![]() |
Sv: Tips til nybegynnere
Tusen takk for svarene :)
Ja, Kitt, dette her blir å snu all tidligere lærdommer på hodet.. Men ettersom jeg har gjort det så bra allerede, så har jeg nok ubevisst holdt meg på riktig kurs likevel. Godt å tenke på. Enn så lenge har jeg hatt en nedgang på litt over 1 kg pr uke. Og så lenge jeg klarer det kommer jeg å fortsette på samme "sti". Og kommer til å bruke oppskriftene og forumene veldig aktivt :D Gleder meg til fortsette! Og med det samme jeg kommer på det; kjøttboller av kalkun, eller kylling, hvordan er de? Er fortsatt i lærefasen med å lese innholdsfortegnelser på matvarene.. |
Ser ut som om du er godt i gang, ja!:D
Dersom det står Karbohydrater mer enn 5 pr 100g, la det bli igjen i butikken!;) Mye man skal lære, men etter hvert går det så mye greiere!:D |
Flott innlegg (selv om det er gammelt).
Godt å ha noen retningslinjer helt i starten :) |
Hei alle sammen :)
Ny her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag. Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste... Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ). Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter. Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker. Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon. Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ? |
Hei og velkommen!
Siden du ikke følger noen spesiell diett er det vanskelig å si om noe ser greit ut, men jeg savner vel litt mer fett og melon er frukt, noe som stort sett ikke er forenelig med lavkarbo. Bedre med litt bær! 1 hel pose baconcrisp kan bli i meste laget både salt og proteiner om dette er noe du spiser daglig!:eek: Ellers kan både brøderstatning og nøtter være partystoppere!:p Grattis med røykeslutt forresten.:heia: 4 uker siden jeg tok siste røyken. Merker det på livvidden, ja! Må komme meg i gang med seriøs ketolyse igjen fra neste uke før vekta bikker 3- sifret!:eek: |
Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink :)
Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ... Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt. Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ? :) |
Sitat:
|
Takk til Charlott :)
Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke. Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ? I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten . |
Sitat:
|
Til Charlott :)
Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ? :) Man er jo nysgjerrig på om dette virker ? :) |
Sitat:
|
Må spørre , hva er partystoppere ? :)
|
Sitat:
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer :) |
Sitat:
Sitat:
Partystoppere er rett og slett ting som hindrer vektnedgang. Gjerne uten at man helt kan forklare hvorfor!:confused: Nede i første innlegget i denne journalen finner du Gerds ketolyse- ukesmenyer! Flotte å forholde seg til i begynnelsen! |
Sitat:
Hei! hvor lang tid brukte du på å gå så mye ned? Gratulerer så masse :) |
hei :):)
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det? :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Eller smelt sjokolade uten sukker, visp inn eggeplommer og bland med krem og evt litt søtningsmiddel...Blir heeelt nydelig..
|
:)...
|
Oj,takk for tipset om sjokolademousse og pudding:-)
|
Takk for tips.
|
hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett?? :)
|
Sitat:
Er du frisk og rask så er det ikke noe problem å starte på lavkarbo uten legebesøk først. Jeg var ikke hos legen før jeg la om til et ketogent kosthold, jeg er i utgangspunktet frisk bortsett fra at jeg har pådratt meg en deler skader som gjør meg immobil som sammen med et høykarbo kosthold gjorde meg overvektig. Det er ikke til å komme unna at en del av de som legge om kostholdet til lavkarbo gjerne er overvektige som i tillegg sliter med andre helseplager og da er det på sin plass at legen sjekker at alt er i orden før og underveis. ....og mange synes det er spennende følge med på få bevis på de positive resultatene lavkarbokostholdet gir ved å ta en full sjekk før omleggingen og oppfølginger underveis. |
Denne var jo veldig fin! Takk takk!
Har selv stoppet litt opp etter 3 uker, men det begynner nok å "renne" av igjen om tid og stunder. ;) |
Jeg tok en stor blodprøve før jeg fikk begynne med Lindberg-opplegget. Synes det var trygt,da fikk jeg vite at jeg ikke holder på å få diabetes, at jeg har ok (etter norske verdier) med vitaminD++++ :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror nok h*n bare var glad for å ikke være i faresonen!;) |
Sitat:
En annen ting,- da jeg begynte på dette forumet så jeg en liste over hva en bør ha i kjøleskapet men jeg finner ikke den tråden igjen :eek: Siden jeg står stille + har havna litt utpå nå,tenkte jeg det var greit å plukke noen nye tips der. Noen som vet hvor den er?? |
Denne du leter etter: Handleliste for startere!;)
|
Sitat:
|
Ser at en må være forsiktig med bacon, da det kan inneholde karbohydrater likevel. Hadde kjøpt 3 forskjellige pakker bacon i går. Ingen hadde liste over fett karbo o.s.v , men på alle tre står det tilsatt glucose. Hvordan finner jeg rett bacon å bruke ?
|
Skal være en egen tråd om det her inne et sted! Fant den!
Uansett er det så lite det er snakk om at det nok ikke spille rnoen rolle sånn rent bortsett fra at det er enormt irriterende at de må ha sukker i alt mulig!:( |
http://tickers.TickerFactory.com/ezt...EXY/weight.png Heisann! JEg er helt ny her, og leter meg litt frem i terrenget. Jeg har snart gått en uke å lavkarbo, jeg tror ikke vekten har gått noe ned, men jeg syns det er blitt noe forandring rundt livet likevel. Mulig jeg bare ønsker å se det. Jeg lurer litt på hva denne "boka" er for noe? Eller hva den heter? Jeg leste også at antall kalorier ikke er så viktig, derimot antal karbos, forstålig nok, men vil det si at jeg ikke skal frike ut fordi det smaker fantastisk godt med fløte å rømme? Jeg har jo fått det godt indoktrinert at fett er fy fy og pass på kaloriene, noe som har, tidligere, resultert i ortoreksi. Fryktelig slitsomt det der. Så når jeg nå spiser røkelaks med seterrømme, fløte i kaffen og gjerne et glass også og koteletter med fettrand så er det virkelig helt greit? Og så ser jeg en forkortelse som stadig brukes; kh, er det kilohekto? Jeg er i utgangspunktet ikke overvektig, jeg kan vel si i grunn at jeg er langt fra det, allikevel kjenner jeg at den ene kiloen etter den andre smyger seg på, og alle mine bukser er blitt for små. Så hvor mange kilo må man legge på seg før det er legitimt å få de av? Jeg har gjentatte ganger forsøkt å spise "asketisk" lite og ofte og uten fett, men går rundt og er konstant sulten, orker ikke det jeg. Vel vel, no guts no glory, jeg kjører på. |
Du kan jo begynn med å lese denne tråden! Får nok en del svar der!:D
|
Jeg skjønner ikke helt dette med hvordan kroppen reagerer på søtstoffer eller ikke.. :sparke: hvordan legger jeg merke til det?
|
Når det gjelder leggkramper,så er det som oftest Magnesium man mangler.Man skal være forsiktig med å ta slike kosttilskudd,som ikke er i samråd med lege,da dette kan føre til elektrolyttforstyrrelser ,som kan være farlig.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04. |