![]() |
Sv: Back in style!
Jippi!
På ei uke uten meieriprodukter har jeg gått ned 2,5 kg!!! Det er mer enn jeg gikk ned tilsammen på 3 måneder med ketolyse!!! Og nå teller jeg ikke karber en gang. Skulle jo ikke tro det var mulig at melk kunne ha så mye å si! |
var i 40 årsdag i går og var kjempeflink til å ikke spise karbo mat, var egentlig ikke så vanskelig ;) men så oppdaget jeg i dag at jeg var ute av ketose,etter nermere undersøkelse fant jeg ut at Cavaen jeg drakk går hadde littvel mye sukker, og jeg som hadde drukket i god tro... det er jo ikke verdens undergang, var jo en morsom fest, så nå er det bare å fortsette med lavkarbo maten min ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så bra, dere er så flinke allesammen!
Ble litt utskeielser til helga, en pølse og en bolle på jobb før jeg sprang på fylla og drakk litt mye hvitvin (ikke lavkarboversjonen akkurat) så åt jeg ett pizzastykke og en kebab på lørdagen ute på byen, og igår hadde jeg litt pomfri, men hadde ikke spist noe den dagen så unnet meg det :P Men, mandag = ny uke, nye muligheter så! :) |
Ned 1,4 kg!! :heia:
Hurra - kjempeglad for dagens tall! Føler jeg har vært superflink denne uken, så godt å se resultater på det også. Det hjelper meg nok å holde meg på matten, og fortsette slik. Nå er det akkurat 24 kg igjen til målet mitt... Kan jeg klare 4 før nyttår??? Men det var litt nedtur å ta en tur til fjorårets vekttråd og se at jeg veide 10 kg mindre da enn jeg gjør nå http://lettereliv.diskusjonsforum.no...n_confused.gif åååååh! |
Så bra da! Deilig å få "lønn for strevet";)
Har målt og veid i dag, og her har det ikke skjedd mye med tallene på de siste 4 ukene....det er 6 uker siden jeg startet... Driver å eksperimenterer med forskjellige bakverk, som brød og knekkebrød, så det kan hende at det er der det ligger... Har ikke regnet på de, så det er mulig at jeg ikke er innenfor ketosegrensa, men jeg ligger nok godt under 50 gr pr dag uansett. Og normalt sett skal man jo fortsatt gå ned i vekt. Jeg gikk opp 1kg forige uke, og ligger på det samme denne uka.. Det kan være mange ting som gjør at jeg ikke går ned, feks:jeg drikker for lite vann, for mye fløte og rømme, og for mye vin i helgene... Skal prøve å tenke igjennom det denne uka, hvis vekta ikke rører seg til neste uke, må jeg nok gjøre noen endringer. |
Åhhh, det går så trekt !!!
Tidligere når jeg har gått på ketolyse har jeg gått ned ca 1 kg i gjennomsnitt, men nå er det 300 gr her og 400 der. Føler jeg følger kuren ganske bra også, drikker vann, spiser grønnsaker og annen riktig mat og er i ketose hver dag. Hvorfor????:confused:??????? |
Gaaaaaaad. Syk, IGJEN! Tror noen har noe imot meg, og pusser sykdom på meg hele tiden! Er så trøtt idag.. Sovna på skolen, og har sovet noen timer nå.. :(
|
Sitat:
|
Sitat:
God bedring;) |
I går tok jeg et bad i badekaret (det gjør jeg bare et par ganger i året ca) og det var såååå avslappende. Veldig godt da jeg har store muskelsmerter for tiden. Etterpå krøp jeg under pleddet i sofaen og så på TV... oooog spiste usunn mat :o Det ble tre Fedonskiver (jeg har grense på MAX èn pr.dag, helst ingen) og Oboy :o :o
Er det flere som plutselig havner i slike her feller?? Kjenner at jeg på ingen måte er sterk for tiden. Alle måltider er enda 'en kamp'. Jeg har utrolig lite tid på kjøkkenet, og den tiden jeg bruker der og tvinger meg til den mistrives jeg ganske med *gaah* |
JEg sliter og litt med tid på kjøkkenet! Er det som er min felle fortiden.. Jeg bor hos mannfolket denne uka, og han eier ikke kjøkken. Har bare en mikro, kjøleskap og fryser. Så da blir det mye mat på jobb (jobber på narvesen), men prøver å holde meg til hamburgergrill uten brød. Blir og mye kebab, aktinsbar and so on.. Har ikke veid meg på noen uker, men så har jeg hatt mensen og så er veldig lite motivert til å se tallet. Vedder på jeg har lagt på meg masse! :(
|
Sitat:
|
Nupsida - flott blogg du har forresten! Jeg har tittet litt på den nå, og liker kjempegodt at du er flink å ta bilder :D Det hjelper veldig når man leser om mat og sånt. Og 'Min slankehistorie' var kjempeflott altså!! Du har jo vært bare såå flink!
