjen min ble iallfall veldig blank og fin. Den er ganske dyr, men jeg bruker den bare av g til når det blir for ille, ellers går det i Jif Baderom.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke sånn sterktluktende som cilit bang, men det lukter mer "ordentlig" enn de sprayene. Litt salmiakk, men ikke så mye som vanlig salmiakk. Og absolutt ikke noe problem å bruke i lukkede rom. Det er såpe, ikke sånn gass-aktig som sprayene er. Og lukta forsvinner når man spyler (eller bruker nal). Ville absolutt gitt det en sjanse om det andre forsvinner. Til og med mamma, som er ekstremt låst på slike produkter er villig til å teste det i år siden hennes vanlige ting ikke tar det harde vannet de har særlig godt.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |