![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Ellers finnes det jo knapt en kafé på Grünerløkka som har dårlig kaffe. Særlig Bugges eftf. i Markveien og Kaffebrenneriet i Grüners gate har god kaffe, men på Løkka er du nesten garantert. Det er litt forskjellig hvem som har faitrade og ikke, noen steder kan du velge det selv. |
Ja, og Bare Jazz i Grensen har veldig god kaffe, og utrolig koselig bakgård! :)
Her er det altså bare å velge og vrake! :D |
Takk! Jeg og sambo bruker å gjøre et nummer av å ikke drikke kaffe/spise middag på samme plass to ganger når vi er på tur, så dette passer meg utmerket. Takk! :D
|
Sist jeg var til årlig sjekk hos fastlegen, så spurte jeg om jeg kunne få en hørselstest. Ikke fordi jeg hører så dårlig, men for å finne ut om det var ok eller noe. Ja jo, skal jo innrømme at jeg synes mange mumler og snakker veldig lavt i blant, men..
Jeg trodde at jeg kunne få den testen der og da, slik som vi hadde før i tiden, men nei da. Jeg skulle visst på sykehuset og sjekke. I dag fikk jeg brev om at det var minst 4 måneders ventetid . Det var rart. Er det helt normalt eller? Jeg hadde i alle fall regnet med at han kunne sjekket om ørene mine var fulle av dritt.. Hææææ? Hva sier dere? Hørte ikke :) |
Sitat:
Eller ikke. Men legerollen har nok endret seg mye og kanskje h*n ikke tenkte på at du bare lurte på om det var voks... |
Så har vi kommet opp i 600 sider :-)
Jeg fikk hørselstest hos leger - det tok kontordamene seg av. Gjort på 10 minutter. Viste desverre normale resultatet - men jeg HØRER DÅRLIG :mad:!!! jaja. Rart du må vente 4 mnd:confused: |
det er lang ventetid hos hørselleger. personer med krystallsyke blir gjerne prioritert. 3-4 mnd er helt normalt med mindre det er noe som haster. og ja, selve testen blir utført av andre enn selve legen. en av grunnene til lang ventetid er vel at det ikke er så mange som har utdannelsen. det er tross alt bare en skole i hele norge som har den utdannelsen :p
|
Sitat:
Elin |
Sitat:
Noen ganger er det ikke greit å bruke strømpebukse eller tights under pga været. Så leser tips med takk :) |
Jeg pleide å klippe av tynne strømpebukser..
|
Sitat:
|
noen som har råd mot hikke som faktisk funker? har hikket masse i et par dager. Går et par timer uten å hikke, også går det flere timer hvor jeg hikker igjen :/ er usedvanlig kjedelig dette her.
|
Dette virker, men det er kanskje mest pga. at jeg tror at det virker:
Fyll opp et glass med vann, hold det i begge hender. Bøy deg fremover, slik at du kan drikke fra den ytterste kanten av glasset. Drikk en god del av vannet på denne måten. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg får bare vente og se, det er egentlig ikke noe problem. Jeg skal kanskje prøve å bløte opp ørevoksen og kjøpe et sett med sånn vaskeboble på apoteket :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
vil du ha kontonummeret mitt ? tar lett 1000kr for å hikke litt mer xD:p |
Sitat:
|
Sitat:
Sånn skal det se ut! Poenget er at hikke er mellomgulvsmuskler som har hengt seg opp! Ved å drikke opp ned tvinger du dem til å gjøre jobben sin, og de kommer på rett spor igjen! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ikke for stramme i strikken og veldig behagelige. De kan forsåvidt sitte et stykke opp på låret om man vil det, men det ble penere og behageligere (synes jeg) å dra dem ned til rett under/midt på kneet, selv om kjolen er knelang. Så lenge skjørtet har litt vidde synes det ikke, og jeg følte meg veldig vel i dem! Ser de er utsolgt på nettbutikken, men de kan jo ha dem igjen i noen butikker. Ellers fant jeg denne linken til en nederlandsk nettbutikk, de var utrolig søte! Men da blir det jo toll og greier, hvis de i det hele tatt sender til Norge da ... |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |