![]() |
Sv: Januar-starterne
Sitat:
|
skal veie meg neste mandag, ikke fått spist noe i dag, var i barnehagen med vond hals og samboern min sa jeg hadde feber da jeg kom hjem, huff, ingen matlyst
|
Veiedag!
2/1: 80kg 6/1: 78,7kg. Ned 1,3kg 13/1: 77,1kg. Ned 1,6kg Tilsammen ned 2,9kg 😃 Må si jeg er veldig fornøyd med det. Falt for fristelsen og kjøpte ketostix i dag. Var på juletrefest i går og spiste et kvart kakestykke for syns skyld. Slo moderat ut på stixen, så da gikk det vel bra. Håper på å sette i gang med trening denne uka. Super motivert for bikinifin til sommeren! Bestilte tur til Mallorca i helga 😃 |
Gratulere med nedgang dere andre som hadde veiedag i dag!
|
Gratulerer til deg også. JojoJulie! :)
Hvor på Mallorca har du tenkt å reise? Jeg sitter og sikler på Ving sine sider etter litt sol og sommer... Har ikke vært på Mallorca siden jeg var 11 (er 30 nå) men har alltid hatt lyst å reise tilbake. :D |
Sitat:
Der stoppet det og der blir jeg vel en liten stund. |
Sitat:
|
I dag gikk eg på vekta for å sjekke kor stor "skaden" etter at eg stupte av lavkarbo-vogna i november... Sjokket var stort når det viser seg at eg bare har gått opp 2 kg!
Så no er motivasjonen tilbake :D Eg holder meg forresten på under 50Kh. Så ikkje så ekstrem levkarbo her :) |
Startvekt 75,3, 5. Jan. I dag 73,0 Jippi!!
Vann eller fett, spiller ingen rolle, det merkes på vekta! CM motiverer meg ikke slik som kg. Veldig gøy å være i gang!:) |
For sent å bli med? Jeg venter mensen i morgen og føler seg som en oppblåst karbo spiser.... Har kjøpt inn det jeg trenger og skal liste meg opp på vekta fredag. Målet i 2014 er 25 minus. Det skal jeg klare!
|
Kan jeg også få bli med?
Gikk ned fra 111 kilo til 77 kilo fra oktober-12 til august-13. Etter det har det gått litt opp og ned. Begynte ny frisk nå 1.januar! Målet er 68-70 kilo. 01.1: 83,5 13.1: 78,5 (-5,0) 10 kilo igjen! |
Selvfølgelig, vi er jo bare halvveis ut i januar. :)
Maeve - kan jeg spørre hvor høy du er? Ser at vi har ca samme vektmål. Selv er jeg 1.72. |
Sitat:
|
Ok! :) Jeg har aldri hatt en trivselsvekt, så mitt mål på 65 kg har jeg plottet inn fordi det var midt på 'normal'-skalaen på bmi'en min. Så om jeg trives på 70-75 så kommer jeg nok til å stoppe der. Men greit å ha noe å strekke seg etter.. ;)
|
Sitat:
|
Gratulerer til dere som har gått ned! Her står det litt stille, men jeg merker på klærne at fasongen har endret seg til det bedre :) Ettersom jeg trener tung styrke 2-3 ganger i uka, er det sikkert greit å ta det slow, må ha energi til trening også. Tror imidlertid jeg må begynne å regne kh i en periode i alle fall, kjenner at jeg ikke har helt oversikt på hva jeg får i meg (selv om jeg spiser typisk lavkarbomat og tenker at jeg nok ligger på 20-40 om dagen).
|
Et par dager ute av ketose nå, merker jeg blir kald og energiløs- men sånn er det jo bare med insulinresistens :-P
Men på 4g paracetamol pm dagen tok jeg ikke sjansen på å belaste leveren med å lage glukose i tillegg til å kverne seg gjennom medisiner. Gleder meg til å komme gjennom platået på 93 nå - neste kryss-i-kalenderen blir normal bmi på 89kg :-) Siden de første 40 bare rant av så gjør det jo ikke så mye å vente litt, da, meeeeen.... :-) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det har du all grunn til å være! :)
Åååh...i kveld er jeg fysen. Tror jeg må mekke meg noen ostechips. Veldig glad for at jeg fikk microovn i julegave, den har blitt flittig brukt! :D |
Endelig har søtbehovet begynt å forsvinne her:) energien er tilbake og har min første time med pt fredag :) yay!
|
Gått litt tregt nedover her i disse første ukene. Men noen få kg har det blitt. Jeg prøver å innbille meg at det er fordi jeg begynte å veie meg litt over en uke etter av jeg begynte på lavkarbo og vannet allerede hadde 'gått'.
