Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Røykeslutt! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40991)

senka 22-11-13 19:44

Sv: Røykeslutt!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1467526)
Hei, er imponert over dere som har sluttet å røyke.
Prøver selv å slutte, men jeg sprekker ofte ved 9-10 tida på kvelden.
Er tross alt et fremskritt for meg at jeg klarer å holde meg unna røyk hele dagen.

Bruker litt snus og litt Oliver Twist skråtobakk, men da begynner jeg ofte å hikke, og det kan være litt pinlig.

Det skal vi annex..støtte deg ;) Jeg røykte i nesten 39 år og klarte uten
hjelpemiddler fra første forsøk :D

Carisma 25-11-13 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1467526)
Hei, er imponert over dere som har sluttet å røyke.
Prøver selv å slutte, men jeg sprekker ofte ved 9-10 tida på kvelden.
Er tross alt et fremskritt for meg at jeg klarer å holde meg unna røyk hele dagen.

Bruker litt snus og litt Oliver Twist skråtobakk, men da begynner jeg ofte å hikke, og det kan være litt pinlig.

Bare la være å ta den kveldsrøyken. ;). Klarer du en kveld ene uka så klarer du sikkert to neste. Du trenger ikke kutte alt med en gang, men bare se hvor lenge du kan utsette neste. Jeg gjorde slik i noen uker (skulle egentlig ikke slutte, bare se hvor lenge jeg klarte å gå uten røyk), og plutselig hadde det gått over en uke siden siste røyk! :eek:

annex 26-11-13 01:07

Takk for støtte! Jeg har nå satt meg sluttdato onsdag 27. november :eek::eek::eek:. Da skal kveldsrøyken også bort!
Men jeg kommer nok til å snuse litt...
Skal begynne på boka "Endelig ikkerøyker" i morgen

Stor takk til Senka for tilbud om å låne boka!:klem:

Pearl 26-11-13 10:55

Røykeslutt har utrolig mye å si for helsen. Jeg unner alle følelsen av å kunne trekke pusten fritt og uhemmet. Det er 20 år siden jeg sluttet å røyke og nå når jeg er forkjølet får jeg den samme følelsen i brystet som jeg den gang hadde daglig. Lykke til. :heia:

senka 26-11-13 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1468002)
Takk for støtte! Jeg har nå satt meg sluttdato onsdag 27. november :eek::eek::eek:. Da skal kveldsrøyken også bort!
Men jeg kommer nok til å snuse litt...
Skal begynne på boka "Endelig ikkerøyker" i morgen

Stor takk til Senka for tilbud om å låne boka!:klem:

Flott annex :) Så bestemt du er :D
Skriv i tråden hvordan det går,så spennende :spent::heia:

senka 26-11-13 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1468025)
Røykeslutt har utrolig mye å si for helsen. Jeg unner alle følelsen av å kunne trekke pusten fritt og uhemmet. Det er 20 år siden jeg sluttet å røyke og nå når jeg er forkjølet får jeg den samme følelsen i brystet som jeg den gang hadde daglig. Lykke til. :heia:

Supert at du ga deg så tidlig ;) det har mye å si :( men bedre seint enn
aldri :):)

livgrete134 27-11-13 11:37

Re: Røykeslutt!

Hei dere, har sluttet å røyke for en uke siden og syns det er kjempe vanskelig siden samboern min fortsatt røyker... Har dere noen tips hva vi eller jeg kan gjøre? Han vil overhodet ikke slutte... :veitikke: Kanskje noen har samme problemet?

senka 06-12-13 20:55

Sv: Re: Røykeslutt!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av livgrete134 (Innlegg 1468169)
Hei dere, har sluttet å røyke for en uke siden og syns det er kjempe vanskelig siden samboern min fortsatt røyker... Har dere noen tips hva vi eller jeg kan gjøre? Han vil overhodet ikke slutte... :veitikke: Kanskje noen har samme problemet?

