![]() |
Sv: Aprilstartere
Ny uke og nye muligheter :D
Her i gården er motivasjonen for å være flink med maten og trene hardt på topp! Jeg begynner endelig å se vekttapet på kroppen, oh lord hvor deilig det er å de at magen blir mindre og klærne løsere :p Ønsker alle en toppers uke! |
Sitat:
Hvordan har det gått med alle som har veiedag i dag? |
Sitat:
Første utskeielsen på kuren. Men, til min store glede har jeg likevel gått ned i vekt og er ikke ute av ketose. Så minus 800 gram på en uke! Tror at grunnen til at jeg gikk ned i vekt, selv om jeg hadde en uskeielse, var at jeg den dagen hadde spist veldig lite - bortimot ingen karber. Det er jo veldig usunt å bruke karbene på den slags, men tenker det går greit en sjelden gang. |
Vil forresten tipse alle sammen om en smarttelefon-app som heter "My weight".
Den er genial, og veldig motiverende. Du legger inn vekten når du har veiing, og den viser progresjonen, tid, grafer for vektnedgangen osv. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Litt utskeiele har det blitt her også. Ble litt taco- skjell hos mamma på lørdagen, men søndag i rute igjen. Var også i ketose søndag kveld, når jeg sjekket.
Merker jo at jeg mister litt muskelmasse, men håper å få fikset det igjen da! :) |
Stille her om dagen, noen som har falt av? :) Sjekker urinstixen hver dag jeg, ettersom jeg er ny her. Og jeg er i ketose. Veiedag på fredag jeg, da jeg begynte en fredag.
|
Sitat:
Men jeg har i hvert fall ikke falt av - jeg lever i beste velgående på ketolyse og elsker det! Ligger på rundt 15 karber for dagen og stresser ikke med disse stixene lengre. Begynner å kjenne kroppen nå, og vet når jeg er i ketose (har vært det konstant siden oppstart) og ikke, men i begynnelsen testet jeg fleeeere ganger for dagen :p Spent på fredagens veiing! Har ikke snikveiet meg noen ting siden forrige fredag, men føler virkelig at det går nedover med vekten! :D |
Sitat:
|
For min del skal dere bare spamme i vei! :)
Jeg har ikke falt av, men er bare på 3. uka da. Mine veiedager er torsdager, men nå er jeg på nattevakt så veier meg ikke før jeg har stått opp på ettermiddagen. Har prøvd masse forskjellig lavkarbomat og det har gått veldig greit. Får en utfordring i neste uke når jeg er borte på skolesamling, men skal bo på hybel så satser på at det går greit med matlaging der. :) |
Dette er helt sykt: første uken jeg har skeiet ut, er den uken jeg har gått mest ned!ned 1,6 kilo på åtte dager.... Hva skjer?!
|
Har gått 30 fulle dager siden jeg startet nå. Vekten sier at jeg på den tiden har gått ned 8.0 kilo! :D
Meget fornøyd. Liker fortsatt ikke vekten jeg er på, men fint å se at ting forsvinner og at den harde treningen virker. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil jeg, lysten til å trene var bedre før jeg begynte med ketolyse. Nå har jeg ikke ork eller tiltak, når jeg tenker på spinning (som jeg har vært på i det siste, samt Bodypump) så merker jeg at kroppen ikke er med. Slapp i armene og bena. |
Sitat:
|
Hurra, vekta viste -1,3 siste uka :)
|
Var på vekta i dag, men har fortsatt mensen. Når pleier dere å veie dere når dere har mensen? Hvor lenge etterpå? Jeg har fortsatt vann i kroppen, så får bare vente til jeg hopper på vekta igjen, tror jeg.
|
Bah... Vekten i dag viste 300g ned. Ærlig talt må jeg få si at jeg er bittelitt skuffet, jeg skulle så gjerne sett at vekttapet var større. Men man kan kanskje ikke klage så lenge det går nedover :)
Føler kroppen samler en del vann for tiden. Er ferdig med mens for en uke siden, men går ikke på do så ofte i forhold til den vannmengden jeg drikker hver dag. |
Jeg tar magnesium hver kveld jeg. I dag skal jeg gå en tur, se hvordan 'pumpa' jobber da. Hehe..
Veiedag i dag, ned 0.5 kg! :) Selv om jeg har skeiet ut, eller i går glapp det litt, samt i morres, dattera mi ville ha is og da måtte jeg også ha en - mente hun. |
Falt litt av nå. Noen leie uker, stress og eksamen. men ikke gått opp noe siden sist, ned 200g, ikke så mye på ei uke. Egentlig mest glad for at je ikke har gått opp.
|
Jeg har falt av ett par dager nå jeg også. Fredagen var det innflyttingsfest hos ei venninne, ble noen øl (Tuborg lite) og en kebab etterpå (maten før festen var riktig)! I går stod jeg på fra kl 8.30- 16.40 og beiset verandaen ute. Har noen skjermbrett som var så pirk å beise!!!! :eek: Hadde ingen matlyst i går, men tok en lavkarbo- skive med makrell før jeg begynte å beies. Men på kvelden ble det ett rundstykke, chips og dip.
I dag har jeg hatt 2 speilegg, salami og hvitost til frokost. Lunsjen blir avokado, reker og majones. Dattera mi kommer hjem fra eksen i dag, samt at mamma kommer, så får se hva det blir til middag... I morgen kveld reiser jeg til Stockholm på kurs i 3 dager, kan bli vanskelig å kjøre 15 karber om dagen da. Men jeg får prøve å være bevisst på hva jeg spiser av det som blir servert - noe mat må jeg ha, og jeg kan jo ikke spesial- bestille lunsj for at jeg går på en diett? ;) :p |
Sitat:
Nå reagerer kropper forskjellig, men det har gått greit for meg - så lenge det ikke er for ofte. |
Hei igjen aprilstartere :)
Her har det vært et par harde uker... Hadde en utskeielse forrige helg, med øl og vin, og påfølgende chips (1/2 pose) og ei skål med is dagen derpå, åja... også et par glass fanta MED sukker.. :-( Tenkte at det skulle gå greit, men den helga skulle jeg jaggu få svi for! Gikk OPP nesten 1,6 kg... Fikk sjokk og sverga på å ikke skeie ut på lenge... Trøsten var at når eg veide meg tre dager etterpå så var det borte igjen, men eg måtte være streng med kaloriene for å klare det. Denne uka har jeg hatt hjemmeeksamen og noe vondt-i-halsen-greier, så jeg har ikke trent noe som helst. Har ikke oversteget 20g karber om dagen siste uka, selv om jeg var i konfirmasjon på torsdag :-) Fikk forresten mange kommentarer på at kroppen min var blitt mindre ;) Så det var motivasjon nok til å holde seg borte fra poteter, kaker og brus :) Det som var bra i den konfirmasjonen var at de hadde laget en vetlagraut til en diabetiker (lagd med smør, fløte, stevia og semulegryn), så jeg spiste en hel spiseskje av dette (ca 7,5 karb)! Men jeg må innrømme at det føltes ubehagelig å sitte med mennesker jeg ikke kjente så godt, å ikke spise kaker... for det er nå en gang sånn i vårt samfunn (spesielt blant de eldre) at kaker og poteter er det man lever for. Så jeg satt der og følte meg litt som en svensk Hollywoodfrue ;-) hehe! Har forsatt ikke bestemt meg for om det blir veiing på tirsdag... men jeg tror eg må. Jeg får prøve å få trent og spist moderat de neste to dagene, så kanskje jeg får meg en positiv overraskelse :) Ha en fin søndag folkens :) |
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke det verste du kan spise - var vel det jeg skulle skrive ;) Det har ikke satt kjempe brems på meg de gangene jeg har gjort det - forsvinner fort nok. |
Sitat:
|
Veiedag i dag igjen, -3.0kg på 3 uker, fornøyd med det med tanke på at jeg har hatt 3 karbohydratdager og gikk opp forrige uke. Syns det er litt vanskelig med mat når jeg feks skal på harrytur, gidder ikke å sitte i bilen å spise medbrakt mat, mens gubben sitter på restaurant og koser seg :P
Åsså begynt å bli litt treg i magen, hehe. Men har hørt at Magnesium hjelper? |
Dagens veiedag, etter to uker. Skuffende :( Men den var - 0.4 kg. Kanskje på grunn av fortsatt mye vann i kroppen? Hadde siste mens i går.
|
Gi det noen dager til etter mensen, så skal du se kiloene renner av.
|
Sitat:
|
Veiedag... og som fryktet... o,ooo endring... Men eg ser positivt på tingene, eg har i allefall ikkje gått opp i vekt :)
Merker dere andre at det stopper opp når dere har forkjølelse i kroppen? |
Ikke si det da, blei forkjøla på Søndag :P Gikk ned 0.8kg på en dag da, så ser ikke ut som det har stoppet opp hos meg foreløpig foreløpig :)
|
Sitat:
|
Idag er en stor dag: imorgen leverer jeg masteroppgaven og idag har jeg nådd første delmål: 69,9 kg!!!
Nesten 6 kg totalt på nesten 6 uker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg merker det ganske med en gang: en ekkel liten pølsevalk som liker seg veldig godt rett under puppene. Typisk overskuddsfett som forsvinner først. Merker det lite på puppene, men bruker størrelser 70HH, så det er mye å ta av!
|
Jeg syns vektnedgangen går litt sakte jeg. Jeg har gått ned 5 kg siden 7 april...
Hr stort sett vært i ketose hele tiden. Jeg spiser endel tyrkisk yogurt med bær, bør jeg kutte ned på det? |
Masteroppgaven er levert!! Hallelujah! Lurer på hvordan jeg nå skal planlegge kostholdet. Begynner i jobb i morgen, og må starte med niste - er vant til å lage varmmat på kjøkkenet på skolen.hm..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13. |