Var ute av ketose i går morges, fikk velkjent hodepine i går kveld. Spiste levergryte, med sopp og løk. Vendte leverbitene i hvetemel og det var nok det som gjorde at det tippet over. :( I tillegg spiser jeg nok litt for mye salat til middag så jeg ligger nok akkurat på grensen. Får vel skjerpe meg der, men må liksom ha noe grønt ved siden av middagen! |
Her går ting sin vante gang. Jeg hadde en utskeiielse på lørdag pga besøk, men siden da harj eg holdt meg til planen! Men jeg vet av erfaring at kroppen sliter lenge med å hente seg inn etter en sprekk. Så blir spennende å se resultatet på veiedag imorgen. Blir nok ikke allverdens resultat!!
|
Huff.. Jeg har blitt "hekta" på Atkinsbarer! Må liksom ha den sjokoladesmaken! Men det gjør at jeg bikker over grensen for hvor mye karbo jeg vil ha... Skal sjekke ketostix i kveld, lurer på om jeg har falt ut...
Det positive er at jeg har begynt å trene! Begynner forsiktig, men har en økt step/styrke og en økt aerobic/styrke denne uka. Fornøyd med det 😊 |
Jojojulie, prøv deg på cocosasjokolade! Man bruker kokosolje og mørk sukkerfrisjokolade og det gir kjempe god sjokoladesmak, men nesten ingen karber!
|
Måling etter 2 uker viser nedgang på nesten 4 kg på meg og 6,1 kg på sønnen.. :D Litt glad for min, med tanke på at jeg har vært røykfri like lenge... ;) Det pleier å gå andre veien da... :(
|
Nupsida, takk for tips! Har fått tips av ei venninne på noe gelegodteri også, må prøve i helga. Så elsker jeg jo kokosbolle, og det er enkelt å gjøre uten karbo, bare tar tid.. :)
Sjekka, og ligger fremdeles mellom moderat og høy på stixen, så det er jo bra 😀 Jeg går jo egentlig på litt egenkomponert, og har ikke lest boka. Lest mer LCHF- bøker. Men bruker dere andre de kosttilskuddene som er anbefalt på ketolyse? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Første økt med pt unnagjort:) det var tungt, det svir i låra!! Men godt å komme i gang :)
|
hei :-)
jeg er helt ny her på lavkarbo.no forumet, men vil gjerne slenge meg på denne tråden. jeg har fult dere siden dere startet, å nå tenkte jeg at det kanskje kunne være mulighet for at jeg og slang meg på :p jeg startet med ketolyse 01.01.2014 startet på 91,8 kg og sist jeg veide meg, veide jeg 86.9 dette var 15.01.2014 så da har jeg gått ned 4,9 kg på 14 dager :D veldig fornøyd! håper jeg kan være med i deres forum, selv om jeg slang meg veldig sent på! lykke til dere andre |
Velkommen hit! :D Bra nedgang det!
|
velkommen hit cimberlane! Og må jo være super å få sånn pangstart! Ihvertfall motiverende;) bare så du ikke får altfor store forhåpninger videre,- -ikke sikkert du fortsetter med like stor fart altså... med ketolyse svinger det litt ettersom kroppen hele tiden justerer seg til endringen du har gjort, men de fleste går ned jevnt og trutt:) mye vann som sier takk og farvel sånn i starten ;) masse lykke til, og gratulerer med å være i gang!
|
er klar over at det er mye vann, spiste veldig mye karbohydrater i jula, og siden jeg begynte rett etterpå er nok mesteparten av vekttapet vann :-)
men så lenge det fortsetter nedover, så er jeg veldig fornøyd :-) |
hurra for deg xenia:) tror ikke jeg veier meg før mandagen om en uke da jeg har ligget med influensa siden mandag, veide meg fredagen da og vekta viste 73,5, nesten ingen matlyst huff
|
Her viste veiedagen +0.1.. Noe som er utrolig skuffende! Utenom pizza på lørdag har jeg spist riktig hele uken! rart om EN dag med litt karbohydrater til middag skal gi så stort utslag??
Er jo bare pizzabunnen som er fy? :( |
Sitat:
|
Sitat:
Pizzabunn laget med hvetemel er fy ja, bare raske karber og stivelse. Så spørs det hva som var av pizzafyll. Ferdiglaget saus/ fyll er gjerne fullt av sukker og stivelse. Så om du har fått i deg litt eller mye ekstra karber avhenger av hvor mye du spiste. Når du spiser raske karber (som feks. sukker og stivelse) så endres forbrenningen. Kroppen vil forbrenne de raske karbene først, for det er lettest. før den igjen , gjerne etter å ha "tenkt" seg om en dag, 2 eller 3, begynner med fettforbrenningen igjen. |
en ting , mulig jeg har misforstått her, men kan man komme i ketose om man for eks ligger på mellom 30 og 50 gram karbo og, eller er jeg helt ute på vidda
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |