![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Angående hikke:
jeg har en teknikk som alltid fungerer , men det må gjøres riktig ! Det er å holde pusten. Men IKKE holde den inne ved å bli helt stiv og ikke puste !! Du skal slappe godt av i magemuskler, og oppunder ribbena. Trekk pusten dypt. Så blokkerer du nesen, enten ved å ikke slippe luften ut, eller ved å klemme sammen med en hånd. Så lukker du munnen tett, og lar sakte luften i lungene fylle munnhulen og du får bollekinn. Hold evt forran med en hånd. Nå kommer ikke luften ut, og du skal bare slappe helt av, la mellomgulvet falle "utover" og slappe av, og blokker luften så lenge du klarer. når du ikke greier mer, så slipper du SAKTE luften ut av munnen. Ta det så rolig et minutt, og pust rolig. På meg så gjør denne lille pausen hvor jeg ikke puster, at hikken forsvinner. krampene opphører. Det som er viktig er at man ikke bare suger inn og tviholder på muskler og lunger og alt, for da får ikke de hikkende musklene hvile. Et er ikke så vanskelig, bare se for deg at du er en oppblåst ballong, som vil blåse ut luften, men så klemmer man forr tuten, og luftstrømen stoppes, mens den vil ut. :-) lykke til |
Sitat:
Hold pusten i 30 minutter, og jeg garanterer at hikken aldri vil plage deg mer :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men oppskriften min virker den :D |
Sitat:
Min virker også :) |
For hikke? Drikk et glass vann. Ikke iskaldt og alt vannet MÅ drikkes uten å ta glasset fra leppene - altså glugggluggglugg ...
Mye mer behagelig enn å holde pusten i en halvtime. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Klarer seg med et vanlig kjøkkenglass - om du ikke heter Runegutt, da. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Finnes det stroppeløse bher som faktisk holder puppene oppe hvis de er litt tunge?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvis jeg skal bruke penger på en ny hurtigmikser, så skal den kunne smasje frossen frukt, nøtter, isbiter osv. uten at det bare er kniven som går rundt i bunnen uten å få med seg noenting. Alle de jeg har hatt, har vært sånn. Utrolig vanskelig å få dem til å gjøre jobben sin uten å tilsette masse væske eller hele tiden dytte det nedi.
Er det noen her som vet om en flink hurtigmikser, som gjør det den skal? :) |
Sitat:
Ellers, på diverse utenlandske matsider jeg leser, så er det blenderen Vitamix som fremholdes som det beste og mest robuste av alt... man får importert den til norge, men den koster flere tusenlapper da. :o |
Jeg har kjøpt to slike firkantede flettede blomsterkrukker til å ha ute. Disse er kledd med plast innvendig, og det har etterhvert samlet seg mye vann nedi dem.
Det jeg lurer på er om jeg skal lage dreneringshull i bunnen, eller litt oppe på sidene, og la det være et lite vannbasseng i bunnen. Bør jeg også da bruke lecakuler ibunn og så fylle på med mold over dette? Eller kan jeg bare fylle på med mold i hele krukken? Vil det bli surt om molden ligger i vannet i bunnen av krukken? |
Med mindre du bor på et sted uten regn, så må du drenere pottene, ellers drukner plantene.
Lecakuler er ikke nødvendig, men gjør ingen skade. Grus er ennu bedre, fordi vekta gir pottene mer stabilitet, så velter de ikke så lett. |
Sitat:
|
Drener vekk alt.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36. |