![]() |
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Sitat:
Tror nok det er viktig at vi ikke blir utålmodige ja. Det er jo bare helt fantastisk så lenge du går ned, og jeg må jo si at 11 kg på 10 uker er uansett veldig bra og du er 11 kg nærmere målet ditt!!!! Lykke til videre:) Jeg har bestilt maten til eurdietten i dag. Så om ikke lenge er jeg på vei jeg og:D :D :D |
Lykke til, Euroslankerinnen! :blomster:
|
Sitat:
Åssen får du til å legge dem inn? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tok bilder av kroppen igår for at jeg skulle se forskjellen etter hvert! Må innrømme det var tøft å se seg selv på bilder nå asså!!!! Har du tatt før og etter bilder? Å tid er neste gang du veier deg? |
Sitat:
|
Sitat:
Hvor mange kilo gikk du ned sist uke? |
Sitat:
|
Hei, tenkte jeg skulle legge inn en liten presentasjon av meg selv. I likehet med mange andre har jeg sakte men sikkert spist meg inn i sykelig overvekt, tro mot Statens Ernæringsråd, godt hjulpet av Grete Rode, Libra etc. I takt med at kiloene snek seg på ble aktiviteter stadig tyngre for til slutt å utebli mer eller mindre fullstendig.
Jeg har ikke tall på de gangene jeg har forsøkt, og klart å gå ned i vekt for en stund, bare for å fyke rett til værs så snart det rigde kost-regimet ble lagt til side (uten at jeg på noen måte "fråtset"). Første gang jeg merket et skikkelig hopp på vekta var da jeg begynte med p-piller (i 1985), det gav meg 15 kg på 1 år. Da kutta jeg, og har aldri brukt hormonpreparater siden, og det kommer ikke på tale igjen, noen sinne! Siden har vekta økt for begge svangerskapene. I november bestemte jeg meg for at nok er nok, og startet med Atkins. Senere kom jeg over ketolysekuren, og ligger og vipper mlm disse retningene. Er nok nærmest ketolyse, tror jeg, da. Uansett, på tida fram til nå har jeg gått ned 25 kg (opp 0,4 siste uke, men har mensen så det legger jeg ikke veldig stor vekt på), og det med 4 uker innlagt hvileskjær i jul og påske der målet var å holde vekta. Med disse minus 25kg har jeg nådd 1/3 på vei mot endelig mål som er totalt minus 75 kg. Da vil jeg veie omlag 70 kg, noe som er mitt mål (og da vil jeg gladelig legge meg under kniven og skjære bort det som er til overs av "dauskinn"). Så, ja, jeg hører definitivt hjemme i dette forumet! Er ikke i tvil om at jeg vil klare det, har mange gode hjelpere, både hjemme, på jobb, blant venner samt en fantastisk fastlege som heier på meg ukentlig. Har lest mye her på lavkarbo.no, også før jeg registrerte meg. Utrolig bra sted for insiprasjon og opplysning, det og dere har noen "aksjer" i at jeg har lyktes så langt, dere også, HEIA, HEIA og TAKK, TAKK!!! beste hilsen meg :heia: |
Heisann:)
Jeg er ei jente på 20 år. La drastisk på meg da jeg passerte 12 år. Nå er jeg oppi 130,2 kg. Så har tatt opp kampen mot kiloene med ketolysekuren. Gått på kuren en uke, og gått ned 3,2 kg så langt. Vil ned til 70 kg med tid. Første målet er på 110 kg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Greit med noen her inne som har samme målet som meg:rolleyes: Er en lang vei, men jeg skal klare det!! :D:D |
Sitat:
|
Dette klarer vi alle sammen=)
Som sagt går det ikke fort.. men nedover iallfall=) og ikke oppover:D |
Har også 70 kilo som mål...jeg har slanket meg feit..hadde jeg aldrig begynt på grete rohde og libra så ville jeg ikke fått spiseforstyrrelser og jeg ville veid kanske 80 kg.