|
Sitat:
|
Nå har jeg vasket to maskiner med klær, hatt kjøre time, og nå skal jeg lage meg middag! Skal prøve på noe nytt så blir spennende og se :) OG etter på blir det ennda mer vasking og rydding hos mannfolket.. Flink husmor jeg :)
|
Var oppe å snikveide meg, for jeg kjente noe var annerledes når jeg våkna, og vekta viste 79,5 kg! Tjohooo! -1,5 kg siden mandag! Endelig har det løsnet litt! Nå må jeg bare ikke rote det til i helga.... Ei venninne er i byen i helga, så det blir vin denne helga også...
|
Sitat:
|
Dette må være tråden for meg! Ser at vi har mange av de samme utfordringene så kanskje vi kan hjelpes ad med motivasjonen?
Min slankehistorie: har gått på Grete Roede tidligere, og som mange andre bare blitt større og større.... Pi te meg gjennom kurs med konstant sulting og frysing, og ramlet rett utpå igjen etterpå - med dertil påfølgende vektoppgang:( I april 2010 oppdaget jeg ketolysekuren og trodde jeg var kommet til slankehimmelen:D Masse deilig mat, ingen sulting og frysing, ingen blodsmak-i-munnen-trening og best av alt: viiiin:D De første månedene gikk jeg ned 14 kg og var overlykkelig. Så tok jeg, i likhet med mange andre, en planlagt pause. Og jeg tror det var omtrent der det skar seg.... Siden januar har jeg ikke klart å hente meg inn igjen, men går mer eller mindre og småsprekker hele tiden. Ikke så mye, men nok til at vekttapet har stagnert fullstendig og at motivasjonen forsvinner. Hvorfor er det slik?? Har inntrykk at mange har problemer med å komme i gang igjen etter en pause, og at det da er mye vanskeligere enn første gang?? Huff, dette ble mye syting, men godt å få det ut her hvor mange forstår hvordan jeg har det.... Er kjempeglad for at jeg har klart å snu trenden noe og at jeg fortsatt er minus ti kg fra opprinnelig start. Nå er det bare de siste 30 kiloene igjen, og de skal jeg bli kvitt om det så tar ti år! Gleder meg til å følge dere andre på denne tråden - lykke til alle sammen:D |
Så flott at du vil være sammen med oss! Velkommen skal du være;)
Ja, vi har stort sett samme historien hele gjengen her, og det er veldig fint å dele med hverandre for å forstå oss selv litt bedre;) Vi har en egen måle/veie-tråd også der vi har et race fram til jul ( i første omgang ). Legg inn tallene dine å bli med! ;) |
Endelig fikk jeg tid til å komme meg på vekta, men på 14 dager har den ikke rørt seg, den sto bom stille, menda så flink jeg har vært, men nå har jeg vel sett på tallene i vekt tråden at jeg har slike platå noen uker der jeg ikke vekt nålen beveger seg og motivasjonen settes på en liten prøve :rolleyes: men jeg opplever gang på gang at det lønner seg å fortsette for plutselig har jeg gått ned et kilo, men det gåt tregt, men det er vel slik det er med di siste 7 kg. så jeg skal bare holde ut, ha en fin fin uke alle sammen ;)
|
AAaarg så kjedelig med jojo-vekt da!! (1,3 kg opp) Blir gal. Men igjen - vekten bare gjenspeiler seg veldig bra på hvor flink jeg har vært. Jeg vet det http://lettereliv.diskusjonsforum.no...s/icon_sad.gif I tillegg ble det litt mye salt i går og mensen som har kommet, så jeg hååper ikke det er så ille som det ser ut til i dag. Men er lei av å ikke klare å være flink ja! http://lettereliv.diskusjonsforum.no.../icon_evil.gif http://lettereliv.diskusjonsforum.no...s/icon_sad.gif At hver helg vi ikke har noen planer så blir vi sittende hjemme å trøkke i oss potetgull og sjokolade, pizza osv. Klarer ikke å komme over dette onde. Og jeg vet at årsaken mye er til at jeg ikke orker å stå på kjøkkenet. Det er ikke bare fordi jeg ikke er særlig glad i å lage mat, men jeg er i en virkelig ille periode nå. Slapp, energiløs og orker ingenting. Både hjemme, på jobb, aktiviteter. Til og med ting jeg har LYST til å gjøre blir nedprioritert og jeg orker ikke. Jeg har f.eks prøvd i 1 1/2 uke nå å få blandet meg en røre med frokostpannekaker http://lettereliv.diskusjonsforum.no...n_rolleyes.gif
|
Er nå jeg er glad for at typen ikke har vekt, igår ble det utskeielser igjen.. Men, begynner på nytt idag, med rista mandler og 3/4 atksinbar til frokost. Hurtigløsninger man må ty til uten kjøkken, men metter godt da!
|
OPP 1.3 kg forrige uke. Dritkjedelig!! Kroppen min vil liksom ikke slippe mer vekt den når jeg ligger rundt 74 kg. Men jeg spiser ikke ketogent da så kanskje jeg bare må prøve en runde i ketose igjen. Synes imidlertid at det er vanskelig å være i ketose over lengre tid.
Jaja, får se hva jeg klarer framover. Vet det blir kurs og hotellovernatting i neste uke så spørs om jeg venter til da. Samtidig vet jeg at fristelsene står i kø fram til over jul så jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal gjøre :o Svake menneske sier jeg bare :confused: |
Hei! :)
Håper jeg kan være med her! Etter noen månders opphold, er jeg klar for en ny giv! Dere er så flinke alle sammen, og denne gangen er jeg fast bestemt på å stå løpet ut :) |
Jippi! Gått ned 2,5kg siden 17.10.11 :D
Totalt ned siden Januar-11: 15kg :) Vekt nå: 67kg Vekt når jeg er i mål: 58-60kg |
Jula nærmer seg, tenk det er 1.november allerede! I dag har jeg funnet fram juleboken min der jeg skriver opp alle listene;) vaskelista er klar! Jeg vasker rundt hele huset i november, så pynter jeg hele huset til første søndag i advendt. Da har vi hele desember til "juleaktiviteter" som baking, lucia og andre familiesamlinger;)
Skal prøve å bake litt lavkarbovarianter også tenker jeg, men først: under 4 uker på å vaske ned hele huset, så her er det bare å brette opp armene! ;) Gleder meg! |
Sitat:
Husker deg fra januar-tråden! Så flott at du er her igjen;) |
Håper jeg også kan hive meg på her:) begynte å prøve meg frem på lavkarbo i mai...gikk ned 6 kilo...sommeren kom og jeg levde som normalt...masse grillmat og kalde øl :( men nå er jeg igang igjen og for 14 dager siden var vekta mi den samme som da jeg startet i mai, 76 kilo fordelt på 157 cm....har nå gått 14 dager på ferdige matretter fra spisdegslank.no og hadde søndag gått ned 4 kilo....er spent på veieinga på trening torsag da jeg har ligget syk i over en uke uten å bruke kroppen noe og puttet i meg masse penicilin...men...det går fremover :D vil gjerne ned i 60 kilo, var det jeg veide som høygravid alle tre gangene jeg gikk gravid men det er leeeeeenge siden :p
|
Oh yeah, her kan jeg også henge meg på. Jeg gikk på lavkarbo fra mars til Juli en gang og der, booom, sprakk jeg.
Nå er jeg på'an igjen og denne gangen skal jeg klare det, no doubt! Jeg skal IKKE gjøre samme feil igjen. Det var vanskelig å skaffe lavkarbo mat da jeg var på en helge-tur, så jeg skeiet ut den helgen og tenkte det var OK med den bitte lille utskeielsen på to dager, jeg hadde jo tross alt vært så flink i mange mnd. Meeen etter det var det plutselig veldig lett å godta en utskeielse. Så jeg hadde hele tiden dager hvor jeg sprakk og spiste høykarbo, tror jeg laget unnskyldninger i hodet mitt at det var OK. Det som skjedde når jeg overtrådde min daglige karbo qouta, så pleide jeg å tenke som så at "Jeg har jo allerede skeiet ut, kan liksågodt kose meg med masse karbomat i dag, men i MORGEN skal jeg begynne på'an igjen". Så nå skal jeg ikke tilate meg å ha "helge-utskeielser" eller "ferie-utskeielser". Jeg er veldig bevisst på det at om jeg skeier LITT ut betyr det ikke at jeg trenger å hive inpå med pasta og brød. Vi klarer dette! :D |
Fikk veid meg idag, endelig siden 19. oktober. Vekta var faktisk ikke så avskrekkende faktisk har tilogmed gått ned litt :D Er morro med slike overraskelser innimellom :)
|
Så bra! Jeg har vært å lest på bloggen din Nupsida, så utrolig flink du har vært! Jeg tenker jeg skal prøve noen av "godis-oppskriftene" når vi starter med julebakingen;)
Dere "nye", velkommen skal dere være! Kast dere på racet vi har gående på måle/veie-tråden vår! (likte foresten den "dogs like bone, men like meat"! Hahaha;););)) |
Sitat:
|
Endelig har veiedagen kommet...skal veies på trening i kveld og både gleder og gruer meg. Har vært sengeliggende i over en uke og gått på en hestekur med penicilin...ikke ferdig med den enda. Problemet mitt da jeg ble sengeliggende er at jeg ikke får i meg nok mat...har ligget på 500-800 kcal og bitte lite fett...håper ikke det gjør at alt har stokket seg i kroppen. Men nå er jeg i gang med mat igjen og skal endelig på trening igjen :-) gleder meg :-)
|
400 gram ned på meg. Det er jo litt da. Men jeg er enda mer fornøyd med at jeg syns uken har gått temmelig bra! Jeg har skjerpet meg på kostholdet, og det håper og tror jeg vil ha innvirkning på lengre sikt også :)
|
Så flott at jeg får bli med :D Jeg husker deg også IKJ :))
Det jeg mistet litt motet av forrige gang var at jeg fulgte alt til punkt og prikke, jobba virkelig hardt, men gikk allikevel ned "bare" syv kilo på 6 månder. Derfor ble jeg ganske motløs, så da sommeren kom bestemte jeg meg for en pause. Men nå er jeg forberedt på at det kommer til å gå sakte, men jeg vet også at magen min blir myyye bedre. På grunn av sykdommen jeg har er jeg mye sengeliggende, derfor blir det vanskelig med aktivitet.. Men tolmodigheten er satt inn, hehe :-) |
Ja så var det atter en veiedag, og jeg har gått ned 600 g, ikke så værst, er glad hver gang den viser nedgang for det har vært flere uker den har stått stille,men det jeg har lært er at det lønner seg å holde ut ;))) ha en nydelig uke alle sammen ;)
|
Sitat:
|
ÅÅÅÅÅ, e så glad i dag!!!
Endelig løsnet vekten, 1,6 kg ned, jej:D I går var jeg så frustrert over at vekten ikke rikket seg at jeg hadde mest lyst til å gi opp hele ketolyse kuren. Men det lønner seg å holde ut som det er nevnt i andre innlegg her. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det har hjulpet litt å ikke spise så mye pistasj nøtter, fikk plutselig med meg at det var en hel del kalorier i de. Å en kan jo ikke spise helt ukontrolert av det heller, selv om jeg var i ketose hele tiden. Ha en super gad folkens:cool: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |