![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Noen som har erfaring med barn som skriker seg bort?
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og den er sannsynligvis sydd sammen, det er neppe strimler av tøy som ligger over hverandre. Den er neppe behagelig på også, og ikke designet for funksjon. Det er heller ikke alle som kjøper klær fordi de først og fremst skal være praktiske. Hva designeren tenkte på? Mesteparten av kolleksjonen er utsolgt, han traff en målgruppe, selv om folk her inne ikke er i den målgruppa. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gikk liksom inn i en transe hvor kroppen bare fortsatte å skrike/hikstgråte selv om hodet på mange måter var ferdig med det... For meg fant mamma ut at en kombinasjon av ro og avledning fungerte. Jeg var fasinert av vann, så det å sette/stille meg ved vasken og la kjøliglunkent vann bare renne over fingrene mine var faktisk det som fungerte. Selv om jeg fortsatte å gråte så ble etter en stund oppmerksomheten ledet mot følelsen av vannet over fingrene og det var etterhvert nok til å dra meg utav den "gråtevranglåsen" kroppen hang fast i. (NB - det var faktisk viktig at vannet var litt kaldere enn hudtemperatur sånn at jeg "kjente" det.) God, gammeldags ryggstryking/kos kunne også virke, men vann var for meg best da jeg kom bort fra det jeg da nok oppfattet som plagsom påtrengendehet fra de voksne og jeg fikk "komme ut av det" i eget tempo. Fant aldri noen årsak til det hos meg, og tror ikke jeg har/fikk noen seinvirkninger? |
Hvordan er røykepolitikken på bedrifter rundt om kring? Er det bare fritt frem for å gå ut og røyke så ofte man vil, og at så mange som måtte ønske det går ut sammen?
|
vi skal helst holde oss til pausene, men det er enkelte som går ut oftere.. nå er det mest dampere hos oss da, og noen damper inne...
|
Sitat:
Men jeg har hatt en kollega som tilsammen gjerne hadde bortimot en time røykepause tilsammen i løpet av en dag - hver dag. Samme dama var forbanna over at jeg mottok en privat telefon i arbeidstiden - da min mor nok en gang var innlagt på kreftavdelingen og min far ville gi meg beskjed - man tok ikke imot private telefoner i arbeidstiden må vite! Det gjaldt visst ikke henne forøvrig... |
Sitat:
Lurer på om jeg kan begynne å ta et kvarters strikkepause hver 1.-1.5 time, sånn som røykerne tar sine pauser. Gjerne 2-3 av gangen. Har egentlig ikke noe som helst imot røyking, men tror ikke de jeg jobber sammen med har innsikt i hvor ofte og hvor lenge de faktisk går ut, i løpet av ei vakt. |
Nå er det lenge siden jeg jobbet et sted med mer enn ingen røykere.... Men selv dengang da så gikk man alene - det var pålagt fra ledelsen - nettopp fordi røykepausene trakk ut når man var flere og fordi man faktisk ble underbemannet på jobben om flere gikk samtidig.
|
En av gangen må være en idé. Går fortere om man står alene? Skravling tar vel fem minutter bare det.
|
Siste stedet jeg jobba, hadde alle rett på fem minutter hver time i tillegg til lunsjen, og ettersom vi satt ved pc-er som logga all tid med aktivitet, og vi måtte sette den på pause mens vi tok pause, så gikk det bare utover oss dersom vi tok pause lenger enn de tilmålte fem. Røykere eller ei. Alle respekterte det. (Sikkert fordi man risikerte å få trekk i lønn om man dro den ut. :p)
|
Jeg røykte selv frem til 05-men var blant dem som var obs på å ikke dra ut disse pausene. Det skulle ikke gå ut over andre at jeg røykte-men det er det sannelig mange som gir og har gitt helt blaffen i-selv om det blir tatt opp om og om igjen. Som en kollega sa om en av de som røykte mest for et par år siden-"jeg kunne gått rundt bygden 2 ganger på den tiden hun bruker på å røyke på en vakt". Alle de andre fikk det travelt pga den tiden hun røykte og snakket i private tlf hver vakt..Hun gikk ofte ut alene, men det hjalp jo lite, da tlf var med. Ut alene uten den, hadde kanskje hjulpet?
|
Sitat:
|
Jeg har de siste ukene vært ISKALD på beina. Har følelse av frostbitt i dem og især på hælene. I dag våknet jeg med vondt i begge beina fra rævkomlingene og nedover. Mistenker at det er noe isjiasaktig. Noen som har tips om hvordan man fikser dette? Det værste er ikke vondtene, men denne intense kuldefølelsen... Jeg går forresten til behandling for tiden grunnet kroppsdeler som bare dovner akutt bort, men det er liksom noe annet. Nå er jeg bare blåfrossen på beina... Jeg som alltid har vært så fryktelig varm i kroppen. Mamma er operert flere ganger grunnet trange forhold rundt nervene og tror jeg begynner få det samme.... Vil ikke det jeg...
|
Sitat:
|
Jeg lure på om det er normalt å få vondt i hodet etter en har spist for mye karbohydrater som en ikke er vant med? I dag har vi vært i selskap og har spist litt sjokkolade og tørket frukt (snopestang). Er det andre som har erfat dette?
