![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Så sett av en time du. :ja: |
Sitat:
Nå har jeg allerede ringt de i dag for å forsøke å bytte time, og ikke fått til det, så jeg har sikkert mast nok på de.... Blir litt oppgitt over at jeg fikk brev i går med time i morgen. Fint at man får prioritet, men det får da være måte på :confused: (sikkert jeg som er sutrete nå:o) Men da satser jeg på at det ikke tar mer enn en time, så bør det vel ordne seg. Og nei, det står ingenting i innkallingen :( |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
For noen er jo saken ganske klar og jo mindre nav- kontor jo bedre. Jeg fikk beskjed av legen min om at jeg burde melde flytting hjem til min mor for å høre inn under et nav- kontor som var lettere å samarbeide med!:p |
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som kjenner til teen Matte leão? cha mate tosado Peso liquido.
Prøvde denne i dag, og den både lukter og smaker tobbak:confused: Denne går i søpla, for jeg klarer ikke drikke den. slik ser den ut http://steepster.com/teas/matte-leao...a-mate-tostado |
Sitat:
Uansett, det er helt meningsløst å gi en så fullstendig tom og nærmest belærende kommentar på et spørsmål som jeg alt har fått svaret jeg trengte på. Seriøst. (Tjener du 500 000 i året og betaler 40% skatt sitter du igjen med 300 000, tjener du typ 100 000 i året og betaler 20% i skatt sitter du igjen med 80 000. Det er jo et mengdeforhold her. Det jeg lurte på var om et enkelt jobboppdrag måtte gå under BIINNTEKT, altså NÅR jeg går på trygd!) |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg får foresten en del igjen på skatten, og skatten er nå satt til 11 prosent. Jeg håper dette er riktig. Man er ikke rik på trygd. Og det svarer seg å bo alene - rart man skal straffes for å bo med noen. |
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg lever greit med at det var sånn jeg trodde med skattetrekket, men måtte bare forsikre meg. Dog så er skattetrekket i praksis nesten nøyaktig den summen jeg skal bruke på flybilletter til Praha. (Også derfor jeg sa ja til denne jobben). |
Sitat:
(Og det var du som trakk fram at det var "døvt". For oss som synes vi jobber mye for så å betale subjektivt "mye" i skatt kjennes faktisk slike kommentarer litt flåsete ut... selv om jeg antar at du ikke mente det sånn.) |
Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Skattekortet som du har fått, er et tabellkort. Du bruker del 1 hos NAV, som er din hovedarbeidsgiver. Denne delen av skattekortet tar hensyn til din lave inntekt og dine fradrag, og er ganske greit. Del 2 av skattekortet er et "rent" skattekort. Dvs. at det består av 28% skatt på nettoinntekt + 7,8% trygdeavgift på brutto bi-inntekt. Derfor 36%. Hvis du hadde vært helt sikker på hva du skulle tjene både på bi-inntekt og hos NAV i begynnelsen av året, så kunne helt sikkert skatteetaten klart å regne ut et greit prosent-trekk som du kunnebrukt på alle inntektene dine i løpet av året, og da ville dette blitt mindre enn 36%, men det er sånn det gjøres og passer som oftest best for mange. Hvis du får større bi-inntekter enn du hadde tenkt, eller evt. går ned i trygd, så bør du si ifra til skattekontoret om det blir for ille. Da kan de regne på nytt. De regner forresten gjerne over skatten din i løpet av året om du vil. Det er bare å ta kontakt :) Vi har blitt en service-etat, hehe.. men jeg er litt glad for at jeg ikke jobber i akkurat den delen av etaten lenger :) |
Sitat:
Noen fordeler ved skatteoppgjøret har jeg dessverre blitt skånet for. (Med det sagt jobber jeg hardt jeg også, selv om det ikke er arbeid i tradisjonell forstand, og jeg ikke akkurat får sånn veldig betalt for det, gjerne tvert om). Men uansett, dette er jo ikke noe mer å diskutere. Jeg fikk svar på det jeg lurte på. Tipper alle som i lengre tid har måttet snu på krona i det daglige kikker etter løsninger for å bare få litt mer enn nesetippen over vannflaten, og det trenger jeg ikke å rettferdiggjøre, føler jeg. |
Man kan måtte snu på krona selv om man tjener "greit" også, dessverre.:p
|
Ok, et spørsmål til siden dere var så effektive :)
Vi skal i bursdag på lørdag (40 år). Innbydelsen sier terrasse / hagehabitt! La meg i tillegg legge til at dette ikke er de mest formelle menneskene jeg kjenner. Hva ville dere ha valgt å ta på dere? :) |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
God kveld og kos deg masse. |
Sitat:
Og, hehe, service-bedrift ... Jeg antar du ikke har jobba på Nav Grünerløkka. :cool: |
Sitat:
Lag-på lag... og med et par lette pledd i bilen. |
Sitat:
Sånn del 2 av skattekortet, det er som sagt et rent skattekort, og det kan du få så mange eksemplarer av som du ønsker, enten du har 1 eller 8 bi-jobber... Skatt er noe herk, og kan virke ganske vanskelig, men det er bare å spø rre, f.eks. meg eller noe... :) |
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig mente jeg at alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet. |
Hva pokker er det som knirker/knaker/gnurer i huset vårt ... nå????
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
er bare så nysgjerrig på dette jeg. Er dette faktisk te med tobakk smak? eller laget jeg den litt for sterk kanskje :confused: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50. |