Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lich 06-06-12 22:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja 4s er den jeg har også husket det nå,så morsom:D
Erstatter kamera og notisbok også.

Supera 07-06-12 01:53

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1355284)
Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre. :veitikke:

Så det er vel lurt å leke litt detektiv :detektiv:og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

De er både dyre og avanserte disse flate moderne.

Jeg trenger en telefon med
* godt og enkelt kamera
* som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp
* bruke på internett
* lett å bruke, skrive på
* tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider.

Noen som utmerker seg da?:hjelp:

De aller fleste smartmobiler har de fleste funksjonene du etterspør. Det er litt tilvenning å skrive på touchmobil, men jeg synes touchmobil med god og stor skjerm er mye lettere å skrive på enn den siste tastetelefonen jeg hadde (som jeg kasserte etter noen måneder på grunn av dette).

De tre topptelefonene akkurat nå er visstnok Samsung Galaxy S3 med HTC One X og en annen jeg ikke husker hårfint bak. Jeg har HTC One X og er så langt strålende fornøyd. Har bare hatt den noen uker da. Min HTC One X kom med et flott etui med innebygget stativ på:
https://www.gearzap.com/media/catalo.../_/a_26_52.jpg

http://www.handtec.co.uk/shopimages/...se_White_M.jpg

Bønna200 07-06-12 12:21

Når man skal lage dobbel posjon vanlige hveteboller, skal man doble gjæren også? Jeg mener å ha hørt et sted at det kan bli for mye gjær?

Kitt 07-06-12 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1355549)
Når man skal lage dobbel posjon vanlige hveteboller, skal man doble gjæren også? Jeg mener å ha hørt et sted at det kan bli for mye gjær?

Du trenger bare en halv gang så mye gjær, ja.:)

Bønna200 07-06-12 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355562)
Du trenger bare en halv gang så mye gjær, ja.:)

Takk, søteste Kitt. :)

Photobscura 07-06-12 14:33

Noen som har god peiling på retro/vintage-varer, som kan si meg hva et respatex-bord i grei stand kan gå for? Kan nevnes at jeg bor midt i hipstergryta på Grünerløkka, og har sett sånne gå for opp til 3000 spenn, men vet ikke hvor reellt det faktisk er. (Fant et i bakgården min, utrolig hva folk for det første er villig til å kaste, og for det andre tror kan gå for restavfall. :p)

Kitt 07-06-12 14:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355595)
Noen som har god peiling på retro/vintage-varer, som kan si meg hva et respatex-bort i grei stand kan gå for? Kan nevnes at jeg bor midt i hipstergryta på Grünerløkka, og har sett sånne gå for opp til 3000 spenn, men vet ikke hvor reellt det faktisk er.

Sjekk på finn! :)

Photobscura 07-06-12 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355596)
Sjekk på finn! :)

Hehe, kom på det selv. Ser de går fra alt fra 300-1500 kroner. Men alle er sånne klassiske, dette er faktisk litt spesielt. :) Får lage en annonse etterhvert og se!

Runegutt 07-06-12 14:59

3000,- for respateks. Hleeeeelp :)

Er helt forfjupset. Dette er forhåbentligvis et østlandsfenomen.

Photobscura 07-06-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1355600)
3000,- for respateks. Hleeeeelp :)

Er helt forfjupset. Dette er forhåbentligvis et østlandsfenomen.

Jeg vet! Det er galskap. Men det har blitt kasta så mange av dem, at de er på grensen til unike, og folk er ville etter funkis-retro her i byen ... (Jeg ville aldri betalt det for et, men jeg synes de er dødsfine. Heldigvis fikk jeg reddet et klassisk et fra mormor og morfar før det ble til malingsbord.)

Runegutt 07-06-12 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355603)
Jeg vet! Det er galskap. Men det har blitt kasta så mange av dem, at de er på grensen til unike, og folk er ville etter funkis-retro her i byen ... (Jeg ville aldri betalt det for et, men jeg synes de er dødsfine. Heldigvis fikk jeg reddet et klassisk et fra mormor og morfar før det ble til malingsbord.)

Kjenner jeg får respateksutslett :)
Skulle jeg hatt noe mer retro, kunne jeg tenkt meg gamle teakmøbler. Det er nydelig det :)

Photobscura 07-06-12 18:41

Vil dette funke?: Jeg skal sy en kjortel i hvitt bomullslerret, men stoffet er veldig hvitt. Hvis jeg fyller en balje med vann og har noen teposer oppi (typ vanlig earl grey), til vannet får te-farge, og legger kjortelen oppi en stund og etterpå tørker den, vil den da får en mer gulnet farge? Har farga papir til "skattekart" i te, mener jeg. Eller funker kanskje litt utvanna kaffe også? Skal være til en middelalderlaiv, så kritthvitt blir litt feil, liksom. ;)

milena 07-06-12 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355655)
Vil dette funke?: Jeg skal sy en kjortel i hvitt bomullslerret, men stoffet er veldig hvitt. Hvis jeg fyller en balje med vann og har noen teposer oppi (typ vanlig earl grey), til vannet får te-farge, og legger kjortelen oppi en stund og etterpå tørker den, vil den da får en mer gulnet farge? Har farga papir til "skattekart" i te, mener jeg. Eller funker kanskje litt utvanna kaffe også? Skal være til en middelalderlaiv, så kritthvitt blir litt feil, liksom. ;)

Jepp, burde funke. Men det finnes noen tips der ute med eddik og slike ting for at fargen skal sitte. Og det du i alle fall må huske er å dynke stoffet i vann før du har det inn i teen sånn at det teen farger stoffet jevnt. Jeg tar forbehold om at det er lenge siden jeg har lekt meg med te og kaffe farging...:o

Photobscura 07-06-12 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1355657)
Jepp, burde funke. Men det finnes noen tips der ute med eddik og slike ting for at fargen skal sitte. Og det du i alle fall må huske er å dynke stoffet i vann før du har det inn i teen sånn at det teen farger stoffet jevnt. Jeg tar forbehold om at det er lenge siden jeg har lekt meg med te og kaffe farging...:o

Ikke så farlig i denne omgang om den holder, altså. Men takk for tips om å bløtlegge først! :)

Hvor mange teposer på en vanlig oppvaskvask, mon tro? :o

milena 07-06-12 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355659)
Ikke så farlig i denne omgang om den holder, altså. Men takk for tips om å bløtlegge først! :)

Hvor mange teposer på en vanlig oppvaskvask, mon tro? :o

Legg oppi til fargen er passe mørk. Til det ligner det du har lyst på. Og så blir det jo alltid lysere enn det ser ut. Og så kan du jo alltid gjøre det om igjen hvis det ikke er mørkt nok.

Et hint jeg plukka opp fra Project Runway er å tørke et lite stykke med hårføner og så ser du om det er det du vil ha...:)

Photobscura 07-06-12 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1355662)
Legg oppi til fargen er passe mørk. Til det ligner det du har lyst på. Og så blir det jo alltid lysere enn det ser ut. Og så kan du jo alltid gjøre det om igjen hvis det ikke er mørkt nok.

Et hint jeg plukka opp fra Project Runway er å tørke et lite stykke med hårføner og så ser du om det er det du vil ha...:)

Flotte greier! Takk skal du ha! :)

Carisma 07-06-12 23:39

Sånn når man får barn... Hvor lang tid tar det før man slutter å føle at man passer på det for noen som kommer og henter det snart, og faktisk innser at dette er for life? Etter et år burde det vel gå over snart?... :o

Kitt 07-06-12 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355740)
Sånn når man får barn... Hvor lang tid tar det før man slutter å føle at man passer på det for noen som kommer og henter det snart, og faktisk innser at dette er for life? Etter et år burde det vel gå over snart?... :o

Tror jeg sluttet å tenke sånn da førstemann var ca 3 år. Når han brått ikke var et lite barn, men ble et lite menneske som klart viste at han tenkte selv, hadde fornuftige meninger og tanker som hang på greip!
Nr 2 trengte ikke vekke noe morsinnstinkt, da var det jo allerede der og jeg følte allerede da hun bare var et lite frø i magen min, at hun var min for keeps!
Rare greier, det der!:p

Cyan 08-06-12 09:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355740)

Og jeg lurer på hvor lang tid det tar før man skjønner at besteforeldrene faktisk syns det er stas å passe poden og at det ikke er en belastning for dem. Min blir 2 om en drøy uke, og det er bare et par uker siden vi for første gang turte å spørre besteforeldra om de kunne være barnevakt, noe de ble overlykkelige over å få spørsmål om :rolleyes:

Det var godt å få lufta seg på date med mannen for første gang på 2.5 år :D

Runegutt 08-06-12 12:23

Snille Cyan, du må sette guttungen på legd litt oftere.
Sundt for gutten, sundt for besteforeldre, sundt for deg og ikke minst gravøren :)

Mine var under året første gang de blei "leid ut" til mamma og pappa.
ortsett fra at pappa kan dulle ihjel en hver liten tass, har det gått aldeles udmerket.

Cyan 08-06-12 12:32

Jeg er ikke redd for å "sette bort" gutten, men jeg vil liksom ikke være til bry :rolleyes: Det skal sies at besteforeldrene bor langt unna og vi har ikke noe nettverk i byen - så da blir det til at vi gjør voksenting hver for oss mens den andre er hjemme med Arvingen.

Lava 08-06-12 13:09

Jeg har bare sukrin melis, hvordan bruker jeg dette i forhold til vanlig sukrin?

Regner med det er en vanlig type som minner mer om sukker enn melisen.

Kitt 08-06-12 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1356004)
Jeg har bare sukrin melis, hvordan bruker jeg dette i forhold til vanlig sukrin?

Regner med det er en vanlig type som minner mer om sukker enn melisen.

Du kan bruke det på akkurat samme måten som vanlig sukrin, som ganske riktig er nesten som sukker!:)

Lava 08-06-12 13:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1356007)
Du kan bruke det på akkurat samme måten som vanlig sukrin, som ganske riktig er nesten som sukker!:)

Thank you! :D

TrillTrall 08-06-12 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1355610)
Kjenner jeg får respateksutslett :)
Skulle jeg hatt noe mer retro, kunne jeg tenkt meg gamle teakmøbler. Det er nydelig det :)

Og jeg synes teak er gyselig. :) Må enda litt lengre tilbake i tid før jeg faller pladask for noe egentlig. :)

Har en gammel lenestol fra 40-tallet kanskje - den er stilig den! Står på hytta da, de lager ikke så solide møbler lenger gitt!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.