![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Er det lenge siden, og bodde dere der lenge? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Gode tips, folkens! Takker og bukker! :) (Og nettleie er generelt dyrt, Hafslund er ikke bedre, kan jeg fortelle ... :o)
|
Sitat:
Klipp kabelen til Hafslund, og kjøp et aggregat :) |
Sitat:
|
Sitat:
Om naboene dine vil like et agregat som surrer og går er vel heller tvilsomt. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Er ikke hensiktet den at regningen blir betalt uansett hva slags måned den trekkes av?? Jeg har autogiro med trekk på det meste av regninger. Jeg får lønna den 20. hver måned, men får også penger hver 14. dag, og sist i hver måned. :rolleyes: Så jeg har ikke den fulle oversikt over hvor og når ting trekkes, om det er penger på kontoen eller ikke, men jeg vet jo at det kommer penger og at trekke blir prøvd trukket i ca en uke. Regningene blir alltid betalte, men kanskje av og til ikke til rett dato. Har aldri hatt trøbbel med det. |
Sitat:
Behandlingstiden for uføre er ca 8 måneder og det er også den tiden man får AAP mens søknaden behandles. Er borte i MANGE i den situasjonen og har ALDRI hørt om noen som må på sosialen fordi nav er så ulidelig trege til å behandle uføresøknader. (Som jeg går ut i fra at du mener, selv om du bare skrev søknad) Får man avslag på uføresøknaden, skaffer man seg advokat med fri rettshjelp og KLAGER så fort som bare f.... og da går det som regel gjennom ASAP! MAsse lykke til til vedkommende! Grusom tortur å la folk gå så lenge å vente på noe sånt!:mad: |
Sitat:
:suss: på deg! Ja, jeg mente så klart uføresøknad, var veldig sinna og engasjert her, så det gikk litt fort i svingene. ;) |
Må bare si, jeg skjønner hvorfor Nav på Løkka har det ryktet det har, det eneste vedkommende fikk beskjed om var at, nei, da faller du i tilfelle mellom alle stoler, da! Hvilket senere ble forklart som at vedkommende ville havne på sosialstønad dersom det ble et avslag ... Hyggelig, gitt!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men jeg har behov for å få oversikt over forbruket mitt, dvs hvor mye jeg bruker hver lønn. |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Originally Posted by Photobscura, her.
Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... :o Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ... Jeg mener å huske at jeg hadde et opphold da arbeidsavklaringspenger var gått ut på tid, og det ble søkt uføretrygd. Man var for sein med sende inn papirer og søknad. Så en periode på omtrent 6 mnd fikk jeg livsopphold fra sosialkontoret, og måtte klare meg på dette. Dette måtte jeg deretter betale tilbake da uføretrygden ble innvilget. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Akkurat dette blir nok ikke et problem, vedkommende har litt apparat rundt seg i forbindelse med søknadsprosessen, og den blir sendt senest i juli, altså tretten måneder før AAP går ut. :) Rådet om Fri Rettshjelp ble mottatt med stor takk, forresten! |
Bare hyggelig om kunnskap jeg plukker opp på de forumene jeg titter innom jevnlig, kan være til hjelp for noen!:)
Det som er så utrolig sykt, er at for noen sklir sakene gjennom på svært kort tid etter en svært kort "karriere" på AAP(eller det osm var før i tiden), mens andre må søke og klage og søke og klage og klare seg med ikke noe i flere år selv om de har gjort alt nav har bedt dem om og enda masse mer!:p Jadajada, jeg vet ikke alle detaljer om alle sakene, men føler at jeg har mitt på det knusktørre når jeg sier at hvor du bor og hvilke(n) saksbehandler(e) har alt for mye å si for utfallet av en uføresøknad!:mad: |
Jeg søkte uføretrygd, og fikk kjapt et svar der det stod at NAV skulle behandle søknaden min innen fire måneder (ikke åtte som Kitt har fått beskjed om). Etter ca fem måneder purret jeg på den og to uker etter kom svaret.
Jeg er nok en av dem som sklir gjennom systemet etter bare tre og et halvt år ute av arbeidslivet, men i mitt tilfelle nektet NAV og forlenge AAP siden jeg var for syk til at jeg kan ha håp om og bli arbeidsfør igjen. |
Er det noen som har erfaring med å ta MR? Jeg skal å ta MR av hodet i morgen, og lurer litt på hvor lang tid det pleier å ta? Kjenner at jeg har lite lyst til å "kaste" bort masse av arbeidsdagen på dette...
|
alt fra 10 minutter til en time. inni bråket altså. er jo litt forberedelser og sånt. men sist jeg tok mr av hodet så var jeg ute etter 20-30 minutter.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
var ikke billigkylling jeg hadde kjøpt da.. . var vanlig dyr kyllingfilet kjøpt på tilbud.. at den ikke er god lenger når den har liggi et år og fått freezerburn kan jeg skjønne, men etter bare to måneder syns jeg er for dårlig.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06. |