Hei livgrete 134 :)
Håper at du fortsatt står på og IKKE røyker.
Hos meg var det helt samme situasjonen, men nå sluttet kjæreste også i går.
Fordi jeg gjorde det for hans skyld, da han ble syk (fant noe på lungene )
Skjønner deg godt :( det er ikke så lett når den andre røyker.

Jeg klarer meg fortsatt ...selv om det ikke er alltid lett !!! :rolleyes:

langaard 06-12-13 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1469275)
Hei livgrete 134 :)
Håper at du fortsatt står på og IKKE røyker.
Hos meg var det helt samme situasjonen, men nå sluttet kjæreste også i går.
Fordi jeg gjorde det for hans skyld, da han ble syk (fant noe på lungene )
Skjønner deg godt :( det er ikke så lett når den andre røyker.

Jeg klarer meg fortsatt ...selv om det ikke er alltid lett !!! :rolleyes:

Røykfri kjerring her i nord også :D

senka 06-12-13 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1469277)
Røykfri kjerring her i nord også :D

Wiiiiiiiii så flinke vi er :heia::heia:

langaard 07-12-13 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1469282)
Wiiiiiiiii så flinke vi er :heia::heia:

Yessss:D:heia::heia:

senka 02-01-14 19:10

Hei,hei :)
Det er en stund siden...Alt vel med IKKE røykere her ;):D

langaard 03-01-14 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1471759)
Hei,hei :)
Det er en stund siden...Alt vel med IKKE røykere her ;):D

Alt vel. ja:D

senka 03-01-14 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1471844)
Alt vel. ja:D

Så flinke vi er :D:suss:

Pearl 03-01-14 18:50

Så flinke dere er. Lykke til med et røykfritt 2014 :klem:

senka 09-01-14 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1471909)
Så flinke dere er. Lykke til med et røykfritt 2014 :klem:

Tusen takk Pearl :klem: I like måte :)

Når det skjer så mye i det siste :_oppgitt: tenker jeg at det ville være godt
med en blås...men jeg tar ikke den :nei:
Men det er tøft...livet er urettferdig mange ganger...

senka 28-01-14 00:10

Hallo...er det noen der ???
Er det fortsatt IKKE røykere her :D:)

Mariline 28-01-14 15:18

Hei :) Jeg er på god vei til å slutte. Startet sånn smått for 18 dager siden med både røykeslutt og lavkarbo. Så nå har jeg røyka 1/2 røyk daglig siden forrige mandag. En dag forrige uke klarte jeg meg uten, så mitt mål for denne uken er å klare meg 2 dager uten :)

annex 28-01-14 15:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1475784)
Hei :) Jeg er på god vei til å slutte. Startet sånn smått for 18 dager siden med både røykeslutt og lavkarbo. Så nå har jeg røyka 1/2 røyk daglig siden forrige mandag. En dag forrige uke klarte jeg meg uten, så mitt mål for denne uken er å klare meg 2 dager uten :)

Flinke deg, bra jobba!
Selv har jeg sprukket, men i morgen skal jeg på røykeavvenning med hypnose, fikk det i julegave fra familien.
Skal gi dere litt oppdatering om hvordan det går.

Mariline 28-01-14 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1475787)
Flinke deg, bra jobba!
Selv har jeg sprukket, men i morgen skal jeg på røykeavvenning med hypnose, fikk det i julegave fra familien.
Skal gi dere litt oppdatering om hvordan det går.

Takk :) Fort gjort å sprekke, gjorde det i sommer. Så spennende med hypnose. Har hørt fler som sier at det virker. Så jeg vil gjerne høre hvordan dette fungerer :)

annex 28-01-14 16:04

Jeg har fått røykesluttprogram på 4 timer, er spent på det selv, og han terapeuten har ord på seg for å være flink

senka 28-01-14 16:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1475796)
Jeg har fått røykesluttprogram på 4 timer, er spent på det selv, og han terapeuten har ord på seg for å være flink

Så spennende annex :D Ønsker deg masse lykke til og håper at du forteller
hvordan det gikk.
Tvitvi :klem:

senka 28-01-14 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1475784)

Kanskje lurt å slutte så sakte...Masse lykke til :):)
Det klarer du :klem:

Mariline 29-01-14 01:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1475803)
Kanskje lurt å slutte så sakte...Masse lykke til :):)
Det klarer du :klem:

Tusen takk for oppmuntring :klem:
Du da? du har vunnet kampen?

senka 29-01-14 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1475863)
Tusen takk for oppmuntring :klem:
Du da? du har vunnet kampen?

Jaaaaa :D har sluttet for 106 dager UTEN hjelpemidler etter 39 år med røyk!!
Lånte lydbok"Endelig ikke røyker" og den er veldig bra.Men man må være
sterk og stå på i tillegg.
Savner fortsatt den noen gang, særlig hvis jeg skal ute og ta noen pils(sjelden gang)Hvis jeg har det tøft, da røyker jeg E-cigg uten nikotin, det hjelper meg i massevis.Håper det hjalp deg litt :):)

streber 29-01-14 15:24

Jeg sluttet også med "endelig ikke røyker"-boken. For 9 år siden, etter 15 år som storrøyker . (beklager til alle dere som har sett meg juble over dette tusenogførti ganger før:p)

senka 29-01-14 15:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1475916)
Jeg sluttet også med "endelig ikke røyker"-boken. For 9 år siden, etter 15 år som storrøyker . (beklager til alle dere som har sett meg juble over dette tusenogførti ganger før:p)

Det er bare flott at du SLUTTET streber, bravo!!!:klem:

Mariline 29-01-14 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1475796)

Hvordan gikk det i dag?

Mariline 29-01-14 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1475907)
Jaaaaa :D har sluttet for 106 dager UTEN hjelpemidler etter 39 år med røyk!!
Lånte lydbok"Endelig ikke røyker" og den er veldig bra.Men man må være
sterk og stå på i tillegg.
Savner fortsatt den noen gang, særlig hvis jeg skal ute og ta noen pils(sjelden gang)Hvis jeg har det tøft, da røyker jeg E-cigg uten nikotin, det hjelper meg i massevis.Håper det hjalp deg litt :):)

Flott å høre, flink du :) For det er vel en kamp til tider , selv om man ikke er avhengi av nikotin lenger.

Mariline 29-01-14 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1475916)

kjempeflott :) Og du har klart å holde deg unna siden?

streber 30-01-14 11:05

Ja, holdt meg helt unna! Skal ikke late som det var- eller er lett- men jeg greier det. Den fysiske avhengigheten satt faktisk bare i kroppen i under 3 uker. Det er egentlig ikke så lenge etter mange års daglig tilførsel. Etter det har jeg bare hatt lyst på røyk og savnet røyk i ny og ne- men det er mye lettere enn når kroppen er i helspenn for den MÅ ha røyk. For noen giftpinner altså. :o Kan fremdeles ha lyst på faktisk-noen sier-ta deg nå en røyk til vinen, hva gjør vel eeen røyk? Du liker den sikkert ikke-, jo..det vet jeg at jeg gjør, en røyk er nok til at jeg er en røyker igjen:cool:. Noen kan nok ta en og annen uten å begynne fast, men ikke jeg. Holdt opp gjennom to svangerskap+tiden etterpå og begynte igjen uten så mye som et kremt. Tåler den giften godt nemlig. Men motiverte meg til å slutte FØR jeg fikk røyk hoste, stemme, tenner, eller det som mye verre er-og var lei av å bruke penger på det:)

Mariline 30-01-14 14:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1476017)
Ja, holdt meg helt unna! Skal ikke late som det var- eller er lett- men jeg greier det. Den fysiske avhengigheten satt faktisk bare i kroppen i under 3 uker. Det er egentlig ikke så lenge etter mange års daglig tilførsel. Etter det har jeg bare hatt lyst på røyk og savnet røyk i ny og ne- men det er mye lettere enn når kroppen er i helspenn for den MÅ ha røyk. For noen giftpinner altså. :o Kan fremdeles ha lyst på faktisk-noen sier-ta deg nå en røyk til vinen, hva gjør vel eeen røyk? Du liker den sikkert ikke-, jo..det vet jeg at jeg gjør, en røyk er nok til at jeg er en røyker igjen:cool:. Noen kan nok ta en og annen uten å begynne fast, men ikke jeg. Holdt opp gjennom to svangerskap+tiden etterpå og begynte igjen uten så mye som et kremt. Tåler den giften godt nemlig. Men motiverte meg til å slutte FØR jeg fikk røyk hoste, stemme, tenner, eller det som mye verre er-og var lei av å bruke penger på det:)

Så flink du har vært :blomster:
Skjønner godt at det er lett å falle i fella. Etter to røykfrie svangerskap, var det på'n igjen for meg. Og har sluttet et par ganger etter det. Men så er det den festrøyken, som har blitt til flere unnskyldninger for å ta røyk, og til slutt er man en røyker igjen :( Men nå skal jeg klare det, for nå står helsen på spill :boxing:

Carisma 30-01-14 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1476042)
Så flink du har vært :blomster:
Skjønner godt at det er lett å falle i fella. Etter to røykfrie svangerskap, var det på'n igjen for meg. Og har sluttet et par ganger etter det. Men så er det den festrøyken, som har blitt til flere unnskyldninger for å ta røyk, og til slutt er man en røyker igjen :( Men nå skal jeg klare det, for nå står helsen på spill :boxing:

Finn heller på unnskyldninger for å ikke ta en røyk! F.eks hvor lange klarer jeg å vente med å røyke o.l. Jeg gjorde det, og vips gikk det over tre uker. Da var det verste over.

Mariline 30-01-14 17:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1476045)
Finn heller på unnskyldninger for å ikke ta en røyk! F.eks hvor lange klarer jeg å vente med å røyke o.l. Jeg gjorde det, og vips gikk det over tre uker. Da var det verste over.

Jepp, det er nok lurt å finne unnskyldninger for å ikke ta røyk, men da må jeg først være helt røykfri. Vanskelig med både omvending av kost og røyk. Så mitt mål denne uken er 2 dager uten den halve dagsrøyken. Har det ganske vanskelig privat akkurat nå, og da er det ekstra vanskelig. Får satse på røykfri lørdag/søndag. For da er jeg bortreist.

Carisma 30-01-14 19:59

Nei, tvert i mot. Det er bedre å ikke være røykfri. Begynn med å ikke ta de faste, som etter middag, siste kveldsrøyken osv. Ikke kutt alle påen gang, da erdetmye større fallhøyde.

Mariline 30-01-14 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1476073)
Nei, tvert i mot. Det er bedre å ikke være røykfri. Begynn med å ikke ta de faste, som etter middag, siste kveldsrøyken osv. Ikke kutt alle påen gang, da erdetmye større fallhøyde.

Tror kanskje du har misforstått meg litt. Jeg begynte nedtrapping for 19 dager siden. Og gått ned til kun 1/2 røyk pr. dag. Forrige uke klarte jeg 1 dag helt uten røyk, og denne uka er målet 2 dager. Har jo vært røykfri før, men da med hjelp av nikotin sugetabeletter, men da var det ikke vanskelig å ty til røyk igjen. Så det er nedtrapping på nikotin.

senka 02-02-14 19:42

I dag er det 110 dager som IKKE røyker :D

Mariline 03-02-14 09:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1476446)
I dag er det 110 dager som IKKE røyker :D

Kjempebra :) Jeg gleder meg til jeg kommer så langt, men nå har jeg ikke røyka siden natt til fredag, hjalp å komme bort fra røykende samboer i helga. Men når jeg først har klart så lenge uten, er mitt mål å fortsette uten :)

streber 03-02-14 11:59

Supert, hold ut!:)

senka 03-02-14 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1476499)
Kjempebra :) Jeg gleder meg til jeg kommer så langt, men nå har jeg ikke røyka siden natt til fredag, hjalp å komme bort fra røykende samboer i helga. Men når jeg først har klart så lenge uten, er mitt mål å fortsette uten :)

Flott Mariline, flink du er, fortsett sånn :heia::klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.