![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
1 Vedlegg
Vel, jeg har ikke festet tråder eller noe enda. men her er da mariusgenseren som min venninnes nyklekte lille gutt skal få! Dere ser vel også kanskje hva jeg nettopp snakker om ... at det er en "smule" strammere i bærestykket enn bolen ...
|
Sitat:
|
Flott genser Photo - strammere bærestykke eller ei :D
|
Sitat:
|
Så søt den var, Photo! :)
|
Sitat:
Å, den er liksom SÅ liten! Tok meg mindre enn en uke å få den ferdig, faktisk. Tenk så små babyer er som skal inn i noe så smått, altså. Amazing. :D |
Og så må jeg si at billedgengivelsen ikke er helt optimal -mobilkamera, liksom. I virkeligheten er blåfargen opp mot kobolt/ultramarine (sånn intenst "glødende" blåfarge), rødfargen er mye mørkere, og det hvite er mer naturhvit. Alt i alpakka! :hearts:
|
Legg den inn på Ravelry ...? Da får du nok beundring og oppmerksomhet fra amerikanerne, som beundrer "fair-isle knitting" veldig :)
|
Sitat:
|
Sitat:
(Driver en aldri så liten Ravelry-kampanje om dagen skjønner du :p) |
Sitat:
|
Jeg må si meg enig i alpakka-beundringen, forresten! Har strikket babyplagg i det, og det er så utrolig mykt og godt! Dvs Sandnes Mini Alpakka liker jeg, Drops sin klør (og flere har jeg ikke prøvd).
|
Sitat:
|
Sitat:
Forresten helt amazed over Merino-garnet jeg kjøpte da vi var på Pickles! Mykeste ever! :hearts: Sitat:
|
Sitat:
http://www.sandnesgarn.no/images/web...748_medium.jpg DSA-garn har jeg altså ikke prøvd, men lurte litt på å prøve Hverdags-garnet deres (alpakka/ull), har du prøvd det? |
Nei, dette er det første Pickles-garnet jeg prøver, faktisk! Blir nok flere turer under julegaverushet, ja! Så ellers noen nøster i akkurat den rette dype rødfargen jeg nærmest har vært villig til å kravle over lik for å finne over årene!
Kjempesøt drakt, forresten! Mariusen er for øvrig strikket i Dalegarn sin mini(?)-alpakka (pinne 2,5). Super kvalitet! (Men det kosta ikke gratis. :D) |
Nei, tenkte ikke på Picklesgarn nå, DSA = Du Store Alpakka, de har et garn som heter Hverdags (og er litt billigere enn ren alpakka) :)
Kan tenke meg Dale-alpakkaen er dyr, ja! |
Sitat:
Ja, de garnnøstene kostet tett opp mot femtilappen stykket! Men jeg tror det er verdt det, er jo ikke store plagget, og så mykt at det er litt til å dø for! :D |
Sitat:
Samme pris som Sandnes Mini Alpakka da :ja: (ja, orddelingsfeil, arghh :rolleyes:) Men jeg ser at Dale-alpakkaen er litt tykkere, det står at den strikkes på 3-3,5 mm pinner. Men den er jo fleksibel :) |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Sitat:
Du kan se hva jeg mener på denne lua :o |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg holder (blant annet) på med en liten kjole i lilla minialpakka fra Sandnes. Strikket mønster nederst på pinne 2 1/2, gikk over til 3 på skjørtet (glattstrikk på rundpinne) for at det ikke skulle bli så tettstrikket, og så tilbake til 2 1/2 på rillestrikken på bærestykket. Sånn i forhold til det du nevner med å skifte pinne underveis når det blir for stramt. Jeg synes det er lurt :ja: Og ja, garnet er nydelig å strikke med! :love: |
Jeg elsker merinogarnet til Pickles! Det er så utrolig mykt, men det nupper litt mer enn annet garn. Har strikket en del plagg til poden med det :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |