![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag blir det pytt i panne med biffstrimler, stekegrønnsaker, løk og sopp surret i fløte og Creme fraiche med en god dæsj grønn curry pasta.
|
Idag skal vi ha stekt kyllingfilë i strimler med div krydder og litt løk.
Heller fløte over å lar det surre. Så sprøsteker jeg litt bacon og legger oppå. Serves med ennten jukseris eller brokkoligrateng. Ikke helst bestemt meg enda;) Og vanlig ris til mann og barn.. |
Nakkekotelett med smørdampet brokkoli, blomkål og rosenkål + sjysaus
|
Sitat:
Mannen ble ikke til middag, så det ble 2 porsjoner på denne frøkna. Angrer litt på det nå :o |
Sitat:
I dag er det stekt flesk, lungemos (for meg en ny opplevelse - og jeg gleder meg) og salat :sikle: |
I dag grilla jeg sommerkoteletter og laga en salat med finstrimla hjertesalat, paprika, tomat og bacon i biter med en dæsj Udos Choice og et raust dryss med pepper. Hadde også en stor skål med gulrøtter og selleri i stilker + hjemmelaget lavkarbo Thousand Island-dressing.
Nå er jeg mett, ja:rolleyes: |
Her ble det fylt paprika igjen, ser ut som vi tar den samme middagsrunden hver uke altså.. Vi har det samme hver uke, bare at vi stokker om på hvilke dager.. Begnner å bli litt kjedelig til meg nå :rolleyes:
|
Grillmat! :D Burgere og flintstek.
|
I dag blir det grilling! Skal grille svinemør og diverse grønnsaker.
I går var jeg i bursdagsselskap der de serverte stroganoff gryte (toro). Jeg fikk salat og prøvde å få bort så mye saus som mulig og fokusere på kjøttet. Ble ikke så aller verst tenker jeg, og var tross alt bursdag :) |
Synes lungemos har fått ufortjent dårlig rykte. Gårsdagens mat ga meg lyst på mer :)
I dag er det skinkestek med svor og ben i ovnen. Med nytt steketermometer som er testet og viser rett temperatur. Forrige termometer ble ikke testet og det viste 7-8 grader for lite - det gjorde ikke underverker for en oksesteik :mad: |
Parmesan-gratinert grønnsakssuppe.
|
I dag blir det Chilipølser m/ost og grønnsaker :)
|
I dag skal vi grille igjen :p
Det blir lam og svin med salat. Nydelig- og kjenner lukta mens gubben griller nå. Mmm. |
kyllingsalat med fetaost og rømmedressing
|
Grillet entrecote og sopp med salat til :D Jeg elsker sommern.. Ææææh våren, mener jeg ;)
|
Grillet marinert indrefilet :-) og grillede grønnsaker, rødvinssaus.
|
Skal grille!
|
I dag blir det kyllingfilét, spinatstuing og stekt brokkoli og purre. Spinatstuing er nomminom!
|
Taco :D
|
Nakkekotelett med blomkålmos.
Sopp, litt paprika,litt vårløk og saus basert på Erling's Oksefond.:) |
Finmost blomkålmos i bunnen av form. Kjøttdeig og løk med tomatsaus oppå, ost oppå der igjen og i ovnen med det. :)
|
Grillmat så klart! :D
|
Squashpasta med kylling, fløte og blåmuggost.
|
torsk med kokt blomkål til, gutta fikk sitron- og hvitvinssaus til.
|
Masse godt her altså!
Dagens middag er "lasagne" med ost som mellomlegg. Serveres med gresk salat :) |
I dag ble det chili pølse m/ost og kokt blomkål :)
|
I dag blir det sushi. Laks med blomkålris, ingefær, soyasaus og vårløk. Blander litt majones i risen, pluss steker i smør for å få opp fettprosenten.
|
Sitat:
|
Sitat:
Bruker litt andre grønnsaker her. I dag tenkte jeg bare vårløk som blir servert ved siden av, eller blir stekt sammen med risen. |
Min egen pytt i panne. Består av smårettsskinke, brokkoli, blomkål og noen sukkererter, surret i creme fraiche.
|
I dag blir det en sånn typisk "gidder ikke lage middag" middag.. Ferdigburgere med "cheddar" på meg.. Åååh, så sunn:p
|
Idag blir det forstekt kyllingbryst som skjæres i terninger og freses i stekepanna med olje, fersk chili og krydder. Serveres på en "seng" av revet paprika og agurk, og det hele dynges ned med aioli :p
|
Meksikansk tomatsuppe med pølser, egg og ost
|
Mamsen har spandert middag. Det ble And i rød curry. Det er så godt :sikle:
|
I dag ble det strimlet svinekjøtt, sopp, paprika og løk.
Tilbehør var stekt asparges og litt blomkål :) |
Sitat:
Jeg har ikke det glasset jeg tror jeg så du har på bildet (til venstre på siste bildet i linken?), men "restaurantingefær", kjøper store poser på Japantorget, nemlig. Står det noe karbo-innhold på glasset ditt, tilfeldigvis? Ellers: Middag her i dag: Kyllinglår i form med salat og noe mer til, ant. broccoli evt blomkål/broccolistappe. |
I dag blir det den store sushidagen her.. Slipper heldigvis å lavkarbonisere den så veldig, men skal prøve med byggris isteden for ris:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har kjøpt småglass i butikk tidligere, men gått over til den "ekte" fordi den er, som du sier, litt bedre. Må få sett hvor mye karber den jeg har inneholder, (jeg har helt over innholdet i småbeholdere og kastet forpakningen)..men mistenker at den inneholder mere sukker, ja. Om det er stor forskjell er det verdt det å gå tilbake til blue dragon. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28. |