Nå er spiseforstyrrelsene borte etter mange års slankekutt,men det jeg er livredd nå for att de skal dukke opp igen nå. Mannen min har tatt av 13 kilo so far....det går ikke like bra m meg.. sliter m ødemer og vekta flyr opp og ned...utrolig frustrerende..får meg til å lengte til libra :S Hadde aldrig problemer med å gå ned i vekt da... Bläää...gir atkins en sjanse et par uker til...så får vi se om jeg orker fortsette...depp-depp |
Sitat:
Da jeg starta i november gikk jeg ned mye de 4 første dagene (3 kg på de 9 første dagene, men det var selvsagt mye vann). Så strevde jeg i 2 uker hvor jeg bare gikk ned 1,1 kg, og nå er jeg nettopp ferdig (?) med en måned hvor jeg mer eller mindre har stått stille. Andre uker ligger det mellom 1,5 og 2,2 ned. Kroppen slipper når du får en kombinasjon av proteiner, fett og karbo som er rett for deg, samtidig som du drikker nok. I tillegg har jeg erfart betydninga av å ikke fokusere for hardt på vekta, men heller på å holde meg til den rette kosten for meg og jobbe med selvbildet. Klandring og skyldfølelse fremmer ikke vektnedgang :) Jeg ønsker deg virkelig lykke til :klem: |
Du har rett...av erfaring bringer Libra/Grete Rode intet godt med seg...jeg går ned, men går opp alt +litt til som så mange,mange ganger før.
Greit at manstår stille men jeg går plutselig opp 2.5 kg så ned 1 så opp en igen...veldig frustrerende...men jeg antar det er vann..legger som tømmerstokker er et bra tegn på det.Har tatt vandrivende +magnesium i dag fick bare 2 krampe annfall...bra! Kanske magnesium hjelper!! Blir sjalu på gubben...lol...men glad for han også! Men vi spiser jo det samme!! |
Sørg for vitaminer og mineraler, rådene Torkil gir i boka Ketolyse er bra, gå gjerne på hjemmesiden og se også. Har den siste tiden tat vanndrivende sjøl også, sjøl om disse ketogene diettene i utgangspunktet er vanndrivende. Fikk høyt blodtrykk pga en veldig belastende livssituasjon for tiden, og fikk mye ødemer i den forbindelse. I samråd med legen begynte jeg med pillene, trykk og ødemer redusert, men ikke helt som det skal fortsatt. Ikke gi opp, i alle fall, jeg har kommet meg 1/3 på vei mot målet. Tror ikke jeg er mer enn gjennomsnittlig viljesterk og sånn, så da tror jeg alle kan klare det, lykke til videre! :)
|
Sitat:
MEN, jeg har gått inn to hakk på beltet, han har er på samme hakket fortsatt på tross av vekt-tapet. Så det er da noe :D Så husk og måle cm i tilllegg til vekt! |
Sitat:
|
Hei alle her , henger meg på her hos dere , jeg er også en som må ned ihvertfall 30 kg til . Har til nå gått ned 10 ,5 kg og det har gått både opp og ned . Men idag har jeg prøvd en masse sommer klær og hurra kan legge bort 3xl og finne fram 2xl ( er en av dere som siden jeg var 18 år har slanket meg ved "" hjelp av annbefalningene til det berømte ernæringsrådet " )og med resultater som alle her inne vet alt om. Som dere ser jobber jeg også med dette så det kan bli vanskelig noen ganger å fortelle hvorfor jeg spiser som jeg gjør , men med masse allergier blir det lettere for familie ( som har sett hvor syk jeg kan bli ) og andre å forstå hvor for jeg lever sånn. For det har jeg innsett nå at jeg ikke kan gå tilbake til et " vanlig " koshold ,,,,,,,, Lykke til alle dere andre , dere har vært en kjempe støtte for meg i disse ukene jeg har vært her inne og lest mye,,,,
|
Sitat:
Knallbra sagt, støtter den jeg også ja! Har spist lavkarbo/ketolyse i tre måneder nå, har gått ned "bare" 10 kilo, men en hel drøss med centimeter både her og der. Har tenkt meg ned omtrent 20 kilo til før jeg gir meg. Håper kroppen er enig med meg. Så sant, så sant det du sier om individuelle løsninger for alle! Vi er jo alle så forskjellige. Jeg sto bom fast på vekta i fem uker helt i starten av kuren, og var dødsfrustrert pga dette. "Alle andre" gikk jo ned så mye og så fort, liksom... Måtte bare innse at min egen kropp er den som må bestemme farten, så lenge JEG holder meg strengt til kuren/kostholdets overordnede prinsipper. |
Etter to dager på vanndrivende og magnesium er status 0 kramper og 3 kg ned ...*glad* så var det vannet som jeg trodde. Skal alikevel prøve og spise enda litt mindre karber10-15...og kutte ut 7up light...
Skal ta vanndrivende hver dag nå...og ja, urinsyragikta er bedre også!! :D |
Så bra!!! Stå på videre :heia:
|
Sitat:
|
Jeg bør vel presentere meg her jeg og...
Ser det er flere som skal ned til det samme som meg her, nemlig 70 kg. Jeg er veldig glad for at jeg fant dette forumet ! Prøvde meg litt på Atkins for ca 1 år siden , men pga manglende kunnskap osv hold jeg ikke lengre enn ca 2 mnd. Men nå skal det bli andre boller :D Jeg føler at jeg har bedre kontroll og kunnskap nå. Og så er det jo veldig kjekt å vite at det er hjelp å få her om det skulle trengs :) Jeg er egentlig fra østlandet men bosatte meg på osterøy da vi fikk barn. Er gift med etter min mening, den deiligste og besteste i hele verden :love: La mye på meg i svangerskapene og de gleder jeg meg til å ta det av + litt til !! |
ja her hører jeg til
har mange kilo å ta av må iallefall ned 40 kg har sletet med at jeg er kraftig "støtt" men nå er jeg ikke kraftig lengre jeg er fet:mad: gruer meg veldig til sommeren å lette klær har nettopp fått påvist pcos - å er på utredning for diverse andre ting. er sykemeldt pga depresjon, å div helseplager vi har 3 unger .mannen min støtter meg fult ut, det var litt om meg |
Velkommen og lykke til :) Dette klarer du, skal du se :D
|
Minus 40... :o Jepp, jeg er med på den.. :rolleyes:
Jeg er 20 år, er 155-160 høy, veier 90 kg (men ser jo at jeg ikke har så mye å klage over egentlig) Ideal vekten er 52, etter bmi'en å regne. Så jeg setter meg som mål at jeg skal veie rundt om enn 55- 60 kg enn gang itiden :D Det vill si ca 50 kg muskler og 10 kg fett :p Men først å fremst, ned 10 kg iløpet av Fase 1 (krysser fingrene) Jeg er insulinresistent, fikk vite det for ca 2 uker siden. I dag er min første dag med eurodiett, å det kan jeg si med enn gang, at jeg sliter allerede, men skal prøve å være sterk :o Sender dere alle en varm klem fra solfylte Nordland ;) |
Hei og velkommen! Det er annerledes i begynnelsen, men hold fokus og se for deg resultatet på sikt så går det bra skal du se :)
Lykke til, solfylt hilsen fra Tromsø |
Hei! Jeg er 18år og veide for ca. 2 mnd siden 150kg. Nå har jeg gått ned 8, selv om jeg ikke har vært så veldig disiplinert. Har hatt endel utskeielser, men de skal det bli mye færre av.
|
Så flott Bobbo! Lykke til videre!
|
Hei!
Jeg skal gå ned minst 30 kilo......og gleder meg til å komme igang! Vil nok bli en større bidragsyter når jeg har fått redusert noen kilo! Lykke til alle sammen! |
Halløys Fettfrid! :D
HÆHÆHÆÆÆ, DIGGer nick'et ditt, SYYYKT bra funnet på!!!! :D :D :D Ja, hvis det er sånn at en god latter forlenger livet, så kommer jeg nå til å bli 90 år, minst. Hehehehe...... Dagens høydare. :p Velkommen hit, skal bli trivelig å bli kjent med deg! Ha en smekkandes fin dag! Bare spør hvis det er noe. Jeg har til nå tatt av 12 kilo på Ketolyse, og skal vel ned en ca 15-17 til, håper jeg. Har i det siste gått mer over til Skaldeman, etter å ha lest boka hans og funnet ut at jeg synes det er lettere å "regne ut" hvis jeg bruker hans forholdstall. Lavkarbo er jaggu tingen sin, for oss som veier MYE og har prøvd "alt" annet, uten resultat. Hilsen Nic :) |
Så var det min tur! :geip: Full presentasjon av meg selv ligger under persentasjonstråden, men kortversjonen går ut på at jeg er snart 39, veier nå 118 og har rundt de 75 som mål.
Er så glad for å ha funnet dette informative, støttende og hyggelige forumet, dette trengte jeg virkelig. Har sittet oppe i hele natt og lest, har ikke sovet ett sekund! :wacko: |
Sitat:
Hjertelig velkkommen til deg!! Beste hilsen BiB |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |