Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 08-06-12 15:09

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bra vi har forskjellig smak, gitt! :)

TrillTrall 08-06-12 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1356034)
Bra vi har forskjellig smak, gitt! :)

:ja:

Av og til sitter jeg og titter på finn.no og da hender det ofte at jeg lurer fælt på hvem som syntes akkurat den tingen var fin i utgangspunktet. :)

Kanutten 08-06-12 17:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1355610)
Kjenner jeg får respateksutslett :)
Skulle jeg hatt noe mer retro, kunne jeg tenkt meg gamle teakmøbler. Det er nydelig det :)

Jeg synes også at teak er nyyydelig! Men sambo får angst hvis jeg drister meg hjem med noe i teak! :p Typisk lutet/oljet furu er derimot pyton! Alt hos oss byttet ut med lys eik eller skikkelig gammal ekte solid tre.

Carisma 08-06-12 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1356032)
Og jeg synes teak er gyselig.

Da er vi minst to! jeg og sambo har en heftig stillingskrig på gang om vi skal ha hans arvede, spesiallagde teakbord til bord i kjellerstua når vi flytter. La meg si det sånn, det skal vi ikke :D

Runegutt 09-06-12 01:42

Og nu får man muligens tak i Burmesisk teak igjen :)

Yrla 09-06-12 15:33

hvor mange gram karbohydrater må til for å fylle opp et tomt "sukkerlager" i lever og muskler på en spinkel person? link?

Runegutt 09-06-12 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1356356)
hvor mange gram karbohydrater må til for å fylle opp et tomt "sukkerlager" i lever og muskler på en spinkel person? link?

Her er et noenlude forståbart svar.
http://www.daria.no/skole/?tekst=12607

Kanutten 09-06-12 16:47

Er det kun toll på frakt og mva som kommer på vesker man handler fra utlandet? Jeg bestilte en veske jeg hadde drømt om lenge. Veska skulle jeg ha uansett hva den kom til å koste. Jeg gikk inn på toll.no og denne kalkulatoren de har der. Det kom et tillegg på mva/frakt/forsikring på 500 kr! Det var alt!! Varen er tollfri stod det. Jeg hadde regnet med et par tusen kroner i tillegg. Noen her som har erfaring angående veskehandel fra utlandet på nettet?

ElisaT 09-06-12 17:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1356369)
Er det kun toll på frakt og mva som kommer på vesker man handler fra utlandet? Jeg bestilte en veske jeg hadde drømt om lenge. Veska skulle jeg ha uansett hva den kom til å koste. Jeg gikk inn på toll.no og denne kalkulatoren de har der. Det kom et tillegg på mva/frakt/forsikring på 500 kr! Det var alt!! Varen er tollfri stod det. Jeg hadde regnet med et par tusen kroner i tillegg. Noen her som har erfaring angående veskehandel fra utlandet på nettet?

Vesker er tollfrie, fant denne på toll.no:

Eksempler på varer som er tollfrie:

-- vesker, bagger, ryggsekker

Da må du bare betale det du sier i tillegg.

Så deilig, da, oppdage at vesken blir flere tusen billigere! Burde nesten bestille to ;)!

Dietta 09-06-12 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1356369)

Bilde ? :D

Kanutten 09-06-12 17:36

De fleste av dere synes nok at dette er en trasig veske, men siden sambo jobber innen flyverdenen har jeg lett etter denne lenge. Jeg fant den minste utgaven i dag på en butikk, men de skulle ha 1500,- kr for den. Nå kan det kanskje se ut som om jeg får den største av dem til 1100 kr! Inkl ALT! Veska er stooor, bildet lyver litt. Mer som en bag?

Låsen er ekte flysetelåser... :o Reimene er også genuine. Jada, vet jeg er sær! :p

http://www.reisenthel-shop.eu/out/pi...-l-schwarz.jpg

Dietta 09-06-12 17:41

Litt sær jeg også da Kanutten - for jeg synes veska var fin jeg :D

Kanutten 09-06-12 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1356381)
Litt sær jeg også da Kanutten - for jeg synes veska var fin jeg :D

:klem: Det sier du bare fordi du er så eiegod! :love:

Dietta 09-06-12 17:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1356382)
:klem: Det sier du bare fordi du er så eiegod! :love:

Niks - har en som likner ganske mye, marineblå som ble kjøpt i Cornwall i fjor sommer. Bare elsker den :D

akas 09-06-12 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1356380)
De fleste av dere synes nok at dette er en trasig veske, men siden sambo jobber innen flyverdenen har jeg lett etter denne lenge. Jeg fant den minste utgaven i dag på en butikk, men de skulle ha 1500,- kr for den. Nå kan det kanskje se ut som om jeg får den største av dem til 1100 kr! Inkl ALT! Veska er stooor, bildet lyver litt. Mer som en bag?

Låsen er ekte flysetelåser... :o Reimene er også genuine. Jada, vet jeg er sær! :p

Kan jeg få spørre hvor du fant den? Jeg har en datter på 21 år som har tatt pilotsertifikat for småfly. Den hadde vært ideell gave til henne. :D

Og jeg syntes faktisk også at den var fin!:cool:

Fancy 09-06-12 19:18

Tør jeg spørre en gang hvor mye kh det er i soltørkede tomater i olje? Hadde kuttet opp èn å hadde i salaten min.. det stod ikke på glasset. :(

Kanutten 09-06-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1356413)
Kan jeg få spørre hvor du fant den? Jeg har en datter på 21 år som har tatt pilotsertifikat for småfly. Den hadde vært ideell gave til henne. :D

Og jeg syntes faktisk også at den var fin!:cool:

Jeg bestilte den herifra!

akas 09-06-12 21:49

Takk, Kanutten! :klem:

langaard 09-06-12 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1356387)
Niks - har en som likner ganske mye, marineblå som ble kjøpt i Cornwall i fjor sommer. Bare elsker den :D

Jeg bruker ikke veske jeg:_ohmy:
Bare en liten usexy ryggsekk:p

Lava 10-06-12 00:18

Går det an å bytte telefonnummer sånn raskt, eller må man få nytt abo i samme slengen?

"noen", har gitt mitt telefonnummer videre til noen som slett ikke skal ha det! :realmad: Kjerringa er hysterisk redd for sitt eget nummer, men mitt skulle hun gi bort...

Tenker å ringe leverandøren på mandag og høre, men kanskje noen her vet

Marella77 10-06-12 00:27

Noen som vet om en god hårspray som ikke lager hvite "støvkorn" i håret? Jeg har mørkt hår...

Marella77 10-06-12 00:32

Noen som har gått på ketolysekuren og tatt disse anbefalte vitamintablettene, og som etter en god stund, feks et halvt år, har sluttet helt med de?

Jeg syns det er stress å ta de 4 ganger om dagen, og dyrt er det også... Tenker på å kutte de ut, men er redd for å stoppe å gå ned i vekt...

Noen med erfaringer?

Dietta 10-06-12 01:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1356548)
Jeg bruker ikke veske jeg:_ohmy:
Bare en liten usexy ryggsekk:p

Liten ryggsekk er veldig praktisk det :ja: Har en i skinn om jeg bruker mye hvis jeg er ute på "shopping" etc. Da er det så praktisk å ha begge hendene frie, og ikke noe som henger over skuldra :D

ElisaT 10-06-12 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1356466)
Jeg bestilte den herifra!

Jeg synes vesken var kjempefin! Og så mye annet fint de hadde på den nettsiden, det var en siden for meg :D

Bare et lite tips, hvis du bor i nærheten av Sverige (eller kjenner noen som gjør det) kan du sende til poste restante på posten i Sverige, og da slipper du mva osv. Jeg har gjort dette flere ganger, fått sendt til Strømstad. Nå aner ikke jeg hvor du bor, Kanutten, men man vet jo aldri?!

Carisma 10-06-12 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1356603)
Liten ryggsekk er veldig praktisk det :ja: Har en i skinn om jeg bruker mye hvis jeg er ute på "shopping" etc. Da er det så praktisk å ha begge hendene frie, og ikke noe som henger over skuldra :D

Bakdelen med sekk på shopping er at de er veldig lette å stjele fra, evt klippe stroppene på og ta med hele sekken... :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.