Takk for svar ;) Veldig bra tråd dette :) |
De siste månedene har jeg hatt en merkelig "strekksmerte" i venstre stortå, rett på yttersiden av tåa.
Smerten kommer hvis jeg setter meg på kne eller hvis jeg strekker ut foten (à la ballerinastrekk, hvis dere skjønner). De der tingene kan jeg leve med, men smerten kommer også når jeg skal gjøre bulgarsk utfall - og det er en av mine yndlingsøvelser! Jeg kan strekke foten forsiktig, helt til smerten blir mer eller mindre borte før jeg trener, men den kommer jo bare plutselig tilbake. Den er skikkelig intens, nesten brennende og det kjennes nesten ut som om det er en sene som er for kort. Er det noen som har en ide om hva det kan være??? |
Sitat:
|
Det finnes de røykere som bruker mye tid på røyken og har lange pauser i løpet av en dag, men det finnes mange røykere som ikke er slik, de aller fleste etter min erfaring. Og hva med de som ikke røyker, men som bruker mer tid med kaffemaskinen, springe rundt å sladre med andre, surfe på nettet, hører ikke klaging på de her, men mange av de er om mulig mindre effektive. Så lenge man ikke jobber på samlebånd eller noe lignende der alle må være samtidig, synes jeg (som en som sitter i mellomlederposisjon) at det viktigste er at folk få gjort jobben sin på en ordentlig måte og i tide.
|
Sitat:
Sånn er det hos oss da. Min erfaring er at de fleste røykere bruker laaaaang og mye tid på å røyke i løpet av en dag. |
Brydde meg egentlig ikke så ille mye før en av disse folka begynte å legge seg opp i hva en kollega av meg gjorde, samtidig hun passet jobben sin.:o
|
Sitat:
Takk for svar :) |
Sitat:
|
Er det "normalt" å få luft i magen av penecilin, ibuprofen og paracetamol kombinert? var legen som anbefalte kombinasjonen, men går rundt og småraper hele tiden :o
|
Sitat:
Penicilling er hard på tarmfloraen så det er greit å tenke på p fore den iallfall. |
Sitat:
|
Noen som har forsøkt rødkløver som kosttilskudd?
|
- Dersom du skulle tatt oppkjøring for førerkort B på en tirsdag i Oslo midt i januar, hvilket tidspunkt på dagen ville du valgt om du skulle ha vært litt strategisk? 10:50, 12:35, eller 13:55?
|
Sitat:
Etter morgenrush og eventuell snømåking er overstått de fleste steder. Og før ettermiddagsrush. |
Ok, takk! :)
|
10:50. Morgenrushet varer frem til ca 9:30, ettermiddagsrushet begynner fra kl 2. Mellom ca 11 og 12 spiser lastebilsjåfører, bud o.l ofte lunsj og er tilbake på veien i halv ett-tida. Med unntak av rundt kjøpesentre , Ikea og Alnabruområdet (hvor mange tydeligvis har lunsjærend) er det den roligste tida i Oslotrafikken.
|
Jeg ville også valgt 10.50. Jeg husker jeg hadde oppkjøring rundt kl 14 og måtte kjøre rundt på Majorstua og Storo. MYE trafikk! Hehe. Men det gikk bra da. Du klarer det nok fint uansett hvilket klokkeslett men om du kan velge så er det jo supert :)
|
Det ble faktisk 12:35. :p Skal jo ha en oppvarmingstime først uansett, og bare deler av oppkjøringa er i selve Oslo. (Vet de pleier å kjøre ut mot Lillestrøm, Gjøvik etc). Lastebiler synes jeg ikke er så ille, rushtid er langt verre. Og jeg må også tenke logistisk i forhold til å spise selv. Klarer ikke å spise før ti, elleve, men da MÅ jeg spise, ellers får blodsukkerfallet det bedre av meg ... Satser på at det går bra. Hadde kryssa fingra for at det skulle være noe ledig i desember, men men. Får kanskje litt tid til mer mengdetrening først, da.
|
Noen som lager pølser selv og kanskje har noen gode tips/oppskrifter til amatør-pølsemaker?
|
For noen dager siden skulle jeg kjøpe bl.a. en avokado på Ica og gjorde store øyne da prisen suste forbi på displayet - 19,90!!! For EN avokado! I dag kjøpte jeg en på Rimi - 10,90. Var innom Kiwi senere på dagen og glemte å sjekke prisen der, men jeg antar den var enda lavere.
Hvordan i huleste kan Ica forsvare å ta nesten dobbelt så mye som Rimi for en avokado??? Er det ikke samme kjeden egentlig - bare at Rimi er billigutgaven av Ica? Sånn som Kiwi vel er billigvarianten av Meny og Prix av Mega? |
Løping på vinteren: Brodder eller investere i et par joggesko med pigger?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |