![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Har vært å handla på Obs! idag. Masse billig kjøtt og nå er fryeren full :)))
Blir kyllingsuppe til middag idag, med stekesky fra igår og litt grønnsaker. Tror det blir godt! |
Sitat:
|
neeeei! jeg spiste to pizzastykker fra dolly igår:o har aldri hatt så dårlig samvittighet før. hvor mye kan dette ødelegge? er fortsatt i ketose ifølge stixen..
|
Konsekvensen av pizzastykkene trenger ikke vises på stixen før i morgen, etter det jeg har forstått :goodluck: (hvordan gikk det med magen?)
|
Yay!
I dag er jeg endelig i ketose! Håper vektnedgangen vises på mandag, viste ikke noe på "snikveiinga" i dag, dessverre ;) |
Heihei
Jeg startet på tirsdag,dvs 31.mai.. Jeg har gått på ketose kuren før,i en periode på 8 uker og gikk ned ca 8 kg. Dette var en gang i juli/august i fjor. Aldri har jeg vært så fin og ikke minst fornøyd me meg selv som jeg ble da:) Nå er jeg tilbake på de 71 kg som jeg HATER. Jeg føler meg ikke vel i noe klær,orker ikke pynte meg,for jeg føler meg uansett ikke noe fin. Jeg HATER dette og trenger sårt motivasjon til å gå ned de 10kg. Jeg har en gutt på 16 mnd.under svangerskapet me han la jeg på meg 12 kg ca,men ikke noe gikk av underfødsel..(føler jeg da) Jeg sliter enda med vekten og har alltid lagt på 66kg. Ett håp om å gå ned de 10 kg på 8 uker er målet mitt. Om jeg klarer det er belønningen nye klær,ny frisyre og kunstige negler..:) Gleder meg allerede.FOR DETTE SKAL JEG KLARE!!!!!! Ha en flott helg alle sammen:) |
Sitat:
Dagens meny: - et par ss gruuuusom slimegrøt :eek: - 2 Fiberrik med masse ost og meierismør - Blomkålstappe med masse smør og fetaost :D - ytrefilet av svin med blomkålstappe - 1 atkins bar Kanskje reker og majones til kvelds... Har vært småkvalm hele dagen, håper det er tegn på at ketosen er på vei. Om ikke den blir ødelagt av vinglasset jeg sitter med ved siden av meg nå :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei til dere junistartere! Dere er aktive; kjempebra. Jeg var innom tråden deres tidligere i dag etter å h søkt på pizza. Det er mitt store savn. Takk til Pruttilutt som delte tipset med ostebunn. Jeg har spist den deiligste pizzabunnen ever i dag. Yummi!
|
Sitat:
|
heisann:)
Dag to over, har gått mye bedre idag, mindre sulten:o Men herreminhatt hvor tørst jeg er !!! Er det vanlig ? Går det over ? Om jeg er i ketose enda vet jeg ikke, glemte jo å kjøpte stix:confused: Hvordan er det å spise mandler ? Så at nøtter generelt inneholder en del karbs.. Virker som folk er litt ulike med tanke på nøtter ? |
Karbomamma: Tidligere vegetarianer, og nå på KJØTTKUR. :D Respekt!!
|
Sitat:
|
Sitat:
2) Nøttefabrikkens spesialpose (den er blå) inneholder 10 gram karbo per 100 gram nøtter. Det er OK med en knyttneve innimellom. Jeg ruller et par nøtter i en osteskive. Masse fett. Er vel 60 gram fett per 100 gram nøtter om jeg ikke husker helt feil. |
Maten har gått OK. Vinen derimot fikk føtter å gå på. Ikke drukket på mange måneder. Regner med jeg får tidenes hangover i morgen. Får det alltid når jeg er i ketose. Så er det på'an igjen i morgen - med friskt mot og nye, flotte forumvenner :)
|
Sitat:
|
:D gruer til vekta...
|
Pruttilutt: sånt skjer, og vin er jo aldri helt feil;) hvordan er formen?
På vei hjem fra hytta, og har vært i ketose hele tiden. Tror den vinen min var litt for søt, for på tross av kun 1 glass var stixen lysere igår. Utslag er allikevel utslag, eller hur?;) I kveld er det min tur ut på livet, men jeg tror jeg skal begrense meg til 3 lavkarb øl. Har barna hjemme, og orker ikke å bli fullesyk!:p |
Formen er fin den, ble i underkant av 2 flasker vin. Kanskje i meste laget. Av tidligere erfaring har jeg aldri blitt så fort full og innmari fyllesyk som når jeg er i ketose. Holy moly, sier jeg bare.
Utslag er utslag ;) Jeg hadde 0 i morges. Litt bittert, og vekta sa 500 gram opp fra i går. Det er vann og vin :P |
Så deilig at formen er fin da! Jeg har også litt dårlig erfaring med lavkarbo og alkohol, så tar det med ro ikveld;)
Drikk masse vann idag, så skal du se du får skylt ut både vann og vin!:p |
Det blir nok litt alkohol på meg og i kveld....:rolleyes: må nok passe meg litt, tåler mye mindre i ketose..:eek: så jeg har kjøpt meg noen cider med smak av jordbær og skogsbær - og satser på å holde meg borte fra sterkere saker! Ellers har det stort sett gått bra i matveien denne uka - bortsett fra igår da studenten jeg har hatt i praksis serverte den beste eplekaka ever..:sikle: måtte bare ha et stykke - ikke lett å takke nei synes jeg, hva gjør dere andre i slike situasjoner??
|
Jeg er ikke hjemme disse dagene, så jeg får heller ikke veid meg på mandag.
Men jeg tror jeg kan kjenne på klærne at jeg ikke kan ha gått ned noe særlig. :confused: Så jeg lurer på om jeg rett og slett spiser for mye fett. Jeg får kun i meg karbohydrater gjennom spinatsalat, kål og gresk yoghurt. Og det er ikke det jeg spiser mest av, for å si det sånn..... Hvordan vite at en er i ketose, - uten å bruke sticks ? Og vet noen hvilken bok om lavkarbo, som er den beste å lese ? Jeg har ikke hodepine eller tørste. Men i går følte jeg meg utrolig svimmel og uvel...... Gjør jeg noe feil ? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Man må bare forsyne seg med litt ! |
Der står vi virkelig langt fra hverandre :P
Men det har mye med respekt å gjøre. Ingen i familien min frister meg eller byr meg på kaker o.l. lengre. De spør heller om det er noe jeg kunne tenkt meg å ta med så DEM fikk smake på noe av det jeg spiser. Når det kommer til utenforstående og daglige utfordringer i form av nettopp den eplekaka der: Ville du spist det stykket igjen om det viste seg du falt ut av ketose? Gikk opp 300 gram på vekta? Fikk luft- og magesmerter? Måtte streve deg inn i ketose igjen og gjenoppleve hodepne, svimmelhet osv? For en cøliaker er det åpenbart at vedkommende må si nei til matvarer han ikke tåler. Vel, min oppfatning er at VI ikke tåler det heller. Jeg tålte det ikke! Jeg spiste "normalt, norsk kosthold med litt sjokkis på si'" og jeg endte opp som 20 åring med å veie 124 forbanna kilo. Jeg tåler det ikke. Tåler du det? Bare en tankevekker. |
Sitat:
"Sliter" en med bare 4-5 kg, kan det virke litt provoserende på de som har det ti ganger værre. Jeg for min del gjør dette mest for helsa og ønsker samtidig de 4-5 dustete kg. vekk. Bare som en bonus, helsa er viktigst. Men så savner jeg rett og slett en pekepinn på hvor mye fett jeg burde ha i meg....... Har jo ingen planer å gå opp i vekt da, særlig pga. revmatisme. Leste noe på nettet om en regel 80/80/20. Men hvordan iall verden finner man ut hvor mange gram fett det er i frokosten feks. Samme hva jeg prøver på, så blir det prosenter an det.... |
Sitat:
Mamma begynte samtidig som meg. Ikke for vekta sin del, men på grunn av revmatisme og kroniske smerter. Hun gikk vel og merke ned 8-12 kilo (husker ikke helt), halverte smertene og medisiner, ble mer utholden og mer energisk. Kanskje til og med mer positiv? :rolleyes: Væsken som forsvinner og de ekstra kiloene kroppen ville kvitte seg med letta veldig på funksjonaliteten og smertene. Men hun hadde ikke klart det hadde ikke jeg vært hjemme på ferie i oppstarten vår - for jeg er lille-Hitler når det kommer til dette. Når jeg reiste hjem, og hun fortsatte med de retningslinjene vi sammen hadde lagt føring til, så gikk det et par uker. Jeg, Strenge-Sandra, og mamma-vil-ha, endte i to forskjellige retninger. Jeg med en 20 kilos vekttap og hun med godis i veska og vektøkning, forverrelse i fysisk helse og tildels deprimert over at hun ikke klarte holde på det. Hvis du er i tvil om hva du får i deg, skriv det på et ark med kolonner for "mengde", "karbohydrater", "proteiner", "fett" og "kcal". Før inn ALT du får i deg. Det gir deg en pekepinn. Nå vet jeg ikke om de 80-80-20-tallene dine er prosenter eller gram. I så fall er det misvisende either way. Jeg følger 15-18 gram karbo. Vil gjerne ha i meg 150-200 gram fett. Ja, det er mye, men så har jeg knekt nøkkelen da. 80-90 gram protiner. Mer proteiner - mer fett. Større andel proteiner for oss som "bare" skal gå 30 minutter tur hver dag, lagres som fett i kroppen. |
Sitat:
Karbohydrater er min allergi. Det er alle som sliter med overvekt sin allergi. Vi må unngå problemet for å få resultatet. For ditt vedkommende, som sliter med revmatisme, vil du kanskje snart oppdage at nettopp karbohydrater er din gift. :) |
Jeg må bare beklage til alle som føler jeg overkjører dere. Jeg bare brenner så forferdelig for dette - livsstilsendring - sykdomslettelse - forbedring av livskvalitet - vektnedgang - kosthold generelt - og jeg er så heldig som har funnet nøkkelen til alt dette. Jeg har sett det selv - opplever det selv i praksis - ser det på mamma som sliter med sitt. Jeg vil bare hjelpe dere alle, om dere skal ned 2 kilo eller 20.
Jeg påtar meg kanskje derfor rollen som den som preker - gi meg signal hvis det er upassende. |
hei jeg begynte med ketolyse fredag 20 mai og har siden den dagen gått ned 3,3 kg, håper på 3 kg til til 21 juni.
karbohydrater er gift for meg pga pcos. men sliter veldig med vanninntaket, nesten ikke vann om dagen |
Sitat:
|
Sitat:
aldri mer, hehe. |
jeg har iphone jeg:)
|
Sitat:
ja du kan miste matlysten å kjenne kvalm. men ikke gå 8-9 timer uten mat for magen ikke er sulten. kjenn litt etter på energien å få deg nok næring:) jeg kjenner ikke sult lenger, må kjenne etter på energien. |
Sitat:
|
lurer på en ting ang ketolysekuren/skaldeman. ketose generelt:) jeg hadde en sprekk etter rundt 2 uker for 2 dager siden. er fortsatt i ketose! men ifølge skaldeman er det i uke 3 selve fettforbrenningen starter. kan jeg forvente at jeg er i uke 3 nå etter en sprekk?
jeg må bare ha masse tålmodighet å aldri sprekke mer. fikk verdens dårligste mage:o tror jeg må gi kroppen tid å holde på mange uker til jeg. kroppen tviholder på kiloene pga jeg er opptatt av pyntekilo og ikke bmi. dette er jo en livsstil. går man ikke ufattelig mye opp hvis man spiser normalt igjen? |
Sitat:
Ang. ketose og endring av fettforbrenning tar det rundt 6 uker før det er optimalt og kroppen kjører avgårde. Hvis du bestemmer deg for å avslutte lavkarbo og går tilbake til det gamle spisemønstret ditt, så har du ikke gjort den berømte livsstilsendringen. Du får vurdere da om du vil ha et generelt lavkarbo-kosthold eller om du skal ta den berømte kcal-veien. Veie det opp mot hverandre. :) |
Dagens deilige middag :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43. |