![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
HER kan du også sjekke..
|
Sitat:
Dersom noen har noen klinikker de vil spesielt anbefale her i Oslo, så kom med dem! :) |
Sitat:
|
Jeg har en vekt som viser fettprosent. Kan sikkert ikke stole helt på riktigheten av prosenten som vises men den bør vel gi en pekepinn på at jeg er på riktig vei når den viser nedgang ???
|
Hvordan oppbevarer man hvitløk best?
jeg har mine i romtemperatur, men syns de tørker fort opp, selv om jeg bruker det hver dag. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
AHA! Takk skal du ha! :D |
Sitat:
|
Dette kan da umulig være seriøst??? :eek:
Hørte et innlegg i radioen om denne kokeboka og måtte sjekke; joda, "man tager en mann....og gjør så godt man kan...." :eek: :eek: |
Sitat:
|
"My wife freezes it in ice cube trays (which she will use as a treat for herself-kind of like meltaways)..."
Ehhh, javel.... :p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Snart kommer det vel oppskrifter hvor både busemenner og ørevoks er med som ingredienser.. |
Huff, jeg fikk noen mentale bilder som jeg nok kommer til å slite litt med å bli kvitt da jeg leste kommentarene :o.
Hver sin smak, sier jeg da :D |
Sitat:
|
Noen som vet hva jeg kan gjøre med en aaaltfor søt krem??
Skulle lage krem og varme bær, og forrige gang ble det for lite søtt, og denne ganger for søtt! (jadda, vet det finnes milliliter, ts-mål, etc...) Vurderer og vispe en boks med fløte og blande i, de er temmelig små her i tyskland. Men blir jo mye krem å fordøye da! Bærene er temmelig søte de også, men syrlige samtidig så det skal nok gå å gå ned. ;) Har angst for å kaste mat nemlig! (nok med å lære meg å ikke spise opp all mat jeg får) |
Noen som har noen formening om hvor lenge en søtti liters varmtvannsbereder burde holde? Synes det er riiiimelig knapt å få dusja tre fire minutter på mårran.
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=76598 Om berederstørrelser: http://www.oso.no/default.asp?uid=95 |
Sitat:
Sitat:
Jeg har en litt håpløs dusj også, som jeg håper å få bytta ut. Den er koblet direkte til servanten, så det er en sånn veksel (man slår på krana, og så trykker man på en knapp på dusjhodet), og den er som en sånn hyttedusj, som å dusje i en litt stor kran. Er redd den løsninga gjør at det går mer varmtvannn enn nødvendig. Trodde det først hadde med at berederen var koblet feil til hovedkursen, men det var elektriker her for noen uker siden og koblet den til komfyrkursen, som den skulle, og han sa det ikke hadde noe å si for berederen, den tok opp til sine to tusen watt uansett. Jeg nevnte det for huseier, og han syntes det var rart, og mente det burde være varmtvann for i hvert fall 7-10 minutter ... (men ved det tidspunktet var vi enige om at det nok var på grunn av kursen :p). Berederen er helt ny (innstallert før jul i fjor). |
Få det sjekka med huseigar/rørleggar. Det virkar ikkje heilt normalt.
Vi har ein 80-liters tank, installert februar 2007. (Då den andre takka for seg og vi var utan varmt vatn i ein månad!!Moro på vinterstid..) Har aldri opplevd å gå tomt med denne, samme kor eg har dusja/bada. |
Takk takk! Ja, det sier jo sitt, da. Det er jo bare ti liters forskjell!
Takk for innspillet. Skal ta det opp med huseier. Blir gal :p. En ting at dusjen er bitteliten, det kan jeg leve med, og det håpløse dusjhodet (som jeg jo kan bytte ut, så fort jeg finner et dusjhode med veksel, som har spredning og ikke bare en konsentrert stråle :p), men å bare kunne dusje i tre minutter! Jeg blir gal :p. Nesten så jeg får dusjvegring, og det er jo ikke noe særlig. Hehe. |
Ja, ikkje sant? 10 liter er jo berre ei vaskebøtte, ikkje store skilnaden! Sjekk ut www.enok.no der står diverse, blant anna "Hvis du går tomt for varmtvann fordi du har for liten varmtvannsbereder, kan det ofte være nok å skifte til sparedusjhode, sette sparedyse på vannkranen eller tette vannlekkasjer i stedet for å bytte til en større bereder. Her er det penger å tjene både på kort og lang sikt"
- Høyres ut som du bør ha eit nytt dusjhovud i alle fall! No fins jo også sikkert "enøk-godkjente" sparedusjhovud i fleire utgåver med og uten veksel. Pappa monterte jo urmodellen av desse heime tidleg på 90-talet ein gong, utan veksel. Det var skikkeleg nedtur frå den vi hadde før, som sikkert slukte vatn i STORE mengder men kunne dreiast på minst 3 forskjellige stille. Men ein blir fort van med det. Og alt er vel betre enn den hageslangegreia du har no ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |